Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Greyhoundracen verboden in Florida
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Greyhoundracen verboden in Florida
Hahaha en paardenrennen dan waar nog meer mee verdient word zal wel blijven.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
alleen al vanuit het dierenwelzijnsstandpunt moeten ze dat ook gewoon verbieden...
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Ik denk dat het verstandig is. In de VS wordt ook nog redelijk veel met levend aas getraind om de windhonden extra aan te moedigen. Dat is toch voornamelijk iets dat in de commerciele hondenrensport ingezet wordt. En ja, er zijn nog meer gebieden waar wat verboden mag worden in de vs. Steeplechase (niet te verwarren met vlakkebaanrennen en eventing) en The Big Lick vallen daar voor mij ook onder.
De races worden dus niet verboden, het gókken tijdens hondenraces wordt verboden. Recreatief sprinten gaat gewoon door. Wat is het probleem? 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
wat naïef om te denken dat met deze regelgeving het gokken verdwijnt, volgende race gaat het gokken via de illegale circuit 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het commercieel racen wordt verbodenSandra&co schreef:De races worden dus niet verboden, het gókken tijdens hondenraces wordt verboden. Recreatief sprinten gaat gewoon door. Wat is het probleem?

Of dat racen zielig is weet ik niet trouwens. Twee partijen staan lijnrecht tegenover elkaar wat dat betreft, kijk maar wie je wil geloven. Maar wel eens met Nanna dat PETA dit gaat aanpakken om ook andere hondensporten tot een probleem te maken, en uiteindelijk het houden van honden op zich. Dat vinden ze gevangenschap en daar zijn ze tegen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Het racen op zich is voor de honden denk ik niet 'zielig': een beetje greyhound doet niets liever dan zo hard mogelijk achter een prooi aan rennen. Maar de hele industrie eromheen maakt het een ander verhaal. Er wordt op enorm grote schaal gefokt, de honden worden niet altijd even goed verzorgd en behandeld, zitten vaak hele dagen opgesloten in kleine kooien of benches en alles staat in het teken van of de hond presteert of niet (desnoods met behulp van drugs of erg zware trainingsmethoden). Het welzijn van de hond is van erg weinig belang, er moet immers geld verdiend worden. Dus ja, ik vind het een uitstekend besluit: haal dat aspect weg dat er aan de honden verdiend moet worden en laat ze gewoon lekker voor de lol (en dus ook hun eigen lol) rennenMaeve schreef:Of dat racen zielig is weet ik niet trouwens. Twee partijen staan lijnrecht tegenover elkaar wat dat betreft, kijk maar wie je wil geloven.

Natuurlijk zal er heus wel een illegaal circuit blijven bestaan, maar dat gaat dan wel om een veel kleinere schaal. Dat zie je ook in andere landen waar racen met windhonden om geld verboden is.
Men vreest nu overigens wel dat in Florida op korte termijn héél veel greyhounds gedumpt gaan worden

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat is het verhaal van PETA en dergelijke. De renbanen zelf en veel adoptiegroepen beweren dat de honden beter verzorgd worden. Ze zitten weliswaar in kennels maar zouden regelmatig uitloopmogelijkheden hebben. Ik denk dat de waarheid in het midden ligtDeDiana schreef:Het racen op zich is voor de honden denk ik niet 'zielig': een beetje greyhound doet niets liever dan zo hard mogelijk achter een prooi aan rennen. Maar de hele industrie eromheen maakt het een ander verhaal. Er wordt op enorm grote schaal gefokt, de honden worden niet altijd even goed verzorgd en behandeld, zitten vaak hele dagen opgesloten in kleine kooien of benches en alles staat in het teken van of de hond presteert of niet (desnoods met behulp van drugs of erg zware trainingsmethoden). Het welzijn van de hond is van erg weinig belang, er moet immers geld verdiend worden. Dus ja, ik vind het een uitstekend besluit: haal dat aspect weg dat er aan de honden verdiend moet worden en laat ze gewoon lekker voor de lol (en dus ook hun eigen lol) rennenMaeve schreef:Of dat racen zielig is weet ik niet trouwens. Twee partijen staan lijnrecht tegenover elkaar wat dat betreft, kijk maar wie je wil geloven.
Natuurlijk zal er heus wel een illegaal circuit blijven bestaan, maar dat gaat dan wel om een veel kleinere schaal. Dat zie je ook in andere landen waar racen met windhonden om geld verboden is.
Men vreest nu overigens wel dat in Florida op korte termijn héél veel greyhounds gedumpt gaan worden

