Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag over Pepper.
Moderator: moderatorteam
- Simone-H
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Vraag over Pepper.
Ik heb een vraag over Pepper.
Voor ik besloot een hondje te nemen zag ik erg op tegen het elke dag uitlaten.
Ik maakte me ook zorgen of ik wel aan de energiebehoefte van de hond zou kunnen voldoen. Ik ben 65+ en mijn benen en voeten zijn niet in orde.
Pepper is van augustus, dit jaar wordt ze vier jaar. Het viel me toen ze pup was wel op dat ze niet zo heel lang kon/wilde lopen. Maar ja, ze was nog erg jong.
Maar nu schijnt het nog steeds zo te zijn dat ze echt geen lange wandelingen hoeft. Als we naar buiten gaan vind ze het heel erg leuk. Waar het kan laat ik naar los. Dan kan ze lekker rennen en snuffelen. Dat doet ze dan ook. Maar een paar rondjes rennen en dan is het goed. Snuffelen is natuurlijk erg leuk. Maar als we een tijdje gewandeld hebben, zo rond eenhalf uur, vind ze dat ook goed. Ik probeer per keer driekwartier te lopen. Het laatste stuk loopt ze gewoon achter me aan, met een blik van: wanneer gaan we naar huis?
Bij langere wandelingen, b.v. op het strand van Terschelling enzo, hangt het ervan af of ze langer aktief is of gewoon wat met me meeloopt.
Ze schijnt ook niet goed tegen warmte te kunnen. Dat komt goed uit voor mij, ik heb ook een hekel aan die hitte. Als het kan zoek ik dus de schaduw plekken op. Maar soms denk ik wel dat Pepper er wel erg slecht tegen kan.
Gister ben ik voor de inenting bij de dierenarts geweest en heb dit gevraagd.
Tja, het zou kunnen dat ze gewoon een laag energie niveau heeft. Het kan ook zijn dat ze pijn heeft. Haar rechter achter knie is niet in orde. (LP) Vorige dierenartsen vonden dit niet alarmerend, het zou maar een heel klein beetje zijn. In de gaten houden. Als ze buiten een sprintje trekt zie ik de eerste stappen dat ze even met dat pootje trekt, maar na een paar passen is dat over. Bij gewoon lopen zie ik niets.
Nu stelde deze dierenarts voor (ze leek me verder vrij onzeker) dat Pepper aan de pijnstilling zou gaan. Als ze zoveel last van dat knietje heeft zou het kunnen dat ze met pijnstilling beter gaat lopen. Ze kon verder geen afwijkingen vinden. Hart enzo was goed.
Ik heb dat van die pijnstilling nog niet gedaan. Persoonlijk geloof ik niet dat ze tijdens het lopen pijn heeft. Ze loopt wel goed, (op die eerste passen vaneen sprintje na) en denk ik dat ze gewoon een hond is die niet zo gek veel beweging nodig heeft.
Graag zou ik willen weten wat jullie ervan denken.
Pepper 14-08-2015.
Mixje. Vader kruising Malthezer/Tsitsu
Moeder zag eruit als Jack Russel, maar daar zaten ook meer rassen in.
Voor ik besloot een hondje te nemen zag ik erg op tegen het elke dag uitlaten.
Ik maakte me ook zorgen of ik wel aan de energiebehoefte van de hond zou kunnen voldoen. Ik ben 65+ en mijn benen en voeten zijn niet in orde.
Pepper is van augustus, dit jaar wordt ze vier jaar. Het viel me toen ze pup was wel op dat ze niet zo heel lang kon/wilde lopen. Maar ja, ze was nog erg jong.
Maar nu schijnt het nog steeds zo te zijn dat ze echt geen lange wandelingen hoeft. Als we naar buiten gaan vind ze het heel erg leuk. Waar het kan laat ik naar los. Dan kan ze lekker rennen en snuffelen. Dat doet ze dan ook. Maar een paar rondjes rennen en dan is het goed. Snuffelen is natuurlijk erg leuk. Maar als we een tijdje gewandeld hebben, zo rond eenhalf uur, vind ze dat ook goed. Ik probeer per keer driekwartier te lopen. Het laatste stuk loopt ze gewoon achter me aan, met een blik van: wanneer gaan we naar huis?
Bij langere wandelingen, b.v. op het strand van Terschelling enzo, hangt het ervan af of ze langer aktief is of gewoon wat met me meeloopt.
Ze schijnt ook niet goed tegen warmte te kunnen. Dat komt goed uit voor mij, ik heb ook een hekel aan die hitte. Als het kan zoek ik dus de schaduw plekken op. Maar soms denk ik wel dat Pepper er wel erg slecht tegen kan.
Gister ben ik voor de inenting bij de dierenarts geweest en heb dit gevraagd.
