Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb gisteren een teek verwijderd en daar zit nu zo'n plek. Het is hard en droog.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb het haar wat weg geknipt en honingzalf opgedaan.
Had sjaak laast ook. Hij had waarschijnlijk al een paar dagen een teek bovenop zo'n hondenpukkel met harde steekharen.
Dus ik heb fijn die teek zitten kriebelen, tot de "pukkel" opeens wel erg groot werd.
Toen was het al lelijk ontstoken. Paar dagen een dikke klodder betadine er op en het is weer normaal.
Ok, dan hou ik het gewoon even in de gaten. Ze hebben hier maar heel zelden een teek (geloof dat dit de eerste in een aantal jaar is) en had nog nooit zo'n reactie gezien.
Ik denk ook een reactie op de teek, een beetje ontstoken.
Alex had dat ook nog al eens, ik knipte het haar een beetje weg en dan een paar dagen antibiotica zalf erop. Ging altijd weg zonder probleem
Vlek is nog wat groter geworden vandaag (huid rondom de korst) maar is verder wel rustig. Als het tegen maandag niet beter is, ga ik het toch wel even laten checken.
De huid is een rode kring? Ook honden kunnen Lyme krijgen.
Diem heeft zo'n plek ook 2 of 3x gehad na een teek en dan is, volgens mijn dierenarts, een kuurtje antibiotica zeker niet overbodig.
Volgens ik lees komt de kring bij honden niet voor, het is ook geen kring, de ganse huid (op die plaats) is rood.
Ik had ook eerst schrik voor lyme, maar hij vertoont niets van enig symptoom dat ik kan vinden op internet.
Symptomen van Lyme kunnen ook heel lang niet zichtbaar zijn terwijl je dan wel lyme ziekte hebt.
Onze vorige hond had lyme.
Ik zou dus bij zo n plek zeker antibiotica geven...
Bij onze vorige hond werd het uiteindelijk bijna rond elke tekenbeet dik/rood..
Ik laat het toch maar eens nakijken denk ik. Net bij thuiskomst was het aan het bloeden, er is ook een 2de plek bijgekomen.
Lijkt wel veel op een hotspot, zal het wel zijn ook vermoedelijk.