Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kunstkniebanden vandaag verwijderd!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Yari
Zeer actief

Kunstkniebanden vandaag verwijderd!

Ongelezen bericht door Yari »

Vanmiddag zijn Yari's kunstkniebanden (die er 9 mnd geleden zijn ingezet) er weer uitgehaald omdat ze er last van bleef houden... En wat bleek: deze waren ook weer afgescheurd!!! Dat was dan ook de reden waarom ze na rust startpijn had en dat werd erger als ze die dag meer gedaan had, omdat die gescheurde banden irriteerden.
In principe moet ik nu alleen even een weekje voorzichtig aan doen vanwege de hechtingen, maar verder zal ze er geen last van hebben en hoeft ze dus niet weer weken te revalideren. Nou ik ben benieuwd hoe ze dalijk over een week dus loopt......
Had Crama dus toch gelijk he Patrick (alias de Mol)?! ;)
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

en hoe gaat het nu een paar dagen later?
Kan me voorstellen dat die dingen gaan irriteren als ze afgescheurd zijn...
zijn er nu dan weer echte eigen kniebanden voor in de plaats gegroeid of hoe zit dat???
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Voor zover ik weet kunnen afgescheurde kniebanden niet spontaan teruggroeien. Vandaar ook de kunstbanden.
Ik denk dat ze nu dus moet gaan werken aan de actieve stabiliteit van het gewricht (spieren).
Mogelijk dat het in een ander topic beschreven hydrotherapie bij de revalidatie nuttig kan zijn. Denk dat overleg met de d.a. daarover zeker zinnig is.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Re: Kunstkniebanden vandaag verwijderd!

Ongelezen bericht door Mol »

Yari schreef:Vanmiddag zijn Yari's kunstkniebanden (die er 9 mnd geleden zijn ingezet) er weer uitgehaald omdat ze er last van bleef houden... En wat bleek: deze waren ook weer afgescheurd!!! Dat was dan ook de reden waarom ze na rust startpijn had en dat werd erger als ze die dag meer gedaan had, omdat die gescheurde banden irriteerden.
In principe moet ik nu alleen even een weekje voorzichtig aan doen vanwege de hechtingen, maar verder zal ze er geen last van hebben en hoeft ze dus niet weer weken te revalideren. Nou ik ben benieuwd hoe ze dalijk over een week dus loopt......
Had Crama dus toch gelijk he Patrick (alias de Mol)?! ;)
die man kan bij mijn niet meer stuk , het is echt zo'n :ok: vent
en geloof me maar als ik je zeg dat het goed komt als je doet wat hij zegt

mol :twisted: 8)
Mol
Zeer actief

jelle schreef:Hoi

zijn er nu dan weer echte eigen kniebanden voor in de plaats gegroeid of hoe zit dat???
de kunst banden zijn verwijderd,maar omdat hier kapselvorming om gegroed is blijft de knie als alles goed is stabiel dus loopt de hond zonder banden ,zonder pijn en problemen
het eenigste wat je ziet is dat als ze moe gaan worden dat ze beginnen met trekken en als ze net op staan ff op moeten starten als het waren.

jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

v.d Lupinehof schreef:

de kunst banden zijn verwijderd,maar omdat hier kapselvorming om gegroed is blijft de knie als alles goed is stabiel dus loopt de hond zonder banden ,zonder pijn en problemen
het eenigste wat je ziet is dat als ze moe gaan worden dat ze beginnen met trekken en als ze net op staan ff op moeten starten als het waren.

ik vermoedde al zoiets, maar moet je niet juist weer dwars door dat kapsel heen om die banden te verwijderen?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mol
Zeer actief

jelle schreef:
v.d Lupinehof schreef:

ik vermoedde al zoiets, maar moet je niet juist weer dwars door dat kapsel heen om die banden te verwijderen?
er word een kleine snede gemaakt in het kapsel en dan word de kuns band er uit gertokken en het kapsel word dan weer gehecht
de revalidatie periodie is dan maar klijn om dat er in de knie zelf niks meer veranderd word wel is het lidteken net zo als die van de vorigekeer.
hele mooie operatie om te zien.

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Heb al meer goede berichten gehoord over die man.

Veel sterkte met opknappen. :ok:
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Bedankt allemaal voor jullie medeleven! En ik kan je vertellen dat ze tot nu toe super loopt!!! Ik heb een week rustig aan gedaan en even niet hard rennen en voor de zekerheid even op de Metacam gehouden omdat dit niet alleen pijnstillend maar ook ontstekingsremmend werkt. Afgelopen vrijdag ben ik haar op de halve dosis gaan zetten en maandag heeft ze voor 't laatst Metacam gehad en het gaat tot nu toe perfect!!
Ben ook weer begonnen met fietsen en heb vanmiddag zeker een half uur gefietst en zelfs een klein stukje even hard laten rennen zonder problemen!! Ook niet stijf met opstaan! Het litteken was trouwens kleiner als bij de echte knieoperatie, omdat hij nu niet in de knie hoefde te zijn en dus ook niet in het juist net gevormde kapsel heeft hoeven snijden!! Alleen de huid is open gemaakt en hij kon er dan zo bij!! (Wel een raar gezicht hoor als hij zo staat te trekken om die banden eruit te halen...) Vandaar dat de revalidatietijd eigenlijk alleen maar met het litteken te maken heeft en verder praktisch niet de knie en het bindweefsel zelf want daar is hij vanaf gebleven. Haar poot was alleen de eerste dagen even dik van het wondvocht, maar dit was heel snel weer verdwenen en het litteken zit zelf helemaal dicht en zelfs het korstje is er al vanaf!! Wat dat aan gaat geneest ze supersnel!
Nu maar afwachten hoe het gaat als ze langzaam aan steeds meer gaat doen maar dit keer heb ik echt goede hoop!! Ze is op het moment ook supervrolijk en wil zelfs steeds tegen me opspringen wat ze echt niet deed toen ze zo'n last had!!
Ik hou jullie op de hoogte!!! :zwaai:
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hartstikke mooi :ok: :ok: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”