Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vind jij jouw hond mooi?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Vind jij jouw hond mooi?

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik krijg een paar keer per week de opmerking van andere (onbekende) hondenbezitters of willekeurige voorbijgangers de opmerking dat Charlie zo mooi is. Ik bedank dan meestal maar weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen. Want ik ben het er niet helemaal mee eens :mann: :LOL: Ze is heus mooi hoor en met die mooie vlag als staart en een enorm lief hoofd zie ik de charme wel. Maar wat daar tussen zit... Haar vacht bijvoorbeeld is op haar rug wat langer en valt in een scheiding en op haar ribben en flanken is het weer kort, ze heeft volgens mij veel kruinen maar dat zie je niet zo goed alleen dat haar vacht op sommige plekken een eigen wil heeft, op haar schouders heeft ze bijvoorbeeld 2 plukjes naar buiten staan, haar vleugels. En haar broek waaiert in punten naar buiten waardoor het net is alsof ze zo'n gekke puntsnor heeft aan haar kont. Ook vind ik haar borstkas heel diep waardoor ze een wat rare bouw krijgt en soms staat ze ontspannen en dan zakt haar rug een beetje door.

Gister zei ik het ook tegen twee vrouwen. 'Wat een prachtige hond mevrouw', 'eh, ja bedankt, ik krijg het regelmatig te horen maar zelf zie ik het niet zo' floepte ik eruit. Wat ook niet helemaal waar is want ze is absoluut niet lelijk.

En dan Izzy, daar kreeg ik nooit complimenten over. Liep ik met een vriendin met haar 2 honden en als we dan mensen tegen kwam die haar honden complimenteerden (golden retrievers, schattig dus), werd Izzy bijna altijd over geslagen of kreeg ze een 'jij bent ook lief hoor'. Terwijl ik Izzy eigenlijk veel mooier vond.

Afbeelding

Ik snap dat het te maken heeft met een langere vacht vs. een korte vacht en Izzy was een 13 in het dozijn hond wat betreft uiterlijk. Maar toch.

Wat vinden jullie van het uiterlijk van je hond(en)?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Vind jij jouw hond mooi?

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel is niet mooi. Hij heeft absoluut mooie dingen, zoals krachtige bouw en een mooie glanzende vacht maar zijn hoofd is gewoon lelijk en hij had ook wel wat meer pootlengte mogen hebben. Pom vind ik mooier, die heeft een mooie kop vind ik, en haar type is wat lichter wat ik persoonlijk graag zie. Dus conclusie: 1 wel, 1 niet haha
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Leuke vraag!

Ik krijg bij Habibi ook vaak complimenten.
Soms op uiterlijk, vaak ook op gedrag.

Vind ik erg leuk.

Eerlijk is eerlijk, ik vind haar zelf ook wel écht een mooi hondje.

Qua gedrag, ze is heel gehoorzaam. En dat zien mensen.
Dat ze verder soms best een mening heeft, ik weet dat ze kinderen niet geweldig vind en ook niet zomaar iedereen aardig vindt, gelooft dan weer niet iedereen.
Neus bij kuit en dreigen heb ik haar echt wel eens zien doen...
Nu zie ik dat snél, én is ze super gehoorzaam. Dus het levert échte geen problemen op.
Maar als ik dan zeg dat er toch echt wel een mening op zit bij haar, en dat ze niet per se altijd maar lief is, dan wordt dat wel eens weggewoven.
En dat vind ik dan wel bijzonder...

Voor mij persoonlijk is ze zowel qua uiterlijk als karakter echt geweldig natuurlijk...
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Habibi schreef:Leuke vraag!

Ik krijg bij Habibi ook vaak complimenten.
Soms op uiterlijk, vaak ook op gedrag.

Vind ik erg leuk.

Eerlijk is eerlijk, ik vind haar zelf ook wel écht een mooi hondje.

Qua gedrag, ze is heel gehoorzaam. En dat zien mensen.
Dat ze verder soms best een mening heeft, ik weet dat ze kinderen niet geweldig vind en ook niet zomaar iedereen aardig vindt, gelooft dan weer niet iedereen.
Neus bij kuit en dreigen heb ik haar echt wel eens zien doen...
Nu zie ik dat snél, én is ze super gehoorzaam. Dus het levert échte geen problemen op.
Maar als ik dan zeg dat er toch echt wel een mening op zit bij haar, en dat ze niet per se altijd maar lief is, dan wordt dat wel eens weggewoven.
En dat vind ik dan wel bijzonder...

