Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je eigen kostje bij elkaar scharrelen

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Je eigen kostje bij elkaar scharrelen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Je kunt wel zien wie hier ooit haar eigen kostje bij elkaar heeft moeten scharrelen :lol1:

Amy liep sinds gisteren zo nu en dan met een vruchtje rond waarvan ik geen idee had wat het was en waar het vandaan kwam :denken: Het rook wel lekker zoet, een beetje als een abrikoos.
Mysterie opgelost, ze plukt ze dus gewoon uit de boom en het zijn loquat. Ze vindt ze blijkbaar ontzettend lekker, maar ze mag ze niet (veel) eten, want de pit kan in grotere hoeveelheden giftig zijn.

Filmpje
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Je eigen kostje bij elkaar scharrelen

Ongelezen bericht door sirene »

Wat is Amy toch leuk :I:
Het lijken net verse vijgen zo op de film.
Ik ken de vrucht niet. Heel veel fruit heeft pitten die giftig zijn (appels en peren ook). Ik weet niet wat voor pit hierin zit maar ik denk dat het gif vooral vrijkomt als er op de pit gekauwd wordt. Mijn honden hebben tenminste in hun leven al kilo's appels en peren gegeten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door miriam »

Haha, geweldig. Zo stond Tibbe altijd onder het pereboompje. We kregen geen kans om peren te plukken. Hij plukte ze wel, de dief :lol1: :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
DeDiana
Zeer actief

sirene schreef:Wat is Amy toch leuk :I:
Het lijken net verse vijgen zo op de film.
Ik ken de vrucht niet. Heel veel fruit heeft pitten die giftig zijn (appels en peren ook). Ik weet niet wat voor pit hierin zit maar ik denk dat het gif vooral vrijkomt als er op de pit gekauwd wordt. Mijn honden hebben tenminste in hun leven al kilo's appels en peren gegeten.
Haha, ja, never a dull day met Amy, zo verzint ze elke dag wel weer wat ;-)
Voor zover ik heb gelezen is de pit inderdaad alleen giftig als ze de pit stuk bijten, dus ik ga morgen eens goed bestuderen wat ze met die pit doet :-) Er zit cyanide in de pitten, zoals inderdaad ook bij appels.
Zinodo schreef:Hahaha slimme meid! :E: je ziet het echt zó he. Ik heb hier twee die een mond vol water krijgen als ze je een sinaasappel of een mandarijn zien eten. Hoe komt dat toch :Q: en ja er zijn heus wel honden die dat ook wel lusten (kijkt labradors aan) maar ik heb nog nooit eerder een hond zo blij zien worden van een citrusvrucht. :lol1:
Het is volgens mij niet echt een citrusvrucht, het schijnt qua smaak wat op een abrikoos te lijken. Alleen Arlo vindt ze ook lekker, de andere honden kijken er niet naar om. Amy vindt ze duidelijk lekker genoeg om wat moeite voor te doen :lol1:
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Haha slimpie :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief

Zinodo schreef:
DeDiana schreef:
Zinodo schreef:Hahaha slimme meid! :E: je ziet het echt zó he. Ik heb hier twee die een mond vol water krijgen als ze je een sinaasappel of een mandarijn zien eten. Hoe komt dat toch :Q: en ja er zijn heus wel honden die dat ook wel lusten (kijkt labradors aan) maar ik heb nog nooit eerder een hond zo blij zien worden van een citrusvrucht. :lol1:
Het is volgens mij niet echt een citrusvrucht, het schijnt qua smaak wat op een abrikoos te lijken. Alleen Arlo vindt ze ook lekker, de andere honden kijken er niet naar om. Amy vindt ze duidelijk lekker genoeg om wat moeite voor te doen :lol1:
Oh ik heb ook geen idee wat lumquat is haha. Grappig dat Arlo ze ook kent en lust!
Maar ik weet wel dat sinaasappelen daar groeien en deze hebben we hier ook. En die lokken een reactie uit van de podenco’s :lol1: dan weet je ook gelijk dat ze ook ooit zelf moeite hebben moeten doen om eten bij elkaar te scharrelen.
Amy is opgegroeid op een sinaasappel- en mandarijnenboomgaard :mrgreen: Ik denk dat ze genoeg sinaasappels en mandarijnen heeft gezien voor de rest van haar leven.
Mijn honden zijn allemaal geen echte fruitliefhebbers, Amy normaal ook niet, maar dit is toch wel een delicatesse blijkbaar ;-)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier lust Bas ook sinaasappel. En Cleo vroeger at ze ook.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Haha, geweldig! Die weet zich prima te redden :ok:
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Hahahaha malle hond