Tja, het zou kunnen dat ze gewoon een laag energie niveau heeft. Het kan ook zijn dat ze pijn heeft. Haar rechter achter knie is niet in orde. (LP) Vorige dierenartsen vonden dit niet alarmerend, het zou maar een heel klein beetje zijn. In de gaten houden. Als ze buiten een sprintje trekt zie ik de eerste stappen dat ze even met dat pootje trekt, maar na een paar passen is dat over. Bij gewoon lopen zie ik niets.
Nu stelde deze dierenarts voor (ze leek me verder vrij onzeker) dat Pepper aan de pijnstilling zou gaan. Als ze zoveel last van dat knietje heeft zou het kunnen dat ze met pijnstilling beter gaat lopen. Ze kon verder geen afwijkingen vinden. Hart enzo was goed.
Ik heb dat van die pijnstilling nog niet gedaan. Persoonlijk geloof ik niet dat ze tijdens het lopen pijn heeft. Ze loopt wel goed, (op die eerste passen vaneen sprintje na) en denk ik dat ze gewoon een hond is die niet zo gek veel beweging nodig heeft.
Graag zou ik willen weten wat jullie ervan denken.
Pepper 14-08-2015.
Mixje. Vader kruising Malthezer/Tsitsu
Moeder zag eruit als Jack Russel, maar daar zaten ook meer rassen in.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Re: Vraag over Pepper.
Je zou een week pijnstilling kunnen geven en kijken of dat verschil maakt. Zie je geen verschil dan zou ik er sowieso mee stoppen. Ik snap dat het lastig is. Mijn hond is al 12.5 en ik weet dat zij artrose heeft maar zij geeft nooit pijn aan. Ik merk ook niet veel aan haar tijdens het lopen. Mijn da stelde vorig jaar ook pijnstilling voor maar ik heb dat nog steeds niet gedaan omdat ik er niet van overtuigd ben of het nodig is en geef niet graag voor nop allerlei pillen.
Toen Shep vorig jaar steeds aan 1 poot zat te likken heb ik wel een week pijnstilling geprobeerd om te kijken of ze dat deed vanwege pijn. Na die week deed ze het nog steeds, dus ben ik gestopt met de pijnstillers. Maar uit proberen voor een korte periode kan niet veel kwaad denk.
Toen Shep vorig jaar steeds aan 1 poot zat te likken heb ik wel een week pijnstilling geprobeerd om te kijken of ze dat deed vanwege pijn. Na die week deed ze het nog steeds, dus ben ik gestopt met de pijnstillers. Maar uit proberen voor een korte periode kan niet veel kwaad denk.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Lees dat de patella er regelmatig uitschiet, dat is wel degelijk pijnlijk voor de hond, kans op sneller artrose is ook aanwezig. Ik zou ook minimaal 10 dagen medicatie geven en heb je een duidelijk beeld of ze beter gaat lopen.

- Lucia
- Zeer actief
Ik zou medicijnen uittesten. Baat het niet dan schaadt het niet. Dan weet je zekerder dat dit gedrag niet voortkomt uit pijn, dat wil je immers niet.
Maar ik heb een hond van een actief ras dat net zo liever 15 minuten loopt te snuffelen dan een uur of vaak langer. Al van jongs af aan.
Hij gaat wel mee, maar het hoeft van hem niet perse.
Maar ik heb een hond van een actief ras dat net zo liever 15 minuten loopt te snuffelen dan een uur of vaak langer. Al van jongs af aan.
Hij gaat wel mee, maar het hoeft van hem niet perse.
- Simone-H
- Zeer actief
Bedankt voor de reakties.
Ik overweeg wel het uittesten met medicijnen.
Hoewel ik zelf niet echt geloof dat ze pijn heeft, maar ik weet ook dat het heel goed mogelijk is dat ik dat verkeerd zie.
Ik wil wel graag weten of het kan dat het energie niveau van een hond niet hoog is.
Ik lees hier van een paar dat dat heel goed mogelijk is.
Als er verder niets is om me zorgen over te maken, (ik ga er nog mee bezig) vind ik dat eigenlijk niet zo erg.
Ik wacht of er nog meer reakties komen.
Ik overweeg wel het uittesten met medicijnen.
Hoewel ik zelf niet echt geloof dat ze pijn heeft, maar ik weet ook dat het heel goed mogelijk is dat ik dat verkeerd zie.
Ik wil wel graag weten of het kan dat het energie niveau van een hond niet hoog is.
Ik lees hier van een paar dat dat heel goed mogelijk is.
Als er verder niets is om me zorgen over te maken, (ik ga er nog mee bezig) vind ik dat eigenlijk niet zo erg.
Ik wacht of er nog meer reakties komen.
- Lucia
- Zeer actief
Er is trouwens wel een verschil in het niet nodig vinden van een wandeling of niet kunnen volhouden.
Milo vindt het niet perse nodig om lang te wandelen maar als hij niet echt wil ivm pijn loopt hij alsnog anders dan anders. Sjokken en echt een uitstraling dat hij moe is, oortjes wat laag ipv vooruit.
