Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jerry weer aangevallen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Jerry weer aangevallen

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Gisteren was ik met Jerry op een workshop "balans en coördinatie". Er was ook een Duitse herder reu die zich vanaf het begin al niet vriendelijk gedroeg naar de andere honden. Jerry is al 2 keer aangevallen door Duitse herders dus ik ben altijd op mijn hoede bij Duitse herders en ik probeer ze te vermijden. Er was ook een Duitse dog reu, een vrolijke en vriendelijke hond die we vaker tegen zijn gekomen op workshops.

Ik had met Jerry een oefening gedaan en ik liep terug naar onze plek in de schaduw. We liepen met onze rug naar de Duitse herder. Ineens dook de Duitse herder bovenop Jerry en greep hem bij zijn nek. Hij had zich blijkbaar losgetrokken van zijn baas. Gelukkig kon de vrouw die de workshop gaf de hond er heel snel weer af trekken. Inmiddels had de Duitse dog zich ook losgetrokken van de baas. Hij greep Jerry bij zijn nek en begon wild te schudden alsof hij een prooi had. Ik dacht echt even dat ik Jerry kwijt was. De eigenaresse van de dog en de vrouw die de workshop gaf konden de hond van Jerry af trekken en ik liep snel met hem naar een rustig plekje in de schaduw. Ik stond te trillen op mijn benen en ik was zo misselijk dat ik bijna moest overgeven. Als zoiets gebeurt dan bevries ik en het lukt me niet om in te grijpen.

Ik heb Jerry uitgebreid gecontroleerd op verwondingen, maar ik kon helemaal niks vinden en hij liep normaal. Ik kan me niet voorstellen dat het schudden van die Duitse dog helemaal geen schade heeft aangericht, dus ik hou hem de komende dagen maar goed in de gaten. De eigenaresse van de Duitse dog was ook heel erg geschrokken. Ze zei dat haar hond echt nog nooit iets van agressie had vertoond en ik geloofde haar. Ze heeft wel 1000 keer sorry gezegd. Jerry herstelde zich opmerkelijk snel en wilde zelfs nog wel een parcours lopen.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Jerry weer aangevallen

Ongelezen bericht door Lothian »

Zo zeg, dat lijkt me enorm schrikken. Goed van je dat Jerry toch nog een parcourtje met je wilde lopen, dan is hij in ieder geval van de schrik bekomen en lukte het jou ook weer iets te ontspannen hoop ik. Hij zal wel wat spierpijn krijgen. Geef hem maar een flinke knuffel!
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

gelukkig is alles goed afgelopen, en is er geen verdere schade dan waarschijnlijk spierpijn.

denk dat de meeste mensen de kracht onderschatten die van zo'n grote hond kan komen,
vooral als ze de kans krijgen om weg te sprinten aan een wat te lange lijn,
dan is de kracht enorm en ben je ze kwijt, vooral als je met je buurgenoot zit te kleppen en niet op de hond let.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind het echt superlomp om met een hond die al onvriendelijk is naar andere honden naar zon workshop te gaan en dan ook de riem nog te laten schieten. Als je weet dat je hond zo doet moet je hem gewoon vasthebben en -houden, klaar. Op een workshop moet je hond met jou bezig zijn en helemaal geen tijd hebben om somaar naar een passerende hond te snokken, en als je dat niet voor elkaar krijgt kom je maar lekker niet. Das toch doodeng voor de rest. De andere aanwezigen hebben na zon incident vast ook niet meer zon ontspannen middag.

