Wat een schatje en wat is ze lief, energiek en superschattig!!

Teddy mee naar huis!

Moderator: moderatorteam

Dankjewel!Johnny Jones schreef:Wat een schatje!
Ik had nog nooit van het ras gehoord, dacht dat het een 'designerbreed' was. Maar als ik het goed begrijp is het een variant van de Chinese Naakthond?
Heel veel plezier met Teddy!

Ha..ja...hoe moet je dat ook allemaal weten he....Miezemuis schreef:Ik moet altijd zo lachen als mensen denken dat poedels geboren worden met geschoren snoetjes, maar laat ik nou nooit geweten hebben dat pp's ook geschoren worden. Ik dacht dus dat die zo geboren werden

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dat dan werkt, die betere gebitten en beharing in het ras brengen, aangezien behaard nn en naakt Nn is. NN is niet levensvatbaar. Dus er worden hoe dan ook powderpuffs geboren in nesten uit naakt x naakt. Naaktgen is namelijk dominant lethaal. Dus het is 1 allel dat zorgt voor de slechte aanleg van zowel vacht als gebit. Als dat allel er niet is, heb je gewoon een hond met goede vacht en goed gebit, bij de Chinese naakthond powderpuff genoemd. Is dat allel er wel, heb je een vacht die niet goed aangelegd is en een gebit dat niet goed aangelegd is. Fokzuiver naakt fokken kan niet met de versie van het naaktgen dat je bij de Chinese naakthond ziet. Redenen om gewoon met powderpuff ipv alleen naakt te fokken: breed houden van je genetische variatie en het verschil in aantal naakte hondjes in het nest is klein. Enige reden die ik nog kan bedenken is dat je bij de powderpuffs kunt zien of vacht en gebit inderdaad goed zijn, terwijl je dat bij de naakte versie natuurlijk niet kunt zien. Door powderpuff te blijven gebruiken, kun je enigszins proberen te voorkomen dat de kwaliteit van vacht en gebit onnodig achteruit gaan. Maar je verandert niet echt iets aan vacht en gebit van de naakte versies door gewoon maar af en toe een powderpuff in je lijn te gebruiken, alsof dat het effect van dat ene allel zou verminderen. Alsof je ook verschil hebt tussen een bruine hond uit twee bruine ouders of een bruine hond uit bruin x zwart.*Esther schreef:Dankjewel!Johnny Jones schreef:Wat een schatje!
Ik had nog nooit van het ras gehoord, dacht dat het een 'designerbreed' was. Maar als ik het goed begrijp is het een variant van de Chinese Naakthond?
Heel veel plezier met Teddy!
Klopt, op haar stamboom staat gewoon Chinese Naakthond.
In het nest kunnen behaarde en naakte puppen zitten. De behaarde noemen ze dan poederdonsjes of Powderpuff. Teddy heeft toevallig twee naakte ouders. En ze is de enige PP in 't nest. Wel jammer want je hebt geen pup om te vergelijken.
De Powderpuffs worden gebruikt om voor betere gebitten te zorgen in het ras en om te zorgen dat de beharing ook nog iets voorstelt.
Haar gezichtje is geschoren. Dat dan weer wel
Volgens mij is ze doodgewoon gewoon sable, wel bruinsable dan. Bruin neusje heeft ze. Ze heeft choco op haar stamboom staan, papa was dat échtCélie schreef:Wat een leukerd, heeft ze nou ook dat Urajiro patroon?

*Esther schreef:
Ach...zo valt t toch wel mee, denk ik dan?
Ik vind ze zo superzoet![]()
Blij ook dat t samen zo goed gaat.