Terwijl hij anders ook niet rent of vliegt is er wel verschil te zien
Milo vindt het niet perse nodig om lang te wandelen maar als hij niet echt wil ivm pijn loopt hij alsnog anders dan anders. Sjokken en echt een uitstraling dat hij moe is, oortjes wat laag ipv vooruit.
Terwijl hij anders ook niet rent of vliegt is er wel verschil te zien
- Simone-H
- Zeer actief
Dat bedoel ik dus ook.Lucia schreef:Er is trouwens wel een verschil in het niet nodig vinden van een wandeling of niet kunnen volhouden.
Soms denk ik wel eens dat ze moe is, of szomers last van de warmte heeft. Maar meestal denk ik dat ze het gewoon wel goed vind na een half uurtje/drie kwartier.
Maar ik lees hier af en toe verhalen van vele, vele kilometers en daar kwam mijn vraag vandaan, ik geloof dat ik Pepper daar geen plezier mee doe. En dat ik dat niet zo erg vind bedoel ik mee, wat ik in de openingspost al schreef, dat ik zelf ook geen vele kilometers meer kan lopen.
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zou de pijnstilling zeker uit proberen, maakt het geen verschil weet je zeker dat ze geen pijn heeft en gewoon niet zo'n hoog energie level heeft. Als het wel verschil maakt dan is het uitzoeken waar de pijn vandaan komt, kan bijvoorbeeld ook uit de rug komen etc. dan kun je beter een goede Fysio of Osteopaat zoeken dan kom je bij de reguliere DA niet verder.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou de DA niet overslaanPumi schreef:ik zou de pijnstilling zeker uit proberen, maakt het geen verschil weet je zeker dat ze geen pijn heeft en gewoon niet zo'n hoog energie level heeft. Als het wel verschil maakt dan is het uitzoeken waar de pijn vandaan komt, kan bijvoorbeeld ook uit de rug komen etc. dan kun je beter een goede Fysio of Osteopaat zoeken dan kom je bij de reguliere DA niet verder.
Controleren of het hartje goed werkt lijkt me ook best zinvol.
Ook omdat het lijkt alsof ze slecht tegen de warmte kan.
Verder eens dat als het op pijnstilling beter zou gaan een osteopaat of fysiotherapeut een optie is
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
ik begrijp uit het verhaal dat hart etc al gecontroleerd zijn en goed zijnranetje schreef:Ik zou de DA niet overslaanPumi schreef:ik zou de pijnstilling zeker uit proberen, maakt het geen verschil weet je zeker dat ze geen pijn heeft en gewoon niet zo'n hoog energie level heeft. Als het wel verschil maakt dan is het uitzoeken waar de pijn vandaan komt, kan bijvoorbeeld ook uit de rug komen etc. dan kun je beter een goede Fysio of Osteopaat zoeken dan kom je bij de reguliere DA niet verder.
Controleren of het hartje goed werkt lijkt me ook best zinvol.
Ook omdat het lijkt alsof ze slecht tegen de warmte kan.
Verder eens dat als het op pijnstilling beter zou gaan een osteopaat of fysiotherapeut een optie is
- Simone-H
- Zeer actief
Ja, ze heeft het hart nauwkeurig beluisterd. Ookal om mijn verhaal over de warmte.
Ze vroeg me ook verschillende dingen b.v. stram bij het opstaan.
En of ze goed op de bank kan springen. Ze is na het slapen niet stram, of moeilijk overheid kunnen komen. Als ze ligt te slapen en ik roep, dan spring ze in één beweging overeind en springt in dezelfde beweging van de bank. Ook smorgens na een nacht slapen (liggen). De trap is ook geen probleem. Ik zie ook tijdens het lopen niets, alleen soms als ze een sprint inzet.
Persoonlijk denk ik niet dat ze pijn heeft.
Voorlopig ga ik uit van een hond met niet te hoog energie niveau. Ik hou het goed in de gaten en doe de pijnstilling voorlopig even niet. Maar hou het wel in mijn achterhoofd.
Ze vroeg me ook verschillende dingen b.v. stram bij het opstaan.
En of ze goed op de bank kan springen. Ze is na het slapen niet stram, of moeilijk overheid kunnen komen. Als ze ligt te slapen en ik roep, dan spring ze in één beweging overeind en springt in dezelfde beweging van de bank. Ook smorgens na een nacht slapen (liggen). De trap is ook geen probleem. Ik zie ook tijdens het lopen niets, alleen soms als ze een sprint inzet.
Persoonlijk denk ik niet dat ze pijn heeft.
Voorlopig ga ik uit van een hond met niet te hoog energie niveau. Ik hou het goed in de gaten en doe de pijnstilling voorlopig even niet. Maar hou het wel in mijn achterhoofd.