Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bult onder kin bij de Lanai
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Bult onder kin bij de Lanai
o,k gelukkig maar een beet van een of andere plaag... niet gelijk t ergste denken hoor, ze wordt stokoud bij jou, geloof mij maar
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat een schrik! Gelukkig is het niet waar je bang voor was.
Trek je maar niks aan van die tranen, het zou raar zijn als het je niets deed.
Trek je maar niks aan van die tranen, het zou raar zijn als het je niets deed.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Aiii wat een zorgen ineens
bultjes moesten verboden worden, een mens denkt direct het ergste (ik ook hoor).
Gelukkig is het niets ernstigs en is ze weer lekker vrolijk, houden zo

Gelukkig is het niets ernstigs en is ze weer lekker vrolijk, houden zo
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Pfff bulten zijn gewoon stom! Gelukkig blijkt het niks ernstigs te zijn. Dikke knuffel voor Lanaï en ook eentje voor jou 
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Oh vreselijk he, ik zat ook zo te grienen bij de dierenarts toen ik dacht dat Gollum dood ging. Bah.
Sterkte!
Sterkte!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
O pff, gelukkig niets ernstigs, kan me je zorgen en je opluchting heel goed voorstellen! 
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Gelukkig niks ergs
hopelijk is de bult snel weg!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Oei gelukkig dat het (waarschijnlijk) niets ernstigs is
Die kleine vrolijkerd moet nog vele jaren mee
en huilen bij de DA doe ik ook als er iets spannends is, dat gaat helemaal vanzelf ...... mijn beesies zijn m'n alles
Die kleine vrolijkerd moet nog vele jaren mee
en huilen bij de DA doe ik ook als er iets spannends is, dat gaat helemaal vanzelf ...... mijn beesies zijn m'n alles
-
Zyntia
- Zeer actief
Bulten zijn nooit leuk.
Weet er alles van.
Gelukkig lijkt het mee te vallen.
Beterschap voor Lanai.
Weet er alles van.
Gelukkig lijkt het mee te vallen.
Beterschap voor Lanai.
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Bumper had dat van de zomer ook. Ongeveer hetzelfde als jij beschrijft. Dikke bult onder haar kin. DA dacht aan een verstopte/ontstoken speekselklier. Voor de zekerheid toch maar aangeprikt. Toch iets anders dus advies was ASAP operatief verwijderen. Dus afspraak gemaakt voor 2 dagen later (eerder kon niet). maar op de dag zelf was het bijna helemaal weg. Dus operatie maar afgezegd en na een paar dagen was er niets meer te merken.
Bumper wordt 11 van het voorjaar dus zit wel in de risico leeftijd qua bulten.. ik ging dus uit van het ergste en was bij wijze van spreken al een kuil aan het graven in de tuin haha. Bleek niet nodig.
Ik hoop voor jou op dezelfde uitkomst. Je hondje is nog jong. Dat zegt niet alles natuurlijk. Maar toch wel iets..
Bumper wordt 11 van het voorjaar dus zit wel in de risico leeftijd qua bulten.. ik ging dus uit van het ergste en was bij wijze van spreken al een kuil aan het graven in de tuin haha. Bleek niet nodig.
Ik hoop voor jou op dezelfde uitkomst. Je hondje is nog jong. Dat zegt niet alles natuurlijk. Maar toch wel iets..
blablabla 
-
Sandra&co
Agos, vrouw toch
Fijn dat Lanai je gewoon voor de gek heeft gehouden!
-
laeken
- Zeer actief
Jakkes wat een schrik! En gelukkig blijft ze gewoon. Ik heb heel vaak gejankt bij dierenartsen dus die zijn wel wat gewend.
-
Sandra&co
Van de Sofiheuvel? Klinkt alsof ik een broodfokboerderij ben gestartNanna schreef: Gelukkig is het 'niks' en kan ze straks te veld met de pup van de Sofiheuvel
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
Och, wat een schrik! Wat een gekke bult ook, is 'ie al wat minder groot geworden?
