Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rastypische eigenaren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Rastypische eigenaren

Ongelezen bericht door wolvster »

We kennen allemaal de petjes met een stafford of de poppetjes met een chihuahua, maar van heel veel rassen weet ik niet of er een bepaald soort eigenaar opvallend vaak met zo'n hond loopt.

Wat is het (uiteraard vreselijk gechargeerd) type mensen dat met jouw ras of type hond loopt?
En pas jij daar tussen?

Edit: voor de duidelijkheid dus lekker overdreven kort door de bocht gaan.
Het is geen waardeoordeel of per sé de absolute waarheid :wink:
Laatst gewijzigd door wolvster op 07 jan 2019 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Re: Rastypische eigenaren

Gisteren had ik Airedale wandeling;

De Airedale baas is over het algemeen een persoon op oudere leeftijd, vaak een echtpaar of man alleen.
Grijs haar, bruine of zwarte jas.
Ze zijn licht bekakt, beetje deftig. Het type gepensioneerde dokter.
Zo iemand met een studeerkamer met boekenwand, bustes van componisten, stapels kranten en een schaakbord op een tafeltje.

Pas ik daar tussen?
Nu zeker niet. Ten eerste is mijn leeftijd behoorlijk lager dan het gemiddelde, mijn kledingstijl wijkt af, ik ben niet echt bekakt en ik liep met een peuter met felgekleurde jas in de draagzak.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bij het Markiesje zou ik echt geen type eigenaar weten te destilleren. Van slons tot gedistingeerd, van jonge alleenstaanden en gezinnen tot pensionado's, van zeer actief tot bankzitter. Dus daar pas je al snel tussen ;)
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Sja, met 7 als gevaarlijk bestempelde rassen en een Keeshondje :mrgreen: ik voel me toch niet een typische vechthond eigenaar of tokkie. Ondanks dat ik tattoo's heb, graag in mijn vrije tijd in een trainingspak loop en in de ochtend mijn honden in pyama en Uggs of Crocs uitlaat :pffff: voel ik me niet aangespoken als ze het over de 'typische' eigenaren hebben. Belangrijkste daarin, ik zorg namelijk ervoor dat mijn honden geen overlast veroorzaken, zoek het niet op en neem maatregelen als ik ga wandelen en waar dat is en met welke van mijn honden ik iets wel of niet kan ondernemen. Verder zorg ik ervoor dat mensen die toch wat angstig zijn maar ook nieuwsgierig een leuke ervaring op kunnen doen zodat ze zien dat het geen monsters zijn en dat zowel mijn 10kg Bulletje ze net zo vriendelijk en rustig begroet als die van 50kg en dat ze beide geen interesse hebben om hun hond op te vreten.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Poedels tsja ze staan bekend als vreselijke kak-honden ( soms ordinair kak nouveau riche) Dames met bontmantels, en hoogopgestoken haar. hier herken ik me niet zo in.

Maar de poedeleigenaren die ik ken zijn juist heel anders. Heel nuchtere mensen die het allemaal wel gezellig vinden. Daar pas ik wel tussen.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 07 jan 2019 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Oei, dan heb ik waarschijnlijk een onontdekte meerdere persoonlijkheden stoornis: ik had een labradorkruising, een chihuahua, een Griekse jachthond en nu heb ik een Griekse herderkruising!
Afbeelding
liljebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door liljebo »

Mijn hond is een kruising hovawart/border-dalmatiner. Kruisingen passen bij mensen die in geen vakje passen. Zoals ik. :tongue: :engel:
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik heb een tervuerense herder. Aantal keer wandeling gedaan met Belgische herders en dat waren over het algemeen wel mensen waar ik een klik mee had. Zowel de baasjes van de tervuerense als van de mechelaars. Echt in te delen zijn ze niet. Uiteenlopende leeftijden en sommigen net als ik vrouw alleen maar ook stellen waren erbij. Wel allemaal erg sociaal maar als je dat niet bent doe je denk ook niet aan zo'n groepswandeling mee.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ha 1 van onze vaste klanten met Airedale past precies in jouw plaatje. De andere 2 dan weer helemaal niet. Ook een gezin met jonge kinderen.
Ik heb 3 verschillende rassen/ mixen. Maar bij die Chinese Naakthonden dames pas ik alvast niet.
En met rugzak om met twee krullies aan de riem een stevige wandeling maken is ook niet echt voor de handliggend.
Op show zie je de trainingspakken verschijnen bij de Rottweilerring en de Duitse Herdermensen. Boxermensen zijn makkelijk, nonchalant, ook in kledingstijl. Het mag vies worden. Zo, kort genoeg door de bocht zo? :wink:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Podenco-eigenaren zijn vaak vrouwen, delen op social media allerlei goede doelen, zetten zich vaak ook in als vrijwilliger en eten vaak veganistisch of in elk geval vegetarisch :mrgreen: Vaak zijn het vrouwen van middelbare leeftijd met een slank postuur en een rustige persoonlijkheid. Niet bewust met mode bezig, gewoon comfortabel gekleed. Daar zie ik de meeste Podenco's naast lopen in elk geval :mrgreen:

Bij de husky's valt het nogal uiteen. Je zou verwachten dat het veelal sportieve mensen zijn, maar dat is mijn ervaring eigenlijk niet. Vaak zijn het ANWB fleece trui (met huskyhaar)-stellen zonder kinderen, met wat overgewicht. Als ik met zo’n husky-wandeling mee ga, voel ik me altijd zo lekker normaal en actief :engel: De andere kant zijn de jonge mensen, begin 20, die lachend voortgesleurd worden door hun hond. Bezig met uiterlijk, beetje sportief, ze snappen er niet zoveel van maar over het algemeen hebben ze er wel lol in. Ik was er ook zo één :mrgreen: Helaas is dit wel die groep die ik uiteindelijk toch net te vaak de hond weer zie herplaatsen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mensen met Labradors hebben over het algemeen weinig hondenkennis, hebben de hond voor de kinderen gekocht en gaan er drie keer per dag een blokje mee om. Ze mogen niet zwemmen want dan worden ze vies en er was net gedweild. Op zondag word de hond losgegooid in het bos en springt hij tegen alle mensen op :LOL:

Ik hoor daar niet bij :mrgreen:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Eigenaren van 'rescues' zijn vaak wereldverbeterende types. Ieder bericht over dierenleed wordt gedeeld op facebook, hebben als levensmotto 'adopt, don't shop' en een huis vol honden (en katten) die gered zijn :tongue:
Daarnaast lijkt de buitenlandse hond ook wel een beetje de nieuwe golden retriever. Veel gezinnen die een leuke gezinshond zoeken of jonge stellen die eerst een hond nemen voor ze aan kinderen beginnen.

In het eerste herken ik mezelf niet echt in. Ik eet vlees en heb een stamboomhond, dus daar ga ik al :tongue: Ik pas denk ik beter bij de tweede groep.

Eigenaren van groenendaelers zijn vrij divers vind ik. Dat is lastig te omschrijven. Ik denk dat ze allemaal wel gemeen hebben dat ze graag buiten zijn en de gemiddelde leeftijd is 40+ schat ik in.
Al ben ik geen 40+, volgens mij pas ik er wel redelijk tussen. Een beetje tussen de show- en sportmensen in denk ik :wink:
Miezemuis schreef:Poedels tsja ze staan bekend als vreselijke kak-honden ( soms ordinair kak nouveau riche) Dames met bontmantels, en hoogopgestoken haar. hier herken ik me niet zo in.

Maar de poedeleigenaren die ik ken zijn juist heel anders. Heel nuchtere mensen die het allemaal wel gezellig vinden. Daar pas ik wel tussen.

Van het weekend kwam ik een poedelmevrouw en -meneer tegen met 3 abrikooskleurige poedels (in sportief showtoilet) en 2 goldens. Of die "Zwarte" wijzend op Tess ook bij mij hoorde? Ik dacht nu komt het, ze gaan iets afkeurends zeggen over mijn enge heddur :tongue: ... Ja die wilden ze wel mee naar huis nemen :LOL: Ik zei maar dat ze qua kleur niet echt bij de rest van hun roedeltje paste :mrgreen: En dan zal je net zien... Tess vond hun roedel zo leuk dat ik al 300m verder was toen ze besloot toch maar met mij verder te wandelen ipv met hun :hmmm:
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

Duitse staande draadhaar en epagneul Breton , hmmm

Wat oudere mensen met meer dan gemiddeld tijd ivm VUT of pensioen. Veelal gekleed in jachtgroen of bruin met hoed of pet. De dames een sjaaltje om.
Fluitje om de nek.
Dragen bijna altijd leren outdoorlaarzen van dubarry of iets soortgelijks.

Daarnaast in een ruime auto, SUV of iets in die geest.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Van mijn rashonden zijn er te weinig om een beeld te vormen van de standaard eigenaar...
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Als liefhebber en eigenaar van een Engelse Stafford val ik behoorlijk uit de toon....heb geen tatoeages, draag nooit trainingspakken, geen crocs, geen tijger/panter printjes laat staan een petje achterstevoren op mij hoofd.Mijn hond heeft geen stoere naam a la Tyson maar heet gewoon Max, draagt geen vervaarlijk uitziende halsbanden of harnassen maar een gewone halsband met flexriem.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

veertje schreef:Eigenaren van 'rescues' zijn vaak wereldverbeterende types. Ieder bericht over dierenleed wordt gedeeld op facebook, hebben als levensmotto 'adopt, don't shop' en een huis vol honden (en katten) die gered zijn :tongue:
Daarnaast lijkt de buitenlandse hond ook wel een beetje de nieuwe golden retriever. Veel gezinnen die een leuke gezinshond zoeken of jonge stellen die eerst een hond nemen voor ze aan kinderen beginnen.
Precies. Ik heb nu 2 buitenlanders "gered" dus ik vrees dat ik binnenkort aan de wolventrui moet, alleen nog maar gesprekken ga voeren over de doorgefokte rashond en de erbarmelijke omstandigheden in buitenlandse asiels en van leer trek over mensen die voor veel geld een designer hond kopen. Ook stop ik met vlees eten en ga ik zieltjes winnen die ook allemaal aan de Lot willen. Wie weet kan ik in een rustig weekend de hekken van de OVP gaan doorknippen als nieuwe hobby.
veertje
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:
veertje schreef:Eigenaren van 'rescues' zijn vaak wereldverbeterende types. Ieder bericht over dierenleed wordt gedeeld op facebook, hebben als levensmotto 'adopt, don't shop' en een huis vol honden (en katten) die gered zijn :tongue:
Precies. Ik heb nu 2 buitenlanders "gered" dus ik vrees dat ik binnenkort aan de wolventrui moet, alleen nog maar gesprekken ga voeren over de doorgefokte rashond en de erbarmelijke omstandigheden in buitenlandse asiels en van leer trek over mensen die voor veel geld een designer hond kopen. Ook stop ik met vlees eten en ga ik zieltjes winnen die ook allemaal aan de Lot willen. Wie weet kan ik in een rustig weekend de hekken van de OVP gaan doorknippen als nieuwe hobby.
Ja ja, daar ontkom je allemaal niet meer aan. Je wilde misschien ook gaan opvangen toch? Daar ga je al :engel:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

vieze ouwe venten, met bier in de hand, stoefen over hoe veel klop ze hun hond al gegeven hebben. Honden zijn leeuwen uiteraard, waar niets of niemand bij in de buurt kan en 2 TT op volle sterkte moeten aanhangen vooraleer de hond maar iets registreert :roll:

Ze zijn stilletjes aan aan het uitsterven gelukkig, maar er lopen er nog te veel rond :ugh:
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Begin februari is er weer een hondenshow in Eindhoven en dan kun je de stereotiepen weer van alle kanten bekijken ;-)
Want iedereen kan wel roepen van "ik hoor daar niet bij" maar er is natuurlijk een heel grote gemene deler die er wèl bijhoort.

Windhonden, dat is een typische homoscene. Net als gezelschapshondjes maar daar zie je ook de gezettere oudere dame in beeld verschijnen, type Rotterdamse huisvrouw die helemaal doorgesherried is en gele vingers van het roken heeft. Maar die honden zien er spic en span uit ;-)
Bij veel jachthonden natuurlijk de groene broeken en outdoorlaarzen.
Bij de stoere rassen kan het twee kanten op. Of het zijn juist heel nette mensen in pak of het is type Henk met se friendin Shenaya :-)
In het straatbeeld zie je de vechthond het meest bij een gezinnetje dat van hun gezond niet afweet of bij de 'angry young man' die het beest als intimidatiemormel er op nahoudt om te laten zien hoeveel schijt hij aan de wereld heeft die hem nooit kansen heeft geboden.
Afbeelding
Maar jouw rassen dan? Daar ben ik benieuwd naar :wink:
Deze kon ik ook wel raden, haha!

En ik weet dat je veel verschillende rassen gehad hebt, je gaat er maar mooi even voor zitten :zweep:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Gollum schreef:Mensen met Labradors hebben over het algemeen weinig hondenkennis, hebben de hond voor de kinderen gekocht en gaan er drie keer per dag een blokje mee om. Ze mogen niet zwemmen want dan worden ze vies en er was net gedweild. Op zondag word de hond losgegooid in het bos en springt hij tegen alle mensen op :LOL:

Ik hoor daar niet bij :mrgreen:
Of kakkertypes die zich helemaal in jachtkleding steken en nog geen dood beest aan durven raken. Fluit om de nek, dubarrys aan en over vrindjes praten. Delicieux!

Hoor ik ook niet bij
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Plaatje van de hele groep Airedale mensen van gisteren:

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Langhaarcolliemensen zijn vaak wat tuttig en mutserig. Het zijn over het algemeen huisvrouwen met een heel doorsnee uiterlijk, ze zijn niet erg sportief en zo zien ze er ook niet uit, ze houden vooral van tutten met de hond, hebben beeldjes van collies in huis naast een hele verzameling kammen, borstels en haarproducten, vinden het fijn dat hun hond niet door de modder loopt en zijn wat naïef. Ze schrikken zich wezenloos als hun prachtige haarbal ineens trekjes van een echte hond vertoont.
Korthaarcolliemensen zijn vaak juist wél sportief, ondernemen veel met de hond, zijn vaak jonger en zijn meestal ambitieuze, nuchtere mensen met een gezond verstand en sportief gekleed.

Ik pas waarschijnlijk meer in het hokje van de mensen met een buitenlandse hond dan in het colliehokje :mrgreen:
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
wolvster schreef: En ik weet dat je veel verschillende rassen gehad hebt, je gaat er maar mooi even voor zitten :zweep:
Ik ben zelf denk ik van het type kynologische allesvreter. Ik kan heel veel waarderen. Vandaar ook dat ik van Newfoundlander naar Deerhound naar Whippet naar Collie naar Teckel en naar Puli ben gegaan. Hang dáár maar een plaatje aan :cool2:
Neeheee... :lees: :lees:

Niet jij zelf. De mensen die meestal bij jouw rassen horen!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Machie schreef:Van mijn rashonden zijn er te weinig om een beeld te vormen van de standaard eigenaar...
Dat heb ik bij de Laekense ook, hoewel er denk ik meer Laekense zijn dan Kroatische Herders.

En bij een kruising zoals Mojo is zie je ook de meest uiteenlopende types, dus daar zou ik ook geen stereotype bij weten.
veertje
Zeer actief

wolvster schreef:Plaatje van de hele groep Airedale mensen van gisteren:

Afbeelding

Wist je dat Ruud de Wild een Airdale krijgt/heeft? Past die in het plaatje? :tongue:

https://www.instagram.com/p/Br7aISChS8E/
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

sbientje schreef: Of kakkertypes die zich helemaal in jachtkleding steken en nog geen dood beest aan durven raken. Fluit om de nek, dubarrys aan en over vrindjes praten. Delicieux!
:mrgreen:
Ik weet niet waarom ik nu ineens aan de Nimrod moet denken :mann:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik heb buitenlanders. Dat zijn linkse wereldverbeteraars. Dat klopt wel :mrgreen:
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tja net wat Cleva al zei, er zijn veel verschillende types die een Jack Russel/Hussel hebben. Misschien ook omdat het van die veelzijdige hondjes zijn :wink: :mrgreen:
Het is inderdaad nog wel vaak een "paardenhondje".
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:
wolvster schreef:Plaatje van de hele groep Airedale mensen van gisteren:

Afbeelding

Wist je dat Ruud de Wild een Airdale krijgt/heeft? Past die in het plaatje? :tongue:

https://www.instagram.com/p/Br7aISChS8E/
Haha ja dat weet ik, het gonst en zoemt in de Airedale wereld :LOL: :LOL:
Een heuse beroemdheid! Ik heb zelfs zn pup al gezien, haha!

Als je naar die foto kijkt, vind je hem dan zelf passen? :engel:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Toen ik een paar weken terug naar het strand ging, was de rasvereniging van de Heidewachtel op de parkeerplaats aan het verzamelen. Mijn hemel :LOL:
Allemaal van die keurige mensen met hoge laarzen en een Volvo V70 of een Landrover. De kleur jachtgroen overheerste duidelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”