Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Orienteren
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Orienteren
Afgelopen november hebben we onze bijna 13 jarige jack russel Chuckie in laten slapen.
Hij wordt nog steeds ontzettend gemist.
Zo erg dat ik graag een nieuwe hond zou nemen. Mijn man wil er echter (nog) niet aan.
Ik orienteer mij alvast wat.
Ik zoek een rustig ras wat van een flinke wandeling houd,maar ook genoegen neemt met dagen waarop het slechts een blokje om is.
Liefst een klein ras. Geen keffer. Stoer en stabiel makkelijk hondje.
Dacht aan een franse bulldog maar twijfel gezien de platte snoet en gezondheidsproblemen hierdoor.
Iemand tips voor een ras wat bij ons past?
Mijn man is afgekeurd en werkt dus niet meer.ik werk 5 dagen per week. Hondje zou niet veel alleen hoeven te zijn.
Ik zie hoe erg mijn man het gezelschap van een hondje mist. Wie weet kunnen we eens bij een fokker gaan kijken als er een nestje is,misschien maakt dst toch wat bij hem los. Wat voor ras raden jullie aan?
Hij wordt nog steeds ontzettend gemist.
Zo erg dat ik graag een nieuwe hond zou nemen. Mijn man wil er echter (nog) niet aan.
Ik orienteer mij alvast wat.
Ik zoek een rustig ras wat van een flinke wandeling houd,maar ook genoegen neemt met dagen waarop het slechts een blokje om is.
Dacht aan een franse bulldog maar twijfel gezien de platte snoet en gezondheidsproblemen hierdoor.
Iemand tips voor een ras wat bij ons past?
Mijn man is afgekeurd en werkt dus niet meer.ik werk 5 dagen per week. Hondje zou niet veel alleen hoeven te zijn.
Ik zie hoe erg mijn man het gezelschap van een hondje mist. Wie weet kunnen we eens bij een fokker gaan kijken als er een nestje is,misschien maakt dst toch wat bij hem los. Wat voor ras raden jullie aan?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Orienteren
Of een FB van Chantal Hawbucks http://www.hawbucks.nl/franse-bulldogNanna schreef:Franse bullen kunnen bovendien boven de 15 graden geen flinke wandelingen meer aan en kosten qua aanschaf een godsvermogen. Niet doen.
Ik zou kijken voor een leuke kleine kruising. Of moet het echt een rashond zijn?
-
- Zeer actief
Rashond of kruising maakt mij niet veel uit.
Jack russel weet ik niet.zal ons teveel aan chuck doen denken en chuck was echt een relaxte goedzak. Meeste russels die ik ken zijn behoorlijk hyper of nerveus.
Boxers vinden we ook allebei geweldig.we hebben er vroeger 1 overgenomen uit een noodsituatie en we waren stapel op dat beest.grote clown was.hij kon bij ons helaas niet blihven toen. Ras en karakter spreekt enorm aan,maar vinden ze net een slag te groot.
Jack russel weet ik niet.zal ons teveel aan chuck doen denken en chuck was echt een relaxte goedzak. Meeste russels die ik ken zijn behoorlijk hyper of nerveus.
Boxers vinden we ook allebei geweldig.we hebben er vroeger 1 overgenomen uit een noodsituatie en we waren stapel op dat beest.grote clown was.hij kon bij ons helaas niet blihven toen. Ras en karakter spreekt enorm aan,maar vinden ze net een slag te groot.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Habibi
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
chuckie schreef: Ik zoek een rustig ras wat van een flinke wandeling houd,maar ook genoegen neemt met dagen waarop het slechts een blokje om is.

Rustig én stoer vind ik toch al niet zo'n combinatie. Ik zou niet naar een ras gaan zoeken, maar naar een hond.
Deze klinkt leuk!
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... doornakker
-
- Zeer actief
een Boots,
bij Huize zwerfhond staat er een die er op lijkt, onwijs leuk hondje om te zien, klein gecastreerd, anderhalf jaar oud.. Moro..

