Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 2
Voorstellen
Hoi,
Ik ben stephanie 22 jaar en heb een heerlijke Duitse herder puber diego van bijna 10 maanden.
Wij zitten nu samen lekker op puber cursus die niet al te makkelijk voor ons is helaas..
maar hopen snel gewoon verbetering te krijgen.
Diego gaat ook sinds kort gezellig mee naar stal heb namelijk ook paarden.
Wij hopen met onze vragen hier onze antwoorden te kunnen vinden!
Ik ben stephanie 22 jaar en heb een heerlijke Duitse herder puber diego van bijna 10 maanden.
Wij zitten nu samen lekker op puber cursus die niet al te makkelijk voor ons is helaas..
maar hopen snel gewoon verbetering te krijgen.
Diego gaat ook sinds kort gezellig mee naar stal heb namelijk ook paarden.
Wij hopen met onze vragen hier onze antwoorden te kunnen vinden!
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Voorstellen
Welkom hier Stephanie en Diego. 

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Welkom!
Volhouden, het wordt beter

-
- geregistreerd lid
Ja het is echt volhouden en geduld hebben maar soms raakt mijn geduld even op want hij blaft alleen maar in de les als we in de kring zitten gaat ie blaffen en in mijn hand bijten als we gewoon aan het werk zijn het moet hem net interesseren of het echt leuk is de opdracht dan let ie mooi op maar als het niet leuk is dan gaat ie weer blaffen..Leonie. schreef:Welkom!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Welkom hier.
En succes met Diego.
10 maanden is ook wel een pittige leeftijd en een herder in dat opzicht ook pittig.
En succes met Diego.
10 maanden is ook wel een pittige leeftijd en een herder in dat opzicht ook pittig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Welkom hier!steffydouble schreef:Ja het is echt volhouden en geduld hebben maar soms raakt mijn geduld even op want hij blaft alleen maar in de les als we in de kring zitten gaat ie blaffen en in mijn hand bijten als we gewoon aan het werk zijn het moet hem net interesseren of het echt leuk is de opdracht dan let ie mooi op maar als het niet leuk is dan gaat ie weer blaffen..Leonie. schreef:Welkom!

Blijven oefenen en inderdaad veel geduld hebben. Mijn hond is nu 2 jaar en ik heb ook momenten gehad dat ik het even niet meer zag zitten

