Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Ultra*
nieuw lid
Aantal honden: 1

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Ultra* »

Hallo,

Eyscha en haar baasjes stellen zich met veel plezier voor.
Eyscha is een heel knap zwart Duitse Herder teefje van bijna 6 jaar oud.
Helaas heeft ze in februari dit jaar haar grote vriendin en voorbeeld Ultra verloren.
Ultra was volgens Eyscha nog knapper dan haar, haar kleur was Oost Duits Wolfsgrauw met een prachtige weelderige dikke bos met haar.
Ultra was ook een Duitse Herder teefje en mocht helaas maar 8 jaar jong worden, mijn baasje en ik missen haar vreselijk.

Nu wij na een aantal maanden het gemis van Ultra een plaatsje kunnen geven willen wij voorzichtig op zoek gaan naar een nieuwe vriend of vriendin voor Eyscha, alleen is maar alleen toch?

Eyscha is heel gemakkelijk in de omgang, heel braaf, lief voor andere dieren en helemaal zot op kinderen, ze kan goed alleen zijn, sloopt niets en is niet vervelend, echt een geweldige hond.
Ze is gesteriliseerd.
Ze loopt graag met een bal, flos of bot en kan goed delen.

In onze zoektocht naar een nieuw vriendje zijn wij tegen enkele rassen aangelopen die wij fantastisch vinden.
Wij zijn ook op zoek naar een kleiner ras dan de Duitse Herder en naar een herplaatser, een leuke ondeugende speelse en sociale hond.
Omdat wij twee kleinkinderen hebben ( van 7 en 12 jaar oud) zou het fijn zijn dat hij of zij daarmee overweg kan.

Onze voorkeur gaat uit naar de volgende rassen (willekeurige volgorde):
- De Sheltie
- De Hollandse Smoushond
- Het kooikerhondje
- Het Markiesje

Zijn er mensen hier die ons tips kunnen geven of voor cq nadelen bij bovenstaande rassen?
Is het bijvoorbeeld mogelijk om deze rassen met een Duitse Herder samen te hebben?

Wat wij kunnen bieden is:
Veel liefde, ruimte, aandacht en regelmatig mee met de camper op vakantie.
Groetjes Joop, Elly & Eyscha
Ultra*
nieuw lid

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Ultra* »

Dank je wel voor jullie antwoord.
Inderdaad het liefst een herplaatser omdat wij vinden dat iedere hond een tweede kans verdiend, en Eyscha is een enorme lieve hond maar ook soms Duitse Herder lomp, ze staat en zit regelmatig op onze tenen en snapt niet dat wij dan auww roepen :D
Een kleiner ras betekend ook een kleiner pup formaat en ik moet er niet aandenken dat onze zwarte kanjer er bovenop ga liggen.
Wij zijn er van bewust dat het een hele klus gaat worden om van bovenstaande rassen een herplaatser te vinden maar wij hebben geen haast.
Wij hebben altijd meerdere Duitsers bij elkaar gehad, reuen en teven samen, ging altijd perfect.
Maar nu zijn we toch toe aan iets kleiner.
Groetjes Joop, Elly & Eyscha
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

welkom, ik zou gewoon zo hier en daar eens kijken wat er langs komt, soms kom je iets tegen wat je kan verrassen en waar je nog niet eerder over na gedacht hebt..
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Heb je al eens naar een Welsh Corgi Cardigan gekeken? Een grote hond in een kleine verpakking...eentje met een echt herder karakter die jullie teef prima zal snappen! Even wennen aan het uiterlijk...dat hoort erbij. Ik heb er 2 gehad, mijn laatste teefje is begin mei overleden....16 jaar oud!!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik heb toevallig wel een heel leuk kooikertje gehad. Beetje terughoudend naar vreemden, maar met duidelijke instructies binnen de kortste keren dikke maatjes ermee. Sociaal naar andere honden ook. Tot haar verbazing ook goed te behandelen door de d.a. " Die maak ik maar zelden zo vriendelijk mee." Maar met kinderen ging het niet zo goed. Zou dat dus niet doen met je kleinkinderen.
Een kooikerhondje heeft ook erg veel energie, daar moet je echt wel wat mee doen. Ze worden omschreven als gevoelig, maar met een kort lontje, dat klopt denk ik wel aardig.

Succes met je zoektocht, leuk!
Laat je weten wat het geworden is?

Overigens, zit er nu bij mijn buren een hele leuke hond: tussen een herder en mijn hondje op de foto in. Zelfde kleur, maar stokharig en met herderoortjes. Volgens mij is het een opvanger uit Rusland, waar de buurvrouw vandaan komt.
Zit daar al een poosje in de tuin en lijkt een rustige hond. Ik kan eens informeren?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als je herders gewend bent, zal een markiesje erg wennen worden. Gevoelig, veel zijn nogal snel onder de indruk, kunnen kefferig zijn en ze hebben een heel ander soort energie dan herders. Verder zijn er maar weinig herplaatsers van. En ook voor pups heb je een enorme wachtlijst.
Ik kan in ieder geval aanraden om kennis te gaan maken met de verschillende rassen en te ervaren hoe ze zijn voor je een beslissing neemt. Ik zou denk ik in rasgroep 1 blijven, maar dan kleiner formaat. Bijvoorbeeld een Welsh Corgi of een sheltie
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Welkom! Ik vind de honden van Heavy echt een leuker herder-combinatie om te zien.

Zijn jullie eventueel ook geïnteresseerd in een kruising met herders?
Ik weet niet of het nog up-to-date is hoor, maar bijv. Kaylie is een herder kruising.
Mix Australische Collie/Herder

Deze sportiefe dame van 7 jaar zoekt ook sportieve baasjes die samen met haar actief willen zijn. Kaylie is een leuke, lieve en sociale meid.Zij heeft een grote wil to please en leert graag nieuwe dingen. Met andere honden kan zij prima omgaan.
http://www.collie-in-nood.com/ --> collies -> pagina 2
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!

Je kunt nu een eigen topic aanmaken dus ik sluit deze.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”