Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rauw vlees voor honden

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Rauw vlees voor honden

Ongelezen bericht door fenneke »

Straks op radar npo 1

Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben :engel:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Rauw vlees voor honden

Ongelezen bericht door Machie »

Ja heb er vandaag 5x reclame van gezien dus ben benieuwd hoeveel doodzieke honden ze van vlees hadden. Ik ken er maar weinig die het slecht doen op vlees. En natuurlijk zijn ze er. Kortom, ben benieuwd!
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Zapp er toevallig net langs.

Wat een bizar introductiestukje alleen al. En dat ze het een 'hype' noemen...
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Nieuwe hype...
Echt waar. Ik blijf even kijken

Verstuurd vanaf mijn ATU-L21 met Tapatalk
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik zit ook te kijken, de toon irriteert me mateloos. Ik ben benieuwd, al voer ik gewoon brokken.
Laatst gewijzigd door -Lilo- op 03 sep 2018 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn vriend wilde helaas wat anders kijken. Dus ik heb moeten zappen...
Leonie.
Zeer actief

Het is wel een bijster slecht verhaal tot nu toe.
80564M

Ze hebben het over kvv. Prima joh

Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Dat schildklierverhaal door teveel kippenstrotten dat bij een bepaald kvv merk speelt dus blijkbaar. Het heeft hier ook gestaan maar ik denk dat het verwijderd is door moderators.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eerst VI kijken... ik kijk vanavond wel terug. T verhaal zal niets verschillen van eerdere uitzendingen ga ik vanuit: Ik ben in levensgevaar, mijn honden zijn levensgevaarlijk voor de samenleving en ze gaan ooit dood....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tjonge, Gerard is gelijk bezorgd. Hij zegt dat we maar geen vlees meer geven. Ik zei: wat denk je dat er in brokken zit, daar zit ook vlees in.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
80564M

In brokken zit beslist geen schildkliet

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Saba schreef:Dat schildklierverhaal door teveel kippenstrotten dat bij een bepaald kvv merk speelt dus blijkbaar. Het heeft hier ook gestaan maar ik denk dat het verwijderd is door moderators.
Dat staat er nog wel. Zoek op Tamro.
Ik voer t overigens gewoon hoor, daarom wissel ik dus af. Ik vertrouw geen enkele producent op zn mooie blauwe ogen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Lilo-
Zeer actief

Wat is het ranzig gefilmd ook. Mijn man is errrrrg anti-vlees en die voelt zich nog meer in z’n gelijk staan door al die shots van flatsen KVV.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Tjonge, Gerard is gelijk bezorgd. Hij zegt dat we maar geen vlees meer geven. Ik zei: wat denk je dat er in brokken zit, daar zit ook vlees in.
Laat hem dit dan ook even lezen :)

https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 8#p8125338
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

-Lilo- schreef:Wat is het ranzig gefilmd ook. Mijn man is errrrrg anti-vlees en die voelt zich nog meer in z’n gelijk staan door al die shots van flatsen KVV.
Ja, echt smerig, haha!
-Lilo-
Zeer actief

En mevr Hertsenberg is ook lekker objectief hoor :hmmm:
Leonie.
Zeer actief

-Lilo- schreef:En mevr Hertsenberg is ook lekker objectief hoor :hmmm:
Ik vind het wel logisch. Het is gebleken dat er teveel schildklier zooi in voer zit, dus daar moet ze die vent wel over aan de tand voelen.
-Lilo-
Zeer actief

Leonie. schreef:
-Lilo- schreef:En mevr Hertsenberg is ook lekker objectief hoor :hmmm:
Ik vind het wel logisch. Het is gebleken dat er teveel schildklier zooi in voer zit, dus daar moet ze die vent wel over aan de tand voelen.
Ja, dat snap ik. Maar uit alles blijkt haar persoonlijke mening.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Marion. schreef:In brokken zit beslist geen schildkliet

Dat is dus niet geheel waar.
Een klant van ons had 3 honden met te hoge schildklierwaardes en ze kregen allemaal brokken.
Ook als brokken gebruik maken van goedkoop vlees, dus nekken, als hoofdbestanddeel krijg je dit soort problemen.
Groetjes,
Wendy
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

maitestar schreef:
Een klant van ons had 3 honden met te hoge schildklierwaardes en ze kregen allemaal brokken.
Ook als brokken gebruik maken van goedkoop vlees, dus nekken, als hoofdbestanddeel krijg je dit soort problemen.
Ik was net (naar aanleiding van die testresultaten van graanvrije brokken) naar brokken op basis van graan/zonder peulvruchten of aardappel en een hoog vleesaandeel aan het zoeken.
Dit leek interessant, maar de kippennekken vielen meteen op.

https://www.eko4petz.nl/a-41537993/darf ... escription
80564M

maitestar schreef:
Marion. schreef:In brokken zit beslist geen schildklier

Het was dus ook cynisch bedoeld van mij. In brok zit alleen maar slachtafval, daar zit echt geen biefstuk in.
80564M

malinois schreef:
Saba schreef:Dat schildklierverhaal door teveel kippenstrotten dat bij een bepaald kvv merk speelt dus blijkbaar. Het heeft hier ook gestaan maar ik denk dat het verwijderd is door moderators.
Ik voer t overigens gewoon hoor, daarom wissel ik dus af. Ik vertrouw geen enkele producent op zn mooie blauwe ogen.
Qua KVV vertrouw ik Carnibest al, moet ik even denken, sinds het bijna begin. 2001 ofzo? En ja, ze heeft blauwe ogen, maar ik heb ook het vlees gezien (en in zijn geheel meegenomen) wat erin gaat. En dat is prima.

