Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel plassen jonge hond (upd: uitslag bloed&urineonderzoek)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Veel plassen jonge hond (upd: uitslag bloed&urineonderzoek)

Ongelezen bericht door Hilde »

Even ter vergelijk, hoe lang kunnen jullie (jonge of volwassen) honden de plas ophouden en zijn er dan grote plassen of kleine plassen? Moeten ze dan nodig of ‘gewoon’? En hoeveel drinken ze?

Elmo heeft de laatste tijd een paar keer in huis geplast. Zowel op eigen matten, als op bed, als in de mand. Dit zijn zeker geen kleine (markeer)plasjes. Het zijn enorme plassen en als ik er op tijd bij ben dan komen er buiten ook nog enorme plassen. Hij drinkt in mijn ogen niet extreem veel, maar wel goed.
Laatst gewijzigd door Hilde op 26 sep 2018 17:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Re: Veel plassen jonge hond: wat is normaal?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Lazar moet er de meeste nachten wel een keer (soms 2) uit nog. Hij is nu 1,5.
Ook moet ik opletten als hij na het spelen veel drinkt en dan gaat slapen zonder eerst te plassen, dan laat hij het ook wel lopen in zijn slaap.
Maar er zijn ook nachten bij dat hij het 12 uur ophoudt. Dus tja, het is bij hem echt verschillend.
De twee dames hier gaan er 3 keer per dag uit (rond 8, 14 en 20) en dat is voor hun voldoende. Lazar gaat tussentijds ook nog wel een keer of 2 a 3 in de tuin denk ik. Dus ja hij piest echt veel vaker. Heb het ook laten onderzoeken laatst of het geen blaastontsteking was maar alles was in orde.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana wordt in november 2,
als ik haar s avond tegen 11 uur nog even laat plassen,
kan ze het makkelijk op houden tot s'morgens een uur of 10, wat op zondagen wel eens gebeurd, normaal gaat ze s morgens op tijd naar buiten.
drinkt normaal, plast normaal qua hoeveelheden.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel heeft wel af en toe dat ie echt twee minuten staat te piesen, dat je echt denkt waar haalt ie t weg. Maar in huis was hij al vrij snel dat ie niet meer uithoefde snachts. Ik denk rond een jaar dat ie nogeens in huis heeft geplast en met anderhalf zoiets ook eens bij de oppas een enorme plas. Daarna eigenlijk nooit meer..
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Taxi is in november 2 jaar maar die kan zijn plas prima 12 a 13 uur ophouden. Niet dat we dat vaak doen maar het komt heel soms wel eens voor.
En dan moet hij ook echt heel nodig, logisch...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Hilde
Zeer actief

@runninggirl: Lazar klinkt me dus inderdaad bekend in de oren qua plasgedrag, al heb ik ook wel eens gehad dat Elmo na twaalf uur nog maar een klein plasje deed, dus het lijkt wat anders te worden. Blaasontsteking denk ik niet aan, omdat het grote plassen zijn en zeker niet dagelijks. Er zaten nu bijvoorbeeld tien dagen tussen.

@sbientje: Ja, die grote plassen... vraag het me ook altijd af. Elmo was ook vrij vlot ‘s nachts zindelijk, maar de laatste tijd dus een paar keer ineens niet meer. Ik baal dat ik niet direct ben gaan registreren, dan kon ik nu meer zeggen over hoeveelheid en tijden.

@Nanna: ik vermoed dat die plekken vooral te maken hebben met de hoeveelheid spetters die dan terug onhoog komen tegen zijn poten :tongue: En een bloed- en urineonderzoek had ik me inderdaad al bedacht. Hij gaat vrijdag naar de osteopaat (moet hij toch heen) en ik zal even vragen of zij iets anders voelt. Voor het een blokkade in rug of zo is waardoor eea niet lekker functioneert. En ga zsm de onderzoeken inplannen, kan sowieso geen kwaad.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Maakt niet zoveel uit hoe dat bij andere honden gaat denk ik, als dat voor Elmo ineens veranderd is, is dat niet normaal. Ik zou zeker even uitsluiten dat het geen medische oorzaak heeft. Jonge honden willen ook nog wel eens uit gewoonte of verveling o.i.d. veel drinken, dan is het wel logisch dat ze het niet op kunnen houden natuurlijk. Is het alleen 's nachts of overdag ook?
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

We hebben iets vergelijkbaars met Ted gehad, die bleek dan een blaasontsteking te hebben.
Urine laten onderzoeken is dus het eerste wat ik zou laten doen als zoiets hier aan de hand zou hebben.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Sanner schreef:Maakt niet zoveel uit hoe dat bij andere honden gaat denk ik, als dat voor Elmo ineens veranderd is, is dat niet normaal. Ik zou zeker even uitsluiten dat het geen medische oorzaak heeft. Jonge honden willen ook nog wel eens uit gewoonte of verveling o.i.d. veel drinken, dan is het wel logisch dat ze het niet op kunnen houden natuurlijk. Is het alleen 's nachts of overdag ook?
Alleen ‘s nachts. Zit me nu te bedenken dat ik zijn waterbak met dubbele laag heb vervangen voor een normale waterbak van bamboe. Wellicht drinkt hij daarom ook meer nu... maar medisch uitsluiten is sowieso de bedoeling. Als daar niets geks op te zien is, heb ik direct zijn normaalwaardes te pakken.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Hilde schreef:
Sanner schreef:Maakt niet zoveel uit hoe dat bij andere honden gaat denk ik, als dat voor Elmo ineens veranderd is, is dat niet normaal. Ik zou zeker even uitsluiten dat het geen medische oorzaak heeft. Jonge honden willen ook nog wel eens uit gewoonte of verveling o.i.d. veel drinken, dan is het wel logisch dat ze het niet op kunnen houden natuurlijk. Is het alleen 's nachts of overdag ook?
Alleen ‘s nachts. Zit me nu te bedenken dat ik zijn waterbak met dubbele laag heb vervangen voor een normale waterbak van bamboe. Wellicht drinkt hij daarom ook meer nu... maar medisch uitsluiten is sowieso de bedoeling. Als daar niets geks op te zien is, heb ik direct zijn normaalwaardes te pakken.

Dat is altijd verstandig inderdaad.
Maar die verandering van waterbak kan goed de reden zijn dat hij toch meer is gaan drinken en het dus niet op kan houden hoor. Daar kun je in ieder geval wel wat mee. :ok:
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:Ik geloof niet dat een andere waterbak reden is om meer te drinken. Je hebt dorst of je hebt geen dorst.
Nou, bij die eerste waterbak kón hij niet veel drinken omdat daar geen laag water in staat. Er drijft een bodem op het water die voorkomt dat de hond kan tanken. Maar als hij blijkbaar dit wil drinken wat hij nu doet, wil ik hem dat ook niet ontzeggen. Inderdaad de reden voor het vervangen van de bak. Al drinkt hij daar op het werk ook uit en dan drinkt hij gewoon goed.
Laatst gewijzigd door Hilde op 15 sep 2018 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Nanna schreef:Ik geloof niet dat een andere waterbak reden is om meer te drinken. Je hebt dorst of je hebt geen dorst.
Dat kan. Toch zie ik op mijn werk heel vaak jonge honden die extreem veel drinken zonder dat daar een medische oorzaak voor gevonden wordt. Het wordt gewoon gewoonte en wat daar de reden van is, dat vertellen ze er niet bij. :tongue: Ik zou iedere verandering in ieder geval uitsluiten als oorzaak van het vele drinken. Sommige oplossingen hoeveel helemaal niet zo moeilijk te zijn.
Je hebt dorst of je hebt geen dorst, zo werkt het in ieder geval veel vaker niet.

Jamie wil ook altijd eten, is ook niet omdat ze continue zo'n erge honger heeft hoor.
Hilde
Zeer actief

Kleine aanvulling gedaan. Maar nee, hij heeft die waterbak direct als pup gekregen omdat ik die toevallig nog had van Beau (het voorkomt lekken/water naast de bak).
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Morris heeft als jonge hond nog wel een aantal keer hele grote plassen in huis gedaan. Maar daar was wel een duidelijk aanwijsbare reden voor. Kwam er al snel achter dat het alleen gebeurde als hij had gezwommen en ik hem dan een paar uurtjes later alleen thuis liet. Bij het zwemmen krijgt hij blijkbaar best veel water binnen en na een paar uur moet hij dan écht plassen.

Ayla kan het met haar 6,5 maand wel aardig lang ophouden vind ik. 's Avonds moet ze zelf meestal rond half 10/10 uur plassen en bij het laatste rondje doet ze dan het liefst niks. Ik moet haar dan echt aansporen er nog een drup uit te persen. 's Ochtends is het meestal tussen 7 en 9 uur dat ik haar weer naar buiten laat en dat houdt ze prima vol. Overdag plast ze misschien nog 2 keer, niet extreem veel. 's Avonds moet ze dan wel een paar keer plassen. Dan mag ze even in de tuin.