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
@nathalie, haha, bij ons in de groep precies hetzelfde. En dat was toevallig de herder.
-
- geregistreerd lid
Ja dat doen wij ook erg matig en de snoepjes op de grond gooien werkt helaas niet meer hij kijkt er niet eens naar om.. en als we terug gaan naar de groep begint het opnieuw. In vind de groep sowieso iets onrustig(natuurlijk allemaal pubers) maar het zijn allemaal reuen en 1 teefje die er zijn. En toch zelfs de hond van de instructeur die altijd mee is in een hokje zit te wachten is alleen bij ons onrustig en blijft blaffen en de andere groepen is ie rustiger zei ze tegen ons gister..natalie schreef:Welkom hier!steffydouble schreef:Ja het is echt volhouden en geduld hebben maar soms raakt mijn geduld even op want hij blaft alleen maar in de les als we in de kring zitten gaat ie blaffen en in mijn hand bijten als we gewoon aan het werk zijn het moet hem net interesseren of het echt leuk is de opdracht dan let ie mooi op maar als het niet leuk is dan gaat ie weer blaffen..Leonie. schreef:Welkom!
Volhouden, het wordt beterIk heb geen herder en ken jouw situatie natuurlijk niet, maar als ons iets dergelijks overkwam in de les (bij onszelf of bij andere cursisten) dan werd door de trainer meestal gezegd: "Neem even pauze." Daar bedoelde ze mee dat het verstandig was om wat afstand te nemen van de groep, een klein rondje te lopen en de hond even te laten snuffelen. Soms helpt het dan ook om een hand met brokjes over het gras te strooien. Dan kan de hond even een moment 'uit' gezet worden en ontspannen. Als ik zelf met iets bezig ben dat veel concentratie van mij vraagt, vind ik het ook fijn om tussendoor even een kop thee te pakken en een korte pauze te nemen. Een hond van 10 maanden is nog erg jong en zijn koppie kan vrij snel vol zitten. En in een kring zitten wachten, is geen rustmoment voor de hond. Het vraagt heel veel zelfbeheersing namelijk.
Blijven oefenen en inderdaad veel geduld hebben. Mijn hond is nu 2 jaar en ik heb ook momenten gehad dat ik het even niet meer zag zitten. Maar als je goed kijkt naar wat jouw hond aan kan, dan kom je er wel hoor!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dan zou ik denk ik een andere groep opzoeken of een cursus pauze inlassen. Cursus moet natuurlijk wel leuk zijn voor hond en baas en zo klinkt het nu niet
-
- Zeer actief
Inderdaad ja. Ik ben ook rond de puber-leeftijd van hondenschool gewisseld. De hondenschool waar ik puppycursus volgde, was erg leuk. Geen enkel negatief woord daarover. Maar ik kon daar niet zomaar op ieder moment even weglopen van de groep. Daar was de locatie niet geschikt voor. Ik ben toen specifiek op zoek gegaan naar een hondenschool met kleine klasjes en meer ruimte om afstand te nemen. Daar had mijn hond veel baat bij.Fotogravinnetje schreef:Dan zou ik denk ik een andere groep opzoeken of een cursus pauze inlassen. Cursus moet natuurlijk wel leuk zijn voor hond en baas en zo klinkt het nu niet
-
- geregistreerd lid
Ja onze hondenschool heeft nu een mega veld van een boer. Dus ruimte zat hebben wij.
Maar heb gister ook gezegd tegen ze van ik weet niet of ik hier mee door wil gaan toen zeiden ze dat ik er gewoon even door moet zetten omdat ie in de puber tijd is maar thuis reageert ie totaal niet zo en anders dat ik privé les tijdelijk moet nemen..
Maar heb gister ook gezegd tegen ze van ik weet niet of ik hier mee door wil gaan toen zeiden ze dat ik er gewoon even door moet zetten omdat ie in de puber tijd is maar thuis reageert ie totaal niet zo en anders dat ik privé les tijdelijk moet nemen..
-
- Zeer actief
En tijdelijk stoppen met les? Samen leuke dingen ondernemen en in huis & tuin wat spelletjes doen? Misschien knapt hij daar van op. Want tijdelijk even niets 'moeten' is ook wel fijn hoor. Ik persoonlijk vind het juist een prima leeftijd om een pauze in te lassen. En belangrijke dingen, zoals 'hierkomen' wanneer je roept, kun je ook prima zelf oefenen.steffydouble schreef:Ja onze hondenschool heeft nu een mega veld van een boer. Dus ruimte zat hebben wij.
Het moet vooral leuk zijn, toch?

-
- geregistreerd lid
We hebben nog 3 lessen en dan zijn we klaar(gaat eigenlijk ook veel te snel die tijd) en denk zelf na de zomer weer te gaan starten. Hij gaat dan sinds kort mee naar stal om daar te leren om paarden niet eng te vinden en ze met rust te laten en gewoon zijn ding kunnen doen plaats van alleen maar aan mij plakken want tja grote gras veld vol met geurtjes van verschillende dier soorten en dan ook nog een vriendinnetje om mee te spellen daarzo. En we gaan regelmatig naar het IJsselmeer naar een grote hondenpark. Hij is enorm van het spellen en ijs het ook soms dan komt ie met het speeltje aan duwt ie het tegen je aan of legt ie het op je schoot dus daar ben ik ook mee bezig om dat te negeren want het moet niet ijzen van hem worden vind ik dan. Andere zullen er anders over na denken denk ik. Het is ieder geval een draak nu hahanatalie schreef:En tijdelijk stoppen met les? Samen leuke dingen ondernemen en in huis & tuin wat spelletjes doen? Misschien knapt hij daar van op. Want tijdelijk even niets 'moeten' is ook wel fijn hoor. Ik persoonlijk vind het juist een prima leeftijd om een pauze in te lassen. En belangrijke dingen, zoals 'hierkomen' wanneer je roept, kun je ook prima zelf oefenen.steffydouble schreef:Ja onze hondenschool heeft nu een mega veld van een boer. Dus ruimte zat hebben wij.
Het moet vooral leuk zijn, toch?want anders ga je met tegenzin (en wellicht zelfs gespannen) naar de les toe, wat niet erg bevordelijk is voor de training. Maar ik snap hoe lastig het is. Je wil het zo graag goed doen! Maar maak het jezelf niet te lastig hoor. Geniet vooral van deze heerlijke
jonge hondentijd.
-
- geregistreerd lid
Cleva schreef:Stoppen met de cursus.
Juist in deze periode is het belangrijk om stress te ontwijken.
Een groep honden en soms dingen doen en op andere momenten weer passief gedrag verwachten is gewoon best moeilijk. Het kan wel en je kunt een hond daar ook best toe verplichten maar negeren heeft in dezen geen enkele zin en corrigeren nog veel minder als je niet weet wat je precies aan het bestraffen bent.
Gewoon stoppen. Het is maar een domme cursus. Het is helemaal niet de bedoeling dat de cursus juist voor ongewenst gedrag zorgt.
Nee en dat vind ik eigenlijk ook. Ik durf hem niet te corrigeren hoe wij thuis ben corrigeren. Want hij vertoont nu eigenlijk steeds ongewenst gedrag daarzo en thuis weet ie donders goed dat ie niet zomaar mag blaffen naar anderen honden op straat of we staan te praten ofzo hij probeerd het wel maar ben dan toch iets strenger dan wat ie op de hondenschool doet. Daar moet ik niet me stem verheven Maar Lief blijven zeggen of ie gaat zitten en dan gaat ie zitten nou hij kan onder die opdracht blijven blaffen en zoals gister dacht ie doei ik ga niet meer zitten ik blijf blaffen dus moest ik hem bij zijn halsband vast houden en bij zijn kont ligt druk geven(deed ik zelf) maar daaruit omdat ik hem ook tegen houd bij zijn halsband ging ie steeds in me hand bijten en niet zachtjes ook bloeduitstorting had ik gewoon op me hand. Ze heeft hem wel een paar tellen van me over genomen daar deed ie het ook en pakte zij hem bij zijn wang (dat was terug bijten zei ze) daar wou ie het ook bij doen maar blijven blaffen het werkte ieder geval niet... tot de les over ging en iedereen weg was was ie rustig en blafte hij niet meer en ging netjes naast me zitten... aanvallen wilt ie niet dat weet ik hij wilt uitdagen en spellen.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gewoon de oefeningen op afstand doen van de rest. Echt, ga gewoon zo ver van de rest af staan dat hij zonder blaffen mee kan doen met de oefeningen. Uiteindelijk kun je steeds dichterbij, maar nu even niet.
-
- geregistreerd lid
ze trok er niet aan ofzo ze hield het vast tot ie even stopte en daarna gaf ze hem aan mij en zei tegen me als ie het weer doet doe je dat.
want van het weekend heel stom maar er was iemand aan het skeeleren en daar ging hij heel snel voor die gene langs en die viel zelf vond ik dat gewoon lompigheid van mijn hond zelf want dat doet ie wel een vaker ook als ie aan het spellen is en zo enthousiast botst ie ook tegen mij aan. maar zij zei dat het slecht gedrag was en dat ik straks meer van zulke problemen zou kunnen krijgen dat ie een skeeler liet vallen.
maar ieder geval dit is die grote pubermonster haha

want van het weekend heel stom maar er was iemand aan het skeeleren en daar ging hij heel snel voor die gene langs en die viel zelf vond ik dat gewoon lompigheid van mijn hond zelf want dat doet ie wel een vaker ook als ie aan het spellen is en zo enthousiast botst ie ook tegen mij aan. maar zij zei dat het slecht gedrag was en dat ik straks meer van zulke problemen zou kunnen krijgen dat ie een skeeler liet vallen.
maar ieder geval dit is die grote pubermonster haha

