Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goed maar ook betaalbaar voer
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Goed maar ook betaalbaar voer
Sinds vandaag hebben wij een 2e hond in huis. Een herplaats lab van bijna 5 maanden.
De vorige eigenaar vertelde al dat hij niet heel goed eet. Dat heb ik vanavond ook gemerkt en het verbaasd me een beetje.. onze eerste lab vreet nog net niet z'n bak op.. ongeacht wat erin zit.
De pup krijgt nu carocroc puppy large. Op zich lijkt me het prima voer maar blijkbaar vindt hij het niet heel lekker. Wij voeren zelf al jaren taste of the wild. Maar om daar 2 honden mee te voeren wordt wel wat prijzig. KVV heb ik ook een aantal jaar gevoerd maar daar kreeg mijn hond veel last van oorontsteking van.
Wat is in jullie beleving goed voer maar wel betaalbaar?
Groet Peter
De vorige eigenaar vertelde al dat hij niet heel goed eet. Dat heb ik vanavond ook gemerkt en het verbaasd me een beetje.. onze eerste lab vreet nog net niet z'n bak op.. ongeacht wat erin zit.
De pup krijgt nu carocroc puppy large. Op zich lijkt me het prima voer maar blijkbaar vindt hij het niet heel lekker. Wij voeren zelf al jaren taste of the wild. Maar om daar 2 honden mee te voeren wordt wel wat prijzig. KVV heb ik ook een aantal jaar gevoerd maar daar kreeg mijn hond veel last van oorontsteking van.
Wat is in jullie beleving goed voer maar wel betaalbaar?
Groet Peter
blablabla 

-
- Zeer actief
Re: Goed maar ook betaalbaar voer
OW en ik weet ook niet zo goed wat ik van puppy voer vind. Volgens mij moet een normale brok ook kunnen toch?
blablabla 

- dagmar88
- Zeer actief
Kip aardappel van dogmeat (kibbles) bevalt hier goed.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Puppyvoer is in zoverre nuttig dat puppen nauwere marges hebben qua vitaminen en mineralen en een hogere eiwit- en energiebehoefte hebben. Als je volwassen hond niet te dik wordt, kan hij op willekeurig welk (correct gebalanceerd voor puppen) puppyvoer. Een voer voor volwassen honden kan echter wel geschikt zijn voor volwassen honden, maar te veel (of te weinig) calcium bevatten voor pups. Ook het eiwitgehalte is soms aan de lage kant. Voor pups is minimaal 25% eiwit echt beter, terwijl volwassen honden op zich ook wel lager kunnen (hoewel ik ook hen liever tussen de 25-30% wil hebben). Puppyvoer zit ook hoger in de kcal, waardoor hun verhoogde energiebehoefte niet betekent dat ze immens veel meer hoeven eten. Waar volwassen hondenvoer tussen de 3500-4000kcal zit gemiddeld (en begint bij 2600kcal), zit puppyvoer tussen de 3800-4300kcal, dus dik 10% meer. En in werkelijkheid blijkt het verschil vaak nog wat groter te zijn (qua hoeveel je moet voeren om ze op gewicht te houden).Peter27 schreef:OW en ik weet ook niet zo goed wat ik van puppy voer vind. Volgens mij moet een normale brok ook kunnen toch?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Cavom heb ik goede ervaringen mee met nu 8 honden en altijd nog grote roedels daarvoor die het er goed op deden.
20 kg voor een 35 euro.
20 kg voor een 35 euro.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Domor
- Zeer actief
Zolang er geen nierproblemen bekend zijn, ja. Noa staat ook nog steeds op puppyvoer om die reden (en krijgt daar nog altijd meer van dan dat ze van adult-voer zou moeten krijgen).
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Wij ook. Constante kwaliteit en goed betaalbaar.bouvierpoedel schreef:Cavom heb ik goede ervaringen mee met nu 8 honden en altijd nog grote roedels daarvoor die het er goed op deden.
20 kg voor een 35 euro.
-
- Zeer actief
Lukkulus van zooplus.. eigenlijk nog nooit een hond gehad die het niet lekker vond en t is een geperste brok, van goede kwaliteit..... en t scheelt slepen met zakken , ze brengen t thuis 