Fijn dat Jerry wel snel herstelde!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou dat was dan weer even een leer momentje - ook voor de dame met de duitse dog... en gelukkig geen duidelijke schade, maar zeker goed dat je hem in de gaten houd.

klote van het geval is dat jou vertrouwen is geschaad en of je nu wil of niet je gaat t waarschijnlijk over brengen op je hond.. ik zou even het gesprek aan gaan met de leidster/ trainster van de groep.. want hier kun je wel even wat extra steun en begeleiding gebruiken.
het valt gewoon op, dat dat gedoe blijkbaar altijd weer aan de orde is bij iedere plek waar honden bij elkaar komen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

sbientje schreef:ik vind het echt superlomp om met een hond die al onvriendelijk is naar andere honden naar zon workshop te gaan en dan ook de riem nog te laten schieten. Als je weet dat je hond zo doet moet je hem gewoon vasthebben en -houden, klaar. Op een workshop moet je hond met jou bezig zijn en helemaal geen tijd hebben om somaar naar een passerende hond te snokken, en als je dat niet voor elkaar krijgt kom je maar lekker niet. Das toch doodeng voor de rest. De andere aanwezigen hebben na zon incident vast ook niet meer zon ontspannen middag.

Fijn dat Jerry wel snel herstelde!
De riem laten schieten kan altijd een keer gebeuren.
Ik neem dat die bazin niet eens kwalijk.
Zou mij ook kunnen gebeuren namelijk :mrgreen:

Met een slecht gehumeurde hond naar een workshop komen is een risico dat ik zelf niet zou nemen.
Maar de vraag is of die hond altijd zo is of juist die dag.

Als Jerry daarna snel herstelt en nog een parcours wil lopen valt het vast voor hem reuze mee.
Nu proberen om die ervaring zelf ook los te laten @Sabi85.
Daar help je Jerry het meeste mee. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ranetje schreef: De riem laten schieten kan altijd een keer gebeuren.
Jij hebt geen bijtjoekel. Dan kun je dat nooit een keer laten gebeuren.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dagmar88 schreef:
Jij hebt geen bijtjoekel. Dan kun je dat nooit een keer laten gebeuren.
precies. Je moet gewoon opletten en als je je hond blijkbaar niet kan houden op momenten dat ie een andere hond te grazen wil nemen, dan hoor je gewoon niet op zon workshop.

Dat je je jolige jonge hond met weinig kwaads in de zin een keer niet houdt vind ik echt 100 keer minder erg. Maar als hond in kwestie er meteen bovenop klapt dan is de riem loslaten gewoon geen optie.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat kut. Uit je post krijg ik een beetje het idee dat jij denkt dat het mogelijk aan Jerry ligt, dat hij honden op een of andere manier triggert, klopt dat? Niet dat dat de bazen ook maar enigszins vrijpleit natuurlijk want je moet potverdorie gewoon je hond bij je houden :gvd: . Maar je zou misschien bij zo'n workshop aan kunnen geven dat jouw hond vaker aangevallen wordt, óók door honden die nog nooit een andere hond aangevallen hebben (en waarvan de bazen het dus echt niet verwachten) dus dat je daarom even waarschuwt dat ze hun honden echt bij de jouwe vandaan moeten houden.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

He gadver wat een nare ervaring! Ik vind ook dat iemand met zo'n naar loeder niks te zoeken heeft op een plek waar honden bij elkaar komen. Maarja, je hebt helaas niets te zeggen over andere baasjes. Hopelijk kun je snel weer een beetje ontspannen lopen met Jerry!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een nare ervaring voor jullie :( fijn dat de schade mee lijkt te vallen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Angelique. schreef:

Ja mij ook , tig duizend keer met honden die never wat doen, maar ik heb ooit 6 jaar een echt agressief joekel gehad en echt helemaal nooit is die riem uit mijn handen geglipt, nooit. Ook 12 jaar lang een hond die niet altijd even betrouwbaar was, niet ronduit agressief maar gewoon heel soms niet te vertrouwen (geen pijl op te trekken waarom de knop omging) ook die riem is nooit uit mijn handen geglipt.

Op 1 of andere manier gebeurt dat gewoon niet omdat je weet wat voor ellende dat op kan leveren.