Voor mij persoonlijk is ze zowel qua uiterlijk als karakter echt geweldig natuurlijk...
maar mooi is toch geen compliment op haar gedrag of karakter?
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Nee, daarom zei ik dat ik complimenten krijg, op uiterlijk en gedrag.

Op uiterlijk ben ik het eens. Ik vind haar mooi.

Op gedrag zet ik er een kanttekening bij.
Maar dit topic is vooral op uiterlijk geloof ik.

In dat geval een simpel ja, ik vind haar mooi!
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Runar wel, Piiri niet.

qua uiterlijk zijn er overigens wel meer rassen/honden die ik mooier vind dan mijn eigen ras/honden.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ja, ik vind ze allebei mooi :D
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Meestal krijg ik alleen maar complimentjes en reacties op Rasta dat ie zo mooi is en vooral nu hij in conti staat.
Persoonlijk, tja ben er nu aan gewend en hij blijft mijn knapperd maar ik vind het recht toe recht aan kapsel mooier.
Ziggy heeft een mooi koppie vind ik maar die hoort nooit dat ie mooi is.
Het is ook een kruisinkie van 13 in een dozijn voor veel mensen met zijn doodgewone bruine vacht en kromme pootjes maar voor mij blijft ie liefkozend mijn eigenste lieve lilleke rotjoekeltje :I: die me ingepakt heeft met zijn leuke sprekende koppie, zijn prachtige oogjes en zijn aanbiddelijke superzachte knuffeloortjes en zijn mooie tekening (verder geef ik niks om het beest hoor :LOL: )
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tibbe niet, maar dat komt meer door z'n uitstraling dan uiterlijk. Die spillepoten en gebrek aan bespiering maken hem er ook niet mooier op.

Naap en sjaak vind ik prachtig. Andere mensen vinden dat ook van naap, over sjaak zijn de meningen zacht gezegd verdeeld :LOL:
Hoe klein hij ook is, er staat echt wat. Hij heeft een mooi stevig gespierd lijfje, is perfect gehoekt en loopt daardoor erg charmant, met z'n lange dansende haar dat dat benadrukt.
Maar veel mensen komen niet verder dan de kleur en dat glazen oog. En dat vinden ze of erg leuk en apart, of oerlelijk en dat moet altijd gezegd worden.
Ik vind oranje, sable of effen zwart ook mooier ja, maar dat is hij toevallig niet :U:

Ik hoop stiekem dat als z'n nest lukt, z'n leukste dochter niet merle is :engel: Zo wel dan is het ook goed.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 27 mar 2019 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

sommige onderdelen :LOL:
Zonder gekheid - ik vind Freds vacht voor een Spinone niet heel mooi, iets te zacht. Maar die bruine dopneus en zijn reuzepoten vind ik prachtig.
Maar als hij serieus aan het werk is en die tong flapt naar de zijkant is hij echt niet mooi te noemen :LOL:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik vind Luna echt oprecht een lelijke hond. Ze heeft een heel stijf lijf en dito poten, en is dus alles behalve gracieus. Nu hoort dat natuurlijk ook wel een beetje bij het ras, maar ik vind het bij haar wel extreem. Luna is echt het type hond die je met teveel voeren zo'n bijzettafel-bullterriër kan laten worden. Wij letten er dus altijd goed op dat ze niet te dik wordt, maar nu ze wat ouder is gaat haar buik een beetje hangen waardoor ze soms dikker lijkt dan ze is. En dan haar hoofd :hmmm: Klein en met een lange dunne puntneus. Niks bolling op de neus, gewoon een taps toelopende puntneus zonder kin. Ik noem haar wel eens liefkozend mijn miereneter :engel: Sinds een paar jaar heeft ze een litteken van zo'n 7 centimeter op de zijkant van haar neus, hier is een tumor weggehaald maar ook gelijk wat huid waardoor haar linker lip korter is dan de rechter. Dat komt haar uiterlijk ook niet ten goede. Maar ze is wel de liefste, de leukste en de schattigste hond ooit. Mijn kleine rolmopsel :I:

