Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vandaag gespot in de Jumbo:
Smuldier Rund-Kip-compleet. Er is kipkarkas in verwerkt, dus echt bot.
Dat maakt het ongeschikt voor Tristan, maar voor Rowan kan het prima zijn!
Leuk om mee af te wisselen in ieder geval.
Bedoel je de lila verpakking toevallig?
Ik heb het ze vandaag gegeven, 2 vreten alles, maar 1 hond eet echt alleen wat ze lekker vindt. Uiteindelijk heeft ze het opgegeten, maar was helaas voor haar geen succes.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi schreef:Bedoel je de lila verpakking toevallig?
Ik heb het ze vandaag gegeven, 2 vreten alles, maar 1 hond eet echt alleen wat ze lekker vindt. Uiteindelijk heeft ze het opgegeten, maar was helaas voor haar geen succes.
Nee, het is een licht-oranje/gelige verpakking. Bijna dezelfde kleur als de kip enkelvoudig.
Mij lijkt het wel fijn voor de afwisseling
Maar, ik weet nog niet of hij het ook lekker gaat vinden.
Bij de AH nog niet gezien. Van de week maar even naar de Jumbo dan, voor de variatie.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Bij de kleine supermarkt hier hadden ze hem niet. Ze hebben overigens ook nog steeds geen vlees compleet, wel alle andere soorten, grrrr.
Ga morgen kijken als ik naar de grote AH ga.
Cleva schreef:
Voer je honden ook vooral van tafel en van een bord.
Dat levert veelal geheel andere problemen op.
Ook leuk voor honden met baknijd
Inmiddels zijn mijn dames zo aan elkaar gewend dat ze elkaar niet meer in de haren vliegen maar zet er een vreemde hond bij en we beginnen weer vanaf 0.
Ik had het er gister met mijn man nog over dat er met smuldier weinig af te wisselen is aan compleet voer dus dat ik af en toe iets bij de dierenwinkel haal. Zag ik net 2 nieuwe compleetvarianten liggen bij de Jumbo, kip/rund en eend/rund. Ik heb gelijk een paar pakjes meegenomen en zag bij het opruimen thuis dat het ook in 2en gedeeld is in de verpakking. Ik dacht nog dat dat handig is omdat Charlie 2x per dag 200 gram krijgt maar ik zag ook gelijk dat er bij deze varianten maar 350 gram in de verpakking zit. Nou ja, dan doet ze t af en toe maar met 50 gram minder per dag.
Rebble schreef:Ik had het er gister met mijn man nog over dat er met smuldier weinig af te wisselen is aan compleet voer dus dat ik af en toe iets bij de dierenwinkel haal. Zag ik net 2 nieuwe compleetvarianten liggen bij de Jumbo, kip/rund en eend/rund. Ik heb gelijk een paar pakjes meegenomen en zag bij het opruimen thuis dat het ook in 2en gedeeld is in de verpakking. Ik dacht nog dat dat handig is omdat Charlie 2x per dag 200 gram krijgt maar ik zag ook gelijk dat er bij deze varianten maar 350 gram in de verpakking zit. Nou ja, dan doet ze t af en toe maar met 50 gram minder per dag.
Oh dat zou voor mijn twee juist de perfecte hoeveelheid zijn!
Bij de grote AH hadden ze het hier nog niet. Van de week eens bij de Dirk kijken.
Rebble schreef:Ik had het er gister met mijn man nog over dat er met smuldier weinig af te wisselen is aan compleet voer dus dat ik af en toe iets bij de dierenwinkel haal. Zag ik net 2 nieuwe compleetvarianten liggen bij de Jumbo, kip/rund en eend/rund. Ik heb gelijk een paar pakjes meegenomen en zag bij het opruimen thuis dat het ook in 2en gedeeld is in de verpakking. Ik dacht nog dat dat handig is omdat Charlie 2x per dag 200 gram krijgt maar ik zag ook gelijk dat er bij deze varianten maar 350 gram in de verpakking zit. Nou ja, dan doet ze t af en toe maar met 50 gram minder per dag.
eendrund? die ken ik dan weer niet (nog).
De kiprund zit dacht ik ook 400 gram in?
Kun jij zien of er bij de eend-rund bot in zit? Dat is voor mij dan wel weer interessant om te weten.
Kun jij zien of er bij de eend-rund bot in zit? Dat is voor mij dan wel weer interessant om te weten.