- Domor
- Zeer actief
De poedels keken naar Lukullus alsof het vergif was. Zelfs al deed ik er maar 2 of 3 brokken van door het voer (Dan eten ze normaal ook de 'vieze' brokken op) werden er zorgvuldig uit geselecteerd en bleven dan wel in de bak, dan wel ernaast gelegd, liggen, bij beide dames.
-
- Zeer actief
hmm, ik heb altijd de lam/eend versie , werkelijk nog nooit een weigeraar gehad, zelfs de katten eten het
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Hier krijgen de honden Darf-brokken. Maar als je op je portemonnee moet letten komen de hondenbrokken van Lidl heel goed uit de testen...
Mijn zusje heeft ook een Lab die niet zo goed eet en die geeft ze sinds kort Farmfood en dat gaat er heel goed in!
Mijn zusje heeft ook een Lab die niet zo goed eet en die geeft ze sinds kort Farmfood en dat gaat er heel goed in!

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
Wat leuk! Je hebt dus een herplaats labrador gevondenPeter27 schreef:Sinds vandaag hebben wij een 2e hond in huis. Een herplaats lab van bijna 5 maanden.
Groet Peter

Onze pup (ook bijna 5 maanden) krijgt de brokken van Edgard & Cooper Puppy (met kip, eend, pompoen en banaan). Niet heel goedkoop maar zodra de zak van 7 kg op is, kijk ik wel weer verder.
Het valt hier erg goed in de smaak en ik gebruik het zelfs om mijn volwassen hond mee te belonen. Ook hij vindt ze erg lekker namelijk

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Heavy zei het al, goed voer is voer waar je hond het goed op doet.
En dat kan dus per hond verschillen.
Habibi doet het al heel lang (nagenoeg vanaf meteen toen ik haar had) goed op Prins voer.
Ze krijgt Prins-ProCare-super-active. En dan de variant voor grote honden. (Dit voer is er in kleine en groter brok formaat)
Nederlands merk, niet het allergoedkoopste supermarktvoer, maar zeker ook niet het allerduurste A-merk.
Voor haar is dat de basis.
Daarnaast krijgt ze een enkele keer kvv, eens een runderkophuid, af en toe eens een dag een ander merk brokken (ze heeft wel eens een zak voer gewonnen her en der, en dat voer ik dus ook gewoon op)
Op vakantie kreeg ze zelfs een paar keer een kuipje van dat luxe natvoer. (Even wat extra's op lange pittige wandeldag) pensstaafjes, beloningen tijdens training. Of gewoon een keer iets dat ik toevallig in huis heb.
Ook ik ben van mening dat altijd 100% hetzelfde voer niet per se goed is. Ik geloof niet dat er een voer soort is met de 100% perfecte samenstelling voor íedere hond.
Maar de standaard basis is bij mij dus dat Prins voer. En dat bevalt príma.
En dat kan dus per hond verschillen.
Habibi doet het al heel lang (nagenoeg vanaf meteen toen ik haar had) goed op Prins voer.
Ze krijgt Prins-ProCare-super-active. En dan de variant voor grote honden. (Dit voer is er in kleine en groter brok formaat)
Nederlands merk, niet het allergoedkoopste supermarktvoer, maar zeker ook niet het allerduurste A-merk.
Voor haar is dat de basis.
Daarnaast krijgt ze een enkele keer kvv, eens een runderkophuid, af en toe eens een dag een ander merk brokken (ze heeft wel eens een zak voer gewonnen her en der, en dat voer ik dus ook gewoon op)
Op vakantie kreeg ze zelfs een paar keer een kuipje van dat luxe natvoer. (Even wat extra's op lange pittige wandeldag) pensstaafjes, beloningen tijdens training. Of gewoon een keer iets dat ik toevallig in huis heb.
Ook ik ben van mening dat altijd 100% hetzelfde voer niet per se goed is. Ik geloof niet dat er een voer soort is met de 100% perfecte samenstelling voor íedere hond.
Maar de standaard basis is bij mij dus dat Prins voer. En dat bevalt príma.

-
- Zeer actief
Afwisseling snap ik natuurlijk. Daarbij doen mijn oren zeer van het geluid van honden die brokken eten.. Van die krokante saaie bolletjes met elke hap dezelfde smaak en textuur. Zou ik zelf ook niet blij van worden.
Onze honden krijgen daarom eigenlijk dagelijks de tafelresten erbij, eitjes (rauw met schil), vleeswaren die tegen de houdbaarheid aan zitten, een appeltje/banaantje op z'n tijd.
Ik ben overigens uiterst tevreden over Taste of the Wild. Dus wellicht blijft het daar gewoon bij hoor. Mijn oude lab doet het uitstekend op de vis variant.
Onze honden krijgen daarom eigenlijk dagelijks de tafelresten erbij, eitjes (rauw met schil), vleeswaren die tegen de houdbaarheid aan zitten, een appeltje/banaantje op z'n tijd.
Ik ben overigens uiterst tevreden over Taste of the Wild. Dus wellicht blijft het daar gewoon bij hoor. Mijn oude lab doet het uitstekend op de vis variant.
blablabla 

Als je hond het daar goed op doet, zou ik dat niet veranderen.Peter27 schreef:Afwisseling snap ik natuurlijk. Daarbij doen mijn oren zeer van het geluid van honden die brokken eten.. Van die krokante saaie bolletjes met elke hap dezelfde smaak en textuur. Zou ik zelf ook niet blij van worden.
De andere hond is er pas net, dus wie weet slobbert hij de bak binnen de korste keren ook leeg.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
under the red sky schreef:Wij ook. Constante kwaliteit en goed betaalbaar.bouvierpoedel schreef:Cavom heb ik goede ervaringen mee met nu 8 honden en altijd nog grote roedels daarvoor die het er goed op deden.
20 kg voor een 35 euro.
Zitten af en toe wel keiharde brokken bij. Daar breken ze zowat hun tanden op.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Prins is hier ook de enige brok die echt met smaak gegeten wordt.
Ik heb verschillende merken geprobeerd die steeds even met smaak gegeten werden, maar de Prins daar doen ze het het allerbeste op hier.
Ik combineer wel met Hunters Home vers vlees, dus variatie hebben ze ook wel.
Maar ze hebben goede ontlasting, niet teveel en wel stevig. En qua vacht glanzen ze ze je tegemoet.
Ik heb verschillende merken geprobeerd die steeds even met smaak gegeten werden, maar de Prins daar doen ze het het allerbeste op hier.
Ik combineer wel met Hunters Home vers vlees, dus variatie hebben ze ook wel.
Maar ze hebben goede ontlasting, niet teveel en wel stevig. En qua vacht glanzen ze ze je tegemoet.
-
- Zeer actief
Ik vind Prins ook heel fijn. Ik geef nu de High Energy variant en hoewel Manu erg gevoelige darmen heeft gaat dit voer heel goed. Hij vindt het ook heel erg lekker!
Hij blijft nu ook mooi op gewicht met porties die hij makkelijk op kan eten.
-
- Zeer actief
Hebben jullie dan de geperste variant van Prins, of de gewone brok, Petra1 en Manuma?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Dog lovers gold Original is geschikt voor alle leeftijden
De nieuwe (en goedkopere) In Balance van DLG ook.