Vito vind ik wel een knapperd. Hij is me iets teveel bulldogtype, heeft een enorme borstkas, dikke poten en een grote kop, maar het totaalplaatje klopt. Hij is in verhouding, niet te breed of te smal, niet te lang, niet te kort, het klopt gewoon. Afgelopen zondag hadden we hem precies een jaar en hij is alleen maar mooier geworden. Hij heeft wat vet ingeruild voor spier en zit prachtig in zijn vacht. Hij zou nog wel iets slanker mogen, maar daar wordt aan gewerkt.
Het enige minpuntje aan zijn uiterlijk zijn zijn oren, zijn ene oor staat wat meer naar binnen dan de andere. Maar hij luistert er prima mee, dus vooruit :LOL:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Er zijn aan al mijn honden wel dingen die ik mooi vind en dingen die ik minder mooi vind. Ik vind Amoz en Mila wel mooie honden ja, met natuurlijk ook hun minder mooie dingen. Zij krijgen ook vaak complimenten over hun uiterlijk van andere mensen.
Taartje vind ik eerder aandoenlijk dan mooi, hoewel ik wel denk dat ik haar in haar jonge jaren met toen nog een atletisch lichaam wel mooi had gevonden.
Amy is natuurlijk een apart geval met haar littekens. Eigenlijk vind ik haar heel mooi, maar dat is ook omdat ik die littekens helemaal niet meer zie. Ik vind haar mooi omdat er niks extreems of bijzonders aan is eigenlijk, gewoon een heel functioneel hondje. Het is me nog nooit overkomen dat ik iemand tegenkwam tijdens wandelingen etc. die Taartje of Amy mooi noemden ;-)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sbientje schreef:Karel is niet mooi. Hij heeft absoluut mooie dingen, zoals krachtige bouw en een mooie glanzende vacht maar zijn hoofd is gewoon lelijk en hij had ook wel wat meer pootlengte mogen hebben. Pom vind ik mooier, die heeft een mooie kop vind ik, en haar type is wat lichter wat ik persoonlijk graag zie. Dus conclusie: 1 wel, 1 niet haha
Naaaah :LOL:
Karel heeft een lief hoofd :pffff:

Ik vind Rani erg mooi met haar streepjes en haar oren die alle kanten op kunnen. Ze heeft een heel expressief hoofd. Alleen haar lijf is vrij log, mensen denken heel vaak dat het een reu is. Rani denkt dat volgens mij zelf ook af en toe dus zo gek is dat niet :F:

Gollum vind ik wat minder mooi, haar hoofd is te klein voor haar lijf. Dat zie je vooral als je er een andere Labrador naast zet, als je bijvoorbeeld Karel naast Gol zet ziet dat er heel grappig uit, zijn hoofd is echt drie keer zo groot terwijl zijn lijf 1,5 keer zo groot is.
Ik vind Gol wel weer hele mooie ogen hebben en een prachtige vacht. En zachte knuffeloortjes :I:
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Mijn BC Ben komt uit showlijnen. Veel haar (als hij niet geschoren is) veel bone en mooie tipoortjes.
Hij krijgt ontzettend veel complimentjes.
Dirkje, mijn werkhondje krijgt wel eens een compliment over haar halve bruine gezichtje maar vaker zien mensen haar over het hoofd. Ze is niet gek op vreemde mensen en trekt zich terug bij praatjes op straat.
Als ze aan het werk is op de heide heeft ze sowieso geen tijd.
Ik vind ze allebei prachtig :I:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik krijg ook vaak te horen over met name Dex dat hij zo mooi is, Hij is precies zoals ze horen te zijn. Ik vind ze niet uitzonderlijk mooi, het ras sowieso niet eigenlijk, maar ook niet lelijk :wink: . Maar bij Dex vind ik zijn vacht en bouw wel erg mooi. Saartje is gewoon een leuk moppie. Ik vind ze wel ontzettend leuk en ik wordt gewoon vrolijk als ik naar ze kijk :lol1: Ik ben dus wel echt verlieft op het ras door een combinatie van factoren.