-
laeken
- Zeer actief
Is Lanai niet meer loops? Lijkt me leuk. En Guus ook denk ik. Ik moet altijd zo lachen dat ze elkaar kennen. Hup heel hard kwispelen en hallo zeggen. Zo doet hij nooit met andere honden. Hij slaat kennis maken over bij Lanai en zegt gewoon hoi. Zo schattig. Dus leuk om snel weer een keer te lopen.
-
Sandra&co
Je moet ook nog eens richting hier komen helaeken schreef:Is Lanai niet meer loops? Lijkt me leuk. En Guus ook denk ik. Ik moet altijd zo lachen dat ze elkaar kennen. Hup heel hard kwispelen en hallo zeggen. Zo doet hij nooit met andere honden. Hij slaat kennis maken over bij Lanai en zegt gewoon hoi. Zo schattig. Dus leuk om snel weer een keer te lopen.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gelukkig niets ernstigs, wat een opluchting zal dat zijn geweest 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
laeken
- Zeer actief
Tamara81 schreef:Sandra&co schreef:Je moet ook nog eens richting hier komen helaeken schreef:Is Lanai niet meer loops? Lijkt me leuk. En Guus ook denk ik. Ik moet altijd zo lachen dat ze elkaar kennen. Hup heel hard kwispelen en hallo zeggen. Zo doet hij nooit met andere honden. Hij slaat kennis maken over bij Lanai en zegt gewoon hoi. Zo schattig. Dus leuk om snel weer een keer te lopen.Kunnen we gelijk lopen kwelen bij de nieuwe Nanna-pup!
Ja, doen we!En het lijkt me leuk om over Panni te kwijlen
Als Lanai weer helemaal in orde is dan PB ik je.
Ik ga mee
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Balen de bult er nog zit. Kan de da geen echo maken om te kijken of er iets in zit?

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Tama (een van onze vorige honden) had een heel klein houtsplintertje in haar speekselklier, Tama is er ook aan geopereerd. Antibiotica hielp eerst, maar later kreeg ze toch koorts ondanks de antibiotica.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ach wat een narigheid. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Sterkte.
Gr. Aniek

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bah wat rot. Je zorgen begrijp ik heel goed. Ik duim dat je ze snel achter je kan laten.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
laeken
- Zeer actief
Niet fijn. Maar niet uitgaan van iets ergs. Klinkt echt niet heel erg. Lanai houdt van stokken en knagen dus een splinter is helemaal niet onlogisch.
Wel vervelend dat ze onder narcose moet. Dat is nooit leuk. Komt vast allemaal goed dus probeer je zo min mogelijk zorgen te maken. Met zorgen heb je alleen jezelf en als er ineens toch iets aan de hand is is er nog tijd genoeg voor zorgen.
Hou je taai en Lanai is een sterke gezonde jonge hond. Dat gaat prima en straks laat de dierenarts je een splinter zien en denk je.... gelukkig is die eruit nu.
Wel vervelend dat ze onder narcose moet. Dat is nooit leuk. Komt vast allemaal goed dus probeer je zo min mogelijk zorgen te maken. Met zorgen heb je alleen jezelf en als er ineens toch iets aan de hand is is er nog tijd genoeg voor zorgen.
Hou je taai en Lanai is een sterke gezonde jonge hond. Dat gaat prima en straks laat de dierenarts je een splinter zien en denk je.... gelukkig is die eruit nu.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
oww, niet leuk
Ik duim mee dat het iets "banaals" is
Ik duim mee dat het iets "banaals" is
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Hè rot, ik duim ook dat het iets onschuldigs is 
- dagmar88
- Zeer actief
Kan helaas niet in photobucket, maar charlie heeft ook een splinter en abces gehad.
Bij haar waren er twee antibiotica kuren nodig.
De dierenarts deed er overigens niet zo licht over. Het zat op een heel slecht bereikbare/operabele plaats.
Bij haar waren er twee antibiotica kuren nodig.
De dierenarts deed er overigens niet zo licht over. Het zat op een heel slecht bereikbare/operabele plaats.
