Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zien jullie het? Niet echt dus, nu beter te zien en uitleg

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Zien jullie het? Niet echt dus, nu beter te zien en uitleg

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik zou het zelf volgens mij nooit gezien hebben vanaf deze foto's als ik het niet wist, maar ben benieuwd of jullie wel verschil kunnen zien vanaf de foto's (het gaat trouwens niet om verschillen tussen de twee foto's)?

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zamunda op 17 apr 2019 07:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief

Re: Zien jullie het?

Hahaha, jullie maken er wel iets heel creatiefs van :LOL: . Nee het gaat om het verschil tussen links en rechts :F: .
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Bedoel je de niet symmetrische witte aftekening op de neus?
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Dat hebben vrij veel honden toch?

Biebs iig wel....

Inclusief zwarte snorharen aan de ene kant, en witte aan de andere kant.

Afbeelding
Afbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Zien jullie het?

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik heb net serieus om half twee snachts zitten staren naar foto's van een hond die ik niet ken om te concluderen dat linker en rechteroor afwijken, de vacht aan de kaak op het rechterdeel wat voller lijkt dan het linkerdeel en dat deze wetenschap een mij onbekend doel dient.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik zie alleen dat op de bovenste foto de zwarte vlekjes op de neus meerdere vlekjes zijn, en op de onderste foto lijkt het een grotere vlek.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Wit kuifje op de onderste ?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Heb ik daar twee uur voor zitten plukken :jank: .

Heavy en Crescent lijken het wel te zien: ik heb Fonzy's linker kophelft (voor de kijker rechts) en beide oren geplukt (dus een enorm verschil tussen links en rechts)! En ik heb nooit eerder een hond geplukt dus ik vind het zelf een hele prestatie :pffff: .

Als je deze twee foto's vergelijkt is het verschil wel duidelijk denk ik (foto van een paar weken geleden en die uit de OP), hij krijgt een heel smal snoetje.
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen ben ik ook aan de rechter kophelft begonnen maar ik vraag me nu af hoe ik in hemelsnaam die linker gedaan heb :80: . Het gaat voor geen meter maar op zich was dat met links ook wel, maar de moed zakt me nu al in de schoenen. Dus ik denk dat hij voortaan asymmetrisch door het leven gaat :cool2: .

Maar even hè, wat een monnikenwerk is dat plukken :vaag: . Ik ben ook aan een pootje begonnen en zijn romp, maar ik moet steeds verplaatsen van plukplek omdat het hem anders zeer doet (denk ik) dus ik kan niet lekker 'doorplukken' en een stukje afmaken. En wat gaat en moet er veel uit :80: ! En dan is hij in Polen vlak voor vertrek al voor een groot gedeelte geplukt door een trimster. Nouja, ik zie wel hoever we komen.

Hier een begin gemaakt met zijn rechter voorpootje, hij knapt er wel echt onwijs van op maar ik ben benieuwd of ik het ooit af krijg
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Crescent schreef:Ik heb net serieus om half twee snachts zitten staren naar foto's van een hond die ik niet ken om te concluderen dat linker en rechteroor afwijken, de vacht aan de kaak op het rechterdeel wat voller lijkt dan het linkerdeel en dat deze wetenschap een mij onbekend doel dient.
Je bent niet wijs
AfbeeldingAfbeelding
Zamunda
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Crescent schreef:Ik heb net serieus om half twee snachts zitten staren naar foto's van een hond die ik niet ken om te concluderen dat linker en rechteroor afwijken, de vacht aan de kaak op het rechterdeel wat voller lijkt dan het linkerdeel en dat deze wetenschap een mij onbekend doel dient.
Je bent niet wijs
Wel opmerkzaam, is ook wat waard hoor.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Zamunda schreef:
bram en thijs schreef:
Je bent niet wijs
Half 2 's nachts :piew: :piew: :piew:
AfbeeldingAfbeelding
Zamunda
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Zamunda schreef:Wel opmerkzaam, is ook wat waard hoor.
Half 2 's nachts :piew: :piew: :piew:
Des te knapper :pffff: .

Jion schreef:Ik dacht bij de eerste post nog 'zou ze hem geplukt hebben?'
Jaaaa :cheer:
Jion schreef:maar toen dacht ik 'nee zal wel niet want je ziet niet echt verschil'. :LOL:
Nou... :jank: . Nu met die andere foto erbij toch wel?!

Jion schreef:Ik zou het wel weten en hem gewoon naar een trimmer brengen
Ik denk dat ik dat wel even voor ga leggen aan de stichting.

Zinodo schreef:Haha ok nu zie ik het ook wel :mrgreen: maar je bent nog wel even bezig zo te zien :lol1:
Mens wat een monnikenwerk :80: :schrik: . En als je nou gewoon een beetje door kon plukken viel het nog wel mee want dan is het even doorbijten en klaar, maar dat wil hij niet (en ga ik ook niet dwingen want het moet voor hem ook te doen blijven).
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Re: Zien jullie het? Niet echt dus, nu beter te zien en uitl

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik zie het -- ondanks de uitleg -- nog steeds niet :pffff:

:engel: :engel: :engel:

Ga nog even door.............
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

fenneke schreef:Ik zie het -- ondanks de uitleg -- nog steeds niet :pffff:

:engel: :engel: :engel:

Ga nog even door.............
:mep:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Met je nieuwe post zie ik het inderdaad van het plukken, hij knapt er wel van op zeg!
Ik heb hier altijd 2 of zelf 3 plukhonden gehad en was er ook nooit dol op, maar het hoorde er nouneenmaal bij en de honden hier waren altijd blij als ze weer in hun ondergoedje stonden. Of het veelmwerk is hangt er pg van de hond af, van de plukrijpheid en van de hoeveelheid te plukken haar. Nozem was altijd zo klaar, die had ook nauwelijks haar op haar poten, Sjefke en Tapas was veel meer werk, Sjefke vanwege de enorme hoeveelheid vacht die zij had, Tapas vanwege het grotere oppervlak omdat zij een stukkie groter was dan de andere 2.

