Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Carolina Dog
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Carolina Dog
Volgens mij worden deze ook American Dingo genoemd.
Aantrekkelijke honden om te zien inderdaad, ik hou van praktisch en zonder te veel poespas.
Aantrekkelijke honden om te zien inderdaad, ik hou van praktisch en zonder te veel poespas.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mooi ja, functioneel en zonder overdrijvingen.
Dit is dan wel weer jammer en zal de gezondheid en diversiteit vast niet ten goede komen:
Dit is dan wel weer jammer en zal de gezondheid en diversiteit vast niet ten goede komen:
Re-domestication of Carolina dogs has recently become popular, and they can make good domestic pets with proper socialization. Since 2008, artificial selection efforts to establish them as a standardized breed (usually capitalized as Carolina Dog) has made some progress, with recognition in two smaller national kennel clubs, and acceptance into the breed-establishment program of a major one.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik snap dit niet goed. Het resulteert in de acceptatie van ... wat?DeDiana schreef:... and acceptance into the breed-establishment program of a major one.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Acceptatie AKC denk ik daar uit te halenPaisley schreef:Ik snap dit niet goed. Het resulteert in de acceptatie van ... wat?DeDiana schreef:... and acceptance into the breed-establishment program of a major one.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Die 2e foto vind ik aansprekend. Die daar boven niet. En zo te zien zijn ze vrij terughoudend?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, dat denk ik ook.crutz schreef:Acceptatie AKC denk ik daar uit te halenPaisley schreef:Ik snap dit niet goed. Het resulteert in de acceptatie van ... wat?DeDiana schreef:... and acceptance into the breed-establishment program of a major one.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De voorste hond op deze foto is een 100% wolfhond. Dus deze snap ik niet. Vroeger waren Carolina dogs beige wit of geel of bont. Nu zie ik ineens wolfskleuren en dus ook een Tjech of Saarloos op de bank. Ik weet al weer hoe laat het is. Niet wild genoeg dus even wat klein aanpassingen om er een leuk en spannend ras van te maken.