Het was een roerig halfjaar. Zo werd er gevraagd of wij misschien plek hadden voor een Amerikaanse stafford (met stamboom) van 4,5 maand oud. Zo'n halfjaar na het inslapen van Hippo, durfde we dat wel aan. Het bleek een gouden hond, wat een heerlijk beest. Lief, leuk, vriendelijk, ondeugend, op ons gericht enz enz. Het geluk heeft maar 4 maanden geduurd... Ze werd getroffen door een bacterie of virus wat in no time haar hele binnenkant had aangevreten. Ondanks snel handelen, opname in een spoedkliniek, mocht het niet baten. In een paar uur waren haar maag en darmen een bloederige substantie en was ze niet meer te redden. We zijn er kapot van. Zo maf, sommige honden zijn ok, sommigen zijn leuk en zij viel ik de categorie 'voor elkaar bestemd'. Als ik er nu zo over schrijf, 2 maanden na dato, voelt de onmacht en het verdriet alsof het gisteren is gebeurd. De andere honden hadden nergens last van, op het eiland zijn in de 2 weken erna nog 9 honden getroffen waarvan 5 het ook niet hebben overleefd, ik wens het niemand toe

Helaas bleek Jiska, de Hollandse herder van inmiddels 1 jaar oud, niet wat we hadden gehoopt. Door een totaal gebrek aan bewakingsdrift en buitdrift bleek zij niet geschikt voor de KNPV en is ze terug gegaan naar de fokker. Hoe raar het ook klinkt, we hebben haar nog niet gemist. Er was geen klik.
Sinds een maand hebben we er een mechelteef bij van nu 5,5 maand oud. Leuk hondje in de omgang, voor het eerst een stamboom hond voor de training.
Over een kleine maand is de KNPV keuring van Dico, we zetten momenteel in de training de laatste puntjes op de i. Na zijn keuring gaat hij naar Politie Amsterdam, de praktijktest en medische keuring heeft hij al gehad en in principe is hij al verkocht. Zal gek zijn dat hij straks na een kleine 3 jaar vertrekt.
Dit zijn Perla & Dico

Momenteel hebben we een optie op een Amerikaanse Staffordpup (met stamboom). De teef zal waarschijnlijk binnen 3 dagen bevallen. Hopelijk zit er wat leuks voor ons bij als nieuwe huishond!
Dit zijn de ouders: