Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Milt tumor/ervaringen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

chuckie
Zeer actief

Milt tumor/ervaringen?

Ongelezen bericht door chuckie »

Onze chuckie wordt in december al weer 13 jaar.
Hij heeft de nodige ouderdomskwaaltjes,maar we vonden hem de laatste tijd toch anders.konden de vinger er niet opleggen wat het nou was. Dit weekend viel op dat zijn buik wat dikker en harder is. Dus op naar de DA vandaag.

Hij wordt oud: staar, wordt doof, slaapt veel,wat moeite met ontlasting.
Allemaal ouderdomskwaaltjes. Moeite met ontlasting komt vermoedelijk door artrose in de rug,waardoor pijn bij persen. Hij zit niet verstopt want hij poept wel.
Hart en longen klonken goed. Gebit wat kleine aanmerkingen maar gezien zijn leeftijd gewoon goed.
Hij heeft nu pijnstilling voor de artrose meegekregen om te kijken of dit aanslaat. Metacam.
Dierenarts voelde inderdaad een bult in zijn buik. Hij wilde niet echt laten voelen en spande zijn spieren erg aan.
Hij moet donderdag voor een echo.
We vrezen voor een tumor.

En wat dan..... op deze leeftijd......
Laatst gewijzigd door chuckie op 05 nov 2018 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Re: Voor check up geweest met ons oudje.... door voor echo.

Ongelezen bericht door Caro »

Poeh lastig is dat. Ik heb afgelopen jaar ook een senior check laten doen, mijn hond is 12. Bij bloedonderzoek bleek één van de leverwaardes veel te hoog. Dus ook echo laten doen. Daar zagen ze vlekken op haar lever maar om achter de oorzaak te komen is een histologisch biopt nodig en dat is eigenlijk gewoon een zware operatie op deze leeftijd. Dit was afgelopen juni. Omdat Shep verder fit is, goed eet en niet vermagert heb ik ervoor gekozen haar dat niet aan te doen. Als ze nu echt sloom gaat worden en overgeven dan weet ik eigenlijk ook niet wat ik dan zou doen. Maar je weet nog niet wat het is bij je hond, dat zal je eerst moeten afwachten voordat je een beslissing kunt nemen maar ik snap dat dat moeilijk is. Ik zou ook allemaal al gaan bedenken wat het kan zijn en wat ik dan zou moeten doen.
Zou je hond nog wel fit zijn voor een eventuele operatie? Mijn DA zei omdat Shep een sterke hond is met een krachtige hartslag enzo dat ze het wel aan zouden durven met haar. Alleen denk ik dat ik dat niet wil.
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Hij lijkt nog wel fit.hart en longen klonken goed.maar hij heeft ook veel artrose waardoor sowieso levenslang pijnstilling. De afspraak voor de echo heb ik naar a.s donderdag kunnen verplaatsen.die onzekerheid maakt me gek. Heb de halve nacht wakker gelegen.
Ik weet niet of ik hem nog een operatie met bijbehorende herstelperiode aan zou willen doen....
Eerst maar even de echo afwachten.
Voor altijd in ons hart
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

De ellende van die onderzoeken is dat er ineens een probleem opborrelt waar je voorheen nog het bestaan niet vanaf wist.
Ik zou het hele onderzoek afblazen want ik wil niet opgescheept zitten met het dilemma dat ik er wat mee moet doen als er eenmaal een diagnose is. Ik zou er voor kiezen om gewoon te genieten van het leven zolang er geen klachten zijn. Als mn hond wordt beslopen door een kankergezwel, ga ik me er alleen maar zorgen over liggen maken dus ik weet het liever niet.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
chuckie schreef: Ik weet niet of ik hem nog een operatie met bijbehorende herstelperiode aan zou willen doen....
Een hond van 13 een zware operatie aandoen (met bijbehorende narcose) zou ik zelf nooit doen. Daar worden ze eigenlijk nooit beter van.
Ik heb het in het verleden wel gedaan hoor, maar leergeld gegeven. Nooit meer.
Helemaal met Nanna eens.
Het moet zoals mijn dierenarts zegt “nog wel leuk blijven voor de hond”
Niet dat het laatste pad bestaat uit ellende, dierenarts bezoeken en pijn.....
chuckie
Zeer actief

Zo staan wij er ook in.maar het is moeilijk hoor.
Ik wil wel weten wat het is. Hoelang ze verwachten dat hij daarmee door kan met pijnmedicatie en zonder operatie. En dan een keuze gaan maken hoe en wanneer etc.
DA gaf ook aan dat een dergelijke tunor in de buik kan gaan bloeden waardoor er accuut ingeslapen moet worden in dat geval. Zover willen we het niet laten komen.
Maar we lopen nu op de zaken vooruit. Donderdag weten we meer.
Voor altijd in ons hart
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Hoe lang het gaat duren weet je nooit.
Van mijn Jace kreeg ik op vrijdag de uitslag dat het bloed niet zo goed was en de echo gaf iets vreemds aan bij de milt.
Hij heeft cortisone, AB en pijnstilling gespoten gekregen.
Ik heb hamburgers, kipfiltet etc voor hem gebakken, hem verwend en gehoopt dat hij nog een tijd bij ons zou blijven.
Helaas had hij andere plannen en de dag na de diagnose ging het ineens niet goed en 20 minuten daarna hebben we hem laten inslapen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

chuckie schreef:Hij lijkt nog wel fit.hart en longen klonken goed.maar hij heeft ook veel artrose waardoor sowieso levenslang pijnstilling. De afspraak voor de echo heb ik naar a.s donderdag kunnen verplaatsen.die onzekerheid maakt me gek. Heb de halve nacht wakker gelegen.
Ik weet niet of ik hem nog een operatie met bijbehorende herstelperiode aan zou willen doen....
Er is geen pijl op te trekken. Mijn Dushi heeft een echo gehad eind juli. Ze was van binnen nog hartstikke gezond. Lever, nieren, blaas, milt alles was super goed, zeker voor een hond van bijna 16. De dierenarts zei letterlijk dan ze zo wel 17 kon worden. Ook haar longen en hart klonken erg goed. Vorige week maandag hebben we haar in laten slapen omdat haar longen ineens hartstikke slecht waren.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

In ieder geval fijn dat je de echo hebt kunnen vervroegen. Bij Shep zaten er ook maar een paar dagen tussen het bloedonderzoek en de echo omdat ik ook heel slecht met die spanning om kan gaan. En ik zou inderdaad ook willen weten wat het is. Ook al ga je geen operatie doen, je weet na die echo hopelijk beter waar je aan toe bent en een echo is ook niet zo vervelend voor de hond. Shep moest een half uur op haar rug liggen, daar zag ik best tegenop maar dat ging heel goed. Hopelijk heeft jouw dierenarts wel gezegd dat ze ongeveer 6 uur van tevoren niets meer mag eten. Bij mij waren ze dat vergeten te zeggen maar ik had er zelf voor de zekerheid al rekening mee gehouden.
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Oh dat hebben ze niet aangegeven dat hij een paar uur niet mag eten. Zal er rekening mee houden.
Voor altijd in ons hart
Caro
Zeer actief

chuckie schreef:Oh dat hebben ze niet aangegeven dat hij een paar uur niet mag eten. Zal er rekening mee houden.
Ik heb mijn Da daar nog wel op aangesproken. Vond het erg slecht dat ze dat niet melden. Volgende keer komt er iemand die daar verder niet over nadenkt met een hond met een volle maag of darmen aan en kunnen ze het niet goed zien op de echo.
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

