Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet Fudge maar Dutch

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Niet Fudge maar Dutch

Ongelezen bericht door natalie »

Oh ja, die is zeker mooi! :D
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja een funcionele werkende mooie hond laten we niet winnen natuurlijk
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Misschien maakt hij een kansje als zijn haar gebleekt wordt, niet meer uitgelaten wordt en 12 kg aankomt.
Wat een mooi beest!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Ik dacht serieus dat ik Fudge zag op de show in Eindhoven :80:
Maar nee, het was een nog jonge Labradorreu die Dutch heet. En imo zeldzaam mooi. Zo mooi bespierd, slank en donker van kleur. En natuurlijk werd dat in de ring meteen afgestraft met een "Matig" :roll: Want je zult toch even niet zo'n vetrol wezen zeg.
:ok: Maar hij is er wel. Er volgen er ongetwijfeld meer en hoe meer er komen, hoe sneller die matig in een goed verandert.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Bonnie F schreef:Misschien maakt hij een kansje als zijn haar gebleekt wordt, niet meer uitgelaten wordt en 12 kg aankomt.
Wat een mooi beest!
:engel: Ik heb vernomen dat een kilo macaroni per dag zorgt voor een betere bouw.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Volgens mij heeft deze hond ook wel Zeer Goed gehaald, en een veelbelovend in de puppyklasse, op shows van onze RV. Beetje stemmingmakerij dus.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Ik dacht serieus dat ik Fudge zag op de show in Eindhoven :80:
Maar nee, het was een nog jonge Labradorreu die Dutch heet. En imo zeldzaam mooi. Zo mooi bespierd, slank en donker van kleur. En natuurlijk werd dat in de ring meteen afgestraft met een "Matig" :roll: Want je zult toch even niet zo'n vetrol wezen zeg.
:ok: Maar hij is er wel. Er volgen er ongetwijfeld meer en hoe meer er komen, hoe sneller die matig in een goed verandert.
Is ook niet oké, moet een Uitmuntend worden.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

sbientje schreef:Volgens mij heeft deze hond ook wel Zeer Goed gehaald, en een veelbelovend in de puppyklasse, op shows van onze RV. Beetje stemmingmakerij dus.
Beetje boel inderdaad.
Nanna schreef:We waren toch zo vooruitstrevend en bezig met fit for function? Nou dan.
Dat zijn WE ook.
Alleen hebben we hier geen invloed op wat een buitenlandse keurmeester ervan zegt.
Het is Eindhoven. De keurmeester was een buitenlander en een allrounder. En voor je over de Raad gaat mauwen, die heeft de beste man niet uitgenodigd, dat doet de organisatie.

Nog los van het feit dat jij er van alles van kunt vinden, maar ik zie geen standfoto van die hond, dus voor hetzelfde geld is ie zo krom als een hoepel.
En het rapport staat ook nergens dus de motivatie is niet bekend.
Dus waar hebben we het nou eigenlijk over?
Juist. Over niks, want zoveel weten we namelijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

sbientje schreef:Volgens mij heeft deze hond ook wel Zeer Goed gehaald, en een veelbelovend in de puppyklasse, op shows van onze RV. Beetje stemmingmakerij dus.
Maar hoe wordt dat verschil dan verklaard? Hoe kan een hond bij de een Zeer goed halen en bij een ander een Matig? Marjoleine heeft gelijk natuurlijk, geen standfoto en geen keurrapport dus feitelijk kunnen wij er niks van zeggen maar er lijkt niks raars te zien aan de hond. Een labrador lijkt me ook niet zo enorm uit vacht te gaan (bijvoorbeeld) dat je zo'n verschil in beoordeling hebt.

Gewoon uit nieuwsgierigheid want ik heb nul verstand van shows en keuringen maar ik vind de veranderingen die plaats (zouden) vinden wb uiterlijk en de daaraan hangende gezondheid wel interessant.
Laatst gewijzigd door Rebble op 01 feb 2019 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Veel buitenlanders geven een hond in deze kleur sowieso geen U. Er zijn er zelfs die er een G of een M voor geven..
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nanna schreef:
sbientje schreef:Veel buitenlanders geven een hond in deze kleur sowieso geen U. Er zijn er zelfs die er een G of een M voor geven..
:80:
Dan is het nog sneuer dan ik al dacht....
Bij de border collies toch ook? Enkel een zwart witte telt.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik heb de hond in stand gezien en ik verbeeld me verder niks maar ik denk toch wel te weten hoe een functionele hond er enigzins uit moet zien. En dit was een werkelijk fraai exemplaar.
Ik dacht dat die buitenlanders van tevoren gebriefd werden over hoe we het hier graag zien? Toen zat deze zeker net effe op de plee.
En als je pro vetrol bent dan kun je tenminste nog een U of een ZG geven. Met een M zeg je eigenlijk dat je het een minderwaardig exemplaar vindt.
Ze mogen gebriefd worden maar dat zegt niet dat ze ernaar handelen.
Ze mogen keuren zoals ze willen.
Als niemand er wat van zegt hoort geen mens ook dat er commentaar op is. Zo gaat dat met jurysport.
Wij hebben een RSI. De meeste landen niet.

Afbeelding

kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Nou ik vind het op basis van deze foto's een mooie hond en dan niet om de kleur, maar om zijn uitstraling.

Het is en blijft met showen een jurysport, als je daar niet tegen kan, moet je niet showen... als de keurmeester jouw type niets vind, dan zul je niet bovenaan eindigen... en zo is het nu eenmaal.

Nu vind ik een M wel erg gortig, zeker wanneer hij al eens een ZG heeft gehaald, dan zou je de keurmeester best eens kritisch kunnen vragen wat er nu precies mis is met de hond. Maar misschien was het als jonge hond nog wel een belovende hond en is hij nu hij grotendeels uitgezwaard is wel niet meer voldoende passend voor het ras... je weet het niet...
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie zo wel een paar dingen die hem een ZG maken en geen U, maar goed, dan nog heb ik hem niet in handen en is dat dus een aanname.
Maar inderdaad, het is een jurysport.
Je mag aan iets zwaar tillen of niet. Zo werkt het nou eenmaal.

Afbeelding

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi :oeps: Misschien functioneel, maar niet mooi.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Rebble schreef:
Maar hoe wordt dat verschil dan verklaard? Hoe kan een hond bij de een Zeer goed halen en bij een ander een Matig? Marjoleine heeft gelijk natuurlijk, geen standfoto en geen keurrapport dus feitelijk kunnen wij er niks van zeggen maar er lijkt niks raars te zien aan de hond. Een labrador lijkt me ook niet zo enorm uit vacht te gaan (bijvoorbeeld) dat je zo'n verschil in beoordeling hebt.

Gewoon uit nieuwsgierigheid want ik heb nul verstand van shows en keuringen maar ik vind de veranderingen die plaats (zouden) vinden wb uiterlijk en de daaraan hangende gezondheid wel interessant.
Ik heb wel eens met dezelfde hond onder dezelfde keurmeester een U gehaald en niet veel later een G :LOL: Het is een momentopname. Vacht, presentatie, conditie etc doet veel. En het blijft jurysport dus ook de concurrentie en hoe de pet van de keurmeester staat heeft vast invloed.

Ik vind deze hond zo op het eerste gezicht een leuke expressie hebben, maar inderdaad is z'n bouw natuurlijk 0,0 te beoordelen hier. Misschien liep 'ie wel mank, dan vind ik een G of zelfs M wel op z'n plaats. Als het puur op kleur is vind ik dat wel erg flauw en dat zal ook heus gebeuren trouwens. Maar dingen invullen die we niet weten is net zo flauw.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maeve schreef:
Rebble schreef:

Ik heb wel eens met dezelfde hond onder dezelfde keurmeester een U gehaald en niet veel later een G :LOL: Het is een momentopname. Vacht, presentatie, conditie etc doet veel. En het blijft jurysport dus ook de concurrentie en hoe de pet van de keurmeester staat heeft vast invloed.

Ik vind deze hond zo op het eerste gezicht een leuke expressie hebben, maar inderdaad is z'n bouw natuurlijk 0,0 te beoordelen hier. Misschien liep 'ie wel mank, dan vind ik een G of zelfs M wel op z'n plaats. Als het puur op kleur is vind ik dat wel erg flauw en dat zal ook heus gebeuren trouwens. Maar dingen invullen die we niet weten is net zo flauw.
Ik ook. Lotje heeft van G tot U gehaald in de shows die we hebben gelopen. Heel eerlijk, vind ik de uitslagen nergens op slaan. Teveel vriendjes politiek en het is maar net wat de keurmeester mooi vindt.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Niks zo betrekkelijk als een hondenshow :mrgreen: Kan mij nog goed herinneren dat ik op de winner een M kreeg en bij de volgende show werd ze 1U :LOL:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

veertje schreef:Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi :oeps: Misschien functioneel, maar niet mooi.
DAt dacht ik eigenlijk ook. Als het een "kruising-hond" zou zijn zou ik hem mooi vinden maar hoewel ik het overdreven bij de labs niet mooi vind, is dit voor mij het andere uiterste. Ik vind het wel een leuke hond om te zien, prachtige kleur maar als goede rasvertegenwoordiger zie ik het op de foto niet.

Laat overlet dat ik ook 100 labs kan aanwijzen waarvan ik ook vind dat die niet mooi zijn, juist omdat ze overreven zijn ;-)

Suzanne
Crescent
Zeer actief

Niet Fudge maar Dutch

Ongelezen bericht door Crescent »

Nanna schreef:En natuurlijk werd dat in de ring meteen afgestraft met een "Matig" :roll: Want je zult toch even niet zo'n vetrol wezen zeg.
Hoe kan het toch
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lizzie. schreef:Niks zo betrekkelijk als een hondenshow :mrgreen: Kan mij nog goed herinneren dat ik op de winner een M kreeg en bij de volgende show werd ze 1U :LOL:
Bij de Tibetanen overleggen ze onderling wie in welke categorie inschrijft om zo zo hoog mogelijk te komen. Ik stond vaak alleen in de ring, daar vind ik dus echt niks aan. Ok, ben dus wel 'n keer eerste geworden..... uhum.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Neeltje schreef:
Maeve schreef:
Rebble schreef:

Ik ook. Lotje heeft van G tot U gehaald in de shows die we hebben gelopen. Heel eerlijk, vind ik de uitslagen nergens op slaan. Teveel vriendjes politiek en het is maar net wat de keurmeester mooi vindt.
Dat hou je toch met een jurysport, dat heeft niet eens met vriendjespolitiek te maken. Of was je vriendjes met de keurmeester die je hond een U gaf? Een hond is gewoon heel veel: de ene keurmeester let enorm op het hoofd, de expressie, een ander hecht de meeste waarde aan een typisch gangwerk, weer een ander is streng op te grote of te kleine honden etc. En zo gaat denk ik elke hond wel van een G tot een U als je maar vaak genoeg showt. Je moet gewoon niet de hele waarde van je hond, of van je dag, laten afhangen van dat resultaat.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind hem eerlijk gezegd ook niet mooi. Fudge wel trouwens. Deze heeft hele rare oren en een rare blik. Erg ontypisch dus als je mij zou zeggen dat het een kwart Ierse setter of flatcoat was geloofde ik het ook. Misschien zou ik hem ook een matig geven op type terwijl ik een slanke lab prachtig kan vinden zolang dat niet ten koste gaat van rastype.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb er de ballen verstand van maar zou hem zo mee naar huis nemen. Kom maar bij mamma :lief:
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door MBJ »

Ik lees hier jachttype. Maar volgens mij is dit een volledige showlijn ;) Wel nog een jonge reu. Een M is wel heel weinig ...
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik ken een HH die werkelijke elke kwalificatie op zijn naam heeft staan, van BOB tot dis. Gelukkig kan de eigenaar er ook ontzettend om lachen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef: het is maar net wat de keurmeester mooi vindt.
Het is jurysport.
Dat gáát om wat de keurmeester mooi vindt.

Afbeelding

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

En bij sommige rassen loopt dat verder uiteen dan bij andere rassen ;) Ik weet van maar 1 markiesje waarover de meningen echt sterk uiteen lopen, en die heeft dus alles van goed tot uitmuntend gekregen. Qua type echt mooi, maar volgens de rasstandaard echt te klein en daarmee ook te fijn. Ze is wel vrij goed in verhouding. Maar als de rasstandaard expliciet zegt dat elke vorm van overdrijving ongewenst is, vind ik dat je een overdreven klein en fijn hondje geen uitmuntend kunt geven. Maar dat is dan ook het enige markiesjes waarvan de showresultaten zo ver uiteen liggen, voor zover ik weet
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik ken Dutch niet irl dus kan er weinig over zeggen maar hij is inderdaad (heb zijn vrouwtje wel op fb) ranker dan gemiddeld.
De kleur is meestal inderdaad niet zo geliefd bij keurmeesters, er zijn zelfs keurmeesters die denken dat deze honden verkeerd (veel te licht) chocoladebruin zijn.
Het lijkt me wel een leukerd die Dutch (die overigens geheel uit showlijnen komt (amerikaanse showlijnen, heeft Fudge ook in zijn stamboom)).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”