Charlie vindt rennen ook gewoon het leukst en houdt maar matig van lichaamscontact. Ze stopt ook acuut met spelen en loopt, alles compleet negerend, dan ook gelijk straal de andere kant uit.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Soorten spel
Moderator: moderatorteam
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Soorten spel
Panni staat gewoon op d'r dooie gemakkie te peuzelen
Charlie vindt rennen ook gewoon het leukst en houdt maar matig van lichaamscontact. Ze stopt ook acuut met spelen en loopt, alles compleet negerend, dan ook gelijk straal de andere kant uit.

- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Charlie is een keer best hard in botsing gekomen met Juno (volgens mij, kan ook Shelly geweest zijn) van Dre. Ik was net zover dat ik haar los durfde te laten en een minuut later komen ze in botsing, koppen tegen elkaar. Charlie schrikt zich dood en loopt zo straal de andere kant uit
Hier boven in het park komt ze naar mij of gaat ze tussen het riet staan 

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Tess speelt een beetje des Puli's. Al zit er per hond wel verschil in hoe dat er aan te gaat. Met borders kan ze heel leuk worstelen, maar als ze gaan rennen dan moet dat geregeld worden. Waarom weet ik niet, want met de podenco's van Zinodo is het rennen en vliegen geblazen, net als met een paar labjes die we in het bos wel eens tegen komen. Met Finn mag ze niet rennen van mij, want dan krijg je het 'de wolf en de haas' idee
Met mede Belgen is het vooral hard naast elkaar rennen zonder lichamelijk contact. Geef Tess en haar broer een flostouw en ze houden het beide aan een kant vast en rennen zo rondjes Klik
Finn wil graag rennen, voorop en dan nagejaagd worden. Lekker scherpe bochten maken op het moment dat je ingehaald wordt of plotseling omdraaien en de tegenstander in de kraag vliegen
Hij schuwt een partijtje worstelen ook niet, mits het maar met wederzijds respect gaat. Het maakt dan niet uit of het grote of kleine honden zijn. Toen ik van de zomer een border puber te logeren had dacht ik nog 'dat is fijn voor Finn, heeft hij even rust als de dames elkaar vermaken'. Maar nee, Finn gooide zich gewoon in de strijd erbij en had de grootste lol Klik 
Finn wil graag rennen, voorop en dan nagejaagd worden. Lekker scherpe bochten maken op het moment dat je ingehaald wordt of plotseling omdraaien en de tegenstander in de kraag vliegen
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, mooi om te zien is dat, leuk ook om die verschillende filmpjes te zien! Ik vind het ook mooi als honden zich daarin kunnen aanpassen.
Hier zijn ze allemaal voornamelijk van de renspelletjes. Vooral Mila, maar ook Amy, die daagt honden altijd uit om achter haar aan te komen. Maar met Cee speelde Amy veel lichamelijker. Ceetje snapte dan op zijn beurt weer heel goed dat hij met dat beuken en bijten niet bij Mila aan hoefde te komen.
Mila blaft meestal aan een stuk door tijdens het spelen en daar moeten veel honden in het begin aan wennen.
Amoz houdt wel van beuken, maar dat doet hij voornamelijk met andere reuen die wat lomper spel ook wel kunnen waarderen. De dames hier geven hem meteen op zijn flikker als hij te lomp en fysiek is.
Dit is wel zoals er hier meestal gespeeld wordt: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 412216591/ en met wat minder ruimte: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... _video_tab
Zo ging het met Cee: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... _video_tab
Hier zijn ze allemaal voornamelijk van de renspelletjes. Vooral Mila, maar ook Amy, die daagt honden altijd uit om achter haar aan te komen. Maar met Cee speelde Amy veel lichamelijker. Ceetje snapte dan op zijn beurt weer heel goed dat hij met dat beuken en bijten niet bij Mila aan hoefde te komen.
Mila blaft meestal aan een stuk door tijdens het spelen en daar moeten veel honden in het begin aan wennen.
