Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Auto verbouwen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Auto verbouwen

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als de auto nu als personenauto gekeurd is dan zit je voor zover ik ooit begrepen heb, met een probleem als je daar de achterbank uithaalt. Dan moet of de auto omgekeurd worden of je moet bij elke apk dat ding weer terugzetten en terugplaatsen in de oude staat. Daar was wat mee, maar de details heb ik niet. Wel iets om over na te denken / uit te vragen.

Suzanne
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

~Suzanne~ schreef:Als de auto nu als personenauto gekeurd is dan zit je voor zover ik ooit begrepen heb, met een probleem als je daar de achterbank uithaalt. Dan moet of de auto omgekeurd worden of je moet bij elke apk dat ding weer terugzetten en terugplaatsen in de oude staat. Daar was wat mee, maar de details heb ik niet. Wel iets om over na te denken / uit te vragen.

Suzanne
Nee dit klopt niet. Als je de achterbank eruit haalt, hoeft hij niet terug geplaatst voor de APK. Er is een APKpunt waarin de stevigheid van de bevestiging van de zitplaatsen wordt gecontroleerd. Als de bank er wel inzit, dan moet hij veilig zijn en moeten de gordels werken. Maar eruit halen is geen probleem, ook niet als in je kentekenbewijs staat dat je 4 zitplaatsen hebt.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ik heb de honden ook los in de auto. In een Volvo station met vlakke laadvloer van 1.80m lang, dus ze kunnen bijna rondjes rennen in de auto. Ik vind het ideaal dat ze wat ruimte hebben, en er zitten me ook geen hokken in de weg voor als ik wat groots in de auto kwijt moet.
Als je zelf een vlakke laadvloer wilt gaan maken voor je auto, is het natuurlijk heel erg afhankelijk wat voor ruimte je hebt als je de achterbank eruit haalt. Ik denk dat je weinig aan tips op het forum hebt, tenzij iemand ditzelfde heb gedaan met precies dezelfde auto.
Het is bijvoorbeeld afhankelijk waar je je gereedschap en reservewiel hebt. Het is niet de bedoeling dat je een breekijzer nodig hebt om bij je reservewiel te komen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb mijn achterbank er niet uitgehaald, maar hij ligt wel altijd plat, waardoor er achter dus één grote ruimte is. Bij mijn auto kan de bank echt helemaal plat, dus de ruimte is mooi vlak. Daar liggen mijn honden gewoon met z'n allen, dat past makkelijk - zelfs de kolos van mijn zus past er nog bij.
Ik heb er kussens en dekens in liggen en zelfs een zachte hondenmand, anders weigert Taartje te gaan liggen.
Amy staat of zit altijd naar buiten te kijken, die gaat alleen liggen als ze écht heel moe is. Maar zolang ze niet door de auto gaan rennen en gewoon rustig zijn, vind ik alles best.

Wat betreft klussen aan de auto heb ik geen idee, maar de honden gewoon los in de grote ruimte achter in de auto gaat hier dus prima :ok:
Paisley
Zeer actief

Cleva schreef:
Hoe gaan jouw honden met het rijden om? Gaan ze gewoon liggen?
Kiwi wurmt zich in een hoekje en hoor je niet. Soms ben je gewoon bang dat je die vergeten bent. En Mayke is zo'n irritante bijrijder die ongerust meekijkt of je t wel kan; maar als ik die in een bench stop gaat de sirene af om nooit meer op te houden dus dit is beter. Als we het echt gezellig hebben, vraag ik dr om naar voren te komen en zit ze op de passagiersstoel.
Sommige mensen vinden het gevaarlijk maar als ik zo hard moet remmen dat mn honden door t voorruit gaan zit ik sowieso al diep in de problemen. Dan kan dit er ook nog wel bij.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

:engel:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Cleva schreef:
Persistence schreef:

:LOL: :LOL:

Opgelost!
Overal is een oplossing voor te vinden :LOL:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Persistence schreef:

De fles drank is ook buit gemaakt aan dat hikje te zien. :mrgreen:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Achterbank plat gooien mdf plaatje erop. Matrasje erop. Hondenrek tussen bankje en voorstoelen.
Soort houten harnas maken voor ruimte die je overhoud waar mdf weer op rust en daar bakken onderzetter. Jij kan dat.
Of dre een pb sturen die heeft kennels in haar auto laten bouwen met lades eronder.
Groetjes Heidi
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Nadat ik ooit een discussie heb gevoerd met gamma over 3 zakken potgrond waarvan de 3e gratis was maar als ik 2 kocht goedkoper uit was doe ik niet meer aan gamma.

Maar. Dat moet toch lukken als je vloer erin legt zie je toch ( terwijl die op de bank die plat ligt leunt) hoe hoog die wordt? Ff opeten skeletje maken en hop in auto. Vloer erop. Mand erop. Klaar. Ik zou vloerbedekking op nagelen zodat ze niet glijden en klaar.
Groetjes Heidi
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Cleva schreef:
DeDiana schreef:Bij mijn auto kan de bank echt helemaal plat, dus de ruimte is mooi vlak. Daar liggen mijn honden gewoon met z'n allen, dat past makkelijk - zelfs de kolos van mijn zus past er nog bij.

Ik wil wel een bepaalde barrière anders zit Hein op de bestuurdersstoel commentaar te leveren op voorbijganger, net als papa altijd doet.
De vloer is ook niet vlak.

En ik vind het ook wel fijn dat ze niet meteen naar buiten kunnen vliegen als de achterdeuren openstaan.
daarnaast is het in der heimat ook verplicht. of aan een lijntje vast in de gordel of achter een rek. ze mogen niet los in de auto en sowieso, ook niet mét lijntje, op de voorstoel.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik heb een Daihatsu Cuore en ze gaan er alle 3 in mee.
Achterbank is eruit gehaald. Staat 1 kennel in omdat ik met 1 hond train en ik die echt in een kennel wil hebben.

Daarnaast een kussen gelegd waar nr 2 kan. Nr 3 zit voor de passasiersstoel. De enige keer dat ze alle 3 mee gaan is 10-35 minuten naar het water. En dat is goed te doen. Degene die niet in de kennel zitten gaan rustig zitten/liggen.

Dat het er lachwekkend uit ziet is dan misschien een tweede... haha. 3 grote honden in een cuore. Maar boeiend. Met wat aanpassingen is het prima te doen.
Paisley
Zeer actief

hewi schreef:Nadat ik ooit een discussie heb gevoerd met gamma over 3 zakken potgrond waarvan de 3e gratis was maar als ik 2 kocht goedkoper uit was doe ik niet meer aan gamma.
Nou. Dat klinkt als een traumatische ervaring.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Of wat van die panelen? Puppyhekjes zeg maar?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”