Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 neusgat snot en niesen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Roos1995
Actief
Aantal honden: 1

1 neusgat snot en niesen

Ongelezen bericht door Roos1995 »

Onze hond van 6 niest sinds ongeveer een weekje. Er komt een klein beetje helder snot uit zijn linker neusgat, gewoon helder en kleur en niet veel. We zijn naar de DA geweest en die gaf aan dat het geen kennelhoest is maar wat het dan is kon ze zo niet zeggen. Hij heeft een prednisonkuur gekregen voor een week en dan moeten we kijken of het effect heeft. Hij kan wel voldoende ademen door zijn neus. Ze gaf aan dat het van alles kan zijn... ook een tumor... maar eerst kijken of de kuur wat gaat doen. Heeft iemand er ervaring mee? Het klinkt gelijk zo ernstig...
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: 1 neusgat snot en niesen

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Zat er niks? Een grasaar of zo?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Roos1995
Actief

Ja ik schrok er ook van... dat dit gelijk benoemd wordt. Ze kon zo niets zien in de neus. Hij is verder actief en eet en deinkt prima. Hij oogt niet ziek. Wel heeft hij last van zijn neusje want hij zit er met z'n pootje aan. Daarom is hij waarschijnlijk ook iets kapot. Het is niet acuut begonnen. Het is ook niet dat hij de hele dag niest maar af en toe.

Moesten nu een week afwachten en anders onder narcose kijken of ze iets kunnen vinden en anders een ct-scan?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Tess had het een tijd terug ook, alhoewel ze niet echt geniest heeft. Wel snot uit één neusgat. Ik heb het even aangekeken en vaseline op haar neusvleugel gesmeerd, omdat het aankoekte en haar neus daar roze van werd. Tegen de tijd dat ik er over dacht om toch langs de DA te gaan, ging het beter en uiteindelijk was het over.
Roos1995
Actief

veertje schreef:Tess had het een tijd terug ook, alhoewel ze niet echt geniest heeft. Wel snot uit één neusgat. Ik heb het even aangekeken en vaseline op haar neusvleugel gesmeerd, omdat het aankoekte en haar neus daar roze van werd. Tegen de tijd dat ik er over dacht om toch langs de DA te gaan, ging het beter en uiteindelijk was het over.
Bij hem is de neus idd ook wat roze gekleurd!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Roos1995 schreef:
veertje schreef:Tess had het een tijd terug ook, alhoewel ze niet echt geniest heeft. Wel snot uit één neusgat. Ik heb het even aangekeken en vaseline op haar neusvleugel gesmeerd, omdat het aankoekte en haar neus daar roze van werd. Tegen de tijd dat ik er over dacht om toch langs de DA te gaan, ging het beter en uiteindelijk was het over.
Bij hem is de neus idd ook wat roze gekleurd!
Tess zat er niet met haar poot aan. Eigenlijk was er bij haar, behalve de snotneus, weinig te zien.
Roos1995
Actief

Oke! Benieuwd of meer mensen ervaring/kennis hebben over deze symptomen :)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Alleen een keer, inclusief wrijven en met de poot eraan.
Maar daar zat dus iets in. Een graszaad, in dit geval, en best diep.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ze zoiets bekijken, inwendig. Als het echt op het gehemelte terecht komt bedoel ik.

Afbeelding

Roos1995
Actief

Marjoleine schreef:Alleen een keer, inclusief wrijven en met de poot eraan.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ze zoiets bekijken, inwendig. Als het echt op het gehemelte terecht komt bedoel ik.
Zep zit er idd ook met de poot aan. Daarom is zijn neusje denk ik ook wat kapot. Ook heeft hij heel af en toe reverse sneezing dus voor mijn gevoel zit er wel iets in. Maar ze heeft in de neus gekeken maar kon zo niets zien, behalve dat de neus wat geïrriteerd is. Het woord tumor maakt me dan gelijk bang...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Roos1995 schreef:
Marjoleine schreef:Alleen een keer, inclusief wrijven en met de poot eraan.
Zep zit er idd ook met de poot aan. Daarom is zijn neusje denk ik ook wat kapot. Ook heeft hij heel af en toe reverse sneezing dus voor mijn gevoel zit er wel iets in. Maar ze heeft in de neus gekeken maar kon zo niets zien, behalve dat de neus wat geïrriteerd is. Het woord tumor maakt me dan gelijk bang...
Niet zo snel bang zijn, meeste kans is dat er iets in zit (grasje, takje o.i.d.).
Goed in de neus kijken kan alleen met een speciaal apparaat en daarbij hoort een roesje.
Als het je niet zint wacht je niet af maar vraag je NU om een scopie.
Ik snap niet dat zoiets een weekje aankijken is.
Dan zit de mogelijke zooi alleen maar dieper in die neus :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik zou dit ook niet een week aankijken, ik denk dat de kans groot is dat er iets in zijn neus/lucht weg zit, wat irriteerd. Ook omdat ze er met de poot over wrijft.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