Amoz houdt wel van beuken, maar dat doet hij voornamelijk met andere reuen die wat lomper spel ook wel kunnen waarderen. De dames hier geven hem meteen op zijn flikker als hij te lomp en fysiek is.
Dit is wel zoals er hier meestal gespeeld wordt: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 412216591/ en met wat minder ruimte: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... _video_tab
Zo ging het met Cee: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... _video_tab
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik weet niet hoe ik het spel met Peer moet interpreteren.
Hij probeert steeds weer te "rijden" en zie hem ook af en toe oversprong (om zijn bek likken) vertonen.
Toch lijkt hij reuze lol te hebben.
https://youtu.be/IJJIWhi0iT4
Hij probeert steeds weer te "rijden" en zie hem ook af en toe oversprong (om zijn bek likken) vertonen.
Toch lijkt hij reuze lol te hebben.
https://youtu.be/IJJIWhi0iT4
-
natalie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Abel houdt ook van rennen. Jip is daar helemaal niet zo van en gaat ook maar zelden in op Abels uitnodiging tot spel. Maar Abel is super slim. Hij heeft ontdekt dat Jip altijd geïnteresseerd is in de spulletjes die Abel op straat vindt. Dus wat doet Abel? Hij gaat op zoek naar 'iets leuks' (een lege petfles, een stokje, een verloren handschoen, etc.) om dat vervolgens aan Jip te laten zien en dan keihard weg te rennen.Nanna schreef:Grappig dat er per hondenras/type bepaalde soorten spel op na worden gehouden.
Whippet Topsi was vooral van de renspelletjes. Dat achternazitten vinden de Puli's trouwens ook leuk maar ook zachtzinnig geworstel.
KLIK
Aan gebeuk en keiharde bodychecks hebben ze werkelijk een broertje dood en ze ontlopen ook alle honden die dat willen.
Als het aan Jip ligt wordt er wat meer geworsteld.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Hier verschilt het ook nog met wie. Met elkaar willen ze wel eens worstelen. Echt beuken is het niet, maar wel poten slaan. Onzekere kleine hondjes worden door Keetje in de nek gebeten dus daar mag ze van mij niet mee spelen. Met vreemde honden wil Keetje vooral rennen zonder aangeraakt te worden. Zodra dat gebeurt is het wel zo'n beetje klaar. Lizzie was vroeger ook zo maar speelt nu alleen nog maar met Keetje.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Hier spelen ze sowieso alleen met elkaar en dan ook worstelen. Al heeft Pleun de laatste tijd ook wel eens zin in een wat pittiger potje beuken
Hoe ouder, hoe gekker.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Rennen vinden ze het leukst maar zo af en toe ook een beetje vrij worstelen. Hangt een beetje van de andere hond af...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Droef is vooral van het beuk werk en samen trekspelletjes doen. https://www.facebook.com/d.m.beelen/vid ... 614232089/
Al kan hij ook vreselijk leuk met kleintjes spelen of honden die dat niet zo veel fysiek contact willen. Dan wil hij zogenaamd wel even mee rennen om zich dan heel hard te laten vallen incl 3 koprollen en dan kan de andere partij leuk om hem heen rennen en over hem heen springen etc. En dan moeten ze maar hopen dat hij niet toch ineens opstaat en toch weer de achtervolging inzet.
Al kan hij ook vreselijk leuk met kleintjes spelen of honden die dat niet zo veel fysiek contact willen. Dan wil hij zogenaamd wel even mee rennen om zich dan heel hard te laten vallen incl 3 koprollen en dan kan de andere partij leuk om hem heen rennen en over hem heen springen etc. En dan moeten ze maar hopen dat hij niet toch ineens opstaat en toch weer de achtervolging inzet.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ze zijn allebei gek op rennen en dan in elkaar happen. Dalí is de fanatiekste renner. Lucca de fanatiekste worstelaar.
Lucca is daarnaast ook gek op trekspelletjes.
