Sowieso was de hond nauwelijks herkenbaar qua energie sinds hij op rimadyl staat.
De therapeut keek even bedenkelijk bij het duw en trekwerk en het hondje gaf op sommige plekken echt wel pijn aan.
Ik zag de foto's ook met angst en beven tegemoet.
Maar die bleken eigenlijk uitstekend te zijn. Zowel heupen, ellebogen als knieën was niets op aan te merken. Alles sloot mooi aan en was zoals het hoort. De therapeut was 100% zeker dat het manken geen orthopedische reden had. Naar alle waarschijnlijkheid dus toch groeipijn of een blessure.
Wel adviseert ze de groei te beperken met voeding en voor de zekerheid Glucosamine te gaan geven om kraakbeen problemen voor te zijn.
Ik heb er lang over nagedacht.. ook heb ik nog mijn eigen dierenarts gebeld voor advies. Hij was blij dat het de foto's goed waren en hecht hier veel waarde aan. Zowel de therapeut als mijn dierenarts gaf aan dat ik met deze pup net zoveel risico loop als met elke andere pup die ik koop. Aangezien hij nu goed is is de hond in aanleg dus goed.
Na heel prettig overleg met de vorige eigenaar is hij dus mee terug naar huis.
Hij is nog gammel van de narcose en zwalkt door de kamer. Heeft wel al wat gegeten en even naar buiten geweest voor een plas.
Maar goed.. hij is er weer. Het is nog even de vraag hoe we hem op gang helpen. Ik ga me verdiepen in het ideale voer, glucosamine en kracht opbouw. Ik heb voor 2 weken rimadyl dus voorlopig houd ik hem die periode aan de riem en doen we geen gekke dingen.
Zoals het Orakel van het forum al zei.. volg je hart.. en als ik dan bijgaande foto's zie ben ik niet ontevreden over de afloop. Ook de kids waren blij.
Tuurlijk is er nog wel de kans dat ik nog eens spijt krijg. Maar buiten een HD diagnose kunnen we met de rest wel dealen hoop ik.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk