Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vloeken op HF ;)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Vloeken op HF ;)

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb half jaar geleden voor de gein eens twee blikken Brokken in Saus (rund/gevogelte/pasta) gekocht bij de Dirk.
"Vroeger" was ik altijd heel erg van de gezonde en verantwoorde voeding voor de hond. Geen brokken, zelf niet als beloning. Alles zelf drogen enzo.

Maar nu ben ik wel erg van mijn geloof afgevallen.
Op verjaardagen van de honden (en van de overleden honden) krijgen de honden nu Mac Doggies :cheer: (de brokken in saus dus)
En ze smullen ervan joh! Ze hebben gewoon goede ontlasting ervan en ze doen er veel langer over als kvv. De eerste keer voelde ik me haast schuldig en nu verheug ik me op die koppies als ze weer eens Mac Doggies krijgen. Waarom ook niet. Ik eet ook iedere week een keer patat.
Nog meer mensen die eerst zo strict waren en nu wat losser? Of mensen die deze brol absoluut nooit zullen geven aan de hond?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Vloeken op HF ;)

Ongelezen bericht door maart »

Nee, altijd al los geweest (lees: Brok en KVV mengen, nu nog word ik daar vaak voor afgeschoten :lol1: )

Blik gaat er ook in op de verjaardag. Runar krijgt er wel diarree van de dag nadien, maar dan loop ik wel wat extra rondjes :lol1:
Hoofdvoer is en blijft wel gezond. Snacks neem ik eigenlijk ook altijd gezond (gedroogd spul dus). Behalve van meradog is het denk ik, kun je zo'n 10kg doos kopen waar grote koeken inzitten, daar zijn ze gek op, dus die heb ik ook wel staan, ze kiezen die altijd eerst uit hun koekdoos :lol1:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik was vroeger een mega "alles moet vers". Nu euhm, een flink stuk minder. Ze krijgen nu zelfs brokken (en ook vers), anders groeien ze dicht.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hier krijgen ze ook wel eens zulk spul. Vinden ze idd super lekker. De basis is gezond en daar wijken we af en toe vanaf :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Hier krijgen ze overmorgen allemaal een stuk(je) taart.

Ze krijgen wel vaker "slecht" eten. De basis is vlees, van een paar frietjes met mayo zullen ze vast niet omvallen.
Naap lust die goedkope blikken natuurlijk weer niet, da's een luxepaard :tongue:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Leuk om te lezen :ok: hier is de basis ook nog steeds gezond maar dat het allemaal gezond moet heb ik ook losgelaten.
Als beloning geef ik nu ook vaak brok.
Het maakt het leven een stuk makkelijk bv op vakantie enzo :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lotje krijgt een klein stukje vleeswaar door haar brokjes heen, of stukje vlees waarvan ik bouillon heb getrokken. Vliegt alles zo naar binnen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef::mrgreen: Hier krijgen ze overmorgen allemaal een stuk(je) taart.

Ze krijgen wel vaker "slecht" eten. De basis is vlees, van een paar frietjes met mayo zullen ze vast niet omvallen.
Naap lust die goedkope blikken natuurlijk weer niet, da's een luxepaard :tongue:
Die lust alleen taart van de echt bakker? :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

sirene schreef:
dagmar88 schreef::mrgreen: Hier krijgen ze overmorgen allemaal een stuk(je) taart.

Die lust alleen taart van de echt bakker? :mrgreen:
:pffff: Liefst biologische soepballetjes en hollandse garnalen. Maar niet over z'n vlees, dat hoort niet.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ze krijgen hier best veel 'onverantwoorde' dingen :tongue: Ik geef krokante brok, geperste brok en kvv op 1 dag :eek: Ze krijgen hier ook dentasticks. Finn z'n ontbijtbrok is van een supermarktmerk en ik koop regelmatig rookworst/hamblokjes/gerookte kip als extra lekkere beloning op trainingen/wedstrijden. En inderdaad nat kattenvoer vinden ze ook heel lekker :wink:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Nanna schreef:Maar ik vind het zelf leuk om er van alles door te mengen.
Over de appelsnippertjes die ik laatst door hun zalm deed, waren ze toch niet echt te spreken :LOL: Alleen Finn heeft het uiteindelijk opgegeten.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Nanna schreef:Ik haal ook weleens van die zakjes met vleesbrokjes in saus, bij de Lidl.
Mies gaat 2x per week speuren. Haar beloning (en gelijk ontbijt) is dan zo'n Lidl kattenvoer maaltijdzakje. Smullen!

Ze krijgt ook een paar keer per maand Rocco blik ipv kvv. Brokjes krijgt ze ook, die gaan in de voerbal, vindt ze leuk.

Ik heb sowieso altijd gemengd. Ook voordat vers voeren normaal werd mikte ik van alles door de brokken. Niks zo leuk als extra blije bekken als het etenstijd is.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Blik krijgen ze hier niet... hun maaltijden zijn kvv en/of Barf met en zonder groente. Maar ik heb in mn jaszak brokjes (wat in de aanbieding is en een beetje redelijke kwaliteit bij zooplus) voor nu is dat wolf of wilderness.
Maar met trainen en speuren gebruik ik een rauwe frikandel per hond. En ze krijgen ook een boterhammetje dagelijks naast de gewone gedroogde snacks.
Toen Xena oud was en slechter at kreeg ze overigens wel af en toe blik door haar eten. Dus een paar keer per week.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hahaha, ik ben altijd al losjes geweest. Als basis graag een fatsoenlijke brok, regelmatig afgewisseld met wat KVV. Als snacks graag een beetje goed spul; runder- en varkensoren, gedroogde kipstrips, hanennekjes, gedroogde sprot... En graag ZONDER suiker of zout toegevoegd, OOK de trainertjes! Daar zijn we streng in!

Maar daarnaast?
Daarnaast vers rauw vlees erin, Baldo (blikvoer) door de brokjes of in de kong, soms wat tafelrestjes, leverworst... korstje brood, sure, ga je gang. Fruit, groente! Doen we ook! En iemand een restje knoflookspaghetti? Ach, die ene keer dat IK een ijsje krijg mag jij ook best even proeven... Nait soez'n, we leven maar een keer! Rhodi en Branco snoepten zelfs regelmatig een chipje mee.

Branco is er elf op geworden, Rhodi bijna veertien. En die kregen in hun laatste jaren ook zonder pardon een frikadel of een waterijsje. :engel: Kom op zeg, je word niet bejaard om niks te mogen, genieten zullen we!

Uiteraard is Kyuubi nog niet bejaard, en veel kleiner, dus ik ben wat oplettender qua eten. Maar ook daar verdwijnt heus wel es wat lekkers in. ;)

Ik hield ze wel altijd op een behoorlijk gewicht, geen dikke honden hier. Branco is een periode wat stevig geweest, en Rhodi eenmaal bejaard ook een korte tijd (en dat had ie toen wel nodig ook), maar doorgaans wat het hele spul hier athletisch en op gewicht. Ook Kyuubi is lekker slank en gespierd, want van het leven genieten gaat veel makkelijker als je in een goede conditie bent.

Uiteraard kregen ze niks wat giftig is, maar sommige ''giftig''-verhalen nam ik wel met een korreltje zout. Zo is Rhodi zijn leven lang DOL op druiven geweest en hebben al mijn honden regelmatig knoflook binnen gekregen zonder problemen.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

De meuk wordt zeker niet de standaard, maar soms is er een blikvoer met een andere diersoort dan wat ze normaal krijgen. Tristan verdraagt tot nu elke bliksoort dus ja, dan krijgen ze dat wel 's. Ik probeer enigszins verantwoord te kiezen ;-) omdat ze anders aan de dunne gaan maar verder?
Als beloning zit er ook " gewoon" frolic tussen de gedroogde kip ;-)

Suzanne
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik geef niet eens zozeer blikvoer, maar pannenkoeken/stuk pizza etc gaat er bij Noah altijd wel in. Wat je zegt, ook ik eet elke week 1x patat. De hond mag dan ook wel eens wat ongezonds krijgen
Perry en Noah

Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

sirene schreef:Ik heb half jaar geleden voor de gein eens twee blikken Brokken in Saus (rund/gevogelte/pasta) gekocht bij de Dirk.
"Vroeger" was ik altijd heel erg van de gezonde en verantwoorde voeding voor de hond. Geen brokken, zelf niet als beloning. Alles zelf drogen enzo.

Maar nu ben ik wel erg van mijn geloof afgevallen.
Op verjaardagen van de honden (en van de overleden honden) krijgen de honden nu Mac Doggies :cheer: (de brokken in saus dus)
En ze smullen ervan joh! Ze hebben gewoon goede ontlasting ervan en ze doen er veel langer over als kvv. De eerste keer voelde ik me haast schuldig en nu verheug ik me op die koppies als ze weer eens Mac Doggies krijgen. Waarom ook niet. Ik eet ook iedere week een keer patat.
Nog meer mensen die eerst zo strict waren en nu wat losser? Of mensen die deze brol absoluut nooit zullen geven aan de hond?
Losser geworden? Nee, was ik altijd al. Op vakantie enzo. Wij vette bek, honden ook vette bek. Ik vond en vind het nog steeds heel leuk om zelf koekjes te maken, te drogen, maaltijden samenstellen maar ik ben nog nooit van de voedsel-maffia geweest. En dat ga ik ook niet worden. Beter goed en korter geleefd, dan heel lang met allemaal strictheden die moeten en dingen die beslist niet mogen.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik ben heel makkelijk qua eten. Zolang het niet giftig is, mogen ze het van me. De basis moet goed zijn (maar of dat nou brok of KVV is bomt me niet), en de rest mag best wat minder zijn. Zo krijgen ze als beloning smeerkaas. Nou ja, dat zal ook niet het beste zijn. Maar toch heb ik prima gezonde fikken.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier likken ze al borden zolang ik honden heb, en pannen, en ze jatten kattenvoer.
Als ze niet willen eten (tijdens dracht en zo) geef ik van die tinnetjes, de katten krijgen dat ook af en toe en voor honden heb je het ook. Van die paté-zooi.
Stinkt als een malle maar dat eten ze dan.
Brok blieven ze niet, kattebrok wel natuurlijk :P
Ik doe niet zo moeilijk, nooit gedaan ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Uit een verrassingspak hebben we nu blik en brok Wolf of the wilderniss en dat gaat er goed in. Ze krijgen hier af en toe een chipje als ik toevallig een schaaltje chips heb (voorkeur Aki en vroeger de kat was Kaas ui)
En als de katten destijds hun voer niet opaten waren Aki en Jol er als de kippen bij om het op te vretsen.
Regelmatig een stukje leverworst, al is het alleen maar om een pilletje mee weg te krijgen, of gewoon voor de lekker door de bak brokken heen.
Hoofdmenu is eigenlijk wel Lotgering, maar ik voer gevarieerd en een restje "menseneten" gaat er ook altijd wel bij als we over hebben.

Deed ik met de katten trouwens ook, ik keek wel naar welk voer er altijd goed in ging en dat de vacht en ontlasting wel goed bleven, en ik let nog op als ik eens een ander soort voer geef of de ontlasting en de vacht wel ok blijven.

Voordeel vind ik dat ze niet zo heel kieskeurig worden, en ook dat je zelf wat beter in kunt schatten of ze misschien wel niet goed tegen een bepaald soort voer kunnen. Als ze bij iedere verandering aan de schijt zouden gaan, of jeuk zouden krijgen dan zou ik uiteraard wel bewuster met voer om gaan.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik geef mijn honden nooit meuk. Maar ik eet zelf ook geen meuk. De honden zien er super goed uit en als ze brokken krijgen is dat altijd van een goede kwaliteit en zonder rommel.
Niet dat ik er trots op ben maar Bas krijgt plakpoep en Guus krabt zich alle haren uit als we ze rommel gaan voeren. Dus op mijn honden heeft het wel degelijk effect. Geef je Bas 2 dagen blikvoer op vakantie uit de supermarkt dan kun je er gif op innemen dat ze onder de douche moet om plakkerige stront uit haar ruwharige billen te wassen. En Guus begint al te krabben van slechte brokken laat staan blikvoer.

Dus nee. Nooit. Snacks zijn hier gedroogde eenden borst en buffelhuid. Soms een wortel en daar zijn ze ook echt stapelgek op. Ik zie helemaal geen meerwaarde in troep voeren want ze doen een moord voor hun voer en gezonde snacks. Ik eet zelf ook veel liever een bord met verse groente aardappelen en een goed stukje vlees dan een friet kapsalon of een pizza.

Dingen uit de snackbar zou ik ze voor geen goud voeren. Dat vind ik complete waanzin en projectie. Ik vind de honden die met de pot meeeten en die allerlei rommel gevoerd krijgen eigenlijk ook nooit echt goed uitzien. Mijn eigen honden zien er prachtig in shape uit en hebben hele mooie vachten. Dus waarom zou ik daar kroketten in gaan duwen of blikvoer met allerlei zout en toevoegingen? Dat lijkt me meer iets van de baas dan voor de honden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Geef je Bas 2 dagen blikvoer op vakantie uit de supermarkt dan kun je er gif op innemen dat ze onder de douche moet om plakkerige stront uit haar ruwharige billen te wassen.
Sjaak heeft na zijn cheddar heist geen broek meer, die heb ik er om vier uur 's nachts helemaal af moeten knippen :cry:
Hij hing bijna tot op de grond en wapperde er zo mooi achteraan.

Verder hebben ze alleen last van te veel hondenkoekjes of trainertjes.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zit me dan af te vragen wie er hier op het forum wèl strikt in de leer is :8):
Een paar jaar terug wel meer.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik ben nooit heel strikt geweest. Shib kreeg standaard kvv en iedere avond een dentastick. Daarnaast gingen er met zijn hartmedicatie handenvol van die gekleurde, zachte hondenkoekjes doorheen op een dag. En z'n laatste maanden kreeg hij slagroom over z'n vreten. :engel:

Bij Lou ligt het iets anders, omdat zij niet tegen al het eten kan. Granen zijn vooral de boosdoener en het meeste gevogelte reageert ze ook niet super op. De 'goeiekope rommel' valt dan eigenlijk allemaal al af. Maar binnen de mogelijkheden krijgt ze vanalles. Tijdens de hoopers trainingen krijgt ze smeerkaas, brok/kvv/natvoer wisselen we regelmatig af en snacks krijgt ze ook in soorten en maten.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ze krijgen vers en natuurlijke snacks maar we zijn niet streng in de leer. Op vakantie krijgen ze ook weleens een blik, of als we vergeten zijn iets uit de vriezer te halen.
Rio kreeg weleens gekruid eten, Indisch ofzo, was hij dol op.
En taart met hun verjaardag, en een advocaatje met slagroom met de feestdagen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

duitse herder schreef:Ik geef niet eens zozeer blikvoer, maar pannenkoeken/stuk pizza etc gaat er bij Noah altijd wel in. Wat je zegt, ook ik eet elke week 1x patat. De hond mag dan ook wel eens wat ongezonds krijgen
Als we pannenkoeken bakken dan is de laatste voor de honden haha.

Eigenlijk net als voor onszelf, de basis is gezond (kvv/brok) maar daarnaast wordt er ook gesnoept!
Nou vinden ze wat pompoensoep over de brokken heerlijk en dat is dan niet eens ongezond. Maar zonet kregen ze ook allemaal een 1 patatje met ons mee. En als ik broodjes (zoutloze, dat dan weer wel) pindakaas eet willen ze natuurlijk graag een hapje. :lol1: Net als wat goedkoop kattenvoer over de brokken of een paar flinke plakken Rodi worst bij hun maaltijd ook voor een feestje zorgen. :cheer:
Meissie
Actief
Mijn ras(sen): Boomertje, een groenendaeler, 3 mudi's en 2 kruising kroaatjes
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Meissie »

s’ochtends eten ze hier brok, s’middags na het wandelen eten de oostblokkers dinervoer met kvv erdoor.
Gewoon zo’n zak van 10 kilo voor €16. Ze vinden het heerlijk en doen het er prima op. Als er 1 jarig is delen we met zijn allen een doosje slagroomsoesjes. En s’avonds voor het slapen gaan krijgen ze een hondenkoekje van de lidl. Verder krijgen ze hoefjes, oren, kippennekken, konijnenoren en soms een barfhapje. Ze glimmen en hebben energie voor 10, dus ik denk dat het prima is zo.
R.I.P Arie 28-01-1998 - 15-01-2013

Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Streng in de leer vind ik zo prekerig dus ik hoop dat ik dat niet ben. Ik vind het wel fijn als mijn honden fatsoenlijk voer krijgen dus daar heb ik wel voorkeur in. Ik voer Carnibest en Izzie heeft een jaloersmakend lijntje en Lot wordt met de dag pluiziger. Dat vind ik geweldig om te zien en ik denk echt dat goed voer daar mee te maken heeft.
Met snacks ben ik makkelijker. Ze knagen verantwoord op huid, bot en oren. Maar voor het wandelen vind ik de Lidl sticks reuze makkelijk. En het werkt om niet luisterende honden toch te laten komen :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Izzie_Anneke schreef:Streng in de leer vind ik zo prekerig dus ik hoop dat ik dat niet ben. Ik vind het wel fijn als mijn honden fatsoenlijk voer krijgen dus daar heb ik wel voorkeur in. Ik voer Carnibest en Izzie heeft een jaloersmakend lijntje en Lot wordt met de dag pluiziger. Dat vind ik geweldig om te zien en ik denk echt dat goed voer daar mee te maken heeft.
Met snacks ben ik makkelijker. Ze knagen verantwoord op huid, bot en oren. Maar voor het wandelen vind ik de Lidl sticks reuze makkelijk. En het werkt om niet luisterende honden toch te laten komen :mrgreen:
Dat is ook een beetje zoals ik het zie. Ik vind alles prima maar ik vind het zonde van de honden om ze slecht voer te gaan geven. Ik ben juist trots op hoe prachtig in conditie ze zijn en dan kun je haast niet dat ineens loslaten en ze een frikadel of een blik bietenpulp met zout en smaakstoffen gaan voeren. Dat voelt voor mij niet als verwennen maar verpesten.

Ik ben helemaal niet streng maar wil wel het beste voor ze. En aangezien ze hun kvv wegvreten alsof ze niks krijgen lijkt me dat prima. Guus eet trouwens liever kvv dan blikvoer want dat hadden we nog staan van Tom.

Laatst heb ik twee zakken super dure goede brokken gekocht omdat Guus mager werd. Maar ik heb het idee dat hij er net een tikkeltje minder mooi op wordt. Veel haarverlies en een beetje dikker op een gekke manier. Dus we zitten alweer op volle bakken vers.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Zolang mijn honden het er goed op doen kan het me jeuken wat ze eten. Sterker nog, ik ga letterlijk met ze naar de mc donalds voor hun verjaardag. Of als we ver weg moeten rijden(na een show bijvoorbeeld), en dan krijgen ze een cheeseburger zonder saus(saus vind Droef niet zo lekker) en/of kip nuggets. Het is heel erg maar Droef wordt dus onderweg altijd wakker als we langs een mc rijden of zodra de woorden mc donalds vallen. En als ik ergens met ze ben krijgen ze ook altijd wat. Ik ga rustig met ze op een terras zitten en bestel dan een extra broodje kroket voor ze. :engel:

De vorige hond van mijn ouders is gewoon 14(of 15 weet ik niet precies meer) geworden op die goedkope blikvoer van de supermarkt, die enorme blikken dus. Ze wilde echt niks anders eten thuis. Ontlasting altijd goed geweest en oud geworden in prima gezondheid tot ze kanker kreeg, toen ging het rap. En dat voor een mops jackhussel kruising uit een broodfokschuur in België vandaan.

Droef en Izzy staan sinds 4 maanden op bosch brokken, maar hebben het ruim een half jaar goed gedaan op de brokken van de lidl. Droef kreeg wat last van zijn oren. Elke keer net geen ontsteking, maar ook niet helemaal goed. Dus vandaar de overstap op iets anders. Wie weet was het met die lidl brokken ook wel weer over gegaan hoor maar ik vond het de moeite wel waard om het gewoon te proberen.

Ik haal eigenlijk van alles voor ze wat ze lekker vinden. Kan me eigenlijk niet zoveel schelen hoe gezond het wel of niet is. Zelf ben ik daar ook niet mee bezig namelijk.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”