Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelgebied Gelderland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Wandelgebied Gelderland

Ongelezen bericht door natalie »

Abel heeft aanstaande dinsdag een wandeldate :) Omdat Abel niet erg leuk reageert op passerende honden, wil ik daar in alle rust op trainen. Ik zoek daarom een prettig wandelgebied, bij voorkeur in het bos, waar ze eventueel los mogen lopen zonder daar allerlei uitlaatservices o.i.d. tegen te komen. Hebben jullie tips?
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Re: Wandelgebied Gelderland

Ongelezen bericht door rakker2000 »

sonsbeek in Arnhem
slangeburg in Doetinchem
Apeldoorn vlakbij het ziekenhuis zit ook een bos, vrij rustig (tenminste de keren dat ik er geweest ben) weet alleen niet hoe het heet
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
natalie
Zeer actief

rakker2000 schreef:sonsbeek in Arnhem
slangeburg in Doetinchem
Sonsbeekpark in Arnhem vind ik (op de meeste tijdstippen) niet rustig genoeg. Slangenburg is erg mooi, maar al járen niet meer geweest. Ik ga eens kijken wat daar de mogelijkheden zijn.
rakker2000 schreef:Apeldoorn vlakbij het ziekenhuis zit ook een bos, vrij rustig (tenminste de keren dat ik er geweest ben) weet alleen niet hoe het heet
Ik ben gaan zoeken en kwam dit tegen: https://www.hondenuitlaatbos.nl/provinc ... nnenheuvel
Ik vermoed dat je dat bedoelt. Ziet er wel prima uit ja. Dank voor de tip!
natalie
Zeer actief

Cleva schreef:Het bos bij Beek-Ubbergen is prachtig. Niet teveel honden en op de meeste plekken kun je enorm uitwijken.
Je kunt de wandeling ook combineren met een rondje om het Wylerbergmeer.

Even bij het pannekoekenhuis naar het uitkijkpunt lopen. Dat is echt prachtig.
Inderdaad mooie omgeving daar! Ik ken het alleen van 'er doorheen rijden' maar ik heb er nog nooit gewandeld. Goede tip! :D
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

natalie schreef:
Cleva schreef:Het bos bij Beek-Ubbergen is prachtig. Niet teveel honden en op de meeste plekken kun je enorm uitwijken.

Inderdaad mooie omgeving daar! Ik ken het alleen van 'er doorheen rijden' maar ik heb er nog nooit gewandeld. Goede tip! :D
je zou er maar wonen :mann:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

M@scha schreef:
natalie schreef:

je zou er maar wonen :mann:
Ja hè? :lol1:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mooie foto!
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

natalie schreef:
rakker2000 schreef:sonsbeek in Arnhem
slangeburg in Doetinchem
Sonsbeekpark in Arnhem vind ik (op de meeste tijdstippen) niet rustig genoeg. Slangenburg is erg mooi, maar al járen niet meer geweest. Ik ga eens kijken wat daar de mogelijkheden zijn.
rakker2000 schreef:Apeldoorn vlakbij het ziekenhuis zit ook een bos, vrij rustig (tenminste de keren dat ik er geweest ben) weet alleen niet hoe het heet
Ik ben gaan zoeken en kwam dit tegen: https://www.hondenuitlaatbos.nl/provinc ... nnenheuvel
Ik vermoed dat je dat bedoelt. Ziet er wel prima uit ja. Dank voor de tip!
Ik ga daar regelmatig met Luuk wandelen.
Niet erg groot gebied, maar wel afwisselend qua vegetatie en hoogteverschillen. Vrij rustig, behalve bij het bruggetje over de spreng.
Die friettent zou ik links laten liggen :kotz: .

Parkeren kan je het best aan de Zuster Meyboomlaan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
natalie
Zeer actief

Cleva schreef:Ik ben er even speciaal voor jou naartoe gegaan. Afbeelding
:wink:
Absoluut heel mooi daar!
natalie
Zeer actief

Kruimel53 schreef: Waar in Gelderland? Het is nog best groot :lol1:

Ik woon in Bennekom en heb twee losloopgebieden op fiets-afstand en nog 3 op klein stukje met de auto-afstand. In het Bennekomse bos is het iha rustig, je moet alleen even om de gezamenlijke HUSsen heen navigeren. In de Sysselt en in Hoekelum mogen geen HUSsen komen. De hei is groot en ruim en in het aanpalende losloopbos lopen weinig mensen. Langs de beek in Renkum is het door de week niet druk.
Ik heb bewust geen regio genoemd ;-) Ik wil graag eens wat nieuwe plekken ontdekken en heel Gelderland vind ik wat reistijd betreft prima te doen! (Oké, Winterswijk, Zaltbommel en Hattem zijn wat ver, maar als het er écht heel mooi en rustig is ... :E: )

Ik ga de genoemde plekken eens opzoeken, dank! :D
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik vind de plek waar Rakker2000 en Liesbeth het over hebben niet rustig. Ik kom daar altijd mensen met honden tegen.
Laatst gewijzigd door Hilde op 24 aug 2018 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Cleva schreef:Ik ben er even speciaal voor jou naartoe gegaan. [img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201808 ... 3b2499.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Is dit bij de Duivelsberg? Daar is het inderdaad heel mooi!
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hou je van bossen? Dan even 5 km doorrijden naar waar ik woon in Duitsland. Hier achter is een bos waar je edelherten en zwijnen tegen kan komen. Zelden honden en je kan er heel erg lange wandelingen maken. Ik vind het persoonlijk een heerlijk bos en wandel er elke dag wel een uur of langer. Honden kunnen overal los want ik heb er nog nooit wat over gehoord.
Reichswald heet het. Je kan er rustig 3 uur lopen en niemand tegen komen.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Had jullie tips eerder moeten zien!