Sterkte voor Jerry, hopelijk is er echt niets aan de hand :(:
Het zou mij wel kunnen gebeuren en daarom schreef ik ook:
ranetje schreef:Met een slecht gehumeurde hond naar een workshop komen is een risico dat ik zelf niet zou nemen.
Maar de vraag is of die hond altijd zo is of juist die dag.
Als je alleen de eerste drie regels quote lijkt mijn verhaal anders dan dat het er staat. :blauwoog:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een naar verhaal, bah. Heel erg raar van de Duitse Dog, dat lijken me toch geen honden die snel agressief naar andere honden zijn. Ik kan me goed voorstellen dat je heel erg geschrokken bent.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Balen zeg! Ik vind het altijd erg vervelend als mijn honden aangevallen worden. Natuurlijk ligt het aan je eigen hond maar dat neemt niet weg dat mensen hun honden onder controle horen te hebben.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Wat een schrik!
Ik hoop dat Jerry (en jij!) er mentaal niks aan overhouden.
Wat doet een hondenschool in zo’n geval? Werd de eigenaar van de Duitse herder erop aangesproken, mag die nog wel meedoen, volgen er maatregelen?

Je hoort toch wel regelmatig over dit soort incidenten op hondenscholen. Ik heb op een Stafford hondenschool getraind, daar gebeurde dit soort dingen echt niet. Ik ben geneigd om bij mijn volgende hond (wordt geen HRras) toch weer daar te gaan trainen. Het is veiliger om tussen de aangelijnde en evt. Gemuilkorfde staffords te lopen dan tussen “normale” honden die losschieten en bijten.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Wat naar zeg, snap dat je je kapot schrikt, helemaal als die Duitse dog er dan ook nog op klapt. Maar mogelijk had die niks gedaan als die herder niet uitgevallen was. Als Jerry er zo goed mee omgaat, zou ik me daardoor laten leiden! Vervelend incident, maar gebeurd, en weer verder.

Hopelijk zetten ze op de hondenschool jou en die herder wel zo ver mogelijk bij elkaar vandaan tijdens het trainen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:Ik was voor die tijd al weg.
Vertrouw duitse herders toch al voor geen meter en je ziet dat er maar weinig bazen zijn die in staat zijn om een simpele riem in hun klauwen te houden. :roll:
Wat zeg je hier nou eigenlijk - dat je wegloopt bij een clinic waarvoor je je hebt opgegeven, omdat er een Duitse herder ook meedoet? :denken:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geslaagde cursus dus , alles is weer in balans en de coórdinatie zit ook wel snor. Vraag mij altijd af waarom die cursus gevers niet wat beter opletten wat ze bij elkaar zetten en niet eerder ingrijpen als je zo'n kutjoekel ziet gluren en fixeren om er bovenop te duiken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

dat zou mijn vraag ook zijn, als je een beetje overzicht hebt, dan heb je gelijk door wat naar wat loert en wat op wat reageert en dan houdt je dat in de smiezen . en desnoods loop je even naar de eigenaar van zo`n loerder toe om ze even in te seinen
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Paisley schreef:
Nanna schreef:Ik was voor die tijd al weg.
Vertrouw duitse herders toch al voor geen meter en je ziet dat er maar weinig bazen zijn die in staat zijn om een simpele riem in hun klauwen te houden. :roll:
Wat zeg je hier nou eigenlijk - dat je wegloopt bij een clinic waarvoor je je hebt opgegeven, omdat er een Duitse herder ook meedoet? :denken:
Die vanaf het begin al onvriendelijk was. Nee, dan ben ik weg. Niet voor mezelf maar voor mijn hond.
Ik ook. Door schade en schande.
Kun je honderd keer betaald hebben maar ik ga echt niet ergens zitten rondhangen als een bewezen chagrijnige grote hond met de pik op mijn hond losgelaten gaat worden.
Vragen om ellende. Smeken eigenlijk.

