Ik vind dit een geweldig initiatief! Ik had er eerder al over gelezen maar omdat het alleen mogelijk was om je dier op te laten halen in Utrecht e.o. heb ik daar geen gebruik van gemaakt bij Mika. Ik vond het een naar idee om haar zelf naar Utrecht te rijden. Mijn dierenarts heeft de praktijk aangemeld naar aanleiding van dit bericht dus Gol zal ik wel aan de wetenschap doneren als het zover is.Het dierdonorcodicil gaat uitbreiden naar heel Nederland. DierenLot, Proefdiervrij en Universiteit Utrecht sluiten een samenwerkingsovereenkomst zodat eigenaren hun overleden huisdier aan de wetenschap kunnen doneren. Hierdoor wordt het anatomisch onderwijs proefdiervrij. Tot nu toe was doneren beperkt tot regio's rondom Utrecht. Stichting Proefdiervrij is voor de uitbreiding een samenwerking aangegaan met Stichting DierenLot.
Doel van het dierdonorcodicil is om het anatomisch en chirurgisch onderwijs aan de faculteit Diergeneeskunde van de universiteit Utrecht volledig proefdiervrij te maken en houden. Door dit onderwijs te geven op overleden huisdieren is het niet meer nodig om voor dit doel speciaal dieren te fokken en te doden.
Hoe staan jullie hierin?