ik snap dat je van het woord tumor schrikt. Ik heb dat ook altijd en mijn da zegt dat ook nogal snel. Vorig jaar nog toen de urine van Shep niet goed was. Begon da ook direct over mogelijke tumor in blaas. Bleek gewoon een blaasontsteking te zijn. Shep had zo'n 5 jaar geleden opeens constant een loopneus. Helder vocht wat eruit liep, er liggen dan echt plasjes op de grond. Da heeft toen een tissue voor haar neus gehouden om te kijken of ze wel door beide neusgaten kon ademen. Op het tissue wat te zien dat ze dat kon. Maar omdat het me niet lekker zat heb ik toen bij de wagenrenk een scopie in haar neus laten doen. Er was helemaal niets te zien. Nu zijn we dus 5 jaar later en heeft Shep nog steeds altijd die loopneus. Heb het nu maar geaccepteerd als iets dat bij haar hoort. Overigens heeft zij zelf geen last van haar neus, ze zit er niet aan ofzo. Verder geen klachten, alleen dat er altijd water uitloopt. Maar omdat jouw hond er blijkbaar wel last van heeft, raad ik je aan zo'n scopie te laten doen.
Afbeelding
Roos1995
Actief

Caro schreef:ik snap dat je van het woord tumor schrikt. Ik heb dat ook altijd en mijn da zegt dat ook nogal snel. Vorig jaar nog toen de urine van Shep niet goed was. Begon da ook direct over mogelijke tumor in blaas. Bleek gewoon een blaasontsteking te zijn. Shep had zo'n 5 jaar geleden opeens constant een loopneus. Helder vocht wat eruit liep, er liggen dan echt plasjes op de grond. Da heeft toen een tissue voor haar neus gehouden om te kijken of ze wel door beide neusgaten kon ademen. Op het tissue wat te zien dat ze dat kon. Maar omdat het me niet lekker zat heb ik toen bij de wagenrenk een scopie in haar neus laten doen. Er was helemaal niets te zien. Nu zijn we dus 5 jaar later en heeft Shep nog steeds altijd die loopneus. Heb het nu maar geaccepteerd als iets dat bij haar hoort. Overigens heeft zij zelf geen last van haar neus, ze zit er niet aan ofzo. Verder geen klachten, alleen dat er altijd water uitloopt. Maar omdat jouw hond er blijkbaar wel last van heeft, raad ik je aan zo'n scopie te laten doen.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik zie mijn quote maar verder niets? Is er iets mis gegaan met je reactie?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Best heftig vind ik, een prednisonkuur van een week als niet exact duidelijk is wat er mankeert.
Het lijkt me tamelijk voor de hand liggend dat er iets irriteert in dat ene neusgat, dus een goede scopie zou voor mijn gevoel vóór een prednisonkuur moeten komen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Best heftig vind ik, een prednisonkuur van een week als niet exact duidelijk is wat er mankeert.
Het lijkt me tamelijk voor de hand liggend dat er iets irriteert in dat ene neusgat, dus een goede scopie zou voor mijn gevoel vóór een prednisonkuur moeten komen.
Ja, eens. Er wordt naar mijn smaak veel te snel prednison gegeven.

Afbeelding

Roos1995
Actief

Caro schreef:Ik zie mijn quote maar verder niets? Is er iets mis gegaan met je reactie?
Och wat gek. Ehm dan is er wat mis gegaan maar wat ik wilde zeggen......? :denken:
Roos1995
Actief

Hij is nu een dag begonnen aan de kuur en gek genoeg is er nu al verschil te merken. Hij heeft vandaag 1 keer geniest en zijn neusje (die was aan de zijkant wat roze) lijkt wat bij te trekken. Er loopt nog wel wat snot uit zijn neus, maar wel stukken minder. Zou het dan toch een infectie o.i.d. zijn? Aangezien er zo snel verschil te merken is?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Roos1995 schreef:Hij is nu een dag begonnen aan de kuur en gek genoeg is er nu al verschil te merken. Hij heeft vandaag 1 keer geniest en zijn neusje (die was aan de zijkant wat roze) lijkt wat bij te trekken. Er loopt nog wel wat snot uit zijn neus, maar wel stukken minder. Zou het dan toch een infectie o.i.d. zijn? Aangezien er zo snel verschil te merken is?
Dat kan zeker, maar de vraag of de oorzaak van de infectie daarmee verholpen is, is de vraag.

Net als anderen hier boven al hebben gezegd, eerst de oorzaak weten en dan eventueel prednison lijkt me eigenlijk de juiste volgorde.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Prednison onderdrukt alles.
Als het een infectie is had de da beter antibiotica kunnen geven.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”