Was 5 dagen in Aalten maar heb best wat moeite gehad om leuke losloopgebieden te vinden, ik hou zelf erg van bos.
Ben naar onderstaande plaatsen geweest:

https://www.doggydating.com/hondenloslo ... doetinchem (werd al genoemd)
https://www.doggydating.com/honden-los- ... -te-vorden
https://www.doggydating.com/hondenloslo ... rij-ruurlo

Ik vond ze allemaal wel oké, maar niet iets om uren voor te rijden. Er zijn vaak meerdere wandelroutes die je kan lopen, maar niet allemaal binnen losloopgebied. Ruurlo vond ik zelf wel leuk, het eerste stukje 'bos' is niet zo groot, maar als je een bruggetje overgaat kun je daar ook nog een heel stuk lopen. Was niet druk met andere honden daar.
De Slinge staat trouwens nagenoeg droog, dus voor het zwemmen hoef je het nu niet te doen.
natalie
Zeer actief

Persistence schreef:Had jullie tips eerder moeten zien!

Was 5 dagen in Aalten maar heb best wat moeite gehad om leuke losloopgebieden te vinden, ik hou zelf erg van bos.
Ben naar onderstaande plaatsen geweest:

https://www.doggydating.com/hondenloslo ... doetinchem (werd al genoemd)
https://www.doggydating.com/honden-los- ... -te-vorden
https://www.doggydating.com/hondenloslo ... rij-ruurlo

Ik vond ze allemaal wel oké, maar niet iets om uren voor te rijden. Er zijn vaak meerdere wandelroutes die je kan lopen, maar niet allemaal binnen losloopgebied. Ruurlo vond ik zelf wel leuk, het eerste stukje 'bos' is niet zo groot, maar als je een bruggetje overgaat kun je daar ook nog een heel stuk lopen. Was niet druk met andere honden daar.
De Slinge staat trouwens nagenoeg droog, dus voor het zwemmen hoef je het nu niet te doen.
Voor een wandeling met Jip is het fijn om een wat groter gebied te bezoeken, maar voor Abel is dat nog niet zo relevant. Hij is pas vijf maanden, dus we gaan geen kilometers vreten ;-)

Ruurlo ga ik naar kijken, dankje!
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

laeken schreef:Hou je van bossen? Dan even 5 km doorrijden naar waar ik woon in Duitsland. Hier achter is een bos waar je edelherten en zwijnen tegen kan komen. Zelden honden en je kan er heel erg lange wandelingen maken. Ik vind het persoonlijk een heerlijk bos en wandel er elke dag wel een uur of langer. Honden kunnen overal los want ik heb er nog nooit wat over gehoord.
Reichswald heet het. Je kan er rustig 3 uur lopen en niemand tegen komen.
Wetgeving voor NRW:
In den Wäldern gilt in Nordrhein-Westfalen außerhalb der Wege eine generelle Leinenpflicht; bei Verstößen kann ein Bußgeld bis zu 25.000 € verhängt werden.
Hält sich ein Hund in einem Jagdgebiet außerhalb der Einwirkung seines Halter auf, so darf der Jäger ihn abschießen, wenn der Hund Wild tötet oder erkennbar hetzt und in der Lage ist, das Wild zu beißen oder zu reißen. Zwar muss der Jäger grundsätzlich vorher versucht haben, den Hund einzufangen; diese Regelung steht jedoch unter dem Vorbehalt, dass dieser Einfangversuch dem Jäger zumutbar und auch erfolgsversprechend ist. Wenn nicht, darf also geschossen werden. Die Beweislast liegt allerdinsg bei dem Jäger dafür, dass der Hund gehtzt hat.
Bron: https://www.kanzlei-sbeaucamp.de/leinen ... utschland/
...; We will never surrender Winston Churchill
laeken
Zeer actief

De praktijk leert dat dit niet gedaan wordt. Er lopen mensen al jaren elke dag door die bossen. Je moet daar niet gaan lopen als je hond het bos door stuift achter herten en zwijnen aan. Dat lijkt me logisch. Als je hond op het pad loopt en terug te roepen is is er niet aan de hand. Ik loop daar al 5 jaar bijna dagelijks. Net als zoveel anderen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

De praktijk leert dat dit niet gedaan wordt. Er lopen mensen al jaren elke dag door die bossen. Je moet daar niet gaan lopen als je hond het bos door stuift achter herten en zwijnen aan. Dat lijkt me logisch. Als je hond op het pad loopt en terug te roepen is is er niet aan de hand. Ik loop daar al 5 jaar bijna dagelijks. Net als zoveel anderen.
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Wat Cleva zegt, bericht was te snel verzonden.

Op de paden en onder appèl alles prima.
Op momenten dat andere dieren opgejaagd worden, hond niet onder appèl staat en maar rond blijft rausen dan is het een ander verhaal.

Heb jaren in Duitsland gewoond, mijn familie woont er nog. En in de praktijk is het inderdaad uitzonderlijk dat het zo uit de klauwen loopt dat het nodig is dat een jager tot actie moet overgaan.
Vaak weten boswachters en jagers wel van wie de 'streunende' hond is en gaan ze langs om aan te geven hond binnen of op erf te houden. [WHITE SMILING FACE]
...; We will never surrender Winston Churchill
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”