Honden die ik kwa uiterlijk mooi vind zijn herders. Maar ook de stafford het sportieve type en sommige windhonden vind ik prachtig.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 27 mar 2019 10:00, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Herkenbaar, hier ook vaak complimenten over mooie honden en ik weet ook nooit zo goed wat te zeggen dan.

Juno is kwa bouw echt waar ik voor val, beetje fluffy en rank gebouwd.
Shelly vind ik persoonlijk minder mooi als Juno, haar tenen zijn zo gruwelijk lang, ze heeft een halve staart en persoonlijk vind ik haar iets te grof gebouwd in lijf.

Kenzi is beetje een verdeling, mensen met shelties vinden haar vaak niet mooi (te grof), mensen zonder shelties vinden haar dan vaak weer wel mooi :LOL:
Zelf vind ik haar ook mooi gebouwd een mooie verdeling van de kleuren en niet zo spits zonder uit verhouding te zijn.

Maar eigenlijk vind ik al mijn honden wel geslaagd in uiterlijk :mrgreen:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Ik vind Charlie op de foto's ook altijd mooi, maar dat beeld heb je nu dus verstoord :hmmm: :tongue:

Lizzy was in haar jonge jaren best een mooie, maar vooral heel functionele hond. Niet heel byzonder om te zien, maar wel met een exceptioneel goed lijf dat het nu op haar ruim 15e nog steeds behoorlijk goed doet.

Amber vind ik echt een prachthondje. Haar poten hadden voor mijn gevoel iets langer gemogen, maar verder heeft zij eigenlijk alles wat ik mooi vind in een hond, lekker ongekunseld.

Kailen is niet moeders mooiste (doet pijn het te schrijven maar zo is het gewoon). Zijn bouw is voor een duitse herder prima, zonder glijbaanrug of doorzakpoten, maar zijn schedel is te klein waardoor hij redelijk bolle ogen heeft. Ook heeft hij platvoeten in de franse stand. Hij kan er echt zo sullig uitzien… Totdat hij gaat draven, dan heeft hij een prachtige (wolven)gang. Hij is sterk en snel en dan vind ik hem echt prachtig. Een hele mooie vacht heeft hij ook.

Maverick… tja. Geloof het of niet maar mensen vallen in katzwijm als ze hem zien. Iedereen vindt hem magnifique. Hij valt al op door zijn grootte, is belachelijk gespierd en heeft daarnaast ook een uitstraling waar je U tegen zegt. Als type hond vind ik herders mooier dan windhonden, maar Maverick is ontegenzeggelijk een schitterend dier.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik vind Balou prachtig vooral als hij een van zijn gekke bekken trekt, zijn minpuntjes zijn, zijn onderbeet en zijn karakter.
Afbeelding
Lotus vind ik mooi al is dit mijn mening, mijn dochter vind haar een klein, lelijk ding. Maar mijn dochter heeft dan ook helemaal niets met chihuahua's en alles wat hier op lijkt. Mensen die ik tegen kom en waar ik een praatje mee maak beginnen meestal over hoe klein en schattig ze is. De buurtkinderen willen haar vaak aaien, ze is gelukkig in tegenstelling tot Balou heel sociaal er zit geen kwaad in en dit vind ik eigenlijk wel het belangrijkste.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Shira vind ik prachtig, ondanks dat ze groot en fors van bouw is, is ze door haar slanke lijn en spieren erg atletisch met een mooie opgetrokken buiklijn. Haar deels zwarte vacht glanst en ze loopt heel mooi. Haar kop is glanzend diep bruin met mooie bruine ogen en een zachte uitdrukking. Haar uitstraling is fit en krachtig. Ze is mijn mooiste hond ooit vind ik zelf.

Jack vind ik ook mooi, erg slank voor een husky. Atletische bouw. De blauwe ogen moest ik erg aan wennen maar nu zie ik er ook uitdrukking in :mrgreen: De meeste mensen vinden hem mooi om z'n blauwe ogen. Ik merk dat husky's de laatste tijd nogal in de mode zijn, vooral jonge volwassen mensen vinden hem vaak heel erg mooi. Een los rennende husky vinden mensen vaak opvallend en een mooi gezicht.

Zowel Jack als Shira vind ik gewoon honden zoals honden horen te zijn, zonder overdrijvingen.

