Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gal/ slijm spugen in combi met overstap KVV
Moderator: moderatorteam
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Gal/ slijm spugen in combi met overstap KVV
Vraagje aan de KVV'ers hier, Sinds 1,5 week 1 van onze honden overgezet op KVV, ik voer 2x per dag rond 8.00 en 17.00 uur. Dit deed ik ook al toen die hond brok kreeg.
Nu ineens heeft ze vannacht voor de 3de keer gal en slijm gespuugt. Eerste keer 's ochtends bij het uitlaten, 2de en 3de keer rond 5 uur 's nachts. Nu had ik gisteravond om 22.00 uur nog konijnenoren gegeven om te kijken of nog iets voeren effect had, maar nee dus. Ze kreeg ook wat te weinig KVV en gisteren de 17.00 uur maaltijd met 15 gram verhoogd.
Hiervoor op de brok heeft ze dit nooit gedaan.
Iemand ervaringen met dit gal/ slijm spugen in combi met KVV.
Nu ineens heeft ze vannacht voor de 3de keer gal en slijm gespuugt. Eerste keer 's ochtends bij het uitlaten, 2de en 3de keer rond 5 uur 's nachts. Nu had ik gisteravond om 22.00 uur nog konijnenoren gegeven om te kijken of nog iets voeren effect had, maar nee dus. Ze kreeg ook wat te weinig KVV en gisteren de 17.00 uur maaltijd met 15 gram verhoogd.
Hiervoor op de brok heeft ze dit nooit gedaan.
Iemand ervaringen met dit gal/ slijm spugen in combi met KVV.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Gal/ slijm spugen in combi met overstap KVV
Veel komende reden dat een hond gal spuugt is dat de maag leeg is. Misschien krijgt ze te weinig zodat de maag snel leeg is. Of sávonds voor dat je naar bed gaat nog iets te eten geven, meestal gaat het daarmee over.

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
dat was idd ook mijn idee, daarom had ik om 22.00 nog een konijnen oor gegeven maar dat hielp niet voldoende. Ga de 17.00 uur maaltijd vanavond verplaatsen naar 18.30 uur. kijken of dat helpt.Lizzie. schreef:Veel komende reden dat een hond gal spuugt is dat de maag leeg is. Misschien krijgt ze te weinig zodat de maag snel leeg is. Of 's svonds voor dat je naar bed gaat nog iets te eten geven, meestal gaat het daarmee over.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Konijnen oor op een lege maag lijkt mij niet zo lekker vallen, hier krijgen ze alleen knaagspullen op een redelijke volle maag, anders spugen ze het ook weer uit 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Ik geef savond's laat de laatste maaltijd.
Als ik dat niet doe spugen ze ook gal. Een konijnen oor is niet erg voedzaam dus zal geen verschil maken. Zal idd alleen maar uitgespuugd worden als het op de lege maag gegeven wordt.
Hier krijgen ze hun voer verdeeld over 3 maaltijden!
Als ik dat niet doe spugen ze ook gal. Een konijnen oor is niet erg voedzaam dus zal geen verschil maken. Zal idd alleen maar uitgespuugd worden als het op de lege maag gegeven wordt.
Hier krijgen ze hun voer verdeeld over 3 maaltijden!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
oor was niet echt op lege maag, 17.00 eten gehad en oor om 22.00.
Niet direct uit de koelkast op kamer temperatuur
Brood krijgen ze hier niet zit tarwe/ gluten in en pinda kaas en kaas doen we hier ook niet aan
Overdag geen problemen dus het misselijk worden van de KVV valt denk ik mee.
vanavond dus wat later voeren en dan krijgt ze wat meer en dan vannacht weer even afwachten
Niet direct uit de koelkast op kamer temperatuur
Brood krijgen ze hier niet zit tarwe/ gluten in en pinda kaas en kaas doen we hier ook niet aan
Overdag geen problemen dus het misselijk worden van de KVV valt denk ik mee.
vanavond dus wat later voeren en dan krijgt ze wat meer en dan vannacht weer even afwachten
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik geef daarom geen kvv als laatste maaltijd. Hier is dat altijd de lunchmaaltijd en 's avonds (laat) krijgen ze brok. Ik denk dat het te maken heeft met de vele eiwitten die de aanmaak van maagzuur stimuleren. Om eiwitten te verteren hebben die enzymen namelijk een sterk zure omgeving nodig.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier geen last... rond 1800 uur krijgen ze hun laatste kvv maaktijd. Dan nog een snack rond 2200 uur en thats it.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
hoelaat voer je 's ochtends?malinois schreef:Hier geen last... rond 1800 uur krijgen ze hun laatste kvv maaktijd. Dan nog een snack rond 2200 uur en thats it.
en wat voor soort snack om 22.00?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
'S ochtends wisselt een beetje tussen 7.00 en 11.00 zeg maar (week en weekend).Pumi schreef:hoelaat voer je 's ochtends?malinois schreef:Hier geen last... rond 1800 uur krijgen ze hun laatste kvv maaktijd. Dan nog een snack rond 2200 uur en thats it.
en wat voor soort snack om 22.00?
Snack is iets gedroogd (pensstaafje/konijnenoor/runderoor/kippenpoot)
Een van deze snacks dus, niet alles

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
laatste maaltijd van gisteren in tweeën gesplitst ten eerste om even kleinere porties te geven en om 22.00 nog nog wat te gegeven. vannacht heeft ze heelrijk geslapen en geen gespuug.
vandaag de 2 dag porties nogmaals in vieren gesplitst en hopen dat we morgen met een grotere dagportie en de laatste maaltijd op een nieuw later tijdstip alles onder controle te hebben
vandaag de 2 dag porties nogmaals in vieren gesplitst en hopen dat we morgen met een grotere dagportie en de laatste maaltijd op een nieuw later tijdstip alles onder controle te hebben
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
fred spuugt ook snachts op enkel kvv. Hij krijgt brokken na de laatste wandeling en dan gebeurd het niet.