Peer is ook een fruit eten zolang hij er maar niets voor hoeft te doen.
DeDiana
Zeer actief

Tara schreef:Lumquat of Kumquat?
Die laatste ken ik namelijk wel.
In het Spaans is het nísperero, in het Nederlands volgens mij gewoon loquat: https://nl.wikipedia.org/wiki/Loquat
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Zo leuk, ik zag het filmpje al op Facebook.
Heb je ze zelf al geproefd? Als je de schil er makkelijk af kan trekken zijn ze rijp. Zo lekker friszoet. Alfil en Lily vinden ze ook heerlijk.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Slimmerik :I:
DeDiana
Zeer actief

Alfilillo schreef:Zo leuk, ik zag het filmpje al op Facebook.
Heb je ze zelf al geproefd? Als je de schil er makkelijk af kan trekken zijn ze rijp. Zo lekker friszoet. Alfil en Lily vinden ze ook heerlijk.
Nee, nog niet, maar ze ruiken inderdaad lekker. De rijpe vruchten waar Amy niet bij kon, hangen helemaal boven aan de boom en daar kan ik ook niet bij. Ik moet dus nog even wachten tot de rest ook rijp wordt.
DeDiana
Zeer actief

Taartje heeft ze inmiddels ook ontdekt :lol1:

Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Terry »

Mispels, heerlijk.
Groetjes, Terry
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ah lekker mispels! Mmm
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
DeDiana
Zeer actief

Ze poepen de pitten/zaden gewoon heel uit, dus ik geloof het allemaal wel :ok: Ze kunnen toch alleen bij de onderste vruchten, dus het is ook niet zo dat ze er kilo's van eten per dag. Af en toe een lekker zelf geplukt snackje moet kunnen :lol1:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Het is schattig, laat ze lekker
AfbeeldingAfbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Herkenbaar, maar dan met appels. Lais springt gewoon vanaf de grond om de appels uit de hoogstamappelbomen te plukken :hmmm: . Zit ook geen rem op dus we moeten die bomen elk jaar weer ruim afzetten (al vrij vroeg want ook als ze nog lang niet rijp zijn plukt ze ze alleen spuugt ze die dan vaak weer uit om een volgende te gaan plukken :roll: ). Verder plukt ze mijn kruisbessenstruik altijd leeg én doet ze zich tegoed aan de walnoten... leuk zo'n 'pluktuin' :F: .
DeDiana
Zeer actief

Zamunda schreef:Herkenbaar, maar dan met appels. Lais springt gewoon vanaf de grond om de appels uit de hoogstamappelbomen te plukken :hmmm: . Zit ook geen rem op dus we moeten die bomen elk jaar weer ruim afzetten (al vrij vroeg want ook als ze nog lang niet rijp zijn plukt ze ze alleen spuugt ze die dan vaak weer uit om een volgende te gaan plukken :roll: ). Verder plukt ze mijn kruisbessenstruik altijd leeg én doet ze zich tegoed aan de walnoten... leuk zo'n 'pluktuin' :F: .
Haha, dat is het concept van de 'snoepjesboom', maar dan de originele versie :lol1: Voor de honden wel lekker avontuurlijk en zelfvoorzienend in ieder geval!
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

DeDiana schreef:
Zamunda schreef:Herkenbaar, maar dan met appels. Lais springt gewoon vanaf de grond om de appels uit de hoogstamappelbomen te plukken :hmmm: . Zit ook geen rem op dus we moeten die bomen elk jaar weer ruim afzetten (al vrij vroeg want ook als ze nog lang niet rijp zijn plukt ze ze alleen spuugt ze die dan vaak weer uit om een volgende te gaan plukken :roll: ). Verder plukt ze mijn kruisbessenstruik altijd leeg én doet ze zich tegoed aan de walnoten... leuk zo'n 'pluktuin' :F: .
Haha, dat is het concept van de 'snoepjesboom', maar dan de originele versie :lol1: Voor de honden wel lekker avontuurlijk en zelfvoorzienend in ieder geval!
Ja maar Lais zou zich echt ziek eten volgens mij, dus dat is wel een beetje jammer. Wel prachtig om te zien hoe ze de appels al springend uit de boom plukt.
Die kruisbessen heb ik haar trouwens zelf geleerd helaas, ik liet haar er een keer een paar proeven en ze linkte precies dat ik ze van de struik plukte en besloot dat ze dat zelf minstens net zo goed kon... Nu heb ik zelf dus nooit meer kruisbessen, dat snap je wel. En ik heb er spijt van dat ik ze ooit heb laten proeven, dat snap je ook wel zeker :cool2: .

Vorig jaar is de eerste keer dat Willem ook walnoten is gaan kraken en eten trouwens, pas in zijn derde zomer hier maar hij had nu wel aardig de smaak te pakken, gaaf. Maar Lais gaat - wederom - echt aan de lopende band door: het eerste wat ze doet als ze buiten komt is naar die bomen racen en achter elkaar noten/fruit eten :roll: .
DeDiana
Zeer actief

Zamunda schreef:
DeDiana schreef:
Ja maar Lais zou zich echt ziek eten volgens mij, dus dat is wel een beetje jammer. Wel prachtig om te zien hoe ze de appels al springend uit de boom plukt.
Die kruisbessen heb ik haar trouwens zelf geleerd helaas, ik liet haar er een keer een paar proeven en ze linkte precies dat ik ze van de struik plukte en besloot dat ze dat zelf minstens net zo goed kon... Nu heb ik zelf dus nooit meer kruisbessen, dat snap je wel. En ik heb er spijt van dat ik ze ooit heb laten proeven, dat snap je ook wel zeker :cool2: .

Vorig jaar is de eerste keer dat Willem ook walnoten is gaan kraken en eten trouwens, pas in zijn derde zomer hier maar hij had nu wel aardig de smaak te pakken, gaaf. Maar Lais gaat - wederom - echt aan de lopende band door: het eerste wat ze doet als ze buiten komt is naar die bomen racen en achter elkaar noten/fruit eten :roll: .
Ja, ik snap dat het dan een beetje te veel van het goede wordt. Dat valt hier gelukkig wel mee. Amy pakt er een paar per dag.
En inderdaad jammer van de kruisbessen :engel:
DeDiana
Zeer actief

Ze heeft inmiddels ook de appelboom ontdekt :lol1: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 220256144/
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Wil je wel met je tengels van haar appel afblijven :hmmm:
AfbeeldingAfbeelding
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Hahaha, en Taartje ook :I:
Heerlijk al die fruitbomen!!!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Haha wat een slimmerik zeg! :ok: :I:
Jessie eet rozenbottels, maar daar hoeft ze niet veel moeite voor te doen, want die liggen gewoon op de grond :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Wat een leuk filmpje. Vorig jaar had ik bijna geen rijpe bramen in mijn tuin. Ik dacht eerst dat er weer ratten zaten omdat ze steeds verdwenen totdat bleek dat Keetje alle rijpe bramen plukte en opat. Best gek want die hond lust verder helemaal geen fruit. Blijkbaar is zelf plukken erg leuk.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Miezemuis schreef:Wat een leuk filmpje. Vorig jaar had ik bijna geen rijpe bramen in mijn tuin. Ik dacht eerst dat er weer ratten zaten omdat ze steeds verdwenen totdat bleek dat Keetje alle rijpe bramen plukte en opat. Best gek want die hond lust verder helemaal geen fruit. Blijkbaar is zelf plukken erg leuk.
Haha, dat is hier ook zo. Als ik ze hier een stukje appel aanbied, eten ze dat helemaal niet op :hmmm: Maar zelf geplukt is blijkbaar iets anders :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”