de meeste hussels zijn inderdaad Herrie schoppers, ik weet niet .. ik zou voor een leuke kruising gaan denk ik .. zijn best veel buitenlanders ook die jong binnen komen, gewoon in de gaten houden

de meeste hussels zijn inderdaad Herrie schoppers, ik weet niet .. ik zou voor een leuke kruising gaan denk ik .. zijn best veel buitenlanders ook die jong binnen komen, gewoon in de gaten houden
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij Jack Russells is het heel belangrijk ze goed op te voeden en voldoende beweging en uitdaging te geven. Veel mensen doen dat niet en dan krijg je drukke, nerveuze, hyperende hondjes. Dus ik zou me niet door het standaard beeld van Jack Russells op straat laten leiden, als je zelf eerder een goedzak had. Blijkbaar heb je je oude Jack Russell gegeven wat hij nodig had
- Habibi
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik word altijd heel blij van de foto's van haar pupscrutz schreef:Of een FB van Chantal Hawbucks http://www.hawbucks.nl/franse-bulldogNanna schreef:Franse bullen kunnen bovendien boven de 15 graden geen flinke wandelingen meer aan en kosten qua aanschaf een godsvermogen. Niet doen.
Ik zou kijken voor een leuke kleine kruising. Of moet het echt een rashond zijn?

Sorry, ik heb verder geen tips. Teckels lijken mij heel erg leuk, maar daar weet Nanna meer van

Om de hoek hier vorig jaar boxer pup. Zij loopt er nu mee, maar kan hem amper houden. Beest is zo gek als een deur.Habibi schreef:En heeeeel veel gezondheidsproblemen voor zover ik weet.
Boxers dus.
Druk ook, vaak.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Border terriër! Prima karakter, prima model. Aangaande kortneuzen: de mensen die overgaan tot de aanschaf van een kortneus pup, hebben iig niet dierenwelzijn op de eerste plaats staan.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Geen border maar een boston terrier!
(waarmee ik niet bedoel dat border terriers niet leuk zijn
)
(waarmee ik niet bedoel dat border terriers niet leuk zijn

Die zijn mij te neurotisch.Persistence schreef:Geen border maar een boston terrier!
(waarmee ik niet bedoel dat border terriers niet leuk zijn)
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Floeboekeizer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Whippet x Border Collie, Chihuahua, Dwerg Pinscher
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Hmmm we gaan er even verder over denken.bedankt voor de leuke suggesties. Ook goed nadenken of we al toe zijn aan een nieuwe hond,pf het nog evem zo willen laten. We missen chuck nog verschrikkelijk en we moeten geen hond nemen omdat we hem missen,maar alleen omdat we een nieuwe hond willen.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- dagmar88
- Zeer actief
chuckie schreef:Hmmm we gaan er even verder over denken.bedankt voor de leuke suggesties. Ook goed nadenken of we al toe zijn aan een nieuwe hond,pf het nog evem zo willen laten. We missen chuck nog verschrikkelijk en we moeten geen hond nemen omdat we hem missen,maar alleen omdat we een nieuwe hond willen.