-
- Zeer actief
Ik ken twee zeer moeilijk etende labradors, op een gegeven ze zelf tussen twee soorten laten kiezen
Geperste brok gaat beter dan krokante brok, af en toe wat anders maakt het eten ook interessant.
Smuldier vlees gaat er altijd goed in bij beide
Het kan ook maar zo zijn dat het bij je pup nog omslaat, 5 maand is ook nog heel jong
En wat al gezegd is, je hond laat zien of iets een goede brok is.
Nou vind ik wel dat je bij een opgroeiende labrador wel een beetje kritisch moet kijken naar de verhoudingen
Geperste brok gaat beter dan krokante brok, af en toe wat anders maakt het eten ook interessant.
Smuldier vlees gaat er altijd goed in bij beide
Het kan ook maar zo zijn dat het bij je pup nog omslaat, 5 maand is ook nog heel jong
En wat al gezegd is, je hond laat zien of iets een goede brok is.
Nou vind ik wel dat je bij een opgroeiende labrador wel een beetje kritisch moet kijken naar de verhoudingen
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik heb de geperste variant.Zyntia schreef:Hebben jullie dan de geperste variant van Prins, of de gewone brok, Petra1 en Manuma?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Ik ben erg te spreken over dog lovers gold, zowel de original als de balance.
Tussendoor voer ik wel een sprins lam/rijst, ook een erg fijne brok.
Tussendoor voer ik wel een sprins lam/rijst, ook een erg fijne brok.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat voer ik ook (iets minder eieren) en geregeld wat groente wat van onze maaltijd overblijft, karnemelk of yoghurt en eens in de week een vuile penslap. Biko is vanaf zijn 6e van de brokken overgestapt en de 2 teckels voer ik het vanaf dat ik ze bij de fokker ophaalde. Het bevalt prima, ze eten met smaak, de pups groeien mooi gelijkmatig, ze glimmen en de honden mankeren zelden wat. En smuldier compleet is inderdaad heel betaalbaar.Cleva schreef:Verder eten ze voor ongeveer twee derde smuldier (ligt bij de albert heijn in de vriezer. Heel fijn kvv-tje. Kost minder dan een goede brok) en daarnaast veel eieren, kippenpoten en een keer in de week makreel en een keer in de week gekookte runderlever (Hein wordt hysterisch als hij het doorkrijgt).

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind Prins ook heel goedManuma schreef:Ik vind Prins ook heel fijn. Ik geef nu de High Energy variant en hoewel Manu erg gevoelige darmen heeft gaat dit voer heel goed. Hij vindt het ook heel erg lekker!

Ik ben blijkbaar niet erg merkvast maar 1 ding is zeker - ik blijf bij een geperste brok.

-
- Zeer actief
Ik heb ook de geperste variant.petra1 schreef:Ik heb de geperste variant.Zyntia schreef:Hebben jullie dan de geperste variant van Prins, of de gewone brok, Petra1 en Manuma?
Opvanghonden gaf ik ook vrijwel altijd Prins Super Active of Standard Fit. Ze knapten er altijd gigantisch van op. Super Active bevat meer vet dus kregen ze snel vlees op de botten

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Bedoel je dan de Orlando brokken? Ik heb dat een keer gehaald omdat ik niets meer had en de dierenwinkel dicht was. Maar ik vond het heel penetrant ruiken en Kiwi at het niet. Dat is een beetje raar want Kiwi is normaal niet kieskeurig. Ik heb toen voor dr staan kokkerellen zodat t kind niet met honger naar bed moest.Ingrid48 schreef:Hier krijgen de honden Darf-brokken. Maar als je op je portemonnee moet letten komen de hondenbrokken van Lidl heel goed uit de testen...

- dagmar88
- Zeer actief
De premium variant is niet verkeerd. Zag net dat de naam veranderd is in orlando gourmet, het was eerst optidog premium.Paisley schreef:Bedoel je dan de Orlando brokken? Ik heb dat een keer gehaald omdat ik niets meer had en de dierenwinkel dicht was. Maar ik vond het heel penetrant ruiken en Kiwi at het niet. Dat is een beetje raar want Kiwi is normaal niet kieskeurig. Ik heb toen voor dr staan kokkerellen zodat t kind niet met honger naar bed moest.Ingrid48 schreef:Hier krijgen de honden Darf-brokken. Maar als je op je portemonnee moet letten komen de hondenbrokken van Lidl heel goed uit de testen...
Helaas hebben ze hier meestal alleen light en die hoef ik niet.