Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vliegen met pup Spanje-NL, beste maatschappij?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

langehond1
Zeer actief

Vliegen met pup Spanje-NL, beste maatschappij?

Ongelezen bericht door langehond1 »

L.S.,

Ik ben op zoek naar een nieuwe hazewind en in Spanje zijn er nogal wat. Met de auto op en neer zie ik niet zitten dus zou ik het volgende willen vragen:

Wie heeft er recent met een pup van Spanje naar NL gevlogen, met welke maatschappij en wat was uw ervaring? "

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
L
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Vliegen met pup Spanje-NL, beste maatschappij?

Ongelezen bericht door Crescent »

Niet Sp maargoed. Ik had een prima ervaring met Corendon vanuit GR. Er is tijdens een tussenstop op mijn verzoek nog door een steward even een kijkje bij het dier genomen.

De swissport crew van schiphol is wel ruim anderhalf uur de hond vergeten uit te laden :tongue: met het bericht "Er is geen hond aanwezig in het ruim" :LOL:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Transavia
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Absoluut Transavia :ok:
langehond1
Zeer actief

Bedankt!

Transavia ziet er goed uit, hond in ruim kost een euro of 70. Ik denk dat een wat grotere hond van 10 weken niet in de cabine mee kan?

L
DeDiana
Zeer actief

langehond1 schreef:Bedankt!

Transavia ziet er goed uit, hond in ruim kost een euro of 70. Ik denk dat een wat grotere hond van 10 weken niet in de cabine mee kan?

L
Nee, alleen kleine hondjes van maximaal 10 kilo (inclusief de tas) en 25 cm hoog kunnen in de cabine mee. Ik weet niet of je al een hond op het oog hebt en welke dan, maar een gemiddelde galgopup zal niet passen.
Ze mogen overigens pas met 15 weken vliegen vanwege de verplichte rabiësenting die ze op z'n vroegst met 3 maanden krijgen (en na de enting zijn er nog 21 dagen wachttijd).
langehond1
Zeer actief

Merci, van die wachttijd wist ik niet. Dat heeft dus extra voeten in de aarde.

L
langehond1
Zeer actief

Merci. Ik ga es een vliegbudget maken en vergelijken met de auto. Spanje heen en weer is zeg 450 euro, 4-6 dagen tijd en een extreem houten achterwerk.

Met vliegen moet ik ook een auto huren om ergens in ruraal Spanje te komen, honden kunnen daar niet in bussen en treinen.

Ik houd de greyhound rescues ook in de gaten, mijn overleden hond kwam ook via een rescue maar dat was een geval van "man zoekt pup/pup zoekt mens" op precies het juiste moment.

L
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

In de trein mogen honden wel, in de bus niet. Maar mss is het sowieso handiger om een autootje te huren.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Ody
Zeer actief

Bij Transavia zijn kennels in het ruim 60 euro.
In de handbagage weet ik ff niet uit mijn hoofd, ik dacht iets van 37 ofzo.
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Waarom niet via een stichting? Animal in Need en Galgo del Sol hebben vast wel galgo pups en zo zijn er nog meer stichtingen. Dan hoef je niet zelf heen, scheelt weer.

2 jaar geleden zou ik met transavia een paar honden ophalen voor een stichting, inclusief de mijne. Toen mochten er maar 2 kennels per vlucht mee in het ruim (wel 2 honden/kennel maximaal mits de honden elkaar goed kenden). Wel iets om rekening mee te houden, anders heb je je terug vlucht al geboekt en kan hond niet meer mee. Het asiel zou de honden naar het vliegveld brengen, ook vanwege het papierwerk waar zij gewoon meer ervaring mee hebben.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

langehond1 schreef:Merci. Ik ga es een vliegbudget maken en vergelijken met de auto. Spanje heen en weer is zeg 450 euro, 4-6 dagen tijd en een extreem houten achterwerk.

Met vliegen moet ik ook een auto huren om ergens in ruraal Spanje te komen, honden kunnen daar niet in bussen en treinen.

Ik houd de greyhound rescues ook in de gaten, mijn overleden hond kwam ook via een rescue maar dat was een geval van "man zoekt pup/pup zoekt mens" op precies het juiste moment.