-
- Zeer actief
Manlief kwam gisteren thuis.hij was iemand met een ruwharige teckel tegengekomen. De teckel keek hem heel indringend aan.hij is op slag overstag en wil een teckel. Was in tranen hoe erg hij het hebben van een maatje/hond mist en is er zeker van dat er een teckel gaat komen.
Uuuhm....ik heb een grote stoere man....met combi teckel klinkt wel comisch.haha.maar ik ben gek op alle honden.
Het enige waar ik bang voor ben zijn de rugproblemen..... ik zou er overigens wel 2 willen nemen. Zo hoef je je hond nooit alleen achter te laten als je eens een middag weg bent. 2 nestgenootjes.
Zou ze er ook aan willen laten wennen om veel buiten te zijn,wel met onderdak.
Iemand ervaring met teckesl qua gezondheid?kefferigheid?
Uuuhm....ik heb een grote stoere man....met combi teckel klinkt wel comisch.haha.maar ik ben gek op alle honden.
Het enige waar ik bang voor ben zijn de rugproblemen..... ik zou er overigens wel 2 willen nemen. Zo hoef je je hond nooit alleen achter te laten als je eens een middag weg bent. 2 nestgenootjes.
Zou ze er ook aan willen laten wennen om veel buiten te zijn,wel met onderdak.
Iemand ervaring met teckesl qua gezondheid?kefferigheid?
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
- Zeer actief
een ruwhaar,
leuk
iets eigenwijzer dacht ik dan de gladharen ... maar als je een hussel gewent bent zou dat goed moeten komen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heb je al aan een Cairn terrier gedacht?
Stoere hondjes waar je echt niet alle dagen kilometers mee hoeft te wandelen.
-
- Zeer actief
Ja ik heb aan van alles gedacht....maar manlief heeft zijn hart verloren aan de ruwharige teckel.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
- Zeer actief
Sorry, onze berichten hebben elkaar gekruist. Had niet gezien dat je er al uit was.chuckie schreef:Ja ik heb aan van alles gedacht....maar manlief heeft zijn hart verloren aan de ruwharige teckel.
Dan zou ik voor een standaard gaan, daar lopen er hier een paar van rond (ja, ja, allemaal door mannen) en die zijn leuk. Twee tegelijk van dezelfde leeftijd.... weet waar je aan begint...… en omdat ze met z'n tweeën zijn, wil niet zeggen dat het alleen blijven goed gaat.
Bij ons in de straat woont een Cairn terrier. Wat een eindeloos hondje vind ik dat. Hij is gehoorzaam, altijd vrolijk met zijn baasje en de bal in de weer. Ik heb hem nog nooit horen blaffen.Johnny Jones schreef:Heb je al aan een Cairn terrier gedacht?
En sorry voor de teckelliefhebbers (en Peer vind ik echt geweldig), maar de teckels hier in de buurt zijn allemaal blaffende, keffende hondjes tegen alles en iedereen. Ik zou daar niet tegen kunnen. Moet ook eerlijk zeggen dat de eigenaren het wel prima vinden en gewoon laten gaan.
-
- Zeer actief
Tsja van russels zeggen ze ook dat het zenuwachtige hyper hondjes zijn.die van ons was een rustige gemoedelijke dweil. Zal veel met de opvoeding te maken hebben denk ik.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
Hier wonen er heel wat, maar met dat blaffen valt reuze mee. Eigenlijk heb ik ze buiten op straat nog nooit horen blaffen.Sterre schreef:Bij ons in de straat woont een Cairn terrier. Wat een eindeloos hondje vind ik dat. Hij is gehoorzaam, altijd vrolijk met zijn baasje en de bal in de weer. Ik heb hem nog nooit horen blaffen.Johnny Jones schreef:Heb je al aan een Cairn terrier gedacht?
En sorry voor de teckelliefhebbers (en Peer vind ik echt geweldig), maar de teckels hier in de buurt zijn allemaal blaffende, keffende hondjes tegen alles en iedereen. Ik zou daar niet tegen kunnen. Moet ook eerlijk zeggen dat de eigenaren het wel prima vinden en gewoon laten gaan.
-
- Zeer actief
Gisteravond was ik bij een vriendin die drie honden heeft, waaronder een kleine ruwhaar tekkel. Nou, die heeft zijn baasjes goed opgevoed! Als hij aandacht wil dan geeft hij dat aan door te blaffen en houdt pas op als zijn doel bereikt is. Hij is enig, maar er komt een flink volume uit voor zo'n kleintje.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier wonen drie teckels in de buurt, een gladhaar, en een ruwhaar en gladhaar samen bij een eigenaar.
Het gilt en krijst alle drie als ze je met een hond ontwaren.
De Meneer met de twee teckels kom ik weleens heel vroeg in de ochtend tegen en dan wordt je niet vrolijk van het gekrijs. Baasje loopt er dan nogal opgelaten naast en mompelt schielijk goedemorgen onderwijl die mormels tot stilte manend
Hier wonen ook afzonderlijk van elkaar twee Norfolk terriërs, die zijn beide erg leuk.
Gijs, onze buurhond, is zo'n leuke vrolijke lieverd, hij komt je altijd even groeten als hij je ziet.
De meiden vinden hem ook leuk en hij mag altijd even komen buurten.
Het gilt en krijst alle drie als ze je met een hond ontwaren.
De Meneer met de twee teckels kom ik weleens heel vroeg in de ochtend tegen en dan wordt je niet vrolijk van het gekrijs. Baasje loopt er dan nogal opgelaten naast en mompelt schielijk goedemorgen onderwijl die mormels tot stilte manend

Hier wonen ook afzonderlijk van elkaar twee Norfolk terriërs, die zijn beide erg leuk.
Gijs, onze buurhond, is zo'n leuke vrolijke lieverd, hij komt je altijd even groeten als hij je ziet.
De meiden vinden hem ook leuk en hij mag altijd even komen buurten.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl