Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Atoq de oude showbink

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Atoq de oude showbink

Ongelezen bericht door sirene »

Atoq moet van mij 2 a 3x in de week naast de fiets lopen omdat ik heb gemerkt dat dit goed is voor zijn bespiering. Het wordt toch een beetje een oude man. Hij rent altijd als een dolle tijdens het wandelen maar dat is in galop en blijkbaar is dat toch anders dan netjes naast de fiets draven want ik zie na een paar keer altijd al verschil als ik een tijdje oversla.
Nu heeft hij niet altijd even veel zin. Met mooi weer wel, met slecht weer loopt hij veel langzamer en niet zo mooi. Behalve als we een andere hond tegenkomen. Het is echt zo grappig om te zien! Vanmiddag gingen we tussen de buien door even fietsen. Hij draaft wel maar loopt er een beetje ongeïnteresseerd bij. In de verte loopt een dikke oude mopshond en Atoq gaat steeds mooier en harder lopen. Bij de mopshond loopt hij als een jonge God te paraderen met zijn staart in de lucht. Als we gepasseerd zijn zakt hij als een plumpudding in elkaar :LOL: Het is net zo'n opgeschoten mannetje die iets vasthoudt met zijn biceps extra aangespannen :mrgreen:

Zijn er meer honden die dit doen?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Atoq de oude showbink

Jion schreef::LOL:

Nee, maar de volgende keer graag een filmpje erbij.
Ja, dat zou ik voor mezelf ook leuk vinden maar ik geloof niet dat fietsen en filmen tegelijk met een hond aan de hand zo handig gaat. Ik kan hem natuurlijk wel een keer aan de heupgordel doen. Kan ik thuis ook nog een paar keer nagniffelen
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn honden haten fietsende honden en dat weten die ook. Dus zodra ze mij passeren lopen die honden als jonge hengsten met de staart recht omhoog te draven. Iets verder zie ik alles weer zakken en lopen ze weer achter hun baas aan te draven met een ongeinteresseerde bakkus. :LOL:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Mijn honden haten fietsende honden en dat weten die ook. Dus zodra ze mij passeren lopen die honden als jonge hengsten met de staart recht omhoog te draven. Iets verder zie ik alles weer zakken en lopen ze weer achter hun baas aan te draven met een ongeinteresseerde bakkus. :LOL:
Oh ja, dat heb je ook nog. Ik ben er op gaan letten maar Atoq doet het gewoon standaard bij bijna alle honden. Deze mops was totaal niet geïnteresseerd in hem. Uitvallende honden komen we met fietsen zelden tegen en Atoq trekt zich daar sowieso niet zoveel van aan. Het is wel aannemelijk dat hij het is gaan doen door de manier waarop andere honden reageren als we langsfietsen. Het ziet er wel grappig uit.
Hij vindt fietsen met mooi weer wel leuk hoor :wink: dan loopt hij altijd lekker om zich heen te kijken en loopt hij heel mooi.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

sirene schreef:
laeken schreef:Mijn honden haten fietsende honden en dat weten die ook. Dus zodra ze mij passeren lopen die honden als jonge hengsten met de staart recht omhoog te draven. Iets verder zie ik alles weer zakken en lopen ze weer achter hun baas aan te draven met een ongeinteresseerde bakkus. :LOL:
Oh ja, dat heb je ook nog. Ik ben er op gaan letten maar Atoq doet het gewoon standaard bij bijna alle honden. Deze mops was totaal niet geïnteresseerd in hem. Uitvallende honden komen we met fietsen zelden tegen en Atoq trekt zich daar sowieso niet zoveel van aan. Het is wel aannemelijk dat hij het is gaan doen door de manier waarop andere honden reageren als we langsfietsen. Het ziet er wel grappig uit.
Hij vindt fietsen met mooi weer wel leuk hoor :wink: dan loopt hij altijd lekker om zich heen te kijken en loopt hij heel mooi.
Denk dat honden het aanvoelen dat ze de aandacht krijgen. En dan voelen ze zich zekerder als ze zich wat beter voordoen dan ze zijn. Al mijn honden hebben dat overigens altijd gedaan als ze honden zien. Zich fierder en beter voordoen dus. Dan zijn ze minder kwetsbaar. Ik haat het dat Guus en Bas uitvallen naar honden aan de fiets. Ze gaan er ook nog eens achteraan. Echt genant en ze kiezen de verkeerde honden. Laatst een rottweiler. Die deed Bas niks goddank maar wij hebben duizend excuses gemaakt en de eigenaar zei wel gelukkig doet hij haar niks. Hij had gelijk ergens.
Nu deed Bas ook niks want als ze de hond ingehaald hebben willen ze alleen maar snuffelen. Als de hond doorrent gaan ze er wel keffend naar uitvallen. Enorm vervelend en als ik te laat ben baal ik ook echt heel erg als ze dat doen.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Haha, heerlijk. Ik denk dat regelmatig fietsen echt heel goed is voor oude honden (mits ze het lichamelijk nog aankunnen natuurlijk). Met Zorro heb ik tot zijn dood stukjes tot stukken gefietst en die had onder andere daardoor echt een best goede conditie en bespiering. Denk dat Atoq er ook beter uitziet dan die mops :mrgreen:
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Herkenbaar. Jura heeft regelmatig wat last van haar knie (artrose) maar zodra er een andere hond in beeld verschijnt loopt ze fier rechtop en zeker niet te zien dat er wat aan haar knie mankeert. Je gaat toch niet laten merken wat je zwakte is. :P
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Haha, heerlijk. Ik denk dat regelmatig fietsen echt heel goed is voor oude honden (mits ze het lichamelijk nog aankunnen natuurlijk). Met Zorro heb ik tot zijn dood stukjes tot stukken gefietst en die had onder andere daardoor echt een best goede conditie en bespiering. Denk dat Atoq er ook beter uitziet dan die mops :mrgreen:
Ja, ik heb met Elena ook echt gefietst tot een maand of twee voor haar dood. Elena vond het wel altijd helemaal geweldig. Die liep al mijn honden eruit naast de fiets. Ik zie echt een groot verschil tussen wandelen en rennen en het moeten draven aan de fiets.
Atoq ziet er iets beter uit dan de mops :mrgreen: maar waarschijnlijk denkt het vrouwtje van de mops daar heel anders over.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ollie slooft zich uit voor publiek dus ik kan me goed voorstellen dat hij ook zichzelf "mooier" maakt als ie iemand moet passeren langs de fiets hoor. Als ie op show de erering in mag dan groeit ie ook namelijk :P
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Izzy heeft altijd een grote bek naast het fietsen, die wil naar elke hond toe. Dus die maakt zich ook groter. Door dat gedrag worden andere honden ook pissig en dan moet ik weer mopperen dat ze Door Moet Lopen.

Ik zou wel een filmpje van Atoq willen zien :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”