Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Warm weer
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
- Aantal honden: 1
Warm weer
Nu het zo lang warm weer blijft laat de hond niwt te lang op tegels fiets paden en asfalt of duin zand lopen de temperaturen lopen erg hard op
Rond de 50 graden of meer. Net als je auto parkeren in de schaduw van 24 graden loopt dat ook op tot 43 graden. Ik zie nog altijd te Veel mensen hun honden uitlaten tussen 2 en 4 uur smiddags dan vraag je om problemen. Bij stil staat water oppassen voor blauwalg. Kort snuitje honden zijn gevoeliger voor warmte dan andere.
Ik kan ook de link geven waar ik deze info vandaan heb indien noodzakelijk.
Rond de 50 graden of meer. Net als je auto parkeren in de schaduw van 24 graden loopt dat ook op tot 43 graden. Ik zie nog altijd te Veel mensen hun honden uitlaten tussen 2 en 4 uur smiddags dan vraag je om problemen. Bij stil staat water oppassen voor blauwalg. Kort snuitje honden zijn gevoeliger voor warmte dan andere.
Ik kan ook de link geven waar ik deze info vandaan heb indien noodzakelijk.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
- Actief
Re: Warm weer
https://www.doggo.nl/artikelen/verzorgi ... en-warmte/
http://m.martingausgoes.nl/nieuwsbrief/ ... warm-weer/
https://www.medpets.nl/honden-en-warm-weer-8-tips/
http://m.martingausgoes.nl/nieuwsbrief/ ... warm-weer/
https://www.medpets.nl/honden-en-warm-weer-8-tips/
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Bedankt Hopelijk heb je er een paar van de dood gered hier.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Okay, dus niet fietsen tussen 12.00 en 14.00? Mooi, weer wat geleerd.
Suzanne
Suzanne
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Fijn hoor, dit wist ik allemaal nog niet.
-
- Zeer actief
Nu weet je ook waarom je hond korte pootjes heeft . Die zijn helemaal weg gesmolten van het asfalt .Tamara81 schreef:Bedankt voor de tip!![]()
Helemaal niet bij nagedacht dat het smeltende asfalt zo heet is voor de voetkussentjes van de hond.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Tja we maken er suikerhondjes van... das veel beter. T leven stopt bij 20°c.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
En toch zijn er nog steeds mensen die er niets van snappen. Afgelopen week toch weer 2 mensen met hun hond zien fietsen midden op de dag bij 28 graden. Ook eentje die zijn hond op een veld half dood liet rennen achter een balletje aan. En als ik er iets van durf te zeggen, dan krijg ik toch een grote bek.

-
- Zeer actief
Poosje in de vrieskist ipv bench misschien dat het weer aangroeit en je de hond terug krijgt die je graag wilde. Of 4 verlengende protheses want zo heeft het beest ook geen gelukkig leven en jullie ook niet om daar tegen aan te kijken . Wat een drama . Is er trauma verwerking aanwezig en een relatie therapeut want ze zal het jullie wel kwalijk nemen , is natuurlijk wel jullie schuld.Tamara81 schreef:Ja, ze is binnen 3 zomers van schofthoogte 50 naar 25 gegaanbouvierpoedel schreef:Nu weet je ook waarom je hond korte pootjes heeft . Die zijn helemaal weg gesmolten van het asfalt .Tamara81 schreef:Bedankt voor de tip!![]()
Helemaal niet bij nagedacht dat het smeltende asfalt zo heet is voor de voetkussentjes van de hond.Die mag overdag niet meer buiten komen in de zomer. Straks hou ik geen hond meer over.

-
- Zeer actief
Juist zijn nu net van die dingetjes waar je niet bij stilstaat .Lizzie. schreef:wat ben ik blij dat er nog iemand na denkt

- dagmar88
- Zeer actief
incubi666 schreef: Ik kan ook de link geven waar ik deze info vandaan heb indien noodzakelijk.

- Pepie
- Zeer actief
JuistCaro schreef:En toch zijn er nog steeds mensen die er niets van snappen. Afgelopen week toch weer 2 mensen met hun hond zien fietsen midden op de dag bij 28 graden. Ook eentje die zijn hond op een veld half dood liet rennen achter een balletje aan. En als ik er iets van durf te zeggen, dan krijg ik toch een grote bek.
Hier ook hoor..gewoon naast de fiets met tong op voetzolen.

- Pepie
- Zeer actief
Ja hè?dagmar88 schreef:incubi666 schreef: Ik kan ook de link geven waar ik deze info vandaan heb indien noodzakelijk.Ach wat een lieverd.
En gelijk weer in de zeik genomen

-
- Zeer actief
dagmar88 schreef:incubi666 schreef: Ik kan ook de link geven waar ik deze info vandaan heb indien noodzakelijk.Ach wat een lieverd.

-
- Zeer actief
Het gaat ook altijd goed tot het een keer fout gaat.Caro schreef:En toch zijn er nog steeds mensen die er niets van snappen.
Ik ben nooit krampachtig met heet weer omgegaan, fietsen deden we in de vroege ochtend en verder liepen we in de schaduw en in de buurt van water.
De honden liepen tijdens de middag met twee vingers in de neus een ronde van twee uur tijdens een hittegolf, en dat járenlang.
Tot ze op een dag aan het einde van onze wandeling plots wel oververhit geraakten. We hadden diezelfde ronde al tig keer gedaan die zomer en toch ging het toen verkeerd. Sindsdien pas ik echt wat meer op, vooral met honden die moeilijk grenzen aangeven.
Schei toch uit. Met die warmte verbranden ze lekker extra calorieën en ik heb ze nog nooit horen klagen. Dus we gaan gewoon volle kracht vooruit, lekker met het zonnetje op de kop en de tong tegen de kont. En blauwalg is goed voor je immuunsysteem.
-
- Zeer actief
Sorry, dit is het verkeerde topic, het forum-rel topic is een anderSandra&co schreef:Schei toch uit. Met die warmte verbranden ze lekker extra calorieën en ik heb ze nog nooit horen klagen. Dus we gaan gewoon volle kracht vooruit, lekker met het zonnetje op de kop en de tong tegen de kont. En blauwalg is goed voor je immuunsysteem.

Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Idd. Hier staat ook alles op een pak minder. Trainingen worden helemaal aangepast.
Wat is er nou lollig om je hond zich te laten af beulen met 30 graden gewoon om te kunnen zeggen dat je je hond nog afbeult aan 30 graden en daarbij niet dood gevallen is?
Honden heb ik nog altijd voor mijn en hun plezier.
Wat is er nou lollig om je hond zich te laten af beulen met 30 graden gewoon om te kunnen zeggen dat je je hond nog afbeult aan 30 graden en daarbij niet dood gevallen is?
Honden heb ik nog altijd voor mijn en hun plezier.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik fiets tussen 8 en 10 met ze in t weekend... daarna gaan we wandelen 4x verdeeld over de dag. En 1x zwemmen achterin de middag of bij de middag/avondwandeling.
Trainen wel gewoon in de avond. Overdag nu er geen examens/wedstrijden meer voor de deur staan niet boven de 30°C.
Maar dat is ook omdat bijna iedereen met vakantie is en er dan een pakwerker voor 2 honden moet komen. Meestal dus die van mij... dat vind ik niet zo nodig.
Ze hebben overigens heel veel minder last van de warmte dan vorig jaar. Dat valt me al een tijd op. Ze zijn er aan gewend lijkt t.
Trainen wel gewoon in de avond. Overdag nu er geen examens/wedstrijden meer voor de deur staan niet boven de 30°C.
Maar dat is ook omdat bijna iedereen met vakantie is en er dan een pakwerker voor 2 honden moet komen. Meestal dus die van mij... dat vind ik niet zo nodig.
Ze hebben overigens heel veel minder last van de warmte dan vorig jaar. Dat valt me al een tijd op. Ze zijn er aan gewend lijkt t.
Laatst gewijzigd door malinois op 21 jul 2018 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
je kan nooit genoeg waarschuwen,
er zijn genoeg mensen die nooit nadenken,
Lana bescherm ik ook met deze warmte, die kent geen ho,
dus alles gebeurt in de relax stand.

er zijn genoeg mensen die nooit nadenken,
Lana bescherm ik ook met deze warmte, die kent geen ho,
dus alles gebeurt in de relax stand.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Shit, ik laat Oor elke middag uit ergens tussen 12 en 14 uur, we lopen erheen over tegels, het weggetje in het park is asfalt en dan gooi ik nog met takken ook. Ik zal wel een dierenbeul zijn 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
Gisteren middag zag ik ook een man met een hond fietsen , hij passeerde een vrouw en die zei dat het veel te warm was om te fietsen met de hond, ik hoorde die man terug zeggen ach, dat is gelul als je een flesje water meeneem is het prima te doen , die vrouw keek mij aan en schudde maar haar hoofd en ik ook
Vanmorgen even in de stad geweest, lopen daar dus echt mensen met hun hond, het was echt bloedje heet en wil niet weten hoe heet die stoep daar is. Toen wij om 13.00 uur weggingen zagen we net mensen aan komen lopen met een berner sennenhond, echt niet wijs.
-
- Actief
Onze hond komt in de middag ook niet buiten ook al is hij getrained om op warm asfalt te lopen. Ik zie ook dat mensen op het heetst van de dag hun hond uitlaten als ik er iets van zeg krijg ik ook een grote nek
Een grote ronde doen we altijd na 22.00 de rest om half 8 en een zeer kort rondje rond half 12. Waar hij 2 keer gezwommen heeft.
Een grote ronde doen we altijd na 22.00 de rest om half 8 en een zeer kort rondje rond half 12. Waar hij 2 keer gezwommen heeft.
- Tineke
- Zeer actief
Wij hebben heerlijk gewandeld van 5.00 tot 7.15 zojuist in de duinen. Dan is het nog lekker koel en zijn ze actief zat. De tweede langere ronde is vanmiddag en sowieso niet zo lang als de ochtend en is een aanlijnwandeling in Woestduin ofzo (bos). Verder nog tweemaal een korte plasronde door de buurt.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Ah, jij was nog vroeger uit de veren dan ik! Wij waren om 07.00u weer terug van anderhalf uur wandelen. Heerlijk! Jip geniet daar zichtbaar van.Tineke schreef:Wij hebben heerlijk gewandeld van 5.00 tot 7.15 zojuist in de duinen. Dan is het nog lekker koel en zijn ze actief zat. De tweede langere ronde is vanmiddag en sowieso niet zo lang als de ochtend en is een aanlijnwandeling in Woestduin ofzo (bos). Verder nog tweemaal een korte plasronde door de buurt.
Vanmiddag doen we alleen het verplichte poep- en plasrondje, meer niet. Gelukkig kunnen we in onze wijk veel over gras en in de schaduw lopen. Dat scheelt. Maar verder doen we heel weinig hoor. Wat spelletjes in en om huis, maar zeker niet in de zon.
- Tineke
- Zeer actief
Ja heerlijk is dat zo vroeg, koel en rustig en je ziet de mooiste dingen. Vanochtend een hele vossenfamilie in de duinennatalie schreef:Ah, jij was nog vroeger uit de veren dan ik! Wij waren om 07.00u weer terug van anderhalf uur wandelen. Heerlijk! Jip geniet daar zichtbaar van.Tineke schreef:Wij hebben heerlijk gewandeld van 5.00 tot 7.15 zojuist in de duinen. Dan is het nog lekker koel en zijn ze actief zat. De tweede langere ronde is vanmiddag en sowieso niet zo lang als de ochtend en is een aanlijnwandeling in Woestduin ofzo (bos). Verder nog tweemaal een korte plasronde door de buurt.
Vanmiddag doen we alleen het verplichte poep- en plasrondje, meer niet. Gelukkig kunnen we in onze wijk veel over gras en in de schaduw lopen. Dat scheelt. Maar verder doen we heel weinig hoor. Wat spelletjes in en om huis, maar zeker niet in de zon.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wij zetten de wekker momenteel om half 5. Dan gaan de paarden er ook uit. Die kunnen dan tegen de middag als het bloedheet is weer naar binnen, daar staan ze koeler en hebben ze geen last van de vliegen. De honden gaan dan ook gelijk mee op een grote ronde en kunnen zich even lekker uitleven. Overdag laat ik de honden wel veel uit maar steeds kleine stukjes even door het land voor het huis. Ze drinken veel en moeten ook wel veel plassen. Als het na 22 uur afgekoeld is mogen ze nog even lekker rennen. De rest van de dag liggen ze voor de ventilator of airco.
Hoop dat het komende week meevalt, die hittegolf zie ik echt niet zitten. Ben dol op mooi weer en zon maar dit is wel een beetje té.
Hoop dat het komende week meevalt, die hittegolf zie ik echt niet zitten. Ben dol op mooi weer en zon maar dit is wel een beetje té.