De pijnstilling slaat enorm goed aan.moest vanochtend met dubbele dosis starten en daarna 1x daags normale dosis. Vanochtend was hij nog duf,veel slapen en nergens interesse in, en sinds vanmiddag staan zijn ogen helderder,houd hij alles weer in de gaten en trippelt achter ons aan door het huis. De pijnstilling doet zijn werk,wat heel fijn is voor hem,maar geen goed teken dat hij dit zo hard nodig had. Maar misschien heeft hij alleen pijn door de artrose en niet door de bult in zijn buik.
Voor altijd in ons hart
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik zou alleen zeker willen weten dat hij geen pijn heeft. En op het moment dat je wel dat vermoeden hebt er een eind aan breien. Heel naar, maar voor het hondje best case scenario..

Dat is overigens makkelijk typen.. in de praktijk snap ik natuurlijk dat het een lastig besluit is.
blablabla :)
chuckie
Zeer actief

hij is voor de echo geweest. de tumor is groot voor zo'n klein hondje, 5x5cm en een stuk langer, tegen de 10cm. tumor zit in de milt. de milt kan verwijderd worden, andere optie is door laten lopen met de pijnstilling voor hoe lang het goed gaat en bij bloeding inslapen.
we hebben aangegeven er over na te willen denken. we zijn er eigenlijk al over uit dat we niet gaan laten opereren op zijn leeftijd. morgen de dierenarts nog eens bellen om de optie euthanasie te bespreken.
willen er niet al te lang mee gaan wachten, we willen niet dat hij moet mee maken dat de tumor gaat bloeden.

het scheren en de echo liet hij goed toe. toen ze op een gegeven moment wat moesten drukken begon hij wel te piepen en te worstelen, dus het was wel pijnlijk. toen hij zo met zn kale buik op zn rug lag konden we de tumor goed zien zitten.
kan mezelf wel voor mn kop slaan dat het me niet eerder is opgevallen, maar waarschijnlijk is dat ding gewoon erg snel gegroeid.
nu alles maar even laten bezinken en keuzes gaan maken over hoe, wanneer en wat daarna.....
Voor altijd in ons hart
Caro
Zeer actief

Ach wat sneu en wat een moeilijke keuzes moeten er gemaakt worden. Maar begrijp heel goed dat je niet wilt wachten tot een bloeding want dat is helemaal ellendig.
En niet jezelf voor je kop slaan, je kan niet altijd alles zien. Een half jaar geleden is de hond van een kennis van mij gestorven, het ene moment rende hij vrolijk door het bos en opeens zakt hij in elkaar, kan niet meer lopen en is doodziek. Die had dus een bloeding als gevolg van een tumor in de milt. Inwendige tumoren zijn moeilijk om te ontdekken zonder echo.
Veel sterkte de komende tijd.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Och wat moeilijk. Maar een verstandige keuze volgens mij. Geen gedoe meer voor zo’n oud hondje. Sterkte.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

He bah wat naar. Sterkte hoor..
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Ach wat een nare keuze, maar wel de juiste keuze (in mijn ogen). Een aantal jaar geleden hadden wij precies hetzelfde met onze duitse herder en ook de keuze gemaakt om de operatie niet te doen. We hebben haar toen ook laten inslapen. Weet hoe het voelt...... heel veel sterkte !!!
Groetjes Charlie

Afbeelding
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Sterkte
chuckie
Zeer actief

Bedankt voor jullie bevestiging.
Gisteren heb ik de dierenarts gebeld.deze begrijpt de keuze voor inslapen wel,maar geeft ook aan dat hij met de pijnstilling best nog even mee kan nu dit zo goed aanslaat.
Het bloeden van de tumor zou ook niet pijnlijk zijn.als het gaat bloeden zou hij in elkaar zakken en bewusteloos raken. Dan uiteraard direct inslapen.
We willen hem graag nog even bij ons houden maar ik kan mij niet voorstellen dst het verbloeden niet vervelend is voor een hond. Ik wil dat voor zijn zodat hij niet hoeft te lijden,maar ben ook bang hem 'te vroeg ' in te laten slapen nu hij het goed doet met de pijnstilling. Het is niet te zeggen hoe lang het nog goed zal gaan.het kan vandaag gebeuren als hih zich stoot bijvoorbeeld of over een half jaar of paar maanden als dat ding scheurt.
Hoe bepaal je nu het juiste moment van inslapen?
We neigen van nu direct naar laat hem nog maar even gaan,maar hoe lang gaat even nog goed.....