-
laeken
- Zeer actief
Duimen draaien dat alles vanzelf weg gaat. Dat zou geweldig zijn. Vroeg me vanmorgen tijdens het wandelen af hoe het met haar was. 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dat was zeker een ellende. En dat door zo klein splintertje.Tamara81 schreef:Vanochtend stond de operatie van Lanai gepland... maar deze is voor vandaag gelukkig niet doorgegaan. Ik had haar nuchter naar de dierenarts gebracht en me voorbereid op een rottige week met een zielige Lanai die moest herstellen. Toen de dierenarts de bult bekeek zag ze dat het weer iets geslonken is en we gaan het nu eerst nog een week met het antibioticum proberen.
Voor volgende week dinsdag staat dan alsnog een operatie gepland, mocht de bult tegen die tijd nog niet weg zijn; de troep moet er in dat geval toch echt uit. We gaan volgende week dus in principe ter controle naar de DA, en mocht het nodig zijn dan laat ik Lanai bij de praktijk achter omdat ze dan alsnog onder het mes moet. De dierenarts vind het een vreemde bult, en ik ook. De bult is na het openspringen wat gaan zakken en zit nu weer verder naar onder, bij de lokale lymfeklieren vandaan in ieder geval.
De spanning zit er dus nog even in!
Lanai heeft overigens nog steeds nergens last van en ik laat haar ook gewoon sporten en bewegen zoals ze gewoonlijk doet.
@Dagmar88: ik heb toch foto's van de bult van Charlie gevonden, per toeval in een oud topic van Gonnie. De bult lijkt van Charlie leek veel op de bult van Lanai voordat deze was opengesprongen.
@Gonnie (als je dit leest): jouw topic van Tama heb ik terug gelezen... wat een ellende toen met die dubbele operatie en de zorgen!
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Zie het nu pas. Hoop dat het zonder operatie gaat lukken 
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb zoiets vorig jaar ook aan de hand gehad met mijn hondje. Voelde savonds ineens een enorme bult onder haar kin. De dag erna naar de dierenarts, ik was bang voor lymfeklier kanker en hij in 1e instantie ook. Met een naald erin en toen kwam er gelukkig pus uit.
Onder narcose ingesneden en schoon gespoeld, er bleek een gaatje achterin haar bek te zitten wat in verbinding stond met het abces, waarschijnlijk een scherp stukje nekspier (wat ze dus nooit meer gekregen heeft) er zat maar weinig pus in maar het hele gebied erom was ontstoken, incl lymfeklier.
Antibiotica en pijnstillers mee.
En toen werd het toch weer dikker, werd een nieuwe operatie ingepland en toen leek de bult weer kleiner dus operatie uitgesteld. Vervolgens werd de bult weer groter maar de nacht voor de operatie gepland stond sprong ie open en kwam er een lading pus uit.
Vanaf dat moment ben ik het 3x per dag gaan spoelen onder de douche en met een spuit met ontsmettingsmiddel. Na het spoelen antibiotica zalf erin. Helemaal genezen.
Hopelijk komt het snel goed met Lanai, als het open is is gaan spoelen misschien een optie?
Onder narcose ingesneden en schoon gespoeld, er bleek een gaatje achterin haar bek te zitten wat in verbinding stond met het abces, waarschijnlijk een scherp stukje nekspier (wat ze dus nooit meer gekregen heeft) er zat maar weinig pus in maar het hele gebied erom was ontstoken, incl lymfeklier.
Antibiotica en pijnstillers mee.
En toen werd het toch weer dikker, werd een nieuwe operatie ingepland en toen leek de bult weer kleiner dus operatie uitgesteld. Vervolgens werd de bult weer groter maar de nacht voor de operatie gepland stond sprong ie open en kwam er een lading pus uit.
Vanaf dat moment ben ik het 3x per dag gaan spoelen onder de douche en met een spuit met ontsmettingsmiddel. Na het spoelen antibiotica zalf erin. Helemaal genezen.
Hopelijk komt het snel goed met Lanai, als het open is is gaan spoelen misschien een optie?