- DeDiana
- Zeer actief
Daar gaat het wat mij betreft dus om (vetgedrukte). Natuurlijk zijn er eigenaars die wél goed voor hun honden zorgen en eigenaars die dat niet zo goed doen en zijn het niet allemaal uitersten. Maar geen commerciële greyhoundraces meer betekent dus ook dat die eigenaren die het niet goed voor elkaar hebben ermee stoppen en voor de honden is dat alleen maar winst.Maeve schreef:Ja, dat is het verhaal van PETA en dergelijke. De renbanen zelf en veel adoptiegroepen beweren dat de honden beter verzorgd worden. Ze zitten weliswaar in kennels maar zouden regelmatig uitloopmogelijkheden hebben. Ik denk dat de waarheid in het midden ligtDeDiana schreef:Het racen op zich is voor de honden denk ik niet 'zielig': een beetje greyhound doet niets liever dan zo hard mogelijk achter een prooi aan rennen. Maar de hele industrie eromheen maakt het een ander verhaal. Er wordt op enorm grote schaal gefokt, de honden worden niet altijd even goed verzorgd en behandeld, zitten vaak hele dagen opgesloten in kleine kooien of benches en alles staat in het teken van of de hond presteert of niet (desnoods met behulp van drugs of erg zware trainingsmethoden). Het welzijn van de hond is van erg weinig belang, er moet immers geld verdiend worden. Dus ja, ik vind het een uitstekend besluit: haal dat aspect weg dat er aan de honden verdiend moet worden en laat ze gewoon lekker voor de lol (en dus ook hun eigen lol) rennenMaeve schreef:Of dat racen zielig is weet ik niet trouwens. Twee partijen staan lijnrecht tegenover elkaar wat dat betreft, kijk maar wie je wil geloven.
Men vreest nu overigens wel dat in Florida op korte termijn héél veel greyhounds gedumpt gaan wordenMisbruik ligt op de loer want er wordt geld mee verdiend, maar anderzijds gaat een hond geen topprestatie leveren als het niet goed verzorgd wordt of in slechte conditie is. Een hond hele dagen in een klein hok schiet voor het bedrijf ook niet op, want zou bouw je geen bespiering of conditie op. Ik vind in Amerika beide partijen nogal uitersten. Zowel voor en tegenstanders slaan door en neem ik met een korreltje zout
Of kennelhonden zielig zijn kan je over discussiëren, maar in principe doen we niet anders bij bijvoorbeeld veel waakhonden, politiehonden etc.
Overigens weet ik niet veel van de manier waarop greyhounds in Amerika of bijvoorbeeld Ierland getraind worden, maar als je kijkt naar de galgo's: die kunnen blijkbaar vaak prima functioneren op wedstrijden terwijl ze maar een uurtje per dag hun hok uit komen (en buiten het seizoen vaak nog niet eens, met uitzondering van de aanloop naar het wedstrijd- en jachtseizoen). Dus in een uurtje intensief trainen en verder de hele dag opgesloten zitten, kunnen de honden blijkbaar voldoende bespiering en conditie opbouwen.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet of die Galgo wedstrijden vergelijkbaar zijn? Juist omdat er in Amerika geld op wordt ingezet zullen ze gaan voor een hond in optimale conditie en niet "net voldoende". Maar, en dit is een aanname, ik heb het idee dat het in Florida grootser en professioneler van opzet is dan met Galgo's in Spanje. Dan klinkt het me niet ongeloofwaardig dat die Greyhounds een uitloop hebben en er personeel is die ze daar in groepen in laat. Maar goed, dat is PETA's woord tegen dat van de renbanen zelf. En dan kan je waarschijnlijk ook niet al die renbanen met elkaar vergelijken in kwaliteit en welzijn voor de dieren.DeDiana schreef:Daar gaat het wat mij betreft dus om (vetgedrukte). Natuurlijk zijn er eigenaars die wél goed voor hun honden zorgen en eigenaars die dat niet zo goed doen en zijn het niet allemaal uitersten. Maar geen commerciële greyhoundraces meer betekent dus ook dat die eigenaren die het niet goed voor elkaar hebben ermee stoppen en voor de honden is dat alleen maar winst.Maeve schreef:Ja, dat is het verhaal van PETA en dergelijke. De renbanen zelf en veel adoptiegroepen beweren dat de honden beter verzorgd worden. Ze zitten weliswaar in kennels maar zouden regelmatig uitloopmogelijkheden hebben. Ik denk dat de waarheid in het midden ligtDeDiana schreef:Het racen op zich is voor de honden denk ik niet 'zielig': een beetje greyhound doet niets liever dan zo hard mogelijk achter een prooi aan rennen. Maar de hele industrie eromheen maakt het een ander verhaal. Er wordt op enorm grote schaal gefokt, de honden worden niet altijd even goed verzorgd en behandeld, zitten vaak hele dagen opgesloten in kleine kooien of benches en alles staat in het teken van of de hond presteert of niet (desnoods met behulp van drugs of erg zware trainingsmethoden). Het welzijn van de hond is van erg weinig belang, er moet immers geld verdiend worden. Dus ja, ik vind het een uitstekend besluit: haal dat aspect weg dat er aan de honden verdiend moet worden en laat ze gewoon lekker voor de lol (en dus ook hun eigen lol) rennenMaeve schreef:Of dat racen zielig is weet ik niet trouwens. Twee partijen staan lijnrecht tegenover elkaar wat dat betreft, kijk maar wie je wil geloven.
Men vreest nu overigens wel dat in Florida op korte termijn héél veel greyhounds gedumpt gaan wordenMisbruik ligt op de loer want er wordt geld mee verdiend, maar anderzijds gaat een hond geen topprestatie leveren als het niet goed verzorgd wordt of in slechte conditie is. Een hond hele dagen in een klein hok schiet voor het bedrijf ook niet op, want zou bouw je geen bespiering of conditie op. Ik vind in Amerika beide partijen nogal uitersten. Zowel voor en tegenstanders slaan door en neem ik met een korreltje zout
Of kennelhonden zielig zijn kan je over discussiëren, maar in principe doen we niet anders bij bijvoorbeeld veel waakhonden, politiehonden etc.
Overigens weet ik niet veel van de manier waarop greyhounds in Amerika of bijvoorbeeld Ierland getraind worden, maar als je kijkt naar de galgo's: die kunnen blijkbaar vaak prima functioneren op wedstrijden terwijl ze maar een uurtje per dag hun hok uit komen (en buiten het seizoen vaak nog niet eens, met uitzondering van de aanloop naar het wedstrijd- en jachtseizoen). Dus in een uurtje intensief trainen en verder de hele dag opgesloten zitten, kunnen de honden blijkbaar voldoende bespiering en conditie opbouwen.
Tja, de rotte appels onder die bedrijven ben je nu kwijt. Maar ook veel hondenlevens vrees ik. Want er zijn er nu sowieso 8000 die herplaatst moeten worden in redelijk korte tijd. Dat wat niet snel genoeg weg is krijgt daar sowieso de roze spuit

