Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor het eerst een reutje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

voor het eerst een reutje

Ongelezen bericht door Peter27 »

Wij hebben gisteren onze herplaats lab gekregen. Een reutje van nu bijna 5 maanden.
Super leuk relaxed beestje en hij doet het uitstekend. Nu zijn wij eigenlijk altijd alleen teefjes gewend dus dit is even wennen haha. Ook is hij jonger we gewend zijn aangezien we tot op heden alleen herplaatsers van een jaar of ouder hebben gehad.

Nu valt er natuurlijk nog weinig te zeggen. Hij is er een dag en moet dus nog wennen. Dan snap ik uiteraard.

Dingen die mij opvallen..
-hij loopt een groot deel van de dag met zijn pipi eruit. Op zich natuurlijk geen probleem maar ik vraag me af of het iets betekend? Kan het zijn dat het komt door de spanning van een nieuw huis? Of moeten we er maar aan wennen?
-ik vind hem heel kalm voor een hondje van 5 maanden. Natuurlijk kan hij lekker spelen in de tuin maar als we gaan wandelen moet ik hem echt motiveren om mee te lopen.
-eten is niet zijn hobby. Ik had daar in een ander topic in voeding al iets over gezegd. Hij was bij zijn vorige eigenaar gewend dat zijn bak gewoon bleef staan en hij kon eten wanneer hij wilde. Maar met 2 honden wordt dat een uitdaging dus daar wil ik vanaf.
Ik ga vanmiddag maar eens wat pakjes smuldier halen om te kijken of hij dat lekkerder vindt dan die pepernoten van Carocroc die hij gewend is.

Greetz Peter
blablabla :)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: voor het eerst een reutje

Ongelezen bericht door Zamunda »

Peter27 schreef:Dingen die mij opvallen..
-hij loopt een groot deel van de dag met zijn pipi eruit. Op zich natuurlijk geen probleem maar ik vraag me af of het iets betekend? Kan het zijn dat het komt door de spanning van een nieuw huis? Of moeten we er maar aan wennen?
Het meest waarschijnlijke is dat het van de spanning is inderdaad.

Peter27 schreef:-ik vind hem heel kalm voor een hondje van 5 maanden. Natuurlijk kan hij lekker spelen in de tuin maar als we gaan wandelen moet ik hem echt motiveren om mee te lopen.
Pups (en zeker eentje die net in een compleet nieuwe omgeving 'gedropt' is) vinden het vaak heel spannend om van huis weg te lopen, dus dat heeft tijd nodig. Hoe loopt hij op de terugweg, moet je hem dan ook motiveren?

Peter27 schreef:-eten is niet zijn hobby. Ik had daar in een ander topic in voeding al iets over gezegd. Hij was bij zijn vorige eigenaar gewend dat zijn bak gewoon bleef staan en hij kon eten wanneer hij wilde. Maar met 2 honden wordt dat een uitdaging dus daar wil ik vanaf.
Ik ga vanmiddag maar eens wat pakjes smuldier halen om te kijken of hij dat lekkerder vindt dan die pepernoten van Carocroc die hij gewend is.
Dan is het waarschijnlijk gewoon gewenning en niet dat het niet 'zijn hobby' is. Als hij gewend is de hele dag door een brokje te snaaien dan gaat hij niet ineens een bak leegeten omdat jij zijn bak weghaalt, heeft even tijd nodig voordat hij dat doorheeft. En misschien vindt hij het ook gewoon niet zo lekker. Smuldier is een goede zet :ok: .

En veel plezier met hem! Ga je nu zelf op cursus met hem?
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Peter27 schreef:Wij hebben gisteren onze herplaats lab gekregen. Een reutje van nu bijna 5 maanden. (...)

- ik vind hem heel kalm voor een hondje van 5 maanden. Natuurlijk kan hij lekker spelen in de tuin maar als we gaan wandelen moet ik hem echt motiveren om mee te lopen.
Ieder hondje is anders natuurlijk, maar hier ging het de eerste drie dagen ook zo. Wat bij onze pup hielp, was om de volwassen hond ook een stukje mee te laten lopen. Hij trekt zich daaraan op.
Verder lopen wij nu eigenlijk steeds hetzelfde korte rondje, zodat het vanzelfsprekend voor hem wordt (en het is toch iedere keer anders, want soms komen kinderen op een skateboard voorbij, en dan komt weer een scooter voorbij...) en uiteindelijk gaan we steeds wat variaties op het rondje verzinnen. Als de pup besluit dat hij even op het grasveldje wil zitten, vind ik dat prima. Dan ga ik er op mijn hurken bij zitten. Dan kan hij mooi de omgeving een beetje in zich opnemen. Uiteindelijk besluit hijzelf dat hij wel weer verder wil :)

Veel plezier samen! :)
Peter27
Zeer actief

Cursus weet ik nog niet eerlijk gezegd. Ik heb met mijn oude lab vroeger cursussen gedaan maar zowel de hond als ikzelf vonden er eigenlijk weinig aan. Vooral veel wachten aangezien de groepen veel te groot waren. Maar ik had bedacht de hond eerst maar even te laten wennen en dan maar zien waar we zin in hebben.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik heb geen antwoord op je vragen maar ik had al eerder gelezen dat jullie op zoek waren naar een herplaatser lab, en dat is dus gelukt! Is het uiteindelijk gelukt via MP of een andere weg?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Peter27 schreef:Cursus weet ik nog niet eerlijk gezegd. Ik heb met mijn oude lab vroeger cursussen gedaan maar zowel de hond als ikzelf vonden er eigenlijk weinig aan. Vooral veel wachten aangezien de groepen veel te groot waren. Maar ik had bedacht de hond eerst maar even te laten wennen en dan maar zien waar we zin in hebben.
Dat lijkt me het belangrijkste. Ook het wandelen en eten, laat eerst maar lekker wennen, komt het meestal vanzelf goed.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :cheer: foto? :lees:

Z’n piepie eruit is idd spanning, alles is nog nieuw en hij weet natuurlijk nog niet wat er van hem verwacht wordt. Het niet mee willen lopen is eigenlijk hetzelde, enige houvast die hij nu heeft is z’n nieuwe huis en het is best spannend om daar weer weg te moeten, maak het gewoon leuk, doe stukjes rennen, huppelen, maakt niet uit, als je hond het maar leuk vind, loopt hij goed mee dan is het de braafste pup van de wereld en beloon je dat met wat lekkers :cheer:

Met eten zou ik idd lekker smuldier blijven geven, dat eet hij vast sneller op dna de brokken, zo went hij er vanzelf aan dat hij op vaste tijden eten krijgt :ok:

Hoe gaat het tussen de honden onderling?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Peter27
Zeer actief

Lunatic schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :cheer: foto? :lees:

Z’n piepie eruit is idd spanning, alles is nog nieuw en hij weet natuurlijk nog niet wat er van hem verwacht wordt. Het niet mee willen lopen is eigenlijk hetzelde, enige houvast die hij nu heeft is z’n nieuwe huis en het is best spannend om daar weer weg te moeten, maak het gewoon leuk, doe stukjes rennen, huppelen, maakt niet uit, als je hond het maar leuk vind, loopt hij goed mee dan is het de braafste pup van de wereld en beloon je dat met wat lekkers :cheer:

Met eten zou ik idd lekker smuldier blijven geven, dat eet hij vast sneller op dna de brokken, zo went hij er vanzelf aan dat hij op vaste tijden eten krijgt :ok:

Hoe gaat het tussen de honden onderling?
Het gaat op zich allemaal prima hoor. Maar ik had niet verwacht dat een pup van 4,5 maanden zo kalm zou zijn.
Niet dat dat erg is.. beter dit dan een hyperdepieper pup.
De honden onderling gaat prima. Alleen als ze allebei iets te kluiven hebben wil mijn oudste lab wel eens waarschuwen dat de pup uit de buurt moet blijven. Maar dat doet hij dan ook keurig. Verder tot op heden niets te klagen.
Voor foto's.. zie fotohoek :)
Peter27
Zeer actief

AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

:I:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Peter27 schreef:AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
:I:

Geef ze met kluiven duidelijk een eigen plek waar de ander niet mag komen, geeft een hoop rust :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”