Ik geef me ook niet op voor trainingen met meer dan een hond op het veld. Behalve als het hondenyoga is, ofzo. Niets waarbij geblaft of het geroepen wordt, dan wil ik gewoon de bak voor mezelf.
Hysterische honden klappen nu eenmaal met grote regelmaat op elkaar.

Het is voor beide honden en hun eigenaren ontzettend vervelend dus waarom zou je dat niet willen vermijden?
Bij KNPV of IPO trainingen klappen toch zeer zelden honden op elkaar en (weet het niet mbt de IPO, enkel voor de KNPV) er wordt waar het kan toch wel door elkaar heen geoefend met meerdere honden op het veld. Ook met diverse oefeningen met pakwerker zoals transport, voedselweigeren, bewaken etc
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

crutz schreef: Bij KNPV of IPO trainingen klappen toch zeer zelden honden op elkaar en (weet het niet mbt de IPO, enkel voor de KNPV) er wordt waar het kan toch wel door elkaar heen geoefend met meerdere honden op het veld. Ook met diverse oefeningen met pakwerker zoals transport, voedselweigeren, bewaken etc
Die weten hopelijk wat ze aan de lijn hebben. Dan heb je geen oepsies of polioklauwen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat shit dat het weer gebeurd is. Gelukkig dat Jerry daarna wel weer met je verder wilde werken, zo is voor hem de dag ook weer positief afgesloten. Hou hem maar even in de gaten, hij zal wel wat beurs zijn in zijn nek en wordt misschien wat stijf.

Balans en coördinatie is meestal gewoon een aangelijnde workshop, dus ik was als eigenaar van een van de honden ook gewoon daarheen gegaan/gebleven. Degene met de DH had wel wat beter kunnen opletten en zorgen dat ze de riem vasthield als de hond de hele les al aan het reageren was, maar ik geloof niet dat wij van hier kunnen oordelen of ze hem zomaar even liet ontglippen of de riem om een ongelukkige reden had losgelaten (ik heb mijn vinger ook wel eens op ongelukkige wijze in de riem zitten). Dat je een Duitse dog niet houdt als je totaal niet verwacht dat hij zo kan reageren dat kan ik wel begrijpen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
crutz schreef: Bij KNPV of IPO trainingen klappen toch zeer zelden honden op elkaar en (weet het niet mbt de IPO, enkel voor de KNPV) er wordt waar het kan toch wel door elkaar heen geoefend met meerdere honden op het veld. Ook met diverse oefeningen met pakwerker zoals transport, voedselweigeren, bewaken etc
Die weten hopelijk wat ze aan de lijn hebben. Dan heb je geen oepsies of polioklauwen.
Exact. Ik vervoegde mij ook zonder morren bij de pitbullvereniging omdat die weten wat ze aan de riem hebben.
Een grasveld met zo’n paar vinextrutten die een herder of keen korso aan de roze riem hebben omdat dat nu eenmaal de keus van hun man was, terwijl zij snákte naar een Cavaliertje, nee.
Oké nu is het pitbullvolk het ultieme hondenvolk. Kan raar lopen in het leven. :LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gelukkig dat Jerry weer snel herstelde! :ok:
veertje schreef:Wat shit dat het weer gebeurd is. Gelukkig dat Jerry daarna wel weer met je verder wilde werken, zo is voor hem de dag ook weer positief afgesloten. Hou hem maar even in de gaten, hij zal wel wat beurs zijn in zijn nek en wordt misschien wat stijf.

Balans en coördinatie is meestal gewoon een aangelijnde workshop, dus ik was als eigenaar van een van de honden ook gewoon daarheen gegaan/gebleven. Degene met de DH had wel wat beter kunnen opletten en zorgen dat ze de riem vasthield als de hond de hele les al aan het reageren was, maar ik geloof niet dat wij van hier kunnen oordelen of ze hem zomaar even liet ontglippen of de riem om een ongelukkige reden had losgelaten (ik heb mijn vinger ook wel eens op ongelukkige wijze in de riem zitten). Dat je een Duitse dog niet houdt als je totaal niet verwacht dat hij zo kan reageren dat kan ik wel begrijpen.
Precies. Hopelijk weet het baasje van de Duitse Dog nu ook dat ze haar hond héél goed in de gaten moet houden als er opstootjes zijn met andere honden. Ik geloof best dat hij eerder nooit zoiets heeft gedaan, maar genoeg honden die in zulke situaties ineens omslaan en mee willen doen.

Ik heb zelf ook een hond die niet per se vriendelijk reageert op vreemde honden, maar doe ook gewoon mee met groepstrainingen en workshops. Ik informeer de andere groepsleden wel vooraf dat we ruimte nodig hebben en die riem laat ik nooit maar dan ook nooit los. Als ik zie dat iemand anders met een reactieve of niet-sociale hond daar ook zo mee omgaat, heb ik er geen probleem mee om samen te trainen.
S@ndr@
Zeer actief

yep en ik heb t gedaan met mijn Keen Korso :engel: aan zijn roze touwtje
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

veertje schreef:Wat shit dat het weer gebeurd is. Gelukkig dat Jerry daarna wel weer met je verder wilde werken, zo is voor hem de dag ook weer positief afgesloten. Hou hem maar even in de gaten, hij zal wel wat beurs zijn in zijn nek en wordt misschien wat stijf.

ja een aangelijnde workshop, maar dan moet je dus wel de lijn vasthouden en (ook niet onbelangrijk en vaak niet in orde bij "huis" honden) de halsband strak genoeg hebben zitten dat de hond zich er niet uit kan trekken
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:yep en ik heb t gedaan met mijn Keen Korso :engel: aan zijn roze touwtje
Haha, jouw man wilde hem zeker :LOL:
:LOL: nee niet echt nee.. :LOL: maar ik heb wel een roze jachtlijntje :pffff:
bouvierpoedel
Zeer actief

[/quote] Oké nu is het pitbullvolk het ultieme hondenvolk. Kan raar lopen in het leven. :LOL:[/quote]
Vereniging. Dat is wat anders dan prachtwijk.[/quote]
Gelul, alsof daar in ene alle dombo's er uit gezeefd zijn. Net alsof er op de shows de echte liefhebbers lopen of dierenartsen de ultieme dierenliefhebbers zijn. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Gelul, alsof daar in ene alle dombo's er uit gezeefd zijn. Net alsof er op de shows de echte liefhebbers lopen of dierenartsen de ultieme dierenliefhebbers zijn. :engel:
Ik zie wel degelijk verschil. Er zijn mensen die het leuk vinden om met hun pitje te sporten. Het is nog steeds mijn slag volk niet maar ik ga er blind van uit dat op dat trainingsveld niet steeds honden in elkaar klappen. Dat is heel wat anders dan Delano die op zondagmiddag een XXXL pit van MP vat om er eens fijn een intimidatiemormel van te maken.
Zoiets als wat hier tegenwoordig rondloopt. Er is al een petitie ingeleverd bij de gemeente erover met tig handtekeningen om dat mormel of weg te krijgen of meneer junk op straffe van fikse boetes te dwingen het gedierte aangelijnd en gemuilkorfd te houden. Want die gelooft het wel.

Ik zie ook verschil tussen een bimbo met een pliesiehond of Crutz met een knpv hond. De laatste is hier van harte welkom. De eerste ook wel maar dan zonder hond :cool2:
Ja mensen die naar een balans cursus gaan doen dat ook omdat ze dat leuk vinden toch.
Overal kom je dombo's tegen en neppers . Ook in de KNVP Je kunt ze niet ontlopen en zeggen daar gebeurt het niet .
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:hun pitje
Wat aandoenlijk. Om je punt te maken, heb je nu een koosnaampje voor je klapkaken bedacht.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”