- DeDiana
- Zeer actief
Dat klopt en het zal niet makkelijk worden om voor zulke aantallen honden een nieuwe baas te vindenMaeve schreef:Ik weet niet of die Galgo wedstrijden vergelijkbaar zijn? Juist omdat er in Amerika geld op wordt ingezet zullen ze gaan voor een hond in optimale conditie en niet "net voldoende". Maar, en dit is een aanname, ik heb het idee dat het in Florida grootser en professioneler van opzet is dan met Galgo's in Spanje. Dan klinkt het me niet ongeloofwaardig dat die Greyhounds een uitloop hebben en er personeel is die ze daar in groepen in laat. Maar goed, dat is PETA's woord tegen dat van de renbanen zelf. En dan kan je waarschijnlijk ook niet al die renbanen met elkaar vergelijken in kwaliteit en welzijn voor de dieren.DeDiana schreef:Daar gaat het wat mij betreft dus om (vetgedrukte). Natuurlijk zijn er eigenaars die wél goed voor hun honden zorgen en eigenaars die dat niet zo goed doen en zijn het niet allemaal uitersten. Maar geen commerciële greyhoundraces meer betekent dus ook dat die eigenaren die het niet goed voor elkaar hebben ermee stoppen en voor de honden is dat alleen maar winst.Maeve schreef:Ja, dat is het verhaal van PETA en dergelijke. De renbanen zelf en veel adoptiegroepen beweren dat de honden beter verzorgd worden. Ze zitten weliswaar in kennels maar zouden regelmatig uitloopmogelijkheden hebben. Ik denk dat de waarheid in het midden ligtDeDiana schreef: Het racen op zich is voor de honden denk ik niet 'zielig': een beetje greyhound doet niets liever dan zo hard mogelijk achter een prooi aan rennen. Maar de hele industrie eromheen maakt het een ander verhaal. Er wordt op enorm grote schaal gefokt, de honden worden niet altijd even goed verzorgd en behandeld, zitten vaak hele dagen opgesloten in kleine kooien of benches en alles staat in het teken van of de hond presteert of niet (desnoods met behulp van drugs of erg zware trainingsmethoden). Het welzijn van de hond is van erg weinig belang, er moet immers geld verdiend worden. Dus ja, ik vind het een uitstekend besluit: haal dat aspect weg dat er aan de honden verdiend moet worden en laat ze gewoon lekker voor de lol (en dus ook hun eigen lol) rennen
Tja, de rotte appels onder die bedrijven ben je nu kwijt. Maar ook veel hondenlevens vrees ik. Want er zijn er nu sowieso 8000 die herplaatst moeten worden in redelijk korte tijd. Dat wat niet snel genoeg weg is krijgt daar sowieso de roze spuit

In Spanje is inderdaad geen racebaan meer voor windhondenrennen, maar worden wedstrijden gehouden in coursing met galgo's en levende hazen waarbij ook gegokt wordt. Maar dat is in Spanje zeker geen heel professionele industrie en het gaat minstens net zo veel om ego en eer als om geld.