Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kip versus hond

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Jules01
Zeer actief
Aantal honden: 2

Kip versus hond

Ongelezen bericht door Jules01 »

Wie zegt dat windhonden en kippen niet samen kunnen? :schrik:

Het duurt even, maar dan heb je ook wat :mrgreen:
Nu moeten de kippen nog wennen aan Archie.
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Kip versus hond

Ongelezen bericht door Rebble »

Hey wat goed! Mijn laptop doet raar als ik filmpjes op youtube kijk, het beeld wordt af en aan zwart, maar hij oogt heel rustig. Daar zal vast wat werk in gezeten hebben?
Afbeelding
Jules01
Zeer actief

Rebble schreef:Hey wat goed! Mijn laptop doet raar als ik filmpjes op youtube kijk, het beeld wordt af en aan zwart, maar hij oogt heel rustig. Daar zal vast wat werk in gezeten hebben?
Ben er ook heel blij dat hij inmiddels rustig is. Paar maanden geleden pakte hij nog een kip maar nog nooit om echt schade aan te richten.
Heb er eigenlijk weinig aan gedaan behalve aanlijnen zodat hij niet kon opjagen en belonen voor rustig gedrag.
Nu stormt hij nog wel langs om te racen, dus de kippen schrikken dan alsnog :oohja:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Knap.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

:ok:

Mijn Lizzy was een geduchte kippenkiller dus ik hield mijn hart vast toen ik zelf kippen nam :schrik:
Ze heeft er nooit naar omgekeken en ik zou haar blindelings in het kippenhok durven achterlaten. Sterker nog, ik heb hier drie jagers waaronder twee windhonden en de kippen lopen gewoon over het erf tussen de honden door, ook als ik er niet ben. Het kan dus prima, zelfs als ze al eens kippen hebben gedood.
MAAR, als ik nieuwe kippen neem moet ik wel oppassen. Dan hangt er een ander luchtje aan en zijn ze niet 'eigen'. Die lopen wel gevaar! Dus eerst een weekje opsluiten, en dan is het gevaar geweken.
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Knap hoor...en wat is Archie leuk :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Jules01
Zeer actief

lucie schreef::ok:

Mijn Lizzy was een geduchte kippenkiller dus ik hield mijn hart vast toen ik zelf kippen nam :schrik:
Ze heeft er nooit naar omgekeken en ik zou haar blindelings in het kippenhok durven achterlaten. Sterker nog, ik heb hier drie jagers waaronder twee windhonden en de kippen lopen gewoon over het erf tussen de honden door, ook als ik er niet ben. Het kan dus prima, zelfs als ze al eens kippen hebben gedood.
MAAR, als ik nieuwe kippen neem moet ik wel oppassen. Dan hangt er een ander luchtje aan en zijn ze niet 'eigen'. Die lopen wel gevaar! Dus eerst een weekje opsluiten, en dan is het gevaar geweken.
Bijzonder hoe zo'n hondenbrein dan werkt hé!
Ik heb overigens niet eens nagedacht dat het anders zou zijn bij nieuwe kippen. Broedseizoen komt eraan dus goed om daar rekening mee te houden.

De kippen lopen bij ons overigens niet standaard op het erf, helemaal onbeheerd durf ik nog niet aan.
miriam schreef:Knap hoor...en wat is Archie leuk :I:
Dankjewel! Het is echt een schat, met de kleine is hij ook zo geweldig.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”