ik ben Chantal en heb twee honden.
Lavira een Oud duitse herder teef geboren 28-10-2017.
We hebben deze prachtige dame bij een super fijne fokker vandaan gehaald.
Ik had al een lichte voorkeur uitgesproken en aangegeven wat ik zocht in het karakter van de pup.
De fokker gaf aan dat bandje roze het beste bij ons zou passen qua karakter maar er was iemand die ook voorkeur had voor haar maar wilde gaan fokken, deze mevrouw zocht alleen dit karakter niet.
Dus gelukkig is mevrouw toch voor het teefje met de dikkere kop gegaan.
Toen we de tweede keer gingen kijken bij de pupjes had Lavira mij al uitgezocht. Al haar broertjes en zusjes waren aan het spelen en zij was niet bij mij weg te slaan.
Het is echt een super lieve maar een serieuze hond, je zult nog wel meer over haar lezen op dit forum.
Zij is de reden dat ik me hier heb aangemeld, ik loop tegen een paar dingen aan. Dus jullie zullen nog wel over haar horen.
Tiamo een Golden retriever reu (gecastreerd) geboren op 20-10-2013
Deze arme kerel heeft mijn schoonvader weggehaald bij iemand die hem niet zo lief behandelde.
Helaas heeft mijn schoonvader meerdere tia's, hartinfarcten en herseninfarcten gehad waardoor hij slecht ter been werd.
Dus hebben mijn vriend en ik hem in huis genomen. Dit ging niet erg soepel helaas.
Tiamo was een angstige maar toch wel een vrij agressieve hond naar vrouwen toe.
Na veel strubbelingen en bloed zweet en tranen is Tiamo eindelijk na drie jaar flink veranderd.
Hoe angstig hij voor vrouwen was, hoe vrolijk die er nu op af rent. (zolang ze geen rare bewegingen maken)
Dus dit is even in het kort over mijn twee honden.
Zoals eerder genoemd, ik ben Chantal ben 24 en ben dol op mijn honden en paard.
Ik heb in 2017 een aanrijding gehad waar ik onder andere een depressie door heb gekregen.
23 december 2017 mocht ik mijn kerstcadeau ophalen (Lavira)
Zij heeft mij dan ook echt geholpen met mijn depressie.
Je moet toch de deur uit, en mensen spreken je toch aan als je zo'n schattig bolletje wol hebt.
Dus Lavira is mijn heldin zullen we maar zeggen.
Maar doordat ik grotendeels thuis zit en alle tijd heb, denk ik soms nog wel eens teveel na over het gedrag van mijn honden.
Hier ga ik nog een keertje over verder in een ander topic.
Ik hoop hier goede tips en gezellige mensen tegen te komen, maar dat zal wel goed komen.