Het is wel echt een border collie

Rennen kan hij ook al heel goed!

Zo naast Fiji is goed te zien hoe groot hij al wordt!

En weer rennen...

Blij ding

En als afsluiter zijn prachtige koppie

Moderator: moderatorteam

Dat klopt. Maui doet dat ook al vanaf dag 1. Maar enkel op Csiva en Fiji. Als hij met mijn HUS meegaat doet hij dat weer totaal niet. Dan speelt hij gewoon met de andere honden.laeken schreef:Het is een mooi hondje maar als ik de foto's zie weet ik wel precies waarom ik nooit een bordercollie wil. Ik kan niet tegen dat drijven. Ik vind dat een hond zijn eigen dingen moet doen als we wandelen en zich niet moet focussen op mij of andere honden. Niks mis mee maar niet mijn ding en ik zie die pup nu al loeren en sluipen en zich afsluiten voor normale hondendingen.
Dat is natuurlijk precies waarom anderen het een geweldig ras vinden.
Een vriendin van mij heeft een bordercollie die je door Irak en terug kan meenemen zonder dat hem iets opvalt. Het enige dat hij doet is voor je staan en loeren. Stukje rennen. Omdraaien en je opwachten. Stel je gooit een bal. Binnen legt hij 900 keer per dag bij wijze van iets voor je voeten of op schoot om daar op te fixeren. Van een steen tot een knuffel. Ik wordt oprecht gestoord van die hond.Heavy schreef:Wat een lief pluishaarik vind dat drijven juist prachtig om te zien en het is voor een border natuurlijk gewoon zijn eigen ding doen
Dat is om te beginnen het al niet aanleren denk ik. Maui kent nu al keurig het 'het is klaar'. Hij kan zich ook super goed zelf vermaken. We doen zat samen maar niet altijd maar alles. En heel eerlijk? Ik heb toch liever een hond die een speeltje gaat lopen fixeren dan zoals mijn Fiji, die als een gek gaat blaffen als ze je iets gebracht heeftlaeken schreef: Ik ben wel benieuwd naar hoe je dit gedrag zou kunnen afremmen trouwens.
Je moet het inderdaad niet voeden. Want dan slaan ze door. Als het niks oplevert ontstaat het niet of dooft het uit.Machie schreef:Dat is om te beginnen het al niet aanleren denk ik. Maui kent nu al keurig het 'het is klaar'. Hij kan zich ook super goed zelf vermaken. We doen zat samen maar niet altijd maar alles. En heel eerlijk? Ik heb toch liever een hond die een speeltje gaat lopen fixeren dan zoals mijn Fiji, die als een gek gaat blaffen als ze je iets gebracht heeftlaeken schreef: Ik ben wel benieuwd naar hoe je dit gedrag zou kunnen afremmen trouwens.
Mee eensLysette schreef:Maar ik ben er van overtuigd dat je dat echte doorgeslagen gedrag zelf creëert en in stand houdt. Daar hoef je ook niet veel voor te doen. Prima als je dat leuk vindt, maar ik heb er geen zin in.
Ik ook niet maar als je ergens op bezoek komt en er staat 2 uur lang een hond naar je benen te staren omdat hij daar steentjes of voorwerpen op legt piep je wel andersZinodo schreef:Maui is echt zoeten ik blijf zijn naam zo leuk vinden!
Er lopen hier op de hei twee zwartwitte borders ook nonstop drijvend rond. Ik heb een koosnaampje voor ze, “creepers”het zou ook niks voor mij zijn, maar ik stoor me er totaal niet aan bij een ander
Ik laat het weten. Maar ik denk dat het al heel erg helpt als het niet wen hond van je eigen keuze is.Maeve schreef:Ik vind 't wel een knappie![]()
Laat je me even gaten hoe dat te doen is, op die leeftijd nog afscheid nemen van een pup? Asking for a friend![]()
Dat zou ik ook hebben al zou ik wel onverwacht verliefd kunnen worden op zo'n hondje. Dit ziet er wel uit als een aantrekkelijk hondje en een lief hondje.Machie schreef:Ik laat het weten. Maar ik denk dat het al heel erg helpt als het niet wen hond van je eigen keuze is.Maeve schreef:Ik vind 't wel een knappie![]()
Laat je me even gaten hoe dat te doen is, op die leeftijd nog afscheid nemen van een pup? Asking for a friend![]()
Machie schreef:Ik laat het weten. Maar ik denk dat het al heel erg helpt als het niet wen hond van je eigen keuze is.Maeve schreef:Ik vind 't wel een knappie![]()
Maar ook als je het zo ziet kun je als een blok voor die hond/pup vallen en daardoor moeilijk afscheid kunnen nemen, je leeft er toch even intensief mee samen. Uiteraard neem je alsnog dat afscheid, het is immers niet jouw hond en zo zijn de afspraken gewoon, maar het kan best even moeilijk zijn. Maar ook dat slijt weer snel, het ging ook maar over een paar weken.veertje schreef:Mij lijkt het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Natuurlijk is het leuk en gezellig zo'n pup in huis en is het jammer als hij dan weggaat. Maar het er echt moeilijk mee hebben? Nee ik geloof niet dat ik dat zou hebben. Ik zou het denk ik gewoon zien als een hond die komt logeren en daarna weer naar zijn eigen baas gaat.
Hahaha. Gewoon verven joh, de één doet de hond naar de kapper voor een knipbeurt, jij voor een verfbeurtMachie schreef:Ik ga hem absoluut enorm missen. Het is echt een hondje met een vreselijk fijn karakter. 100x makkelijker dan Csiva en Fiji. Maar ik weet ook hoe er op hem gewacht wordt en hoe welkom hij is. Maar halen ze toch nog af, dan blijft hij hier. Maui is alles wat ik zoek in een volgende hond, alleen die kleur...
Oh, dat was een hele raar zin van me, zie ik nuMachie schreef:Ik laat het weten. Maar ik denk dat het al heel erg helpt als het niet wen hond van je eigen keuze is.Maeve schreef:Ik vind 't wel een knappie![]()