Kleine aanvulling: Morris drinkt weinig en Ayla drinkt echt best veel vind ik.

Maar als Elmo ineens 's nachts weer onzindelijk is zou ik er inderdaad even een urineonderzoekje tegenaan gooien. Maar even met de soeplepel op stap :engel:
Laatst gewijzigd door nomo op 15 sep 2018 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:
Sanner schreef: Dat kan. Toch zie ik op mijn werk heel vaak jonge honden die extreem veel drinken zonder dat daar een medische oorzaak voor gevonden wordt.
Het kan wel hoor maar nooit op niks af. Een mentale oorzaak is ook een oorzaak. Psychogene polydipsie ;-)
Dat kan ik me in Elmo's geval zo slecht voorstellen. Hij is een stabiele hond die ook makkelijk rust pakt en ook energiek is buitenshuis. In geen enkel ander aspect zie ik een hond die mentaal of fysiek niet in orde zou zijn.

Al is hij wel erg gevoelig van karakter, dat merk ik wel. Ik zit even te denken aan oorzaken in stress of spanning. Gisteravond een workshop gehad waar hij op dat moment heel rustig en keurig is geweest, maar hij was wel moe achteraf. Maar de keer hiervoor (toen had hij en een grote plas in zijn mand én een grote plas op bed gedaan) hadden we niets bijzonders gedaan. Al was ik toen zelf wel wat gestresster die week. Ook maar even goed over nadenken, of hij iets oppikt of zo. Lastig zeg.
nomo schreef:Morris heeft als jonge hond nog wel een aantal keer hele grote plassen in huis gedaan. Maar daar was wel een duidelijk aanwijsbare reden voor. Kwam er al snel achter dat het alleen gebeurde als hij had gezwommen en ik hem dan een paar uurtjes later alleen thuis liet. Bij het zwemmen krijgt hij blijkbaar best veel water binnen en na een paar uur moet hij dan écht plassen.

Ayla kan het met haar 6,5 maand wel aardig lang ophouden vind ik. 's Avonds moet ze zelf meestal rond half 10/10 uur plassen en bij het laatste rondje doet ze dan het liefst niks. Ik moet haar dan echt aansporen er nog een drup uit te persen. 's Ochtends is het meestal tussen 7 en 9 uur dat ik haar weer naar buiten laat en dat houdt ze prima vol. Overdag plast ze misschien nog 2 keer, niet extreem veel. 's Avonds moet ze dan wel een paar keer plassen. Dan mag ze even in de tuin.

Kleine aanvulling: Morris drinkt weinig en Ayla drinkt echt best veel vind ik.

Maar als Elmo ineens 's nachts weer onzindelijk is zou ik er inderdaad even een urineonderzoekje tegenaan gooien. Maar even met de soeplepel op stap :engel:
Ja, dat had Beau inderdaad ook, als we naar Bussloo waren geweest moest hij standaard enorm plassen na een paar uur thuis. En echt onzindelijk is Elmo nu ook niet te noemen trouwens, het is niet regelmatig of iets dergelijks. Ik ga het nu ook wat beter bijhouden, met wat voor plassen en wanneer het was en hoeveel tijd na de laatste ronde. Dan hoop ik een iets beter beeld te krijgen.
Nanna schreef:
Hilde schreef:Kleine aanvulling gedaan. Maar nee, hij heeft die waterbak direct als pup gekregen omdat ik die toevallig nog had van Beau (het voorkomt lekken/water naast de bak).
Dan zou ik gaan voor de kortste klap. Zet die bak weer neer en kijk hoe het gaat.
Daar denk ik nu ook aan. Net dronk hij uit zijn waterbak waar ik net vers water in had gedaan. Het klinkt dan alsof hij heel wat drinkt, maar ik denk dat het een mililiter of 200-250 zal zijn geweest. Ik vind als vuistregel dat een hond van 20kg ongeveer een liter per dag drinkt, dit zou dan dus +/- een kwart van zijn dagelijkse behoefte zijn. Al eet hij rauw, dus daarmee krijgt hij al meer vocht binnen. Ik ga ook even bijhouden hoeveel water hij nou echt drinkt.

@Heavy: de Road Refresher :D Linkje naar filmpje:
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Hilde schreef:
Nanna schreef:
Sanner schreef: Dat kan. Toch zie ik op mijn werk heel vaak jonge honden die extreem veel drinken zonder dat daar een medische oorzaak voor gevonden wordt.
Het kan wel hoor maar nooit op niks af. Een mentale oorzaak is ook een oorzaak. Psychogene polydipsie ;-)
Dat kan ik me in Elmo's geval zo slecht voorstellen. Hij is een stabiele hond die ook makkelijk rust pakt en ook energiek is buitenshuis. In geen enkel ander aspect zie ik een hond die mentaal of fysiek niet in orde zou zijn.

