Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedrag overnemen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Teuntje
Actief
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Gedrag overnemen

Ongelezen bericht door Teuntje »

Vraagje :als je jonge hond ergens een dagje moet worden ondergebracht, en daar zijn andere honden die veel blaffen en druk zijn, neemt je hond zulk gedrag dan "mee naar huis"? Kan hij dit gedrag na een dag al overnemen? Of zal hij zich thuis gedragen zoals hij thuis gewend was?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Gedrag overnemen

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hangt volgens mij voor een groot deel van je eigen reactie af. Even eraan helpen herinneren dat bij jou thuis nog steeds de regels gelden die eerder ook golden
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nee. Een hond reageert heel situatie en omgeving gebonden. De meeste honden dan.

Onze luca een jack hussel, blaft thuis alleen eventjes als de deurbel gaat. Anders niet.
Maar ze is wel eens in pension geweest, samen met onze wijlen Buster die nooit blafte. En toen heeft zij wel meer geblaft, met de andere honden van het pension mee, en om zichzelf een stoere houding te geven.

Zou ik haar bij een heel blafferige hond zetten, neemt ze dat gedrag dus echt over, na een tijdje.
Maar gewoon weer thuis is ze weer de rust zelve.
Zij schakeld dus probleemloos.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Oh, gaat het om een teckel? Zie ik nu?
Tja, dan zou je thuis misschien weer even aan moeten herinneren. Alhoewel teckels over het algemeen vocaal zijn. Dus misschien gaat die sowieso meer blaffen als hij ouder wordt :denken:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Of hij thuis nou gaat tetteren of niet, als ze echt zo druk zijn zou ik er geen trek in hebben
Veel te veel voor zo'n jong hondje. Die wil ik bij volwassen, stabiele honden, niet in een circus gooien.

Ik zou dus kijken naar een andere hondenoppas.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Rani is vier jaar samen geweest met Mika die enorm kon tetteren. Rani tetterde dan mee. Nu Mika is overleden tettert Rani niet meer zo, ze is veel rustiger geworden. Honden zijn dus wel beïnvloedbaar maar alle kanten op denk ik.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Emma schreef: Alhoewel teckels over het algemeen vocaal zijn. Dus misschien gaat die sowieso meer blaffen als hij ouder wordt :denken:
Nee dat heeft er niks mee te maken. Gewoon van pup af aan vriendelijk leren dat overmatig blaffen niet de bedoeling is. Op een gegeven moment zit dat erin gebakken.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

alm@ schreef:
Emma schreef: Alhoewel teckels over het algemeen vocaal zijn. Dus misschien gaat die sowieso meer blaffen als hij ouder wordt :denken:
Nee dat heeft er niks mee te maken. Gewoon van pup af aan vriendelijk leren dat overmatig blaffen niet de bedoeling is. Op een gegeven moment zit dat erin gebakken.
:ok:

Met het keesje was ik er bang voor. Hij is wel waaks geworden en mag natuurlijk best even aanslaan bij onraad, maar dat vervelende gekef om niks haalt hij echt niet in z'n kop.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

dagmar88 schreef:Of hij thuis nou gaat tetteren of niet, als ze echt zo druk zijn zou ik er geen trek in hebben
Veel te veel voor zo'n jong hondje. Die wil ik bij volwassen, stabiele honden, niet in een circus gooien.

Ik zou dus kijken naar een andere hondenoppas.
Heel erg dit; mijn idee: niet doen.

Suzanne
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gollum schreef:Rani is vier jaar samen geweest met Mika die enorm kon tetteren. Rani tetterde dan mee. Nu Mika is overleden tettert Rani niet meer zo, ze is veel rustiger geworden. Honden zijn dus wel beïnvloedbaar maar alle kanten op denk ik.
Dat denk ik ook, maar ik denk ook zeker dat het aan de hond ligt. Mila is bijvoorbeeld niet echt beïnvloedbaar en doet zelden mee met andere honden, ze blaft alleen als ze zélf vindt dat er geblaft moet worden en niet omdat de andere honden dat doen bijvoorbeeld. Amy is heel erg beïnvloedbaar en mijn andere honden zitten er wat tussenin. De vaste gewoontes in een bepaalde omgeving zijn meestal inderdaad ook van grote invloed.

Maar los daarvan zou ik me ook afvragen of dat wel een fijne omgeving is voor een pup. Een rustigere omgeving lijkt me sowieso prettiger, los van het evt. mee naar huis nemen van ongewenst gedrag.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”