Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen gezocht met SLO

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Solo
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ervaringen gezocht met SLO

Ongelezen bericht door Solo »

Hallo,
Mijn hond heeft hoogstwaarschijnlijk de auto immuunziekte Symmetrische Lupoide Onychodystrofie (SLO). Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze ziekte. Graag zou ik willen weten wat voor behandelingen er gestart zijn op het moment dat de ziekte ontdekt werd. Ben ook benieuwd naar de medicatie/supplementen/voorzorgsmaatregelen die gebruikt worden op het moment dat de ontstekingen van de nagels weer wat onder controle zijn. Hoor daarnaast natuurlijk graag succesverhalen van honden die weer blij rondrennen, maar wil uiteraard ook weten of er nog vaak terugvallen zijn geweest.
Kortom, alle ervaringen zijn welkom! Ben me op dit moment zoveel mogelijk aan het inlezen om de juiste keuzes te maken.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Ervaringen gezocht met SLO

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als je FB hebt; er is een groep over. Ik zou naar een Dermatologe gaan; ik kan je mevr Vroom in Udenhout meer dan van harte aanbevelen.

Suzanne
Solo
Vaste gebruiker

Bedankt voor je reactie.
De Facebook groep had ik vorige week gevonden en een verzoek om lid te worden gedaan. Was bang dat hij misschien niet meer actief was, maar hopelijk duurt de acceptatie gewoon wat langer door de vakantieperiode.
Mevrouw Vroom houd ik in gedachten.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta heeft dit zeer waarschijnlijk ook.
Hij heeft een kuurtje prednison gehad en een tijd op hoogsensitieve brokken gestaan om te kijken of het door een voedselallergie werd getriggerd, dat bleek niet zo te zijn.
Na de prednison kreeg hij een wat mildere variant (zo is me uitgelegd) moderin.
Het gaat nu heel goed met hem, vorige maand werd de moderin gehalveerd ( nu 2 mg) en werd me aangeraden de poten regelmatig te weken in biotex.
Vanmorgen weer op controle geweest en de DA was zeer tevreden over het verloop, er waren hier en daar nog een enkel puntje van ontsteking.
Hij blijft nog wel op 2 mg dagelijks staan omdat hij zijn ogen ontstoken heeft, dat is nog een lastig iets om weg te krijgen en ze wil ff bekijken of het met elkaar verband heeft.
Hij heeft ook oogzalf gekregen.
Over 2 weken moet ik weer komen.
Oja het bleek dus niet door voedselallergie getriggerd te zijn dus nu krijgt hij zijn gewone voer weer.
Afgezien van zijn nagels en zijn ontstoken ogen mankeert hij helemaal niks en vertoont hij geen ziektebeeld gelukkig, hij is net zo happy de peppie als altijd (natuurlijk wel wat slomer door het hete weer).
In het begin heeft ie even gemankt maar meer niet.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust en ik hoop dat ik ze kan beantwoorden.
Nogmaals, de DA was zeer positief en hoopvol gestemd, ze zei als het zo door blijft gaan zie je er volgend jaar niks meer van. :cheer:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Solo
Vaste gebruiker

Hoi Ptje,
Jij ook bedankt voor je reactie! Fijn om te lezen dat het met Rasta nu zo goed gaat.
Mijn hond is helaas niet zo vrolijk, hij heeft er echt veel pijn aan. En net op het moment dat hij zich weer iets beter begint te voelen, scheurt hij bij een misstap weer een nagel die dan gaat bloeden en scheef staat. Weer veel pijn en ook meteen weer een zielige hond :ugh:
Zou je me nog willen vertellen hoeveel tijd je nu ongeveer verder bent na het eerste starten van de eerste medicatie? Ben ik nog wel benieuwd naar. Het zou in ieder geval super zijn als Rasta deze stijgende lijn vasthoudt en er volgend jaar niks meer van te zien is!
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Oef, dat was zo rond april-mei.
De eerste paar weken heeft ie ongeveer 2 keer een week lang gemankt, hij likte ook veel aan zijn voorpoten, op een gegeven moment tot bloedens toe.
Na die prednisonkuur ging het beter.
Beterschap en sterkte gewenst met jouw hond.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Solo
Vaste gebruiker

Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”