Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu moet eigen teef dekken en zet niet door
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 7
Reu moet eigen teef dekken en zet niet door
Mijn ( ervaren) reu moet mijn eigen teef dekken.progesteron is 11,3 ( immulite)
Ze staat als een huis en hij springt prima... alleen hij zet niet door.
Ik denk dat het met rangorde te maken heeft. Ze is een dominante dame in de roedel.
Van alles geprobeerd om te begeleiden maar t lukt niet.
Hebben mensen hier tips om een natuurlijke dekking voor elkaar krijgen?
Ze staat als een huis en hij springt prima... alleen hij zet niet door.
Ik denk dat het met rangorde te maken heeft. Ze is een dominante dame in de roedel.
Van alles geprobeerd om te begeleiden maar t lukt niet.
Hebben mensen hier tips om een natuurlijke dekking voor elkaar krijgen?
Greetzz
-
- Vaste gebruiker
Re: Reu moet eigen teef dekken en zet niet door
Alles geprobeerdMizzsylver schreef:Ben je er zelf bij? Laat ze anders alleen en probeer ongezien ze in de gaten te houden.
Mijn teef laat zich pas echt dekken met een prog van boven de 20, dus het kan ook nog net te vroeg zijn.
Alleen laten
Erbij zijn
Ze maat zich prima dekken
Alleen zet hij niet door
Om vervolgens weer jankend rond te lopen

Greetzz
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar in de zin van...?
Hij prikt niet t laatste stukje of hij springt niet eens?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
malinois schreef:Maar in de zin van...?
Hij springt prima maar prikt niet door
Greetzz
-
- Vaste gebruiker
Ja, thuis binnen, tuin, andere tuin, bos,strand allesFotogravinnetje schreef:In andere omgeving geprobeerd?
Met en zonder mij erbij
Greetzz
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
in wat voor tijdbestek heb je dat uitgevoerd, kan mij voorstellen dat hij hier ook onzeker van kan worden op zoveel verschillende plekken en momenten. Hij kan dit als enorme druk ervaren ook al is hij ''ervaren''Wolfhound schreef:Ja, thuis binnen, tuin, andere tuin, bos,strand allesFotogravinnetje schreef:In andere omgeving geprobeerd?
Met en zonder mij erbij

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En hoeveel tijd geef je hem?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
Lizzie. schreef:in wat voor tijdbestek heb je dat uitgevoerd, kan mij voorstellen dat hij hier ook onzeker van kan worden op zoveel verschillende plekken en momenten. Hij kan dit als enorme druk ervaren ook al is hij ''ervaren''Wolfhound schreef:Ja, thuis binnen, tuin, andere tuin, bos,strand allesFotogravinnetje schreef:In andere omgeving geprobeerd?
Met en zonder mij erbij
4 dagen
Ze mogen gaan en staan waar ze willen
Lopen samen en gaan ook gewoon mee op de wandelingen waar hij dus ook wel wat probeerde
Ze willen beiden graag dat is t gekke
Greetzz
Hoe belangrijk is het dat ze nu gedekt wordt? Ik zou het gewoon lekker op z'n beloop laten. Lukt het: top! Lukt het niet: over een half jaar weer een kans
Je kunt ze moeilijk dwingen te paren natuurlijk.
Gaat het om Ierse Wolfhonden?

Gaat het om Ierse Wolfhonden?

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zijn dit je enige honden of maken ze deel uit van een roedel? Als ze in een roedel leven en de reu is niet de ranghoogste dan heeft het daar waarschijnlijk mee te maken.
Heb ik ook een keer bij een vriendin meegemaakt, teef was niet ranghoogste en wilde zich niet laten dekken door eigen reu, opzich logisch want in de natuur mogen alleen de ranghoogste dekken, ze zijn uiteindelijk met de honden naar vrienden gegaan en daar is het uiteindelijk gelukt omdat er geen druk van de rest van de roedel was.
Heb ik ook een keer bij een vriendin meegemaakt, teef was niet ranghoogste en wilde zich niet laten dekken door eigen reu, opzich logisch want in de natuur mogen alleen de ranghoogste dekken, ze zijn uiteindelijk met de honden naar vrienden gegaan en daar is het uiteindelijk gelukt omdat er geen druk van de rest van de roedel was.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Vaste gebruiker
Lunatic schreef:Zijn dit je enige honden of maken ze deel uit van een roedel? Als ze in een roedel leven en de reu is niet de ranghoogste dan heeft het daar waarschijnlijk mee te maken.
Ik heb inderdaad een roedel Ierse wolfshonden
Inmiddels is t gelukt
In t bos

Greetzz
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zie, dan is de druk van de roedel weg, toppieWolfhound schreef:Lunatic schreef:Zijn dit je enige honden of maken ze deel uit van een roedel? Als ze in een roedel leven en de reu is niet de ranghoogste dan heeft het daar waarschijnlijk mee te maken.
Inmiddels is t gelukt
In t bos

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Vaste gebruiker
Ze waren alle 7 meeLunatic schreef:Zie, dan is de druk van de roedel weg, toppieWolfhound schreef:Lunatic schreef:Zijn dit je enige honden of maken ze deel uit van een roedel? Als ze in een roedel leven en de reu is niet de ranghoogste dan heeft het daar waarschijnlijk mee te maken.
Inmiddels is t gelukt
In t bos

Gelukkig was t niet druk
Greetzz
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Uhh was heel dat rangorde gebeuren niet al lang ontkracht door de man die ermee kwam? Al zou het in "roedels" in gevangenschap wel een rol kunnen spelen. In de natuur is de roedel papa, mama en nakomelingen.Lunatic schreef:Zijn dit je enige honden of maken ze deel uit van een roedel? Als ze in een roedel leven en de reu is niet de ranghoogste dan heeft het daar waarschijnlijk mee te maken.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat zie je met je eigen ogen in je eigen roedel gebeuren?Tenmashi schreef:Lunatic schreef:Zijn dit je enige honden of maken ze deel uit van een roedel? Als ze in een roedel leven en de reu is niet de ranghoogste dan heeft het daar waarschijnlijk mee te maken.
Uhh was heel dat rangorde gebeuren niet al lang ontkracht door de man die ermee kwam? Al zou het in "roedels" in gevangenschap wel een rol kunnen spelen. In de natuur is de roedel papa, mama en nakomelingen.