Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opeten van meubels

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie
Aantal honden: 2

Opeten van meubels

Ongelezen bericht door gerard k »

Beste mede forummers,

Mate onze kelpie van nu 9 maanden heeft een vervelende eigenschap ontwikkeld waar we niet zo vrolijk van worden.
Hij kauwt op onze meubels.
Dit doet hij niet als wij erbij zijn, maar als we er niet zijn.
Soms al tussen het moment dat ik naar mijn werk ga en miranda en de kinderen uit bed komen.
Hij is geen bench gewend en wil hem daar eigenlijk ook niet in gaan stoppen op de momenten dat ze alleen zijn.

Heeft iemand voor ons een tip hoe dit aan te pakken zonder bench?
Hij heeft nu alleen maar meubels behandeld die toch al op de nominatie stonden om te gaan verdwijnen, maar zometeen begint hij nog aan de spullen die wel blijven.

Voor het mooie ook nog een plaatje van de 'rotzak'

Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Re: Opeten van meubels

Ongelezen bericht door pioenroos »

Voorkomen is toch vaak de duurzaamste methode. Kan je eventueel met een hekje of kenneldelen hem een 'veilig' stuk kamer geven?

En heeft hij voldoende ander kauwspul wat hij echt lekker en interessant vindt? Gedroogd vlees, pezen, geperst hout/wortel of zo'n plastic nylobone. Elke hond heeft een eigen smaak. Of een gevulde kong.
Een kartonnen doos met snippers of wc rolletjes met brokjes erin om te slopen doet het ook vaak goed. Pup/jonge hond van mijn moeder had naast wat te kluiven ook altijd een doos om te slopen tot haar beschikking.

Je kan ook dingen op de meubels smeren die vies zijn. Een sterk luchtje (parfum/deo) of sambal.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zweer bij Bitter Apple spray. Volgens mij net zo'n vies goedje als dat ze vroeger op je nagels smeerden als je een nagelbijter was. Kan verder geen kwaad en geeft ook geen vlekken. Ik heb het overal op gespoten. In het begin wel goed herhalen, maar op een gegeven moment zijn ze hier overal vanaf gebleven.

Ook handig als je hond verband heeft waar die niet vanaf blijft.

https://www.medicanimal.nl/Bitter-Apple ... p/I9069281
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Mijn ervaring is dat als ze zo'n beetje een jaar zijn dat het slopen van meubels ophoudt. Ze slopen nog wel maar dan alleen rondslingerende dingen.

Zelfs Jack (husky van 1 jaar) is er mee gestopt. Hij sloopt nog wel pennen, teenslippers (ook als je ze aan hebt) leesbrillen, boeken, bananen, een doos eieren, broccoli en een briefje van 50 euro. Maar in het meubilair heeft hij geen interesse meer.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Jackira schreef:Mijn ervaring is dat als ze zo'n beetje een jaar zijn dat het slopen van meubels ophoudt. Ze slopen nog wel maar dan alleen rondslingerende dingen.

Zelfs Jack (husky van 1 jaar) is er mee gestopt. Hij sloopt nog wel pennen, teenslippers (ook als je ze aan hebt) leesbrillen, boeken, bananen, een doos eieren, broccoli en een briefje van 50 euro. Maar in het meubilair heeft hij geen interesse meer.
De tientjes en twintigjes niet goed genoeg zeker.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Is hij er pas mee begonnen? Zijn er veranderingen geweest net voor/gedurende die periode? Raakt hij gespannen als je weggaat/weg bent en reageert hij de spanning op deze manier af? Hoe zit het met ander kauwmateriaal, is dat voor handen op die momenten?
gerard k
Actief

Er liggen verspreid door de kamer 6 flostouwen, 2grote botten, touwballen en kleedjes waar ze alles mee kunnen doen.
Mate heeft echter gekozen voor de voorkant van de tv kast en de pooten van de kinderstoeltjes.
Hij doet dit al een behoorlijke tijd (sinds hij is begonnen met wisselen)
Ik heb niet het idee dat hij gespannen is als we weggaan.
Ik denk dat we die bitter apple spray maar eens gaan proberen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Toch zou ik beslist een bench adviseren. Naast schade aan je meubelen is het voor dehond natuurlijk ook niet echt gezond. Een goede, ruime bench hoeft echt geen straf te zijn ;-) En het spaart je meubelen.