Maar ze vinden het allebei het állerleukst als Lucca in het water is en Dalí haar vanaf de kant uitdaagt. Racen, happen, worstelen, racen, buut vrij in het water en weer van voor af aan.

Lucca is daarnaast ook gek op trekspelletjes.
Maar ze vinden het allebei het állerleukst als Lucca in het water is en Dalí haar vanaf de kant uitdaagt. Racen, happen, worstelen, racen, buut vrij in het water en weer van voor af aan.

- Jackira
- Zeer actief
Rennen en happen en beuken doen ze met elkaar. Shira speelt niet met andere honden, ze speelt alleen met Jack. Jack speelt met iedereen die ook wil spelen en daagt iedereen uit die (nog) niet wil spelen. Met andere honden is hij wel voorzichtig.
Met kleine honden mag hij niet meer spelen. Dat ging altijd heel goed en voorzichtig maar afgelopen week zag ik hem een keer proberen om z'n poot op een klein hondje te zetten. Mag dus niet meer.
Met kleine honden mag hij niet meer spelen. Dat ging altijd heel goed en voorzichtig maar afgelopen week zag ik hem een keer proberen om z'n poot op een klein hondje te zetten. Mag dus niet meer.
-
nomo
- Zeer actief
Ze houden hier wel van heel hard rennen. Al kan Morris wel een klein beetje gefrustreerd raken nu Ayla hem ineens voorbij kan rennen
hij wint het niet meer
Samen heel hard rennen is wel favoriet. Ze mogen ook graag een trekspelletje doen en ze 'bekvechten' ook wat af. Nu Morris met zijn poot zit hebben we de regel dat er alleen op het vloerkleed geravot mag worden. Het kleed is ze alleen iets te klein
https://youtu.be/IfSh4DBuz3c
Samen heel hard rennen is wel favoriet. Ze mogen ook graag een trekspelletje doen en ze 'bekvechten' ook wat af. Nu Morris met zijn poot zit hebben we de regel dat er alleen op het vloerkleed geravot mag worden. Het kleed is ze alleen iets te klein
https://youtu.be/IfSh4DBuz3c
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dit kunnen ze de hele dag wel volhouden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Sandra&co
Onderling is het hier thuis vooral bekvechten (vanwege het verschil in grootte).
Sofi is daarnaast dól op windhonden want daar kan ze krijsend achteraan rennen (ze is precies snel genoeg als de windhond een beetje inhoudt - wat ze meestal doen) en Izzy speelt met grote honden tegenwoordig het liefst lomp. Als ze geen wondjes aan d'r kop heeft, dan is er niet goed gespeeld, vindt ze. Dat smijt zich tegen de grond met een driedubbele koprol alsof het haar dagelijks werk is.
Sofi is daarnaast dól op windhonden want daar kan ze krijsend achteraan rennen (ze is precies snel genoeg als de windhond een beetje inhoudt - wat ze meestal doen) en Izzy speelt met grote honden tegenwoordig het liefst lomp. Als ze geen wondjes aan d'r kop heeft, dan is er niet goed gespeeld, vindt ze. Dat smijt zich tegen de grond met een driedubbele koprol alsof het haar dagelijks werk is.
- Javierrrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin - Aantal honden: 2
Beide heren onderling betekent rennen. Merlijn als haas en Javier die jaagt. Als ze de rollen omdraaien wordt het wat gecompliceerd. Merlijn haalt Javier binnen no time in, waarop Javier korte bochtjes gaat draaien en Merlijn met zijn grotere draaicirkel daarop geen direct antwoord antwoord heeft. Leidt tot verdwaasde blikken van beide kanten, waar is hij nou. Niet doen, Merlijn is het haasje, punt.
Turn the volume down, mijn amechtig gehijg is niet om aan te horen, *heb met ze meegerend voordat ik dit opnam* Veel te leuk
Turn the volume down, mijn amechtig gehijg is niet om aan te horen, *heb met ze meegerend voordat ik dit opnam* Veel te leuk