Ik zou als ik jou was inderdaad met de stichting overleggen of een keer laten plukken een optie is. Als het 1x goed gebeurt zal het denk ik daarna gemakkelijker zijn het opmde juiste manier bij te houden.
Zamunda
Zeer actief

LongFields schreef:Met je nieuwe post zie ik het inderdaad van het plukken, hij knapt er wel van op zeg!
Ja hè! Komt een heel ander hondje onder vandaan. En zeker op zijn poten kon ik wel goed zien dat het niet 'klopte' (kuch, er eigenlijk gewoon niet uitzag :tongue: ) en er vast nog wat vanaf moest. Ik was nu met zijn oren begonnen, zat ernaar te kijken en dacht "Die lange plukken moeten er toch gewoon af kunnen :scratch: ?" en dat was ook zo, het kwam zo los. En daar ging het 'mis' want toen ging/moest ik verder :tongue: .

LongFields schreef:Ik heb hier altijd 2 of zelf 3 plukhonden gehad en was er ook nooit dol op, maar het hoorde er nou eenmaal bij en de honden hier waren altijd blij als ze weer in hun ondergoedje stonden. Of het veelmwerk is hangt er pg van de hond af, van de plukrijpheid en van de hoeveelheid te plukken haar. Nozem was altijd zo klaar, die had ook nauwelijks haar op haar poten, Sjefke en Tapas was veel meer werk, Sjefke vanwege de enorme hoeveelheid vacht die zij had, Tapas vanwege het grotere oppervlak omdat zij een stukkie groter was dan de andere 2.

Ik zou als ik jou was inderdaad met de stichting overleggen of een keer laten plukken een optie is. Als het 1x goed gebeurt zal het denk ik daarna gemakkelijker zijn het op de juiste manier bij te houden.
Wat een verschillen qua hoeveelheid dan (doe mij een Nozem maar, toch die lekkere ruwharige vacht maar wel goed te doen met plukken). Fonz heeft echt veel, heel veel haar. Ik heb ook het idee dat er serieus veel meer haren uit moeten dan er over blijven (in zijn nek een stukje kunnen doen en er blijft echt nauwelijks iets over joh :80: ). Ik weet niet of dat normaal is of dat het kan komen omdat hij mogelijk jaren niet geplukt is. En dan was er vlak voor vertrek dus al een heleboel geplukt, daarvoor had hij ook op zijn rug een onwijs volle en lange vacht, dat is er al af.

Ik vind het plukken op zich nog best leuk om te doen maar het is gewoon echt zoveel en gaat zo traag. Ik kijk even hoever ik deze week kom en anders ga ik toch maar even in overleg met de stichting.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ahaaaaa :idea:

:LOL:
Ik zat ook het "zoek de 7 verschillen" te doen ..... nou Tamara, daar gaat je koelkast :wink:

Maar hij ziet er mooi uit, voor de eerste keer vind ik het goed gelukt. :flower:
Zamunda
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Ahaaaaa :idea:

:LOL:
Ik zat ook het "zoek de 7 verschillen" te doen ..... nou Tamara, daar gaat je koelkast :wink:
Ik zei nog: het gaat niet om verschil tussen de foto's :pffff: .

Nee Tamara krijgt geen koelkast, Heavy krijgt een kwart, Crescent en Jion krijgen ook ieder een kwart en de laatste kwart hou ik zelf, voor de moeite.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Zamunda schreef:
bram en thijs schreef:
Je bent niet wijs
Dankjewel Zamunda. Voor mij is half twee een normale tijd na een avonddienst :pfff:

Maar zoals Longfields al zei hij knap er ontzettend van op (al is dat scruffy ook leuk) en je kan zeker eer van je werk hebben.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

:I:
Zamunda
Zeer actief

Tamara81 schreef:Hahaha, nu zie ik het ook!

Ja, het kan een heel werk zijn als je een hond met een lastige plukvacht hebt. Maar je kunt natuurlijk altijd beetje bij beetje doen wanneer je even een half uurtje of een uurtje vrij hebt. Het ziet er tot nu toe mooi uit; als je het eenmaal weet zie je het verschil wel ja :lol1:
Gelukkig :tongue: ! Ik doe inderdaad steeds maar wat plukken, zolang hij het toelaat concentreer ik me maar vooral op zijn andere kophelft, dat geeft al gelijk een ander (en symmetrischer :tongue: ) gezicht. Misschien dat ik hem een keer was en dan lang in sop (twintig minuten kwam ik tegen als tip van Rosita), kijken of hij op zijn lijf daarna makkelijker plukbaar is.

Crescent schreef:Dankjewel Zamunda. Voor mij is half twee een normale tijd na een avonddienst :pffff:

Maar zoals Longfields al zei hij knap er ontzettend van op (al is dat scruffy ook leuk) en je kan zeker eer van je werk hebben.
Niks geks aan hoor :tongue: . Ja ik heb hetzelfde, die scruffy look vond ik leuk (maar dan niet op zijn poten, dat zag er niet 'goed' uit) maar nu vind ik hem toch ook wel heel erg opknappen!

Brigitte schreef: :I:
Wel hè? Leuk en ondeugend koppie heeft ie.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”