Ik ben het vrouwtje van een lieve teckel, ik ben 32 jaar en mijn oma teckel is vandaag 14 jaar geworden.

ik ga even rondneuzen hier op t forum en mijn eigen onmogelijke vraag delen me jullie....
lieve groetjes en een pootje van oma
Moderator: moderatorteam
ik doe t maar even hier, ik snap nog niet zoveel van dit forum....Stapper schreef:Welkom! Wat mooi om al 14
Wat bedoel je met “ mijn eigen onmogelijke vraag delen me jullie”?
eigenlijk bracht de dierenarts mij aan het twijfelen....meer omdat ze zei dat ze na het verwijderen van de kies nog best 3 jaar door kan... dit was een consult van 15 min ze kent ons niet (verhuisd dus andere dierenarts wel dossier gelezen). ik werd er niet duidelijker van van dat ze doof en blind was wisten we eigenlijk al. ik kreeg t gevoel dat t niet goed was als we zouden kiezen voor inslapen. en ik ben iemand die niet goed knopen door kan hakken (vreselijk )manlief wel maar ik moet er ook 100%achter staan...Sandra&co schreef:Als ik zo het rijtje aan problemen zie, zou ik denken dat ze het 14 jaar goed heeft gehad (nou ja, ik ken jullie niet, maar stel dat dit mijn hond was) en dat het gewoon klaar is. De koek begint op te raken en de bodem van het wijnvat is in zicht. Waarom zou je wachten tot ze nog verder aftakelt, is dat hondwaardig? Hoe erg moet het worden voor het niet meer egoïstisch voelt?![]()
Maar goed, je kunt die keuze niet voor een ander maken.
Uhh, welkom ook
ik las daar net iets over in een ander topic ja... geen idee wat ik dan aan haar moet zien. ik merk wel dat heel erg aanhankelijk is de laatste maanden richting mij. wat meer kroelen en meer toelaten.Maryanne schreef:Welkom![]()
Mijn oudste teef is net 15 jaar geworden en begint ook af te takelen, veel slapen, doof, slecht zien maar nog altijd lief tegen iedereen behalve tegen de dierenarts, als die haar een pijnlijke prik geeft wil ze nog wel eens sneppen.
Verder is ze nog gezond, loopt mee met de rest van de roedel en wat er hier vaak gezegd wordt; je ziet aan je hond wanneer het genoeg is geweest.
ik ga even kijken dankjewelFotogravinnetje schreef:Ik denk dat je hier heel veel aan kunt hebben: Zijn we niet te vroeg?
bedankt voor je reactie Lizzie.Lizzie. schreef:Welkom![]()
Zo te lezen is ze klaar met het leven, klink voor mij niet echt hondwaardig meer en dat zou voor mij van doorslaggevende reden zijn om haar dr rust te gunnen.
Sterkte met het maken voor de juiste keuze voor je hond.
Dat is echt heel erg zielig... het hartje bij onze hond is nog goed (geen ruis).crutz schreef:Welkom en ze heeft zo te lezen een mooi en vol leven gehad en is nu behoorlijk op aan het raken.
Vervelend dat de nieuwe dierenarts je dit gevoel geeft bij de keuze voor euthanasie.
Denk dat dat de eerlijkste keuze naar je hond is op dit moment.
Onlangs van dichtbij meegemaakt. Ook teckel van 14. Iets in de neus. Uitgebreid onderzoek vooraf, niet enkel urine, maar ook hartecho, uitgebreid bloed onderzoek etc. Hondje had een lichte hart afwijking maar met aangepaste narcose kon een CT scan voor diagnose prima.
Op de uitslaap kamer is het hondje alsnog overleden. Het was toch te veel
Het hart is misschien nog goed maar dan nog kan de narcose te veel zijn. Deze hond had ook probleemloos door de narcose moeten komen obv de conclusie vd arts na uitgebreid onderzoek. Enkel urine onderzoek is zeer minimaalTeckel14 schreef:Dat is echt heel erg zielig... het hartje bij onze hond is nog goed (geen ruis).crutz schreef:Welkom en ze heeft zo te lezen een mooi en vol leven gehad en is nu behoorlijk op aan het raken.
Vervelend dat de nieuwe dierenarts je dit gevoel geeft bij de keuze voor euthanasie.
Denk dat dat de eerlijkste keuze naar je hond is op dit moment.
Onlangs van dichtbij meegemaakt. Ook teckel van 14. Iets in de neus. Uitgebreid onderzoek vooraf, niet enkel urine, maar ook hartecho, uitgebreid bloed onderzoek etc. Hondje had een lichte hart afwijking maar met aangepaste narcose kon een CT scan voor diagnose prima.
Op de uitslaap kamer is het hondje alsnog overleden. Het was toch te veel
ze lijkt t goed te doen op dit moment. t gaat p en neer kan per week verschillen.
ik ga t vanavond even goed met mijn moeder bespreken, ze komt dan even langs voor de kinderen.
al blijft t lastig, Do is mijn eerste hondje die ik kreeg toen ik op mezelf ging wonen. al die tijd zijn we samen geweest en dat is een hele lange tijd...
eigenlijk weet ik wel wat t beste is voor haar maar ik durf t gewoon niet zo goed.