Ja, hartstikke leuk, dat 'terugbijten'. Ga je even niet vergeten dat je hond nog maar een pubertje is? Als je hem nu al bij z'n wang moet pakken, zit je niet op de goede weg. Je hardt hem en daardoor ga je steeds zwaardere correctiemethodes nodig hebben. Ik kan ook alleen aanraden om te stoppen, ook al heb je die 3 resterende lessen al betaald. Je wil uiteindelijk een leuke, betrouwbare hond hebben waar je een goede band mee hebt toch? Dit wordt 'm zo echt niet. Hij is gefrustreerd. Jij bent gefrustreerd. Jullie werken elkaar tegen nu.
-
- Zeer actief
Hai, welkom! Mooie herder heb je! Daar ga je vast nog wat mee te stellen krijgen als ik je verhaal lees maar uiteindelijk wordt je geduld en doorzettingsvermogen beloond.
Cursus kan altijd nog hé. Misschien eerst meer rust in zijn kop (en kont) en op andere manieren samenwerken.
En rende hij met skeeleren er gewoon voorlangs zonder te kijken of er iemand aankwam, of ging hij op de skeeler af? Sommige honden vinden dingen op wieltjes (skeelers, koffers, skateboards) eng of happen ernaar.
Succes in ieder geval, hou vol!
Cursus kan altijd nog hé. Misschien eerst meer rust in zijn kop (en kont) en op andere manieren samenwerken.
En rende hij met skeeleren er gewoon voorlangs zonder te kijken of er iemand aankwam, of ging hij op de skeeler af? Sommige honden vinden dingen op wieltjes (skeelers, koffers, skateboards) eng of happen ernaar.
- marrieeeb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat klinkt alsof je ook traint bij Hondenschool Shadow denk ik? Welkom! Ik hoop dat je iets kunt met de adviezen die hier gegeven worden.steffydouble schreef:Ja onze hondenschool heeft nu een mega veld van een boer. Dus ruimte zat hebben wij.
Laatst gewijzigd door marrieeeb op 29 jun 2018 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- geregistreerd lid
en thuis durf/doe ik dat ook ik heb het bij het begin van de les gedaan en werd er op aangesproken mocht niet me stem verheven anders word het erger zeiden ze tegen mij nou als ik thuis zeg godverdomme of potjandorie (sorry voor de taal) maar dat werkt wel want dan weet ik het ook en gaat ie op zijn plek liggen als ik met een strenge stem doe.. als ik het met een lief stemmetje doet dan daagt ie me uit en gaat ie rondjes rennen en door zijn voorpoten hurken om uit te dagen.Sandra&co schreef:Ja, hartstikke leuk, dat 'terugbijten'. Ga je even niet vergeten dat je hond nog maar een pubertje is? Als je hem nu al bij z'n wang moet pakken, zit je niet op de goede weg. Je hardt hem en daardoor ga je steeds zwaardere correctiemethodes nodig hebben. Ik kan ook alleen aanraden om te stoppen, ook al heb je die 3 resterende lessen al betaald. Je wil uiteindelijk een leuke, betrouwbare hond hebben waar je een goede band mee hebt toch? Dit wordt 'm zo echt niet. Hij is gefrustreerd. Jij bent gefrustreerd. Jullie werken elkaar tegen nu.
nee hij rende er voorlangs zonder te kijken of er iemand aankwam hij zag ze misschien veder op wel maar niet dicht bij misschien ik kan niet weten wat hij precies zag misschien een doel om te rennen ofzo of baas kom spellen. maar hij deed het voor mij doen niet expres hij keek niet eens om naar de skeelers ieder geval dus denk niet dat het daar aan lag.Persistence schreef:Hai, welkom! Mooie herder heb je! Daar ga je vast nog wat mee te stellen krijgen als ik je verhaal lees maar uiteindelijk wordt je geduld en doorzettingsvermogen beloond.
-
- geregistreerd lid
marrieeeb schreef:Dat klinkt alsof je ook traint bij Hondenschool Shadow denk ik? Welkom! Ik hoop dat je iets kunt met de adviezen die hier gegeven worden.steffydouble schreef:Ja onze hondenschool heeft nu een mega veld van een boer. Dus ruimte zat hebben wij.
ja klopt ik heb voor de rest echt niks te klagen over hun hoor. vind ze top mensen daarzo erg vriendelijk ik kom wel gewoon met plezier er naar toe en denk altijd van nou wat gaan we nu doen.. maarja zoals nu hij aan het puberen is heb ik het na de helft van de les wel gehad omdat ie als we dicht bij elkaar staan of in de kring blijft blaffen.. en het liefst wil ik niet stoppen en zat er paar weken geleden nog over na te denken van he wat gaan we hierna doen gaan we behendigheid doen of gewoon veder met samen werken. ik vond het ook super gaaf dat ie door een tunnel heen ging en hij ook hij vond dat ook leuk maar dicht bij elkaar lijkt er wel dat er frustratie komt en dat weer botst met mij omdat mijn geduld op raakt.. ik heb waar we les van krijgen even gepraat wat ik eerder zei van of ik hiermee doorwil gaan en zei ze dus er op om als deze lessen afgelopen zijn verstandig was om tijdelijk privelessen te nemen.. ik heb echt niks slechts te beoordelen over hun maarja je werkt met een dier die nu lekker aan het puberen is en ik even met me handen in het haar zit..
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als je die lessen af gaat maken hou dan alsjeblieft echt gewoon afstand van de groep en laat je niet omlullen om toch dichterbij/in de kring te komen. Echt, doe jezelf en je hond een lol en haal jullie uit de frustratie.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!

-
- geregistreerd lid
Vandaag zijn we toch naar school gegaan en heb soort van privéles gehad om te leren om geen prikkels te krijgen ook al lopen we richting de groep zodra die weer ging blaffen gingen we ons omdraaien en gewoon weer opnieuw.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Welkom, leuk nog een DH
Geduld is een schone zaak, wordt vanzelf beter

Geduld is een schone zaak, wordt vanzelf beter