Loulou heeft zo'n 2, 3 keer per jaar last van misselijkheid. Dat duurt dan de hele dag, en ze heeft enorm veel behoefte om gras te eten. Na lang gras eten braakt ze niets op. Ze heeft wel een braakreflex die zich gedurende de dag nog herhaalt, een soort droge hoest. Ze eet gewoon haar voer, 's ochtends en 's avonds. Ze heeft geen last van diarree. De volgende dag is het gewoon weer weg.
Zijn er meer mensen die dit soort klachten kennen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plotselinge misselijkheid
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Plotselinge misselijkheid
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Plotselinge misselijkheid
Toevallig had Amy dit een paar dagen geleden, wat ik heel vreemd vond, want ik heb Amy nog nooit eerder misselijk gezien en ze heeft normaal gesproken een maag van schokbeton.Crescent schreef:Loulou heeft zo'n 2, 3 keer per jaar last van misselijkheid. Dat duurt dan de hele dag, en ze heeft enorm veel behoefte om gras te eten. Na lang gras eten braakt ze niets op. Ze heeft wel een braakreflex die zich gedurende de dag nog herhaalt, een soort droge hoest. Ze eet gewoon haar voer, 's ochtends en 's avonds. Ze heeft geen last van diarree. De volgende dag is het gewoon weer weg.
Zijn er meer mensen die dit soort klachten kennen?
Ze was ook hysterisch gras aan het eten, af en toe aan het kokhalzen, at 's middags wel gewoon haar voer en dat bleef ook binnen en had normale ontlasting, maar was duidelijk helemaal niet lekker. De dag erna was er niets meer aan de hand.
Geen idee wat het is geweest dus, het enige wat ik kon bedenken was dat ze misschien in de tuin iets heeft gegeten (een plant of zo) wat helemaal verkeerd is gevallen.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Lana is heel af en toe misselijk, braak dan een paar keer alles uit en tis weer over,
maar ik weet waar of het van komt, tijdens het voeren van de schapen kan ze het niet laten om mee te vreten, we letten er wel op, maar ja zo af en toe gaat het mis,
maar ik weet waar of het van komt, tijdens het voeren van de schapen kan ze het niet laten om mee te vreten, we letten er wel op, maar ja zo af en toe gaat het mis,
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dit lijkt een vergelijkbaar beeld te zijn. Apart toch.DeDiana schreef: Toevallig had Amy dit een paar dagen geleden, wat ik heel vreemd vond, want ik heb Amy nog nooit eerder misselijk gezien en ze heeft normaal gesproken een maag van schokbeton.
Ze was ook hysterisch gras aan het eten, af en toe aan het kokhalzen, at 's middags wel gewoon haar voer en dat bleef ook binnen en had normale ontlasting, maar was duidelijk helemaal niet lekker. De dag erna was er niets meer aan de hand.
Geen idee wat het is geweest dus, het enige wat ik kon bedenken was dat ze misschien in de tuin iets heeft gegeten (een plant of zo) wat helemaal verkeerd is gevallen.
Nouja, zoiets kan het zijn natuurlijk. Het typische is alleen dat het plotseling komt opzetten en vervolgens de rest van de dag blijft.Nanna schreef:Ik denk dat ze dat doen om iets kwijt te raken uit hun maag waar ze misselijk van worden. Dat ze weer eens iets gevreten hebben dat ze beter niet in hun bek hadden moeten stoppen
Dat vind ik dan zo vreemd hieraan, er wordt wel een hele dag gekokhalst maar niet productief gebraakt. Zelfs een niet kinderachtige hoeveelheid grassen blijft achter in de maag.Lanavandevledders schreef:Lana is heel af en toe misselijk, braak dan een paar keer alles uit en tis weer over,
Misschien ook nietHeavy schreef:Drie keer per jaar is erg weinig daar zou ik me geen zorgen om maken
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nog even in het licht van Amoz' maagdilatatie van eergisteren: dat als een malloot gras eten laat ik nu dus niet meer toe
Wat hem ertoe heeft gebracht om opeens zo veel gras te eten weet ik niet, want ik heb het niet gezien; het zou plotselinge misselijkheid kunnen zijn geweest of een zure oprisping bijvoorbeeld. Bij hem ontstond zo dus uiteindelijk een dilatatie en moest hij geopereerd worden omdat hij een grote klont gras in zijn maag had zitten die alles blokkeerde.
Toen hij eenmaal die dilatatie had, hoestte hij ook (geen kokhalzen, maar wel met zijn kop naar beneden hoesten alsof hij iets kwijt moest), maar er kwam niets uit. En hij wilde dus alleen maar als een gek gras eten, hele pollen trok hij uit de grond.
Wat hem ertoe heeft gebracht om opeens zo veel gras te eten weet ik niet, want ik heb het niet gezien; het zou plotselinge misselijkheid kunnen zijn geweest of een zure oprisping bijvoorbeeld. Bij hem ontstond zo dus uiteindelijk een dilatatie en moest hij geopereerd worden omdat hij een grote klont gras in zijn maag had zitten die alles blokkeerde.
Toen hij eenmaal die dilatatie had, hoestte hij ook (geen kokhalzen, maar wel met zijn kop naar beneden hoesten alsof hij iets kwijt moest), maar er kwam niets uit. En hij wilde dus alleen maar als een gek gras eten, hele pollen trok hij uit de grond.