Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Border collie fokker gezocht

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Border collie fokker gezocht

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Na het overlijden van hun lieve border collie zijn mijn ouders op zoek naar een pup. Ready kwam uit een lijn waarmee gehoorzaamheid en show werd gedaan. Zelf heeft hij jaren flyball gelopen tot hoge leeftijd.

Mijn ouders wonen naast een bos en gaan gehoorzaamheid en/of flyball met de hond doen.

Ze zoeken een hond zonder echte drijfaanleg. Ze willen haar lekker los kunnen laten zonder zorg of ze achter vee of auto's aan gaat.

Ze zijn op zoek naar een teef, die vanaf nu welkom is maar waar ze ook best op willen wachten.

Heeft iemand de gouden tip?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Border collie fokker gezocht

Ongelezen bericht door sirene »

Op Facebook is een groep: BorderCollie pups te koop in BE/NL
Daar staan beschikbare pups in.
Ik snap wel dat er fokkers zijn die fokken op schoonheid en niet meer selecteren op aanleg om te drijven, maar op zoek gaan naar een BC zonder drijfaanleg vind ik wel vreemd. Er vele andere rassen waar je gehoorzaamheid en flyball mee kunt doen. Ik vind het net zo iets als op zoek gaan naar een mechelaar voor speuren en dan een hond willen die niet waakt. Of een jachthond zonder jachtinstinct.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Re: Border collie fokker gezocht

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Bedankt voor de tip, ik heb me aangemeld!

En natuurlijk hoort enig drijfinstinct bij een bc. Het wordt hun 4de bc. Echter, de mate waarin ze dit hebben varieert zo sterk en de voorkeur gaat wel uit naar zo weinig mogelijk gezien de ervaring.

De rest van het karakter past perfect bij mijn ouders. Een ander ras is voor hun nu geen optie meer. Ze zijn hieraan te zeer verknocht geraakt ;)
sirene schreef:Op Facebook is een groep: BorderCollie pups te koop in BE/NL
Daar staan beschikbare pups in.
Ik snap wel dat er fokkers zijn die fokken op schoonheid en niet meer selecteren op aanleg om te drijven, maar op zoek gaan naar een BC zonder drijfaanleg vind ik wel vreemd. Er vele andere rassen waar je gehoorzaamheid en flyball mee kunt doen. Ik vind het net zo iets als op zoek gaan naar een mechelaar voor speuren en dan een hond willen die niet waakt. Of een jachthond zonder jachtinstinct.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”