L
Je zou eventueel contact op kunnen nemen met Hilly van den Akker van Animal In Need. Zij zet zich specifiek voor de galgo's in, en kan je alles vertellen over de galgo's die in het asiel zitten. Jonge pups staan namelijk nog niet op de website.
De prijs voor een hond van AIN is 275 euro, inclusief alles, dus ook reiskosten en zelfs goed anti-ontsnappingstuig. Ik ben jaren opvanggezin geweest voor deze stichting, ze hebben alles goed voor elkaar. De contactgegevens van Hilly staan op de website https://www.animalinneed.com/contact/contact

Als je de hond zelf wilt uitzoeken, kan je op een dag heen en weer vliegen en de hond met het transport mee laten komen. Ben je nog voordeliger uit zonder houten kont.
DeDiana
Zeer actief

Cleva schreef:
Galga's schreef:Waarom niet via een stichting?

Waarom wel?

Ik zoek mijn hond liever zelf uit. Ben ik heel raar in. Zeker als je nog iets anders naast gezelligheid van de hond wil.
Overigens kreeg ik gisteren een enorm leuk stichtinghondje doorgestuurd. 375 piek, mevrouw.
Dan heb ik mijn ticket allang.

Ik zou lekker met de auto gaan. Wat is er mis met een weekje door Europa trekken?
Je moet de tijd natuurlijk wel hebben maar aan de andere kant, die eerste week heb je het sowieso wel druk met een nieuwe hond.

Pups mogen pas na 15 weken vervoerd worden. Als je eerder wil dan is de auto de enige mogelijkheid.
Inderdaad. Juist goed om zelf te gaan en de honden/pups zelf te kunnen zien en dan te kiezen. Als ik een hond uit Spanje wilde en ik zou nog in Nederland wonen, zou ik dat ook doen. Net zoals je best een paar uur wilt rijden om je nieuwe Nederlandse pup te zien en uit te zoeken, zou ik ook best een paar uur willen vliegen. Of er een leuke roadtrip van maken :-)
Je zult niet snel goedkoper uit zijn dan de gemiddelde prijs voor een pup bij een stichting (250-300 euro), want je betaalt natuurlijk het asiel voor de hond en daarnaast de transportkosten en je eigen reiskosten.
langehond1
Zeer actief

Merci weer. Ik zal eens goed kijken en navraag doen bij de dame van de rescue.

Heen en weer vliegen in 1 of 2 dagen en een hond uitzoeken is heel aantrekkelijk.

Mijn reden voor geen rescue hond zou een castratieplicht zijn, ik wil een reu met testikels, mijn net overleden reu was een rescue pup waarbij ze niet moeilijk deden over niet castreren. Als ik beloof er niet mee te fokken dan moet mijn woord of handtekening genoeg zijn.

En per auto, ik ben net weer in NL na jaren in Zuid FR te hebben gewoond waarbij ik regelmatig op en neer reed naar NL. Even geen zin in weer 2 x 2500 km.

L
DeDiana
Zeer actief

langehond1 schreef:Merci weer. Ik zal eens goed kijken en navraag doen bij de dame van de rescue.

Mijn reden voor geen rescue hond zou een castratieplicht zijn, ik wil een reu met testikels, mijn net overleden reu was een rescue pup waarbij ze niet moeilijk deden over niet castreren. Als ik beloof er niet mee te fokken dan moet mijn woord of handtekening genoeg zijn.

En per auto, ik ben net weer in NL na jaren in Zuid FR te hebben gewoond waarbij ik regelmatig op en neer reed naar NL. Even geen zin in weer 2 x 2500 km.

L
Er zijn ook stichtingen die geen castratieplicht in hun contract hebben staan. En jij hebt zelf ook inbreng over wat er in een adoptieovereenkomst staat, je hoeft niet klakkeloos met alle bepalingen akkoord te gaan. Dus als je een pup zou zien die je aanspreekt, zou ik dat gewoon overleggen en kijken wat er mogelijk is.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Galga's schreef:Waarom niet via een stichting? Animal in Need en Galgo del Sol hebben vast wel galgo pups en zo zijn er nog meer stichtingen. Dan hoef je niet zelf heen, scheelt weer.

