Geen erkende fokker maar een kruising nest.
Waar moet je zoal allemaal op letten?

Moderator: moderatorteam
Om te beginnen bestaat een erkende fokker in Nederland niet. In België wel, maar dat zijn meestal juist de fokkers waar je bij weg wilt blijven.Brindlecardi schreef:Binnenkort ga ik bij een nest pups kijken.
Ja, raar, maar goed.Lizzie. schreef:Je zit 12 jaar op het forum en je heb aanzienlijk wat berichten geplaatst, zal wel mijn makke zijn dat ik deze vraag zeer opmerkelijk vind.
Hoezo opmerkelijk?Lizzie. schreef:Je zit 12 jaar op het forum en je heb aanzienlijk wat berichten geplaatst, zal wel mijn makke zijn dat ik deze vraag zeer opmerkelijk vind.
Nogmaals, zal wel mijn makke zijn dat ik dit niet begrijpt, vooral omdat dit onderwerp zo vaak aan de orde is geweest.Brindlecardi schreef:Hoezo opmerkelijk?Lizzie. schreef:Je zit 12 jaar op het forum en je heb aanzienlijk wat berichten geplaatst, zal wel mijn makke zijn dat ik deze vraag zeer opmerkelijk vind.in de 12 jaar dat ik hier zit ben ik maar 1x bij een fokker geweest voor een pup en dat was een bekende fokker die fokt met stamboom.
Dat is hier niet het geval, dus dan lijkt het mij wel zo verstandig vantevoren wat vragen klaar te hebben zodat je straks niet met de gebakken peren zit.
Bedankt voor de tips tot zover!
Als je hier ook maar een beetje meeleest heb je al 186 "oh nee ik heb een broodfok pup gekocht en nu heb ik achteraf de zoekmasjien gebruikt en ben heel boos en verdrietig" berichten gelezen.Brindlecardi schreef: Hoezo opmerkelijk?in de 12 jaar dat ik hier zit ben ik maar 1x bij een fokker geweest voor een pup en dat was een bekende fokker die fokt met stamboom.
Dat is hier niet het geval, dus dan lijkt het mij wel zo verstandig vantevoren wat vragen klaar te hebben zodat je straks niet met de gebakken peren zit.
Er komen zoveel onderwerpen zo vaak voorbijLizzie. schreef:Nogmaals, zal wel mijn makke zijn dat ik dit niet begrijpt, vooral omdat dit onderwerp zo vaak aan de orde is geweest.Brindlecardi schreef:Hoezo opmerkelijk?Lizzie. schreef:Je zit 12 jaar op het forum en je heb aanzienlijk wat berichten geplaatst, zal wel mijn makke zijn dat ik deze vraag zeer opmerkelijk vind.in de 12 jaar dat ik hier zit ben ik maar 1x bij een fokker geweest voor een pup en dat was een bekende fokker die fokt met stamboom.
Als ik je tips geef van, als de pups in de schuur lig zonder moeder en met vele andere verschillende rassen. Of dat de ''fokker'' even een pup te voorschijn haalt om alleen die te laten zien. Of dat de pup te smerig is om aan te raken, of dat je garantie krijgt op de pup, dat dit een goede fokker is, wat denk jij dan?
Dus gewassen en niet geregistreerd dan heb je een slechte fokker.crutz schreef:Oh en worden de pups gechipt en eerst op naam fokker geregistreerd zoals wettelijk verplicht
Wat denk je zelf kees?bouvierpoedel schreef:Dus gewassen en niet geregistreerd dan heb je een slechte fokker.crutz schreef:Oh en worden de pups gechipt en eerst op naam fokker geregistreerd zoals wettelijk verplicht
mijke schreef:Wist je dat niet, als je zoveel jaar lid van het HF bent dan word je geacht alwetend te zijn en is het verboden vragen te stellen. Komt doordat je als lid namelijk verplicht bent om altijd alles te lezen, ook alle onderwerpen die voor jou op eerdere momenten totaal niet relevant zijn![]()
Ik heb geen tips want geen ervaring, maar ik ben wel heeeeeel nieuwsgierig om wat voor hondjes het gaat en hoe het kijken was straks!
Een fokker die de chip vd pups niet op naam registreert voldoet niet aan de wettelijke eisen dus lijkt me niet ideaalbouvierpoedel schreef:Dus gewassen en niet geregistreerd dan heb je een slechte fokker.crutz schreef:Oh en worden de pups gechipt en eerst op naam fokker geregistreerd zoals wettelijk verplicht
Inderdaad en ook de door de RvB gechipte pups moeten wettelijk voor ze vertrekken op naam vd fokker geregistreerd staan net als door de dierenarts gechipte pups.dagmar88 schreef:Wat denk je zelf kees?bouvierpoedel schreef:Dus gewassen en niet geregistreerd dan heb je een slechte fokker.crutz schreef:Oh en worden de pups gechipt en eerst op naam fokker geregistreerd zoals wettelijk verplicht
Het is in ieder geval heel raar om ze (buiten de rvb) niet bij de eerste vaccinatie of titerbepaling te laten chippen en registreren.
Waarom zou je een pup wassen als die niet vies is?
crutz schreef:Een fokker die de chip vd pups niet op naam registreert voldoet niet aan de wettelijke eisen dus lijkt me niet ideaalbouvierpoedel schreef:Dus gewassen en niet geregistreerd dan heb je een slechte fokker.crutz schreef:Oh en worden de pups gechipt en eerst op naam fokker geregistreerd zoals wettelijk verplicht![]()
In de knpv zie je vooral de grotere fokkers die liever niet hebben dat de belastingdienst of dierenwelzijn meekijkt die niet registreren. Daar zou ik dus idd wegblijven.
En je hebt wassen en wassen he. Een trimras dat net gewassen is snap ik nog wel, een herder pup gewassen een stuk minder.
Ik heb werkelijk waar nu in 13 jaar fok nog nooit een pup hoeven wassen voor bezoek of vertrek en nee ze zitten ook niet onder de stront** Angela ** schreef:crutz schreef:Een fokker die de chip vd pups niet op naam registreert voldoet niet aan de wettelijke eisen dus lijkt me niet ideaalbouvierpoedel schreef:Dus gewassen en niet geregistreerd dan heb je een slechte fokker.crutz schreef:Oh en worden de pups gechipt en eerst op naam fokker geregistreerd zoals wettelijk verplicht![]()
In de knpv zie je vooral de grotere fokkers die liever niet hebben dat de belastingdienst of dierenwelzijn meekijkt die niet registreren. Daar zou ik dus idd wegblijven.
En je hebt wassen en wassen he. Een trimras dat net gewassen is snap ik nog wel, een herder pup gewassen een stuk minder.
Nou Uhm , ik heb ze ook wel eens gewassen voor we bezoek kwam hoor
Die hadden weer door de bak met gras lopen raggen en uiteraard was er net eentje die daarvoor een kakje had gedaan
Ze zagen dr niet uit , en ik ben dan weer zo iemand die het niet vond kunnen dat pupkopers met een smerige pup op schoot zitten. Of nog erger naar huis gaan ( dat laatste hebben wij eens gehad dat we met een pup onder de stront naar huis gingen , en dat was toch van een goede fokker )
Waarom zou je een pup niet wassen als hij vies is.dagmar88 schreef:Wat denk je zelf kees?bouvierpoedel schreef:Dus gewassen en niet geregistreerd dan heb je een slechte fokker.crutz schreef:Oh en worden de pups gechipt en eerst op naam fokker geregistreerd zoals wettelijk verplicht
Het is in ieder geval heel raar om ze (buiten de rvb) niet bij de eerste vaccinatie of titerbepaling te laten chippen en registreren.
Registratie van de chip is voor honden al enkele jaren wettelijk verplicht, Kees. Zou jij eigenlijk moeten weten.bouvierpoedel schreef:Waarom zou je een pup niet wassen als hij vies is.dagmar88 schreef:Wat denk je zelf kees?bouvierpoedel schreef:Dus gewassen en niet geregistreerd dan heb je een slechte fokker.crutz schreef:Oh en worden de pups gechipt en eerst op naam fokker geregistreerd zoals wettelijk verplicht
En het ging over registratie , een pup die gechipt is en niet geregistreerd wat is daar mis mee.
Ja en de pup en/of fokker is daar slechter of beter door.?crutz schreef:Inderdaad en ook de door de RvB gechipte pups moeten wettelijk voor ze vertrekken op naam vd fokker geregistreerd staan net als door de dierenarts gechipte pups.dagmar88 schreef:Wat denk je zelf kees?bouvierpoedel schreef:Dus gewassen en niet geregistreerd dan heb je een slechte fokker.crutz schreef:Oh en worden de pups gechipt en eerst op naam fokker geregistreerd zoals wettelijk verplicht
Overigens vind ik dat een dierenarts pups die hij chipt ook gewoon direct op de naam vd fokker moet registreren. Helaas zijn er dierenartsen die dat enkel doen tegen meerprijs en fokkers die dan maar niet door de dierenarts laten registreren
Registreren op naam van de fokker is ook wettelijk verplicht, dus als dat niet gedaan is is dat inderdaad foutbouvierpoedel schreef:Waarom zou je een pup niet wassen als hij vies is.dagmar88 schreef:Wat denk je zelf kees?bouvierpoedel schreef:Dus gewassen en niet geregistreerd dan heb je een slechte fokker.crutz schreef:Oh en worden de pups gechipt en eerst op naam fokker geregistreerd zoals wettelijk verplicht
En het ging over registratie , een pup die gechipt is en niet geregistreerd wat is daar mis mee.
Keurige pups dancrutz schreef: Ik heb werkelijk waar nu in 13 jaar fok nog nooit een pup hoeven wassen voor bezoek of vertrek en nee ze zitten ook niet onder de stront
Mijn persoonlijke mening, don 't shoot me:Brindlecardi schreef:Binnenkort ga ik bij een nest pups kijken.