Al is hij wel erg gevoelig van karakter, dat merk ik wel. Ik zit even te denken aan oorzaken in stress of spanning. Gisteravond een workshop gehad waar hij op dat moment heel rustig en keurig is geweest, maar hij was wel moe achteraf. Maar de keer hiervoor (toen had hij en een grote plas in zijn mand én een grote plas op bed gedaan) hadden we niets bijzonders gedaan. Al was ik toen zelf wel wat gestresster die week. Ook maar even goed over nadenken, of hij iets oppikt of zo. Lastig zeg.
Hier is het dus echt gelinkt aan veel drinken na het rennen/spelen of als het warm is overdag. Dan moet ik hem er dus vaker uitlaten want zelf denkt ie er niet genoeg aan blijkbaar. Ik kan me voorstellen dat Elmo na een workshop gewoon wat meer dorst heeft en dus meer drinkt maar het niet goed ophoudt.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef drinkt best veel in 1 keer, ipv af en toe een paar slokjes. Hij is hier gekomen toen hij net een jaar was, kwam uit een kennel maar bleek wel zindelijk te zijn. Echter na de middag wandeling incl zwemmen pieste hij direct na het eten in huis. Het was niet ongecontroleerd want hij tilde gewoon zijn poot op tegen de krabton. Bij de derde keer was ik er wel even klaar mee en dat heb ik hem ook verteld. :engel:

Daarna moest hij gewoon na het zwemmen vlak voor we naar binnen gingen nog 1 x plassen en dan na het eten lijnde ik hem snel aan om weer te plassen en die tijd daar tussen ben ik ook meteen weer gaan afbouwen. Dus eerst meteen, de dag erop na 5 min, etc etc.
Toen leerde hij het ook aangeven dat hij eruit moest.

Daarna is het nog 2 x voorgekomen in de afgelopen 2 jaar maar dan was het na het spelen met water in de tuin bijvoorbeeld en had ik natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken dat hij veel binnen had gekregen, hij tilde er ook zijn poten niet meer bij op maar liet het echt lopen om vervolgens weg te rennen want in huis plassen mag eigenlijk niet. Uiteraard heb ik hier niks van gezegd.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Hilde
Zeer actief

Wie weet helpt het, dat zou mooi zijn :D Bij Beau hielp het veel. Hij begon op een gegeven moment ook te tanken, net zolang tot dat het leeg was. De katten dronken ook uit zijn bak, dat maakte denk ik ook dat hij het allemaal zelf op wilde drinken. Bij hem was deze bak de oplossing (mede omdat de katten er niet uit dronken :tongue:).
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Dino is ook een extreme drinker en moet vaak en veel plassen. In tegenstelling tot Dana, die kan gerust 12 uur zonder te plassen.
Wij hebben voor Dino ook de Road refresher gekocht. Mede omdat hij ook echt blijft tanken en lekt als een malle bij een normale bak.
Dino denkt namelijk dat hij alleen af kan koelen met veul water drinken... En dat is dus bak leeg, maakt niet uit hoe.

Sinds die nieuwe bak is het wel minder geworden.
Al heeft hij nooit in huis geplast. Dino is 4,5 jaar
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou z’n urine even laten nakijken op blaasontsteking en struviet.

Zinzi plaste ook ineens enorme plassen, 2 uur in het bos geweest, nog geen 10 min in de auto naar huis en dan als ze uit de auto kwam een plas neerleggen waar je naar van werdt :80: en dat soort dingen werden steeds regelmatiger, elke keer als ik de tuin in liep deed zij een mega plas. Uiteindelijk bleek ze een blaasontsteking te hebben, vonden ze ook raar want ja, grote plassen :scratch: vaak kleine plasjes bedoel je? Uh nee, plassen van een halve liter per keer en dat tig keer per dag....paste dus niet in het plaatje. Kuurtje gehad, maar het werd alleen maar erger, toen echo gedaan bleek ze ook nog vol met blaasstenen te zitten.

Edit: Zinzi drinkt weinig, eigenlijk te weinig volgens de DA
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Hilde schreef:@runninggirl: Lazar klinkt me dus inderdaad bekend in de oren qua plasgedrag, al heb ik ook wel eens gehad dat Elmo na twaalf uur nog maar een klein plasje deed, dus het lijkt wat anders te worden. Blaasontsteking denk ik niet aan, omdat het grote plassen zijn en zeker niet dagelijks. Er zaten nu bijvoorbeeld tien dagen tussen.
Toen Suusje blaasontsteking had, plaste ze ook grote plassen, nooit alleen maar een paar druppeltjes. Dus dat zegt niet altijd iets. Suus heeft trouwens tot een jaar of twee raar plasgedrag gehad. Uit onderzoek bleek ook dat de concentratie van haar urine heel wisselend was. 's Nachts veel te geconcentreerd en overdag veel te weinig concentratie. Een oorzaak hebben ze nooit kunnen vinden en inmiddels lijkt ze eroverheen gegroeid, want ze kun nu net zo veel of weinig uit als de andere twee, maar dat heeft zeker wel tot haar derde geduurd.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Peer is heeel soms snachts onzindelijk als hij savonds een bot heeft gehad en daarna nog gedronken heeft.
Of als ik een te korte ronde loop, moet minimaal 15 minuten savonds.

Overdag kan hij het na een lange wandeling sochtends ophouden tot de avondronde (doen we niet en hij kan de tuin in eventueel). Milo moet echt wel tussendoor nog of uit, of in de tuin.

Gemiddeld gaan ze 4x een ronde.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Oh dat wist ik niet. Noemde het bij niko waterzucht. Is zo erg geweest dat hij buiten een tijd een stroomband om heeft gehad.
Van gras aflikken tot wegrennen en in het water buiten bereik voltanken. Pjotr heeft het ook een tijd gedaan door hem.
Pas de laatste jaren was het opeens over.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Bij Noa kon ik de klok er ongeveer op gelijk zetten. Die trof ik soms stevig tankend aan (vaak direct na een wandeling) en dan moest ze een uur later uit, anders liep ze binnen leeg. Terwijl als ze dat niet deed ze het rustig tot 12 uur lang op kon houden (met toegang tot de tuin, maar daar plast ze bij voorkeur niet).
Hilde
Zeer actief

Van die grote plassen wist ik niet! Weer wat geleerd.

Maar een blaasontsteking zou toch continu moeten zijn? Hij heeft het vannacht elf uur opgehouden en heeft nog geen hoge nood. Terwijl ik er gisteren wat vroeger uit ben gegaan omdat hij liep te trippelen. Heb de waterbakken nog niet eens verwisseld.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Hilde schreef:Van die grote plassen wist ik niet! Weer wat geleerd.

Maar een blaasontsteking zou toch continu moeten zijn? Hij heeft het vannacht elf uur opgehouden en heeft nog geen hoge nood. Terwijl ik er gisteren wat vroeger uit ben gegaan omdat hij liep te trippelen. Heb de waterbakken nog niet eens verwisseld.
Suus hoefde niet continu veel te plassen toen ze blaasontsteking had. Soms kon ze het uren ophouden en soms moest ze achter elkaar. 's Nachts hoefde ze nooit te plassen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Die blaasontsteking irriteert niet altijd continu.
Een plas opvangen en na laten kijken lijkt me een eenvoudig begin als je je zorgen maakt?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik zou ook plas opvangen. Bij Jitske veel blaasontsteking gehad (nu 11 maanden) en daar wisselde het ook. Ze plast nog steeds vaak met wandelen (rondje 2 km kan ze best 4x gaan zitten) Utrecht vind het niet veel eigen dierenarts wel.... Ook niet altijd kleine plasjes toen ze blaasontsteking had.
Wel kon ze goed de nachten door ophouden. Wat mij bij haar wel op viel is dat ze vaak tijdens het bezig zijn ineens had oooo ik moet plassen en dat ze gelijk ging zitten. Nu heeft in de zomer de deur veel open gestaan dus kon ze fijn buiten plassen maar ben benieuwd hoe we de winter gaan halen :D.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dex is wel heel jong maar kan snachts zijn plas gewoon 8 uur ophouden of moet gewoon niet. Overdag moet hij wel veel vaker.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hilde
Zeer actief

ranetje schreef:

Die blaasontsteking irriteert niet altijd continu.
Een plas opvangen en na laten kijken lijkt me een eenvoudig begin als je je zorgen maakt?
Zeker :) Maandagochtend gaan we voor urine- en bloedonderzoek naar de dierenarts. En als er niets uitkomt ben ik weer gerustgesteld en hebben we mooi direct de normaalwaarden van het bloedonderzoek. Dat hoop ik :tongue:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”