Suzanne
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik had echte slopers en het enige dat helpt is het wegnemen van de gelegenheid.
Dus houd de hond weg bij dingen die heel moeten blijven. Soms gaat het weg als de hond volwassen wordt, maar je kunt ze niets aanleren als je er niet bent.
Dus of je hem in de bench traint, wegzet in een andere kamer of met kenneldelen bezig gaat kun je creatief in zijn, maar ga ervan uit dat het er is en blijft en daarom je eigen schuld is als het weer gebeurd is.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Als je de bitter apple spray niet kan vinden..
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... gWEALw_wcB
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

gerard k schreef:Er liggen verspreid door de kamer 6 flostouwen, 2grote botten, touwballen en kleedjes waar ze alles mee kunnen doen.
Mate heeft echter gekozen voor de voorkant van de tv kast en de pooten van de kinderstoeltjes.
Hij doet dit al een behoorlijke tijd (sinds hij is begonnen met wisselen)
Ik heb niet het idee dat hij gespannen is als we weggaan.
Ik denk dat we die bitter apple spray maar eens gaan proberen.
Oh, het is dus al heel erg ingesleten gedrag. Dan zou ik de cirkel doorbreken door ofwel die vieze spray te gebruiken ofwel hem in een bench of ren doen zodra er geen toezicht is (en daar ook iets te kluiven in leggen). De bench of ren uiteraard wel eerst goed en positief aanleren. Als je daarmee de cirkel goed doorbroken hebt kun je het afbouwen en zien of het het gewenste effect heeft. Overigens zou ik pas nieuwe meubels aanschaffen als je hond van de oude afblijft.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

welke uitdagingen krijgt hij, kelpies hebben vreselijk veel energie :schrik:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lizzie. schreef:welke uitdagingen krijgt hij, kelpies hebben vreselijk veel energie :schrik:
Als de avatar je nog niet was opgevallen, beroep boswachter, hobby schapendrijven :mrgreen: Ik vermoed zo maar dat dat wel goed zit.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Wij hebben de doos met oud papier in de woonkamer gezet. Als Jip zin heeft om iets te slopen, pakt hij daar een doosje uit :lol1:
Gegarandeerd een boel rotzooi in huis, dat wel.

Maar ik zou zoals anderen ook al aangaven, inzetten op het voorkomen van ongewenst gedrag. Geef je hond de kans niet om aan jouw meubels te komen. Toen Jip die leeftijd had, gebruikten wij een hekje om de woonkamer in tweeën te delen. Hij had dus meer ruimte dan in een bench, maar kon niet bij onze bank komen.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

natalie schreef:Wij hebben de doos met oud papier in de woonkamer gezet. Als Jip zin heeft om iets te slopen, pakt hij daar een doosje uit :lol1:
Gegarandeerd een boel rotzooi in huis, dat wel.

Maar ik zou zoals anderen ook al aangaven, inzetten op het voorkomen van ongewenst gedrag. Geef je hond de kans niet om aan jouw meubels te komen. Toen Jip die leeftijd had, gebruikten wij een hekje om de woonkamer in tweeën te delen. Hij had dus meer ruimte dan in een bench, maar kon niet bij onze bank komen.
Haha ja hier gaat er ook nog steeds zeker een doos per dag aan.
Lazar kauwt ook graag op dingen, maar het liefste op slippers, dingen die hij zelf uit de kastjes haalt, etc. Er ligt hier genoeg speelgoed en kauwspul maar dat is blijkbaar niet goed genoeg.
De dozen hou ik ook 'leuk' door af en toe samen te versnipperen en te trekken. Leuk spelletje! En als de postbezorger komt, samen pakket uitpakken en dan krijgt hij de NIEUWE SUPERSPECIALE doos. Werkt hier geweldig.

Verder zijn er van die (dure) kauwwortels van koffiehout en zo te koop, misschien is dat wat?
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

vanaf pup hebben wij Lana altijd in een veilige hondvriendelijke ruimte gelaten, als ze alleen moest blijven,
in het begin was dit de bench [staat in de bijkeuken] en na mate ze ouder werd bleef het deurtje van de bench open en kon ze gewoon in de bijkeuken, en een hekje in de tussendeur, zodat ze wel alles kon zien,
zelfs nu ze bijna 2 is, is dat nog steeds haar plek als ze alleen moet zijn,
maar ondanks dat er heus wel eens een slipper of id is gesneuveld [onder mijn neus] , had Lana geen behoefte om aan mijn spullen te knagen, alleen haar eigen kauwmateriaal.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou ook kijken naar mate van uitdaging, wandelen jullie wel dagelijks inmiddels?
Voor nu zou ik de hond wel in een ruimte zetten waar niks gesloopt kan worden als er geen toezicht is, al is het voor zijn eigen veiligheid.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Als zijn kiezen door zijn dan is het over.
AfbeeldingAfbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

dagmar88 schreef:
Lizzie. schreef:welke uitdagingen krijgt hij, kelpies hebben vreselijk veel energie :schrik:
Als de avatar je nog niet was opgevallen, beroep boswachter, hobby schapendrijven :mrgreen: Ik vermoed zo maar dat dat wel goed zit.
sorry maar dat haal ik echt niet uit zijn avatar, zie een andere hond bij schapen meer niet. De foto wil niet zeggen dat dit regelmatig gebeurt, misschien was dit wel eenmalig :wink:
Afbeelding
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Zelf heb ik hier een poedelpuber..... (heb ook ervaring met kelpies. Onze kelpie is pas geleden overleden) Mijn puber kauwt niet op de meubels, maar pikt alles wat los en vast zit. Ook niet fijn !!! Het aanrecht in de keuken is ook leuk om van alles af te pikken of je het nu kan eten of niet... het gaat eraan.

Zelf ben ook niet voor een bench, maar bij deze puber heb ik een puppyren....Dat geeft toch meer ruimte dan een bench. Je kunt ook 2 puppyrennen aan elkaar maken, dan is het helemaal een grote ruimte waar hij niets mis kan doen. En ik moet zeggen dat helpt echt. Je kunt bijvoorbeeld ook een gedeelte van de kamer met een puppyren afschermen, zodat hij niet bij de meubels kan. Toen hij van het aanrecht begon te pikken als we er niet waren, hebben we het ook zo in de keuken zo gedaan. Meneer was vindingrijk dus hij verlegde zijn "jat-grenzen". In de huiskamer kun je ook van alles pikken (zelfs als we denken dat we alles opgeruimd hadden)..... Uiteindelijk drastisch, maar doeltreffend : de PUPPYREN.

Nu gaat alles oké, dus wie weet ook een oplossing voor jullie ?
Groetjes Charlie

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Charlie schreef:Uiteindelijk drastisch, maar doeltreffend : de PUPPYREN.
En daar blijft ie in?

Die drie huskies kwamen over de bar de keuken in en dan via het aanrecht weer terug nadat ze de vuilniszak hadden uitgeplozen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
En daar blijft ie in?

Die drie huskies kwamen over de bar de keuken in en dan via het aanrecht weer terug nadat ze de vuilniszak hadden uitgeplozen.
Hier blijven ze op vakantie ook braaf achter een puppyren van 60 cm hoog ;)
Als ze willen kunnen ze er zo overheen stappen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
dagmar88 schreef:
En daar blijft ie in?

Hier blijven ze op vakantie ook braaf achter een puppyren van 60 cm hoog ;)
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:Hier blijven ze op vakantie ook braaf achter een puppyren van 60 cm hoog ;)
Maar daar blijf je bij neem ik aan?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
malinois schreef:Hier blijven ze op vakantie ook braaf achter een puppyren van 60 cm hoog ;)
Maar daar blijf je bij neem ik aan?
Altijd omdat t risico van anderen er is. Thuis heb ik hem ook hebben staan in t begin als ik weg was en daar is ie ook nooit overheen gegaan.
Afbeelding
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

dagmar88 schreef:
En daar blijft ie in?

Hihi, ik zie het al voor me :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja heb puppyren van 1 m hoog en daar blijft hij in
Had ook puppyren van 80 cm..... nee daar springt hij overheen
Groetjes Charlie

Afbeelding
gerard k
Actief

Lizzie. schreef:
dagmar88 schreef:
sorry maar dat haal ik echt niet uit zijn avatar, zie een andere hond bij schapen meer niet. De foto wil niet zeggen dat dit regelmatig gebeurt, misschien was dit wel eenmalig :wink:
Nee dit is niet eenmalig;)

Mate is om de dag bij de schapen, ik heb zelf een groep van 23 schapen op een perceel van 1,25ha om mee te trainen.
Op zondag is het trainingsdag, en zijn we de halve dag/de hele dag met een groep aan het trainen.
Wandelen doe we zeker ja, iedere ochtend voor het werk een 45 min rondje, verder nog een paar korte rondjes verdeeld over de dag.
2 dagen in de week zit hij in de dagopvang.
Verder is het de bedoeling dat mate straks het werk van rico bij de kudde overneemt, dat wil zeggen dat we eens in de 2 tot 4 weken met een kudde van 400 schapen de hei op gaan om te hoeden.

Dus beweging en uitdaging zit wel goed.

Ik ga de spray proberen, en lukt dat niet dan zal het een puppyren worden.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Voor sommige honden is de smaak of structuur van hout ook onweerstaanbaar. Lucca heeft daarom deze als legaal knaagmateriaal:

soort Nylabone met hout

een boomwortel

Bij die tweede wel opletten dat de hond er niet vol op kauwt maar meer aan de randjes knaagt, want hij is ontzettend hard.
Laatst gewijzigd door Lothian op 01 jul 2018 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hier zitten ze in een kamerkennel als ik weg ben, ik heb er een deurtje tussen gemaakt zodat ze elk in hun eigen deel zitten.

Truus wil altijd mee, maar dat kan nu eenmaal niet :19: en ik doe zat met ze en ga er niet van alles omheen verzinnen, het is wat het is.
Buiten de honden heb ik ook nog een leven :mrgreen:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Crescent schreef:
Jackira schreef:Mijn ervaring is dat als ze zo'n beetje een jaar zijn dat het slopen van meubels ophoudt. Ze slopen nog wel maar dan alleen rondslingerende dingen.

De tientjes en twintigjes niet goed genoeg zeker.
Nee hij heeft een dure smaak :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”