2 jaar geleden zou ik met transavia een paar honden ophalen voor een stichting, inclusief de mijne. Toen mochten er maar 2 kennels per vlucht mee in het ruim (wel 2 honden/kennel maximaal mits de honden elkaar goed kenden). Wel iets om rekening mee te houden, anders heb je je terug vlucht al geboekt en kan hond niet meer mee. Het asiel zou de honden naar het vliegveld brengen, ook vanwege het papierwerk waar zij gewoon meer ervaring mee hebben.
2 honden per kennel met een max van 14 kilo per hond
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

DeDiana schreef: Je zult niet snel goedkoper uit zijn dan de gemiddelde prijs voor een pup bij een stichting (250-300 euro), want je betaalt natuurlijk het asiel voor de hond en daarnaast de transportkosten en je eigen reiskosten.
Helemaal mee eens! Daaraan wil ik graag toevoegen dat de dierenartskosten in het buitenland kunnen tegenvallen. Als je als particulier een afspraak maakt voor een paspoort, chip, rabiës enting en gezondheidsverklaring betaal je een hele andere prijs dan wanneer de stichting diezelfde dierenarts belt voor tientallen honden per maand.
In Griekenland vielen me de dierenartskosten echt tegen. Dezelfde prijzen als in Nederland. Dus dan betaal je voor deze riedel ook snel 100 euro
Afbeelding
langehond1
Zeer actief

Bedankt zover weer. Voor de kosten ben ik niet zo huiverig, ik spreek Spaans/heb een netwerkje in Spanje en ik ben niet arm. Ik zal de stichtingen in de gaten houden.

Maar ik ben flexibel qua hond, galgo espagnol zou mijn voorkeur hebben maar de juiste saluki mix pup uit het VK is ook een optie. En dat is een kwestie van vliegen/treinen en met de ferry terug. Of een grote ranke whippet kruising uit NL. De juiste hond komt wel op mijn pad.

L
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

langehond1 schreef:Bedankt zover weer. Voor de kosten ben ik niet zo huiverig, ik spreek Spaans/heb een netwerkje in Spanje en ik ben niet arm. Ik zal de stichtingen in de gaten houden.

Maar ik ben flexibel qua hond, galgo espagnol zou mijn voorkeur hebben maar de juiste saluki mix pup uit het VK is ook een optie. En dat is een kwestie van vliegen/treinen en met de ferry terug. Of een grote ranke whippet kruising uit NL. De juiste hond komt wel op mijn pad.

L
greyhound rescque Nederland haalt er ook behoorlijk wat deze kant op.. en die zitten al vaak in de opvang in Nederland... kun je ze bezoeken :wink: zitten ook galgo`s tussen mocht je daar interesse in hebben ..
DeDiana
Zeer actief

Paisley schreef:
DeDiana schreef: Je zult niet snel goedkoper uit zijn dan de gemiddelde prijs voor een pup bij een stichting (250-300 euro), want je betaalt natuurlijk het asiel voor de hond en daarnaast de transportkosten en je eigen reiskosten.
Helemaal mee eens! Daaraan wil ik graag toevoegen dat de dierenartskosten in het buitenland kunnen tegenvallen. Als je als particulier een afspraak maakt voor een paspoort, chip, rabiës enting en gezondheidsverklaring betaal je een hele andere prijs dan wanneer de stichting diezelfde dierenarts belt voor tientallen honden per maand.
In Griekenland vielen me de dierenartskosten echt tegen. Dezelfde prijzen als in Nederland. Dus dan betaal je voor deze riedel ook snel 100 euro
Ja, klopt, en dan komen er bij pups ook nog de pupvaccinaties, ontwormen, ontvlooien, etc. bij. Hier in Spanje liggen de dierenartskosten voor particulieren wel iets (niet heel veel) lager dan in Nederland, maar antivlooien en -wormenmiddelen zijn dan bijvoorbeeld weer duurder :denken: Als je denkt dat je dat allemaal, inclusief transport, goedkoper kunt doen dan via een stichting adopteren, kom je vaak van een koude kermis thuis.
Ody
Zeer actief