Suzanne
Jemig. Je kunt er ook zelf een gemalen eierschil door gooien hoor. Of je bent een kippepoot uit, en vermaakt het botje
Suzanne
Dat is in die lila verpakking. Er zit eendkarkas in
DANK!
Ideaal voor Rowan ongeschikt voor Tristan, maar goed, afwisseling is heerlijk! Ik begrijp dat Smuldier niet meteen superhoogwaardig is maar ja, mijn portemonee vindt afwisseling in prijzen dan wel weer fijn.
malinois schreef:Vindt t nog best prijzig, 1.19 voor 400 gram. Voor geldbesparing hoef je dit niet te doen....
Als ik het afzet tegen carnibest dan is dit best aantrekkelijk(er). Zelfs als je rekent dat er maar 350 gram inzit
Suzanne
Ja maar die is ook achterlijke prijzen gaan rekenen. Vroeger haalde ik er nog weleens een rolletje voor de afwisseling maar ik weiger €6,- voor een kilo hondenvoer te betalen. Mijn eigen vlees is nog goedkoper per kilo.
Heb nu een bakje gehaald om eens te bekijken waar t over gaat maar kan 1 kilo lotgering kopen voor minder geld dan 700 gram smuldier. Ook Dogmeat en Degomeat zijn goedkoper.
Dogmeat vertrouw ik niet meer qua samenstelling. Hij heeft daarover tegen mij niet de waarheid verteld, ondanks ik erop heb aangedrongen. In de kip-pens variant blijkt kiprugstuk te zitten. Hij geeft aan dat dat geen karkas, geen bot. En laat Tristan nou absoluut geen bot meer mogen! Het had op een operatie uit kunnen draaien met alle shit van dien. (been there, done that). Het is niet erg als er ineens kipkarkas inzit, maar lieg er dan niet over ;-( Dus helaas, voordelig of niet, hij kan de boom in wat mij betreft.
Ik vind wel andere dingen
~Suzanne~ schreef:Dogmeat vertrouw ik niet meer qua samenstelling. Hij heeft daarover tegen mij niet de waarheid verteld, ondanks ik erop heb aangedrongen. In de kip-pens variant blijkt kiprugstuk te zitten. Hij geeft aan dat dat geen karkas, geen bot. En laat Tristan nou absoluut geen bot meer mogen! Het had op een operatie uit kunnen draaien met alle shit van dien. (been there, done that). Het is niet erg als er ineens kipkarkas inzit, maar lieg er dan niet over ;-( Dus helaas, voordelig of niet, hij kan de boom in wat mij betreft.
Ik vind wel andere dingen
Suzanne
Degomeat is geen Dogmeat
Rund compleet van Dogmeat is met premix ipv bot. Dat zie ik hier aan de ontlasting en daarom koop ik die rund ook niet meer.
malinois schreef:Vindt t nog best prijzig, 1.19 voor 400 gram. Voor geldbesparing hoef je dit niet te doen....
Zo, wat een verschil inderdaad. Maar goed, alsnog fijn voor de afwisseling. En alsnog niet echt duur. Daar heb ik dan eten voor twee honden voor een dag voor.
Mijn honden vonden het lekker, tenminste, dat denk ik, want het was in 5 seconden op . Wel jammer dat er minder in een pakje zit, want dat komt voor mijn honden net niet goed uit.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Ooh dat klinkt goed, morgen gelijk maar even kijken bij de AH.
De prijzen verschillen sowieso nogal. Hier kost een pakje compleet (de oude varianten) bij de AH 69 cent. Bij de plaatselijke super 89.
ik heb hem vierkant uitgelachen . Merk ook dat hij heel erg aan andere smaken moet wennen.
ik at een haring en Buster deed daar een moord voor bijna maar Baloe heeft wel 15 minuten over een staart gedaan in de bek uitspuwen , naar mij kijken , weer in de bek , wat heen en weer schuiven in de bek en dan met je neus wat duwen maar uiteindelijk was het toch op
Leonie. schreef:Heb vanmorgen die gele gegeven. Ze aten het prima, zoals al het vlees. Ben vergeten op de prijs te letten trouwens.
Rund/kip kompleet neem ik aan.
Daar heb ik laatst € 1.19 voor betaald (350 gram) bij de Jumbo. Komt dan op € 3.40 de kilo en is een stuk duurder dan de rode variant. Maar weer heel wat goedkoper dan Carnibest.