Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Atrose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

balou2000
Actief

Atrose

Ongelezen bericht door balou2000 »

Ik heb net een tijdje zitten zoeken op het forum ,voordat ik dit deed wist ik niks nu weet ik teveel :vaag:

Maltezer 4.7 kilo net 12 jaar geworden in maart heeft artrose in de linker voor schouder
Er zijn foto's gemaakt en een CT scan
Ze krijgt nu sinds oktober de brok Hills JD , ze krijgt 1 hele rimadyl pijnstiller
5 weken geleden kon ze plots helemaal niet meer lopen nadat ze al een paar maanden subtiel door haar rechter voorpoot zakte.
Ze heeft nu 4 weken rust gehad , alleen naar buiten om haar behoefte te doen dat moet nu nog 2 weken.
Vanmorgen 8 min gelopen en weer zakte ze door haar voorpoot er zit dus niet echt verbetering in.
Sinds 3 dagen krijgt ze ook groenlipmossel van synopet natuurlijk veels te kort om verbetering te merken.
Nu zat ik dus te zoeken wat er op dit forum allemaal te vinden is
Ik zag: Vitamine D3 , Omega 3, CBD druppels , flexilife platinum, duivelsklauw
Heel veel verschillende dingen dus
Kan ik er nu nog iets bij gaan geven zodat ze hopelijk een normale wandeling kan doen.
Maar wat zijn de doseringen ik zie dat jullie het gewoon bij de hema , kruidvat halen , ze is natuurlijk maar een klein hondje van 4.7 kilo
Alvast bedankt voor de tips :D
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Re: Atrose

Ongelezen bericht door Caro »

Ik geef mijn hond met artrose een voedingsupplement met glucosamine, chondrotiëne en nog wat vitaminen. Ik bestel het wel bij een dierenwinkel. Op de pot staat precies de dosering. Het is een poeder voor over haar brokken. Het heet Puur glucosamine extra. Maar mijn hond zakt nog niet door haar poten zoals die van jou. Ik las laatst hier op het forum iets over anabolen. Ik had geen idee dat dat ook bij honden kan. Heb daar nu wat verder op gegoogeld en denk dat dat bij mijn hond nog te vroeg is om in te laten spuiten maar misschien is het iets voor jou om met je dierenarts te overleggen. Ik weet het fijne er verder ook niet van maar zie het als iets wat misschien in de toekomst zou kunnen. Mijn hond is 12.5 jaar en begint flink wat spierverlies op haar heupen te krijgen.
Zwemmen is ook goed voor artrose. Helaas vindt mijn hond dat maar niks.
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik heb erg goede ervaringen met acupunctuur. Adressen van dierenartsen die acupunctuur gebruiken kan je vinden op https://www.acupunctuurbijdieren.nl/dierenartsen
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Mijn border collies met artrose hebben meerdere supplementen achter de kiezen maar helaas niets waarop ze het opvallend beter deden.
Die zak J/D hebben ze hier ook gehad maar het deed helemaal niets en ze scheten er zeven keer per dag van. Ik bleef maar stront rapen.
Wat hen het meest heeft geholpen was manuele therapie, een paar sessies waren genoeg om ze maandenlang mankvrij te houden.
Momenteel doet Frank het goed op een lage dosis Metacam aangevuld met CBD olie en aangepaste activiteit. Ook krijgen ze hier standaard visolie over hun voer.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik geef inderdaad ook zalmolie over het voer. Van hill's wil ik nooit meer een brok. Eerst gaat ze er 3 dagen van aan de schijt, echt grote hopen en daarna weigert ze het nog te eten.
Manuele therapie, is dat met massages? Kan je dat dan ook zelf leren, dat je het thuis ook kan toepassen?
Afbeelding
Doke
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Doke »

Na heel lang zoeken en ook wel wat uittesten en bespreken met dierenartsen, ben ik uiteindelijk voor Ira uitgekomen bij een combinatie van dolls joint, glucopro van pharmahorse en boswhelia. Alles wat zou kunnen helpen zit in deze combinatie.
Ze heeft hiervoor jaren de platinum van euro joe gehad wat ook goed effect had. En dan toch ineens niet meer...
Ira gaat ook naar het waterhof voor manuale therapie en lasertherapie. Sinds een maand ook accupunctuur.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Caro schreef:Manuele therapie, is dat met massages?
Het is eerder het manipuleren van de wervelkolom en/of gewrichten om blokkades te herstellen maar af en toe werd tijdens een sessie ook de laser bovengehaald als dat nodig bleek.
Tijdens de intake bepalen ze welke soort therapie ze starten afhankelijk van de hond en zijn klachten.
Net als Doke gingen wij naar Het Waterhof toe. Niet bij de deur maar de bezoeken meer dan waard.
balou2000
Actief

bedankt zover voor alle tips
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik kan alleen ervaring vanuit mezelf geven, maar als ik braaf m'n groenlipmossel slik kan ik alles weer. Slik ik het een tijdje niet dan strompel ik met de tranen in m'n ogen rond.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik zou toch eerst willen weten wat er nou precies mis is met die rechter voorpoot, kwam er niets uit bij klinisch onderzoek (en evt. röntgenfoto)? Als daar niets specifiek te vinden is zou het ook nog overbelasting kunnen zijn door compensatie voor links, dan lijkt fysio (of iets in die hoek) me erg belangrijk.
balou2000
Actief

Zamunda schreef:Ik zou toch eerst willen weten wat er nou precies mis is met die rechter voorpoot, kwam er niets uit bij klinisch onderzoek (en evt. röntgenfoto)? Als daar niets specifiek te vinden is zou het ook nog overbelasting kunnen zijn door compensatie voor links, dan lijkt fysio (of iets in die hoek) me erg belangrijk.
Met de rechter voorpoot is helemaal niks dat wees de CT scan uit
Ze zakt door rechts om links te ontlasten
Gisteren al contact gehad met een fysiotherapeut maar die kan niks doen voor ons
-Saskia-
Zeer actief

balou2000 schreef:Gisteren al contact gehad met een fysiotherapeut maar die kan niks doen voor ons
Wat was de reden daarvoor?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

-Saskia- schreef:
balou2000 schreef:Gisteren al contact gehad met een fysiotherapeut maar die kan niks doen voor ons
Wat was de reden daarvoor?
Inderdaad waarom kan een fysio niks?
Zamunda
Zeer actief

balou2000 schreef:
Zamunda schreef:Ik zou toch eerst willen weten wat er nou precies mis is met die rechter voorpoot, kwam er niets uit bij klinisch onderzoek (en evt. röntgenfoto)? Als daar niets specifiek te vinden is zou het ook nog overbelasting kunnen zijn door compensatie voor links, dan lijkt fysio (of iets in die hoek) me erg belangrijk.
Met de rechter voorpoot is helemaal niks dat wees de CT scan uit
Ze zakt door rechts om links te ontlasten
Gisteren al contact gehad met een fysiotherapeut maar die kan niks doen voor ons
Die snap ik niet, als ze door rechts zakt komt er toch juist meer (ipv minder) gewicht op links?
Zamunda
Zeer actief

En die CT is vijf weken geleden weer gemaakt dan? Of is die van oktober? Want dan kan er in tussentijd toch aardig wat veranderd zijn in die rechter voorpoot.
balou2000
Actief

De ct scan is eind maart gemaakt
Toen zakte ze al door haar voorpoot
De therapeut zei omdat het atrose in een vergevorderd stadium is kan ze er niks aan doen
Ik ben vroeger al vaker bij haar Ge weest dus ze kent de hond
-Saskia-
Zeer actief

balou2000 schreef:De therapeut zei omdat het atrose in een vergevorderd stadium is kan ze er niks aan doen.
Ik zou er persoonlijk een belletje aan een andere fysio aan wagen.
Mijn oudste liep met drie poten kreupel op z'n vijfde, heeft artrose in de onderrug, heupen, ellebogen en polsen.
Compenseert z'n houding al zo lang dat ze dat nooit nog zuiver krijgen maar hij was erg gebaat bij de therapie. Het heeft hem jarenlang medicatievrij gehouden.
Bij z'n laatste sessie zaten ze zo'n beetje aan het maximum wat ze voor hem kunnen betekenen en pas sindsdien zit hij standaard op pijnstilling maar om nou zonder intake al aan te geven dat de artrose te vergevorderd is om nog verbetering te zien met therapie vind ik wat snel.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”