Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maui, 12.5 weken

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Maui, 12.5 weken

Ongelezen bericht door Machie »

Oh wat vliegt de tijd! Nog 2.5 week en Maui vertrekt naar zijn eigen baasjes. Tot die tijd genieten wij met volle teugen van dit geweldige mannetje.

Het is wel echt een border collie :F:

Afbeelding

Rennen kan hij ook al heel goed!

Afbeelding

Zo naast Fiji is goed te zien hoe groot hij al wordt!

Afbeelding

En weer rennen...

Afbeelding

Afbeelding

Blij ding

Afbeelding

En als afsluiter zijn prachtige koppie :I:

Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Maui, 12.5 weken

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat is hij leuk, je zult hem wel gaan missen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het is een mooi hondje maar als ik de foto's zie weet ik wel precies waarom ik nooit een bordercollie wil. Ik kan niet tegen dat drijven. Ik vind dat een hond zijn eigen dingen moet doen als we wandelen en zich niet moet focussen op mij of andere honden. Niks mis mee maar niet mijn ding en ik zie die pup nu al loeren en sluipen en zich afsluiten voor normale hondendingen.

Dat is natuurlijk precies waarom anderen het een geweldig ras vinden.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

laeken schreef:Het is een mooi hondje maar als ik de foto's zie weet ik wel precies waarom ik nooit een bordercollie wil. Ik kan niet tegen dat drijven. Ik vind dat een hond zijn eigen dingen moet doen als we wandelen en zich niet moet focussen op mij of andere honden. Niks mis mee maar niet mijn ding en ik zie die pup nu al loeren en sluipen en zich afsluiten voor normale hondendingen.

Dat is natuurlijk precies waarom anderen het een geweldig ras vinden.
Dat klopt. Maui doet dat ook al vanaf dag 1. Maar enkel op Csiva en Fiji. Als hij met mijn HUS meegaat doet hij dat weer totaal niet. Dan speelt hij gewoon met de andere honden.
Ik geloof trouwens best dat je hier iets mee kan om het niet te veel te laten gebeuren.
laeken
Zeer actief

Heavy schreef:Wat een lief pluishaar :I: ik vind dat drijven juist prachtig om te zien en het is voor een border natuurlijk gewoon zijn eigen ding doen :wink:
Een vriendin van mij heeft een bordercollie die je door Irak en terug kan meenemen zonder dat hem iets opvalt. Het enige dat hij doet is voor je staan en loeren. Stukje rennen. Omdraaien en je opwachten. Stel je gooit een bal. Binnen legt hij 900 keer per dag bij wijze van iets voor je voeten of op schoot om daar op te fixeren. Van een steen tot een knuffel. Ik wordt oprecht gestoord van die hond.

En als je hem dan negeert duwt hij met zijn neus zelf tegen het voorwerp aan om dan weer 3 minuten te staren. Want wie weet staat de steen op en moet hij hem terugdrijven.... :engel:

Buiten ziet de hond niks. Alleen de werparm. En hij draait rondjes om zijn as als hij vooruit loopt. Ze doen er super veel mee maar ik zou dus echt gek worden. Ik wordt serieus al gek als we samen lopen of ik kom op bezoek. 30 keer een steentje op schoot krijgen terwijl je een hond volledig negeert....pffff.

En ik weet dat het geweldige honden zijn. En dat als je dit leuk vindt of wil sporten je niks beters kan vinden. Maar voor mij is het niks haha.

Ik overdrijf niet als ik zeg dat die hond bereden, gecorrigeerd en zelfs gebeten kan worden door andere honden zonder zelfs maar te kijken. Als hij ergens een steen heeft of er is een bal of een werparm of een stok (daarom helpt niks want hij zoekt zelf wel een "schaap" ) dan kan hij op een mijn gaan staan zonder te reageren. Dus als er andere honden komen geeft dat ook problemen. Hij maakt geen kennis en ziet ze niet. Daar reageren honden op.

Ik ben wel benieuwd naar hoe je dit gedrag zou kunnen afremmen trouwens.
Afbeelding
Machie
Zeer actief

laeken schreef: Ik ben wel benieuwd naar hoe je dit gedrag zou kunnen afremmen trouwens.
Dat is om te beginnen het al niet aanleren denk ik. Maui kent nu al keurig het 'het is klaar'. Hij kan zich ook super goed zelf vermaken. We doen zat samen maar niet altijd maar alles. En heel eerlijk? Ik heb toch liever een hond die een speeltje gaat lopen fixeren dan zoals mijn Fiji, die als een gek gaat blaffen als ze je iets gebracht heeft :Q:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hij is al flink gegroeid. Mooi mannetje!
Machie schreef:
laeken schreef: Ik ben wel benieuwd naar hoe je dit gedrag zou kunnen afremmen trouwens.
Dat is om te beginnen het al niet aanleren denk ik. Maui kent nu al keurig het 'het is klaar'. Hij kan zich ook super goed zelf vermaken. We doen zat samen maar niet altijd maar alles. En heel eerlijk? Ik heb toch liever een hond die een speeltje gaat lopen fixeren dan zoals mijn Fiji, die als een gek gaat blaffen als ze je iets gebracht heeft :Q:
Je moet het inderdaad niet voeden. Want dan slaan ze door. Als het niks oplevert ontstaat het niet of dooft het uit.

Het gedrag wat jij beschrijft Laeken herken ik van de (inmiddels overleden) border van een vriendin van mij. In huis was dat ook zo erg als er bezoek was, omdat er altijd wel iemand was die iets gooide. En ja, dan heb je succes. En helemaal als dat dan onregelmatig is dan krijg je een soort jackpoteffect. Je kan best spelen in huis, maar klaar is dan ook echt klaar. En dat is met bezoek niet altijd makkelijk.

Vik is een volle werklijn met enorm veel drijflust. Maar die mag hij alleen botvieren op schapen. En dat weet ie. Met wandelen is hij wel enorm op ons gericht maar ik ga dat dus niet de hele tijd lopen voeden want dan zit ik dadelijk ook vast aan alleen maar ballen gooien en dat vind ik niet gezond. Ga maar lekker rennen en snuffelen. Hij speelt ook echt wel heel leuk met andere honden waar het mee klikt. Anderen ruikt hij even en negeert hij verder.
Ziva (showlijn) heeft het overigens veel minder, maar ook die hadden wij als zo’n verslaafde rond kunnen laten lopen. Ook niet gedaan dus.

En het zijn echt wel andere type honden dan de meesten. Maar ik ben er van overtuigd dat je dat echte doorgeslagen gedrag zelf creëert en in stand houdt. Daar hoef je ook niet veel voor te doen. Prima als je dat leuk vindt, maar ik heb er geen zin in.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Maui is :I:
Lysette schreef:Maar ik ben er van overtuigd dat je dat echte doorgeslagen gedrag zelf creëert en in stand houdt. Daar hoef je ook niet veel voor te doen. Prima als je dat leuk vindt, maar ik heb er geen zin in.
Mee eens :ok:
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Wat een juweeltje :I:
laeken
Zeer actief

Zinodo schreef:Maui is echt zoet :I: en ik blijf zijn naam zo leuk vinden!

Er lopen hier op de hei twee zwartwitte borders ook nonstop drijvend rond. Ik heb een koosnaampje voor ze, “creepers” :lol1: het zou ook niks voor mij zijn, maar ik stoor me er totaal niet aan bij een ander :ok:
Ik ook niet maar als je ergens op bezoek komt en er staat 2 uur lang een hond naar je benen te staren omdat hij daar steentjes of voorwerpen op legt piep je wel anders :engel: Want die spullen vallen van je benen af en dat is succes. Of de hond duwt ze zelf steeds tegen je voeten aan. Je moet gooien maar ik gooi nooit want ik vind het stom. Hij wil niet eens geaaid worden of gezellig doen dus ik voel me dan echt opgefokt na een tijdje. :devil:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind 't wel een knappie :I:
Laat je me even gaten hoe dat te doen is, op die leeftijd nog afscheid nemen van een pup? Asking for a friend :LOL: :LOL:
Machie
Zeer actief

Maeve schreef:Ik vind 't wel een knappie :I:
Laat je me even gaten hoe dat te doen is, op die leeftijd nog afscheid nemen van een pup? Asking for a friend :LOL: :LOL:
Ik laat het weten. Maar ik denk dat het al heel erg helpt als het niet wen hond van je eigen keuze is.
laeken
Zeer actief

Machie schreef:
Ik laat het weten. Maar ik denk dat het al heel erg helpt als het niet wen hond van je eigen keuze is.
Dat zou ik ook hebben al zou ik wel onverwacht verliefd kunnen worden op zo'n hondje. Dit ziet er wel uit als een aantrekkelijk hondje en een lief hondje.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Machie schreef:

Mij lijkt het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Natuurlijk is het leuk en gezellig zo'n pup in huis en is het jammer als hij dan weggaat. Maar het er echt moeilijk mee hebben? Nee ik geloof niet dat ik dat zou hebben. Ik zou het denk ik gewoon zien als een hond die komt logeren en daarna weer naar zijn eigen baas gaat.
Oke, mocht de baas dan ergens voor die 15 weken alsnog afhaken en de pup komt weer vrij voor een nieuwe baas, dan wordt het moeilijk :engel:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een leuk koppie en lekker vrolijk ding :I: .

veertje schreef:Mij lijkt het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Natuurlijk is het leuk en gezellig zo'n pup in huis en is het jammer als hij dan weggaat. Maar het er echt moeilijk mee hebben? Nee ik geloof niet dat ik dat zou hebben. Ik zou het denk ik gewoon zien als een hond die komt logeren en daarna weer naar zijn eigen baas gaat.
Maar ook als je het zo ziet kun je als een blok voor die hond/pup vallen en daardoor moeilijk afscheid kunnen nemen, je leeft er toch even intensief mee samen. Uiteraard neem je alsnog dat afscheid, het is immers niet jouw hond en zo zijn de afspraken gewoon, maar het kan best even moeilijk zijn. Maar ook dat slijt weer snel, het ging ook maar over een paar weken.
Machie
Zeer actief

Ik ga hem absoluut enorm missen. Het is echt een hondje met een vreselijk fijn karakter. 100x makkelijker dan Csiva en Fiji. Maar ik weet ook hoe er op hem gewacht wordt en hoe welkom hij is. Maar halen ze toch nog af, dan blijft hij hier. Maui is alles wat ik zoek in een volgende hond, alleen die kleur... :LOL:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Machie schreef:Ik ga hem absoluut enorm missen. Het is echt een hondje met een vreselijk fijn karakter. 100x makkelijker dan Csiva en Fiji. Maar ik weet ook hoe er op hem gewacht wordt en hoe welkom hij is. Maar halen ze toch nog af, dan blijft hij hier. Maui is alles wat ik zoek in een volgende hond, alleen die kleur... :LOL:
Hahaha. Gewoon verven joh, de één doet de hond naar de kapper voor een knipbeurt, jij voor een verfbeurt :mrgreen: .
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Machie schreef:
Oh, dat was een hele raar zin van me, zie ik nu :LOL: Maar dat wilde ik inderdaad weten :mrgreen:
Dat maakt het wel anders ja, dat je zelf dit type hond waarschijnlijk niet had gekozen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Plaats reactie

Terug naar “Foto's”