Je zit sowieso aan die rabies vast, of de pup nu over de weg komt of via het vliegtuig.
Rabies is gewoon verplicht als ze de grens over gaan, dat heeft niets met vliegen te maken.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ody schreef:Je zit sowieso aan die rabies vast, of de pup nu over de weg komt of via het vliegtuig.
Rabies is gewoon verplicht als ze de grens over gaan, dat heeft niets met vliegen te maken.
Rabies is verplicht in de meeste autonome regio's van Spanje, dus als je een pup neemt van 4 maanden of ouder, kan hij direct mee.
Ik heb twee honden direct van een Spaans asiel/Spaanse stichting. Voor Alfil heb ik 150€ betaalt en daar zat in: alle entingen, ontwormen, castratie (hij had een niet ingedaalde bal), naam overzetten op chip.
Lily kostte 80€ en daar zat in: 2 puppyentingen, ontwormen, naam overzetten op chip.
Het zal nogal verschillen per asiel/stichting, maar zo heb je een idee hoeveel het kost om een dergelijke pup over te nemen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Heel regelmatig zie ik galgo pups voorbij komen hoor, zou het gewoon goed in de gaten houden bij de stichtingen.
Bowie van is trouwens met mama en de rest van het nest met ca 4 weken oud naar Nederland gekomen, haar heb ik bezocht toen ze 8 weken oud was en met 12 weken oud opgehaald, ook via een stichting, zal vast wel vaker gebeuren ook?

Neem anders gewoon eens contact op met een stichting en leg je vraag neer.
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

jacq1970 schreef:Heel regelmatig zie ik galgo pups voorbij komen hoor, zou het gewoon goed in de gaten houden bij de stichtingen.
Bowie van is trouwens met mama en de rest van het nest met ca 4 weken oud naar Nederland gekomen, haar heb ik bezocht toen ze 8 weken oud was en met 12 weken oud opgehaald, ook via een stichting, zal vast wel vaker gebeuren ook?

Neem anders gewoon eens contact op met een stichting en leg je vraag neer.

dit mag tegenwoordig niet meer.
voorheen konden pups reizen op bewijs dat moederhond voor bevalling een geldige rabiës vaccinatie had.
maar tegenwoordig moet de pup zelf een geldige rabiës vaccinatie hebben.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je kunt ook nog even bij deze stichting kijken, heb ik Boots vandaan, er is daar een galgo komen aan lopen hhoogdrachtig, hoop puppy`s
Spanische Tiere in Not - Vermittlung kun je ook op facebook vinden
Ody
Zeer actief

Cleva schreef:
Ody schreef:Je zit sowieso aan die rabies vast, of de pup nu over de weg komt of via het vliegtuig.

Als je met de auto gaat staat er niemand bij de grens te koekeloeren.

Het mag niet maar er mag zoveel niet. Je doet toch niemand kwaad?

Ik zou het risico nooit nemen, als ze jou toevallig wel controleren ben je je pup kwijt.
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Bij Dierenopvangcentrum Tilburg zit een nestje kruising Greyhounds van nu 4 maanden. Misschien is dat een optie?

https://dierenopvangcentrumtilburg.nl/onze-dieren/honden/
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ody schreef:
Cleva schreef:

Ik zou het risico nooit nemen, als ze jou toevallig wel controleren ben je je pup kwijt.

Nee joh, het zal best per land verschillen maar ik denk dat douaniers met elkaar overeenkomen dat ze geen zin hebben om allerlei onsympathieke bombarie uit te halen om een onschuldige pup.
Ik ben afgelopen zomer gecontroleerd bij de grensovergang Duitsland - Zwitserland. Ze zijn op zoek naar drugs, illegalen of andere smokkelwaar. Naar de paspoorten van de honden hebben ze niet eens gevraagd (en ook niet naar de verplichte muilkorven die ik natuurlijk niet heb)
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Paisley schreef:
Ody schreef:
Cleva schreef:

Nee joh, het zal best per land verschillen maar ik denk dat douaniers met elkaar overeenkomen dat ze geen zin hebben om allerlei onsympathieke bombarie uit te halen om een onschuldige pup.
Ik ben afgelopen zomer gecontroleerd bij de grensovergang Duitsland - Zwitserland. Ze zijn op zoek naar drugs, illegalen of andere smokkelwaar. Naar de paspoorten van de honden hebben ze niet eens gevraagd (en ook niet naar de verplichte muilkorven die ik natuurlijk niet heb)

dat is zeker bij elke grens niet zo. Wij zijn ook wel eens de grens over gereden waar de paspoorten van de honden belangrijker waren dan die van ons zelf. We werden er ook nog even op gewezen dat als we langer dan 2 weken zouden blijven we daar ook nog naar de dierenarts zouden moeten met ze. Dus alles met jou ervaringen vergelijken gaat niet echt op lijkt me.
Afbeelding
gevni havanezers
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Terry »

Mijn ervaring met hond-auto-grens is dat wel degelijk naar het paspoort gevraagd wordt en zo ook in het hotel waar we sliepen.
Groetjes, Terry
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”