Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stelletje ongeleide projectielen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Stelletje ongeleide projectielen.

Ongelezen bericht door sjm »

Ons tuig heeft wat nieuws bedacht.

Zodra ze mijn man 's ochtends uit bed horen gaan is het feest beneden. Sammy & Isa slapen 's nachts samen in een bench in de woonkamer. Zahra slaapt op d'r prinsheerlijke mand.

Maar zodra ze mijn man horen gaat Zahra dus als een idioot rond rennen, springen en stampen door het hele huis en de kleintjes opjutten. Die beginnen te piepen, blaffen etc. Een heel concert beneden van 3 overenthousiaste honden.

Kijk. Ik snap dat je het leuk vindt dat we weer beneden komen hoor, maar een beetje normaal kan ook wel. Je gedraagt je maar gewoon. Helemaal als je de stamppoten van een kangoeroe hebt.

Ons dochtertje wordt altijd van ieder geluidje wakker, dus het is redelijk ongewenst dat de honden dit doen. Ik ga niet om 7u beneden zitten met haar als het niet nodig is.

Dus.. Iemand een idee wat we kunnen doen?
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Re: Stelletje ongeleide projectielen.

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik zou ze wegdoen...hoe laat ben je hier? :lol1: :lol1:

maar serieus..ik weet niet of je man ze enthousiast begroet, maar hij kan ze het beste totaal negeren als hij beneden komt. Gewoon niet aankijken en zijn ding doen. Dan weten ze snel genoeg dat er totaal niets spannends is als hij beneden komt.
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Nanna schreef:Een heul heul grote bench kopen voor de Soekeloek en daar de prinsesheerlijke mand in leggen. Zodat er iig niet gerend en gestampt kan worden.
Voor de rest zeg ik veel succes want als meneer Nanna hier thuiskomt van de zaak is er het ook kermen, gillen, rennen en piepen. En dan heb ik het niet eens over de honden :LOL:
Bench voor mijnheer Nanna dus.... :cool2:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Nanna schreef:Een heul heul grote bench kopen voor de Soekeloek en daar de prinsesheerlijke mand in leggen. Zodat er iig niet gerend en gestampt kan worden.
Voor de rest zeg ik veel succes want als meneer Nanna hier thuiskomt van de zaak is er het ook kermen, gillen, rennen en piepen. En dan heb ik het niet eens over de honden :LOL:
Jij staat te rennen, piepen, gillen etc? :LOL:

Zo'n grote bench hebben we wel. En Zahra zou dolblij zijn als ze daar weer in mocht liggen, ze is dol op de bench. Maar we wilden juist van dat gevaarte af :mrgreen: En dat kan verder ook gelukkig, dus ik ben niet van plan die zomaar weer terug te zetten. Wat een sta in de weg zo'n joekel van een bench.
sjm
Zeer actief

Heavy schreef:Wat een leuke foto ze kunnen delen dus :ok:
Ik vind 07.00 een mooie tijd om op te staan hoor maar als je het een probleem vind dan kun je ze denk ik het beste scheiden zodat ze elkaar niet zien en dus niet opjutten

Dus Zahra gewoon even naar boven sturen waar ze heerlijk bij jou op bed kan uitslapen
Haha, nou ik niet. Ik ben niet zo'n ochtend mens, dus als het niet hoeft.. :engel:

En onze honden mogen niet boven, dus dat kan niet. Die Soekeloek blijft maar lekker in d'r eigen bed. :LOL:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wees blij dat jouw braverds beneden blijven met hun herrie :hmmm:
Onze honden komen boven aan de deur rammelen, krabben, piepen en zingen. Wij hebben dat heel goed opgelost :pffff: Ze klimmen dus nu voor straf bij ons op bed, tussen ons in. Dat zal ze leren!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Manuma schreef:Wees blij dat jouw braverds beneden blijven met hun herrie :hmmm:
Onze honden komen boven aan de deur rammelen, krabben, piepen en zingen. Wij hebben dat heel goed opgelost :pffff: Ze klimmen dus nu voor straf bij ons op bed, tussen ons in. Dat zal ze leren!
Hahahaha, ja, dat zal helpt vast zo’n straf.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ingrid48 schreef:ik zou ze wegdoen...hoe laat ben je hier? :lol1: :lol1:

maar serieus..ik weet niet of je man ze enthousiast begroet, maar hij kan ze het beste totaal negeren als hij beneden komt. Gewoon niet aankijken en zijn ding doen. Dan weten ze snel genoeg dat er totaal niets spannends is als hij beneden komt.
Ja dat vraag ik me ook af, wat het ochtendritueel van man is. Hier gebeurt er niks spannends tot de eerste bak koffie erin zit en er een broek word aangetrokken. Voor die tijd vertrekken ze geen spier :mrgreen:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Krijgen ze meteen eten misschien en zijn ze daarom zo enthousiast? Dan zou je dat moment wat uit kunnen stellen.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Kan hij Zahra niet even in de tuin doen, dan kan ze daar even druk stampen en doen.. wanneer ze weer rustig is, dan weer het huis in?

Wanneer ik er vroeg uit moet, dan ben ik rond half zes beneden, dan mogen ze even de tuin in, een plas doen als ze willen en daarna even om mij heen in huis scharrelen en gaat Bindi de ren weer in en Macho en Timber gaan weer rustig naar de bank.
Hierdoor zijn ze binnen nooit druk, kunnen ze de druk van de ketel halen, krijgen soms wat lekkers en dat is dan ook het ritueel.
Ze blijven hierdoor rustig en kennen dit ritueel nu ook.

Je vriend kan ze ook een klein kauwbotje aanbieden, dan zijn ze daar even druk mee en niet met hem en elkaar.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een prachtige foto :I: !

Zahra zet de boel al op stelten terwijl man nog boven is? Hoe lang is man boven bezig en wat doet (en deed) hij als hij beneden komt? Nog iets veranderd in de beweging/aandacht gedurende de dag?
sjm
Zeer actief

Ik heb hem gevraagd wat hij doet en hij zei:
“Ik kijk eerst Zahra boos aan omdat ze zo debiel rondrent, dan laat ik zo snel mogelijk de kleintjes uit de bench. Die worden afgevuurd uit de bench en Sammy rent keihard tegen de bijkeuken deur aan. Dan eten geven in de bijkeuken, broek aan doen en ze uitlaten”

Dus ik heb hem gezegd dat ie het een beetje om moet gooien nav jullie opmerkingen. Denk dat het idd komt omdat ze er zo snel mogelijk uitgelaten worden en eten krijgen. Sammy gooit zichzelf echt als een debiel tegen die deur aan, zo druk doet ie dan.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ze doorhebben dat het anders is en ze dus ook best even normaal kunnen doen.

Zahra eerst in de tuin doen ofzo heeft dus geen zin, want dan is het feest geweest boven. Hij is trouwens maar 5 minuten boven bezig ofzo.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

sjm schreef:Ik heb hem gevraagd wat hij doet en hij zei:
“Ik kijk eerst Zahra boos aan omdat ze zo debiel rondrent, dan laat ik zo snel mogelijk de kleintjes uit de bench. Die worden afgevuurd uit de bench en Sammy rent keihard tegen de bijkeuken deur aan. Dan eten geven in de bijkeuken, broek aan doen en ze uitlaten”
:LOL: :engel:

Dat zou mijn man ook als 'oplossing' zien :F: . Ik weet niet wat 'een beetje omgooien' in gaat houden maar als hij ze leert dat er pas iets gebeurt als ze rustig zijn dan komt het vast goed. Kan even duren, dat wel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”