Iemand ervaring met honden waarbij de milttumor is gaan bloeden?
Voor altijd in ons hart
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

chuckie schreef:Bedankt voor jullie bevestiging.
Gisteren heb ik de dierenarts gebeld.deze begrijpt de keuze voor inslapen wel,maar geeft ook aan dat hij met de pijnstilling best nog even mee kan nu dit zo goed aanslaat.
Het bloeden van de tumor zou ook niet pijnlijk zijn.als het gaat bloeden zou hij in elkaar zakken en bewusteloos raken. Dan uiteraard direct inslapen.
We willen hem graag nog even bij ons houden maar ik kan mij niet voorstellen dst het verbloeden niet vervelend is voor een hond. Ik wil dat voor zijn zodat hij niet hoeft te lijden,maar ben ook bang hem 'te vroeg ' in te laten slapen nu hij het goed doet met de pijnstilling. Het is niet te zeggen hoe lang het nog goed zal gaan.het kan vandaag gebeuren als hih zich stoot bijvoorbeeld of over een half jaar of paar maanden als dat ding scheurt.
We neigen van nu direct naar laat hem nog maar even gaan,maar hoe lang gaat even nog goed.....

Wij hadden toen ook de keuze bij onze duitse herder om het nog even aan te kijken, maar er werd wel gezegd dat een operatie snel moest uitgevoerd worden, anders zou idd die tumor knappen.... Tegen ons zei de DA dat het wel pijnlijk was, dus wat is nu waarheid ? Ik weet het niet. Wij hebben toen wel er voor gekozen om de hond te laten inslapen. Bij mij speelde echt de gedachte van als die tumor knapt, zal de hond toch echt een moment hebben van paniek, van wat gebeurt er. Vooral dat moment wilden wij voorkomen....

Maar sowieso is het geen gemakkelijke keuze. Wat ons ook erg geholpen heeft was het boekje van Hugo van Duijn "Zijn we niet te vroeg ?". Deze dierenarts heeft een boekje geschreven (heel dun) over euthanasie, en daar staan rake dingen in. Dat zet je echt aan tot nadenken ..... Wij kregen dit boekje gratis bij onze dierenarts, misschien heeft jouw dierenarts dit ook.

Heel veel sterkte !!
Groetjes Charlie

Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

chuckie schreef:Bedankt voor jullie bevestiging.

Ja, mijn Jace heeft dat gehad.
Jace was 13½ jaar. Hij ging tot een paar weken geleden nog mee met wandelingen, nog rustig getraind bij onze schapen, lekker zwemmen etc.
Hij sliep wel heel veel.
3 weken geleden in het weekend at hij niet meer. Dus ik ben de maandag daarna naar de DA gegaan.
Hij is volledig onderzocht, foto's gemaakt. Hart en longen waren goed. Zijn poot van de kruisbandoperatie was niet al te best.
Pijnstillers mee en nog iets (weet al niet meer wat).
Maar hij at nog steeds niet.
Woensdag had ik een afspraak voor zijn aquatherapie, maar we hebben besloten hem niet in de waterbak te doen. De DA is ook chiropractor en ze heeft Jace behandeld, dat vond hij zalig.
Pilletjes meegekregen om de eetlust op te wekken.
Hij at muizenhapjes en we wisten dat er meer aan de hand was.
Vrijdag weer terug naar de DA, hij is weer onderzocht en een echo gemaakt en bloedonderzoek.
De echo gaf aan dat er iets met de milt was en de lever zag er ook niet helemaal goed uit.
Het bloedonderzoek gaf aan dat de rode bloedplatjes te kort waren.
Hij heeft cortisonen, AB en pijnstilling gespoten gekregen.
's Avonds at hij als een wolf, hij vond alles lekker.
Zaterdag at hij ook weer zo goed (en dan krijg je hoop, terwijl je eigenlijk weet dat het toch niet goed is).
Ik heb die zaterdag nog hamburgers en kipfilet voor hem gebakken.
En ik had bottenbouillon gemaakt.
's Avonds waren we net klaar met eten.
Wij zaten in de keuken, Jace lag in de kamer.
Hij kwam naar ons toe en ging liggen. En wilde opstaan, maar dat ging niet meer.
We hebben geprobeerd om hem op zijn poten te zetten, maar dat lukte niet.
Jan heeft hem naar zijn bankje getild, toen kreunde hij wat.
We wisten toen hoe laat het was. Waarschijnlijk is de milt gaan bloeden.
Jan heeft direct de dierenarts gebeld.
Helaas was het weekend, dus de DA kwam niet naar huis.
Maar Jace lag héél graag in de auto. Dat was echt een heerlijke plek voor hem. Op vakantie lag hij altijd achterin de auto, kon hij heerlijk alles overzien.
Autoritten was een van de fijnste dingen voor hem.
Jan heeft Jace achterin onze jeep gelegd en binnen 2 minuten waren we bij de DA.
Daar hebben we samen afscheid van Jace genomen. We kregen ruim de tijd.
De DA was zo lief, zo rustig.
Jace is heel rustig in onze armen ingeslapen.

Het ging allemaal zo snel, maar we weten dat Jace niet heeft geleden, we hebben heel snel gehandeld.
Jace heeft tot het laatste moment ons bij ons gehad en is bij bewustzijn geweest tot de laatste seconden.
Ik had hem natuurlijk nog minstens 2 jaar bij mij willen hebben, maar Jace had andere plannen.

Ik hoop dat jij jouw hond nog een tijd bij je hebt, verwen hem maar heel goed.
Sterkte er mee!!!
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
chuckie
Zeer actief

Re: Milt tumor/ervaringen?

Oh wat kan het hard gaan dan!ben er erg bang voor en wil dit niet afwachten,maar wil hem ook noet laten gaan nu hij zo opknapt van de pijnstilling. Zou het verbloeden nou echt noet pijnlijk zijn voor een hond?lijkt mij dat het toch wel voor paniek kan zorgen bij de hond,ook al zou het misschien geen pijn doen....
Voor altijd in ons hart
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Hier helaas ook ervaring met bloedende milt tumor.

Onze boxer kon ineens niet goed meer lopen na een wandeling. Van tevoren heeft ze nog gerend en gespeeld in het bos, na pauze op het terras ging ze heel erg hangen tegen mijn man aan en strompelend naar de auto. Gelijk dierenarts gebeld en daar gekomen waren er verder geen signalen behalve dat ze zichzelf niet was, zich niet lekker voelde etc. Ze had een neustumor welke bekend was en toen werd het daarop gegooid. Ze kreeg een prik (kom even niet meer op de naam wat erin zat) en nog wat prednison pillen maar ze knapte op. Het was net alsof ze in die dag tijd ineens nog ouder was. Ze heeft nog twee weken ongeveer door gehobbeld, niet zichzelf, loom maar ze at wel goed en er kwam af en toe nog een spel vanaf (klein spel maar toch). Tot ze van de bank af sprong omdat mijn man thuis kwam en ze in elkaar dook, dag erop gelijk naar de dierenarts gegaan en bij de echo kwam eruit dat er bloed in haar buikholte zat en dat het van een tumor op de milt af kwam. We hebben haar toen dus gelijk in laten slapen.

Ja ik denk dat het pijn doet en vermoed zelf dat het waarschijnlijk bij die boswandeling langzaam is gaan bloeden en anders is het gaan bloeden toen ze van de bank af sprong. Ik heb zelf een keer een gesprongen eierstokcyste gehad waardoor er veel vocht in mijn buik zat. Dat heeft een paar dagen flink pijn gedaan maar weet niet wat pijn heeft gedaan de cyste zelf en dat de pijn weg ging toen het gesprongen was of dat het vocht pijn heeft gedaan.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
chuckie
Zeer actief

Wat zouden jullie doen in ons geval?
Hij wordt volgende maand 13
Heeft staar en erge artrose in pootjes en rug.
Tumor waaraan we niet meer laten opereren,maar die wel kan gaan bloeden en dan is t afgelopen.
Wordt wat doof.
Slaapt bijna alleen maar en loopt niet graag meer.
Moeite met poepen.
Eet nog graag en door de pijnstiller wel weer wat blijer.
Hij valt wat in in zn flanken en boven zn ogen.
Eet goed en graag..drinkt wel meer dan voorheen.mogelijk door de pijnstiller.

Hij is oud, er komt een moment dat de tumor het begeeft en dan moet je met spoed inslapen.
Op wat voor termijn zouden jullie kiezen voor inslapen?
We neigen naar zsm. Om ellende met de tumor te voorkomen...ook omdat we nu al weten dat hij gaat en we willen op een rustige manier afscheid kunnen nemen.
Het weten dat maakt het erg zwaar voor ons.maar wat is nu het beste voor hem.
Voor altijd in ons hart
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zou de hond op korte termijn in laten slapen omdat je het dan op een geschikt moment zonder stress kunt laten doen.
Alleen al het schrikbeeld dat de tumor zou knappen, daar moet je toch niet aan denken.
Dan moet je ineens met spoed een dierenarts zien te vinden.
Sterkte :roos:
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Dank je wel. We vinden de beslissing zo ontzettend moeijk omdat hij nu net met de pijnstilling zo opknapt.
Vind het fijn om.meningen van anderen te horen.als ik er objectief naar kijk zou ik een ander ook adviseren zsm in te slapen.maar nu er gevoel bij komt kijken......
Voor altijd in ons hart
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik heb onze amos verloren door een geknapte milttumor.
Hij werd s avonds niet lekker moest ook overgeven . Maar het was oudejaarsavond en wij dachten eerst dat het zijn angst voor vuurwerk was en daarom wat onrustig en niet lekker.
Tot net na 12 en en hij echt beroerd werd. Da gebeld maar die kwam te laat. Hij was al overleden. .
Hij heeft nooit iets laten blijken hij was nog geen 8 jaar oud.
Als ik mocht kiezen en mijn hond was op een mooie leeftijd liet ik hem inslapen .
Doodgaan door verbloeden is niet fijn :jank:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

We hebben besloten hem nog even te laten gaan.hij is nog zo goed met de pijnstilling.
Risico is natuurlijk dat de tumor gaat bloeden en we dan met spoed in moeten slapen,maar zoals hij nu is kunnen we hem echt niet in laten slapen.hij voelt zich goed met de pijnstilling
Mocht hij achteruit gaan of bijwerkingen krijgen van de pijnstilling dan is het wel klaar.
Vraag me ook af of een dierenarts een hond die zich nog zo goed voelt en er zo goed uitziet,wel in zal laten slapen.... wij kunnen ons er nog niet toe aanzetten.
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

Afgelopen weekend merkte ik dat hij weer meer pijn kreeg ondanks de pijnstilling.hij slaapt vrijwel de hele dag en is wat zoekende.vraagt veel steun als hij wakker is en heeft moeite met zn ontlasting.
Het breekt ons hart,maar we hebben besloten hem aanstaamde vrijdag thuis in te laten slapen...
Voor altijd in ons hart
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”