Hahaha, ik ben altijd al losjes geweest. Als basis graag een fatsoenlijke brok, regelmatig afgewisseld met wat KVV. Als snacks graag een beetje goed spul; runder- en varkensoren, gedroogde kipstrips, hanennekjes, gedroogde sprot... En graag ZONDER suiker of zout toegevoegd, OOK de trainertjes! Daar zijn we streng in!
Maar daarnaast?
Daarnaast vers rauw vlees erin, Baldo (blikvoer) door de brokjes of in de kong, soms wat tafelrestjes, leverworst... korstje brood, sure, ga je gang. Fruit, groente! Doen we ook! En iemand een restje knoflookspaghetti? Ach, die ene keer dat IK een ijsje krijg mag jij ook best even proeven... Nait soez'n, we leven maar een keer! Rhodi en Branco snoepten zelfs regelmatig een chipje mee.
Branco is er elf op geworden, Rhodi bijna veertien. En die kregen in hun laatste jaren ook zonder pardon een frikadel of een waterijsje.

Kom op zeg, je word niet bejaard om niks te mogen, genieten zullen we!
Uiteraard is Kyuubi nog niet bejaard, en veel kleiner, dus ik ben wat oplettender qua eten. Maar ook daar verdwijnt heus wel es wat lekkers in.
Ik hield ze wel altijd op een behoorlijk gewicht, geen dikke honden hier. Branco is een periode wat stevig geweest, en Rhodi eenmaal bejaard ook een korte tijd (en dat had ie toen wel nodig ook), maar doorgaans wat het hele spul hier athletisch en op gewicht. Ook Kyuubi is lekker slank en gespierd, want van het leven genieten gaat veel makkelijker als je in een goede conditie bent.
Uiteraard kregen ze niks wat giftig is, maar sommige ''giftig''-verhalen nam ik wel met een korreltje zout. Zo is Rhodi zijn leven lang DOL op druiven geweest en hebben al mijn honden regelmatig knoflook binnen gekregen zonder problemen.