Snap niet zo goed waarom mensen hun kinderen verantwoord willen voeden (niet alleen maar Olvarit-potjes), maar dat voor honden de boel maar kant en klaar uit een zakje moet komen. Doe je toch voor jezelf ook niet?
Lopkes

Ongelezen bericht door Lopkes »

Die brokkenfabrikanten doen er echt alles aan om vlees in een slecht daglicht te zetten.
Nou, mijn hype duurt al 9 jaar :-)
En ik heb er geen seconde spijt van....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:
Qua KVV vertrouw ik Carnibest al, moet ik even denken, sinds het bijna begin. 2001 ofzo? En ja, ze heeft blauwe ogen, maar ik heb ook het vlees gezien (en in zijn geheel meegenomen) wat erin gaat. En dat is prima.

Snap niet zo goed waarom mensen hun kinderen verantwoord willen voeden (niet alleen maar Olvarit-potjes), maar dat voor honden de boel maar kant en klaar uit een zakje moet komen. Doe je toch voor jezelf ook niet?
Ik voer 8 merken per wk en 1 dag per week barf. Dat vind ik ruim voldoende afwisseling. Ik weet meer wat er in t voer van mn honden zit dan in mn eigen eten. Ik heb ook een tijd carnibest erbij gevoerd maar dat is inmiddels onbetaalbaar. €6,- per kilo is voor mij te gek voor hondenvoer.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Heb net nog apcontact gehad met die kennis van me die bij Mulders diervoeding werkt (smuldier)
Morgen geven ze een reactie op de website over de uitzending van radar.
Die kennis zei wel dat ze bij hun geen strotten verwerken, naja volgens dat onderzoek zat dat hormoon er wel in, hoe dan?
Ach ik ga geen paniekvoetbal spelen, ik zie wel.
Carnibest is ook voor mij niet te doen idd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
maitestar schreef:
Ik was net (naar aanleiding van die testresultaten van graanvrije brokken) naar brokken op basis van graan/zonder peulvruchten of aardappel en een hoog vleesaandeel aan het zoeken.
Dit leek interessant, maar de kippennekken vielen meteen op.

https://www.eko4petz.nl/a-41537993/darf ... escription
Strotten in t algemeen gaat t over maar met name runderstrot. Tenminste als ik t filmpje goed begrepen heb
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Brokken- en gemalen vleesfabrikanten hebben maar een doel voor ogen en dat is geld verdienen. Uitzonderingen daargelaten kom je er als consument vrijwel niet achter wat zich achter de schermen afspeelt. Om de productomschrijving te begrijpen dien je van zeer goeden huize te komen want het is misleiding wat de klok slaat. Voer voor een advocaat met een afgeronde opleiding als voedingsdeskundige.
En klap vooral niet uit de school als collega concurrent, want dan ben je je leven niet meer zeker. Aldus een filmpje van een klein familiebedrijfje in vleeswaren voor honden. Snelle jongens dus met een ons kent ons mentaliteit. Helaas kan ik het Nederlandstalige filmpje niet meer terug vinden.

Dat is dan gelijk de reden dat ik mijn honden met de pot mee laat eten. Ik koop ook regelmatig vlees wat geschikt is voor humane consumptie. Een blik zalm krijgen ze ook regelmatig. Brokken uit het A-segment zijn altijd beschikbaar voor het geval ze nog honger hebben. Al is dat geen garantie met datgene wat op de verpakking staat. Ook daar ben ik me terdege van bewust. In dat duurdere segment hoop ik dan wel dat ik minder ernstig belazerd wordt dan in de goedkopere klasse. En zolang er geen controle van overheidswege is, blijft het een vaag en ondoordringbaar wereldje waar de snelle jongens de dienst uitmaken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

schildklier hormoon is geen grap.. de schildklier is een orgaan, dat echt alleen geschikt is om supplementen te maken ( ben zelf een gebruiker van dierlijk schildklier hormoon, in pilvorm) of voor destructie dat hoort niet in voedsel, :hmmm: daar moet dus meer controle op komen.. want hier kunnen ze flink ziek van worden
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Wolfsblut schreef:Brokken- en gemalen vleesfabrikanten hebben maar een doel voor ogen en dat is geld verdienen. Uitzonderingen daargelaten kom je er als consument vrijwel niet achter wat zich achter de schermen afspeelt. Om de productomschrijving te begrijpen dien je van zeer goeden huize te komen want het is misleiding wat de klok slaat. Voer voor een advocaat met een afgeronde opleiding als voedingsdeskundige.
En klap vooral niet uit de school als collega concurrent, want dan ben je je leven niet meer zeker. Aldus een filmpje van een klein familiebedrijfje in vleeswaren voor honden. Snelle jongens dus met een ons kent ons mentaliteit. Helaas kan ik het Nederlandstalige filmpje niet meer terug vinden.

Dat is dan gelijk de reden dat ik mijn honden met de pot mee laat eten. Ik koop ook regelmatig vlees wat geschikt is voor humane consumptie. Een blik zalm krijgen ze ook regelmatig. Brokken uit het A-segment zijn altijd beschikbaar voor het geval ze nog honger hebben. Al is dat geen garantie met datgene wat op de verpakking staat. Ook daar ben ik me terdege van bewust. In dat duurdere segment hoop ik dan wel dat ik minder ernstig belazerd wordt dan in de goedkopere klasse. En zolang er geen controle van overheidswege is, blijft het een vaag en ondoordringbaar wereldje waar de snelle jongens de dienst uitmaken.
Gelukkig zijn er ook uitzonderingen. We zijn meerdere keren bij Cavom geweest, ook achter de schermen. Beslist geen snelle jongens maar een kleinschalig familiebedrijf. En natuurlijk zijn er wel controles door de overheid op de samenstelling van diervoer en de juistheid van het etiket, de NVWA kan je daar meer over vertellen.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”