Laila lijkt op een zwarte belgische herder. Ze heeft een glanzende vacht maar is iets te dik. Dat vind ik zelf niet zo mooi, maar ook zij is qua bouw een hele mooie hond. Omdat ze niet zoveel losloopt is ze minder in vorm dan de andere twee. Haar vacht is geruineerd door de castratie in Spanje. Maar in aanleg is ze prachtig.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Nee Murdock is niet echt mooi.
Soms, als hij goed getrimd is en de zon goed schijnt denk ik; oh wat is hij mooi!
Maar meestal niet :wink:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Wat een leuke vraag!

Zahra vind ik een prachtige hond om te zien. Enige minpuntje aan haar vind ik dat ze vaak net iets té mager is.

Of Chihuahua's mooi zijn of niet is altijd een lastig puntje. Ik vind sommige Chihuahua's wel heel mooi, maar dat is omdat ik het ras waardeer. Maar ik vind ook dat er heel veel lelijke Chihuahua's zijn. Mooie Chihuahua's vind ik meer een uitzondering.

Ik vind Isa wel een hele mooie Chihuahua. Isa heeft een mooie bouw, mooie vacht (al is het na castratie wel minder mooi geworden uiteraard) en ik vind haar koppie prachtig. Haar ogen zijn volgens de rasstandaard te klein, maar dat vind ik juist wel mooi bij haar.

Meneer Sam is heel dubbel. Die kan ontzettend stoer staan met een puppyachtig reuen koppie, echt als een baas. Maar hij kan ook zó ongelooflijk lelijk zijn. :engel:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik vind ze beiden mooi...
Alleen Gentle haar vacht vind ik wat te dik
Maar verder vind ik haar erg mooi
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

sbientje schreef:Karel is niet mooi. Hij heeft absoluut mooie dingen, zoals krachtige bouw en een mooie glanzende vacht maar zijn hoofd is gewoon lelijk en hij had ook wel wat meer pootlengte mogen hebben. Pom vind ik mooier, die heeft een mooie kop vind ik, en haar type is wat lichter wat ik persoonlijk graag zie. Dus conclusie: 1 wel, 1 niet haha

Ach Karel toch :LOL: Ik snap wat je bedoelt met zijn hoofd maar ik ben het met Gollum eens dat het wel een lief hoofd is, past volgens mij compleet bij zijn karakter maar ja, dat was de vraag niet he :F:
maart schreef:Runar wel, Piiri niet.
Nu wil ik wel weten wat er lelijk is aan Piiri :F:
veertje schreef:Ja, ik vind ze allebei mooi :D
Dat ben ik wel met je eens :I:
Barkley schreef:sommige onderdelen :LOL:
Zonder gekheid - ik vind Freds vacht voor een Spinone niet heel mooi, iets te zacht. Maar die bruine dopneus en zijn reuzepoten vind ik prachtig.
Maar als hij serieus aan het werk is en die tong flapt naar de zijkant is hij echt niet mooi te noemen :LOL:
:LOL:
Maar juist die zachte vacht vinden veel mensen wel weer mooi denk ik? Het maakt hem nog knuffelbaarder. Fred doet me altijd denken aan zo'n grote knuffelhond die door een peuter achter zich aan gesleept wordt :mann:
Luna87 schreef:Ik vind Luna echt oprecht een lelijke hond. Ze heeft een heel stijf lijf en dito poten, en is dus alles behalve gracieus. Nu hoort dat natuurlijk ook wel een beetje bij het ras, maar ik vind het bij haar wel extreem. Luna is echt het type hond die je met teveel voeren zo'n bijzettafel-bullterriër kan laten worden. Wij letten er dus altijd goed op dat ze niet te dik wordt, maar nu ze wat ouder is gaat haar buik een beetje hangen waardoor ze soms dikker lijkt dan ze is. En dan haar hoofd :hmmm: Klein en met een lange dunne puntneus. Niks bolling op de neus, gewoon een taps toelopende puntneus zonder kin. Ik noem haar wel eens liefkozend mijn miereneter :engel: Sinds een paar jaar heeft ze een litteken van zo'n 7 centimeter op de zijkant van haar neus, hier is een tumor weggehaald maar ook gelijk wat huid waardoor haar linker lip korter is dan de rechter. Dat komt haar uiterlijk ook niet ten goede. Maar ze is wel de liefste, de leukste en de schattigste hond ooit. Mijn kleine rolmopsel :I:
Ach Luna toch :LOL: :I:
dre schreef: Shelly vind ik persoonlijk minder mooi als Juno, haar tenen zijn zo gruwelijk lang
:80: :LOL: Het zijn soms echt de stomste dingen die je als baas opvallen :LOL: Ik vind haar wel mooi :I:
lucie schreef:Ik vind Charlie op de foto's ook altijd mooi, maar dat beeld heb je nu dus verstoord :hmmm: :tongue:
Sorry :LOL:
lucie schreef:Lizzy was in haar jonge jaren best een mooie, maar vooral heel functionele hond. Niet heel byzonder om te zien, maar wel met een exceptioneel goed lijf dat het nu op haar ruim 15e nog steeds behoorlijk goed doet.

Amber vind ik echt een prachthondje. Haar poten hadden voor mijn gevoel iets langer gemogen, maar verder heeft zij eigenlijk alles wat ik mooi vind in een hond, lekker ongekunseld.

Kailen is niet moeders mooiste (doet pijn het te schrijven maar zo is het gewoon). Zijn bouw is voor een duitse herder prima, zonder glijbaanrug of doorzakpoten, maar zijn schedel is te klein waardoor hij redelijk bolle ogen heeft. Ook heeft hij platvoeten in de franse stand. Hij kan er echt zo sullig uitzien… Totdat hij gaat draven, dan heeft hij een prachtige (wolven)gang. Hij is sterk en snel en dan vind ik hem echt prachtig. Een hele mooie vacht heeft hij ook.

Maverick… tja. Geloof het of niet maar mensen vallen in katzwijm als ze hem zien. Iedereen vindt hem magnifique. Hij valt al op door zijn grootte, is belachelijk gespierd en heeft daarnaast ook een uitstraling waar je U tegen zegt. Als type hond vind ik herders mooier dan windhonden, maar Maverick is ontegenzeggelijk een schitterend dier.
Van Kailen is me dat op de foto's nooit opgevallen volgens mij! En Maverick is indrukwekkend, ja!
wolvster schreef:Nee Murdock is niet echt mooi.
Soms, als hij goed getrimd is en de zon goed schijnt denk ik; oh wat is hij mooi!

Maar meestal niet :wink:
:LOL: :LOL: :LOL: Oooh God, hier moest ik wel hard om lachen :LOL:
sjm schreef: Meneer Sam is heel dubbel. Die kan ontzettend stoer staan met een puppyachtig reuen koppie, echt als een baas. Maar hij kan ook zó ongelooflijk lelijk zijn. :engel:
Aaah :LOL:
Laatst gewijzigd door Rebble op 27 mar 2019 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik vond al mijn honden schoonheden.

Over Rhodi was iedereen het eens dat het een beeldschone hond was. Soepel, sterk, roodbruin en een schitterend hoofd. En zijn uitstraling was het helemaal.

Branco was een Franse bull en er zijn weinig mensen die dat een mooie hond vinden, dus die kreeg weinig complimenten. Soms wel, mensen die opmerkten hoe mooi slank en gespierd hij was. Hij is wel meermalen gecomplimenteerd om zijn superlieve karakter, vooral door mensen die bang waren voor honden en Branco een schatje vonden.

Kyuubi... hij combineert ongelooflijke schattigheid en een fraai uiterlijk (kek kleurtje en fluffy oortjes doen het erg goed!) met een topkarakter. Hij krijgt werkelijk niets anders dan complimenten. Ook van mensen die "niks hebben met kleine hondjes" of een "hekel aan chihuahua's" hebben. Eigenlijk is er tot nu toe niemand die hem niks vind, in het ergste geval word hij genegeerd, meestal word hij compleet overladen met gekir en hoe geweldig hij is. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind Zuri een prachtige hond, , en Boots eigenlijk ook, ondanks zijn vente bakkie.. ik zou ook nooit een hond nemen waar ik zelf niet graag naar kijk.. Over zuurtje krijg ik inderdaad vaak complimenten, dan mensen haar mooi vinden.. over Boots eigenlijk alleen maar dat het zo`n geweldige pretbek is een gewoon een leuke hond in de omgang.. ik snap dat t centebakkie tegen werkt dan :mrgreen: .. krijg wel heel vaak de vraag van welk ras is het, want ze willen er ook een :mann:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 27 mar 2019 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ik vind Joy wel mooi :D Ze is volgens de rasstandaard wat te klein, maar is compact en mooi bespierd, heeft een mooi koppie en een alerte, sprekende blik.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Rebble schreef: Nu wil ik wel weten wat er lelijk is aan Piiri :F:

Alles :F:

ze heeft een stomme kop, lang lijf, krulstaart en is dan nog eens een bleekscheet van kleur ook :kotz: :F:
en karakter is ook niet echt dat :LOL:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Pippy vind ik een mooie hond, mooi in verhouding en een echt Grieks bakseltje :D

Nina is ook Grieks, maar de verhoudingen kloppen niet echt...korte pootjes, breed gedrongen lijf en geen staart..beetje raar model, maar net als Pippy superlief :I:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Digger vind ik niet mooi, ik heb ook nog nooit een compliment over zijn uiterlijk gekregen. Digger is een middelgrote hond op veel te korte en kromme poten. Als je hem ziet rennen doet hij me aan een hermelijn of zoiets denken, laag bij de grond, staart naar achteren en dan maakt hij een soort golvende bewegingen. Hij is dan wel verrassend snel.
Pas als mensen Digger een beetje kennen vinden ze hem leuk, maar nog steeds niet mooi. Eigenlijk past zijn uiterlijk ook niet bij zijn karakter.

Koda vind ik wel heel erg mooi. En ja, hij krijgt vaak complimenten.

Noa kreeg in haar jonge jaren best vaak complimenten. Nu ze oud is niet meer. Noa is een beetje statig. Haar uitstraling vind ik mooi, maar puur fysiek vind ik haar niet mooi. Lijf te lang, te hoog op de benen voor het hele plaatje, klein koppetje

Overigens ben ik er voor mezelf wel achter dat ik vaak een klik heb met honden die ik eigenlijk niet zo mooi vind..
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind Manu heel mooi. Eerst qua uitstraling, maar zijn lichaam klopt ook gewoon en zijn vacht is prachtig gezond en zacht. Hij is heel sterk en dat is van hem af te zien. Ik heb het weleens eerder geschreven geloof ik, maar ik heb nog nooit een mooiere hond dan mijn Manu gezien :I: :engel:

Soms word ik er weleens dol van, maar Manu krijgt op straat ook heel veel aandacht. Inmiddels doe ik ook weleens of ik het niet hoor als mensen hem weer eens hardop bewonderen. Hij vindt het prachtig. Je doet hem geen groter plezier dan op zaterdag naar de grote, drukke dierenwinkel te gaan. Dan staat hij even mooi te zijn en alle aandacht te ontvangen. Uiteraard vind ik het zelf vaak gewoon heel erg leuk dat andere mensen hem ook zo mooi vinden :D Hij straalt echt. Alles is mooi aan hem, want hij is ook nog eens heel erg lief.

Ik vind Uma niet zo mooi. Mijn vriend vindt haar het schattigste hondje dat er is. Ik vind haar vooral heel mooi omdat ze zo zachtaardig is, maar qua uiterlijk: nee. Als ze een kat ziet spant ze dat kleine beetje buikspieren aan en zet ze die oren omhoog, de ogen staan alert en ze is mooi. Maar meestal staat ze erbij als een zoutzak, laat ze haar oren hangen en heeft ze een dikke hangbuik.
Spieren heeft ze nauwelijks en haar vacht is heel dun. Het glanst wel. Ze loopt ook als een bejaarde hond, sloom en ongeïnteresseerd. Als ze los is danst ze nog een klein beetje, maar ook dan is het niet veel :lol1: Ik hou van honden die er fit uitzien maar zo ziet Uma er niet uit :engel:
Ik fiets, wandel en loop hard met mijn hond(en) maar als je naar Uma kijkt zie je dat er echt niet aan af.

Ik wil er dus graag een sporthond bij maar vriend houdt het af. Dan zegt hij: 'nou en, Uma is gewoon ons knuffelhondje en Manu is beide nét niet maar ook net wel, dus je doet het er maar mee :pffff: '
Ze zijn allebei ontzettend fijn om te hebben in elk geval :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”