Zijn jullie ook blij met de plek waar jullie wonen?
Hoe fijn is het om de dag in zo’n omgeving te beginnen

Koud? Welnee!

Moderator: moderatorteam
Jij hebt zeker een prachtige achtertuin. Ik zit wel eens huizen te kijken, en het eerste waar ik dan naar kijk is waar ik de hond uit kan laten. En dan niet de grote losloopronde, maar gewoon het poep en plas rondje. En als ik dan zie dat er of helemaal geen groenstrook is of inderdaad een lullig groenstrookje dan hou ik het al voor gezienNanna schreef:Denk dat iedereen wel van mijn ‘achtertuin’ weet![]()
Ik hoef nooit met de auto ergens heen want bos en hei zijn op een fucking minuut loopafstand.![]()
Ik loop er vaak terwijl ik aan mensen denk die voor het uitlaten afhankelijk zijn van een lullig groenstrookje.
Daarom ben ik zo blij met het bos, duin en strand. Op regenachtige en winderige dagen kies ik voor het bos. En anders pakken we het strand mee. Ik ben qua wandelen gek op het strand, ik geloof niet dat ik zonder dat zou kunnenS@ndr@ schreef:wij zitten vlak aan het ijsselmeer maar ik heb liever een bosrijke omgeving en die hebben we pas op een half uur rijden afstand
Oh dat jagen zou niets voor Triss zijn. Alhoewel hier in de polders ook met perioden gejaagd wordt. Maar over het algemeen valt het wel mee.kipo schreef:Ja en nee.
Qua wandelen met de honden heb ik hier mogelijkheden genoeg. Van huis uit of op 5 tot 15 minuten met de auto. Maar er zit wel redelijk wat (zware) industrie in de omgeving en werkelijk álles waar geen huis op staat, is aangewezen jachtgebied.
Ja, je kan hier ook kiezen. Het stuk strand is eigenlijk altijd rustig waar ik kom. Ik woonde hiervoor in Voorhout en dat is ook zo belachelijk groot geworden en daarmee ook druk.Laura84 schreef:qua losloopgebieden zijn we behoorlijk verwend, gelukkig zijn er ook een aantal gebieden die wat minder bekend zijn waardoor je gewoon nog eens rustig kan wandelen zonder te slalommen.
Het dorp zelf zou ik met liefde willen verlaten, het is te groot geworden en te druk.
Wij wonen ook niet zo gek ver bij elkaar vandaantycha schreef:Ja, je kan hier ook kiezen. Het stuk strand is eigenlijk altijd rustig waar ik kom. Ik woonde hiervoor in Voorhout en dat is ook zo belachelijk groot geworden en daarmee ook druk.Laura84 schreef:qua losloopgebieden zijn we behoorlijk verwend, gelukkig zijn er ook een aantal gebieden die wat minder bekend zijn waardoor je gewoon nog eens rustig kan wandelen zonder te slalommen.
Het dorp zelf zou ik met liefde willen verlaten, het is te groot geworden en te druk.
Inderdaad een schitterende achtertuin waar het nog relaxt lopen is.Nanna schreef:Denk dat iedereen wel van mijn ‘achtertuin’ weet![]()
Ik hoef nooit met de auto ergens heen want bos en hei zijn op een fucking minuut loopafstand.![]()
Ik loop er vaak terwijl ik aan mensen denk die voor het uitlaten afhankelijk zijn van een lullig groenstrookje.
Ja jij woont echt prachtig!lucie schreef:Ik ben uiteraard heel blij met mijn woonomgeving maar heb wel makkelijk praten natuurlijk![]()
De laatste jaren in Nl heb ik in de Alexanderpolder, Rotterdam gewoond. Daar was ik opgegroeid en ik vind dat je daar met honden prima uit de voeten kunt voor stadse begrippen. Bijna alles is aangewezen 'uitlaatstrook' en ook parken genoeg voor de p&p. Voor de langere wandelingen had ik kralingse bos op loopafstand en iets verder Schollebos en Bergse Bos. Wel altijd veel andere honden maar dat vond ik nooit zo'n probleem. Toen ik nog in Leiden woonde vond ik het stukken lastiger om een beetje leuk te wandelen.
Onze achtertuinen grenzen aan elkaar, dus ik heb ook niks te klagenNanna schreef:Denk dat iedereen wel van mijn ‘achtertuin’ weet![]()
Dat! Binnen 30 seconden ongeveer hier. Ook zo blij mee!Nanna schreef:Denk dat iedereen wel van mijn ‘achtertuin’ weet![]()
Dan ben ik wel benieuwd waar jij doordeweeks woontDennenappel schreef:Thuis zitten we midden in het bos, superdeluxe qua wandelen...zelden kom je iemand tegen.
Vanochtend veel reeën en hazen in de tuin![]()
20 minuten rijden dan heb je de Sallandse Heuvelrug, Busloo is ook niet ver, de IJssel enz.
Daar ben ik alleen tot nu toe nog niet geweest.
Doordeweeks als we aan het werk zijn zitten we in de Bollenstreek, aanzienlijk drukker dus.
Wel heel fijn dat duin, strand en bos maar 10 minuutjes rijden zijn.
In het dorp loop ik nooit, pak doordeweeks voor en na werk altijd even de auto.