Het probleem is vooral buiten. Hij valt enorm uit aan de riem en dit ging geleidelijk aan beter en ik had het zo goed als opgelost door voldoende afstand te nemen van andere honden. Sinds dat ik Kiki erbij heb is het probleem weer begonnen en loopt hij echt buiten te scannen naar andere honden om vervolgens vol aan de leiband uit te vallen. Kiki begint inmiddels vrolijk mee te blaffen. Ik loop dus aan de lijn nu niet met 1 maar 2 blaffende honden. Charly los laten lopen is absoluut geen optie want als hij ergens in de verte iets ziet wat op een hond lijkt is hij weg. Hij neemt buiten ook niets van snoep of eten aan en speelgoed doet hem ook niets.
Zijn kennismaking los met andere honden buiten is ook vreemd. Hij vliegt erop af en hapt in hun neus en daarna afhankelijk van reu blijft hij dit doen en een teef accepteert hij meestal na verloop van tijd. Mijn buurvrouw heeft regelmatig andere oppashondjes mee en het is elke keer opnieuw moeilijk om samen te wandelen. Het valt mij wel op dat hij regelmatig last heeft van reuen die op hem willen rijden ondanks dat hij uitvalt en blaft.
Welke signalen mis ik? Is het wijsheid om hem weg te houden van andere honden of juist mee in contact te brengen?