Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hij kan niet tegen wieltjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Hij kan niet tegen wieltjes

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind het nog steeds van de zotte dat we na de Rad zijn overgestapt naar een systeem zonder regels voor HR honden.
Absurd en onhoudbaar.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

pffff dat is Zuri net een week had hing er een hond in haar zijkant Ja hij kan er niet tegen als een andere hond aan de lijn loopt :pffff: ........ enne bedankt he........ sorry maar mensen zijn knettergek - soms - hond opvoeden en dingen afleren is heel lastig maar hou hem dan vast. met alles wat je in je hebt en nee dat was geen HR hond,
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

vreselijk...

er is toch een regel in Nederland dat honden vast moeten behalve waar aangeduid wordt dat het niet hoeft?
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Brindlecardi
Zeer actief

Frootje schreef:
Ingrid48 schreef: er is toch een regel in Nederland dat honden vast moeten behalve waar aangeduid wordt dat het niet hoeft?
Dat zat ‘ie blijkbaar ook, maar hij trok zichzelf los volgens het verhaal. Niet dat het echt wat uitmaakt, want hier laat bijna iedereen hun honden los in het aanlijngebied. Moet wel bekennen dat de HR rassen die ik tot nu toe gezien heb altijd aan de lijn zaten. En zelfs dan ben ik er nog redelijk voorzichtig mee als ik ze passeer. :U:
Alleen aanlijnen heeft geen zin, want de baasjes letten toch niet op want ze zien het nooit aankomen. Dus ze houden zo'n dier simpelweg toch niet.
Muilkorf en aanlijnen lijkt me aanzienlijk veiliger.
S@ndr@
Zeer actief

ik ben en blijf inderdaad wel voor een fokverbod op pittbulls enzo ,. mensen kunnen er niet mee omgaan.... dan kunnen ze er ook maar beter niet zijn in dit land
Brindlecardi
Zeer actief

Nanna schreef:
Brindlecardi schreef: Alleen aanlijnen heeft geen zin, want de baasjes letten toch niet op want ze zien het nooit aankomen. Dus ze houden zo'n dier simpelweg toch niet.
Muilkorf en aanlijnen lijkt me aanzienlijk veiliger.
Baasjes kijken toch alleen maar gebiologeerd op die telefoon. Het lijkt mij veel prettiger om gewoon de hele HR handel te verbieden. Castreren wat er nog rondloopt en daarna uit laten sterven.
Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.
Overigens zie je in Spanje bijvoorbeeld wel dat veel HR honden gewoon aan een korte riem zitten en ook een muilkorf aan hebben, het kan dus prima.
Beter iets dan niets :wink:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Muilkorfje voor alle rassen die serieus schade kunnen aanrichten aan mens en dier. Dan ben je gelijk van het gezeur erover af. Gebruik je de korf niet. Bij eerste aanhouding 500 euro boete. 2e aanhouding 1500 euro boete. 3e aanhouding 5000 boete. In beslag nemen en persoon voor het gerecht waar besloten word of de hond terug kan wat pas gebeurd als openstaande boetes betaald zijn. Dan denkt men ineens wel beter na aangezien ze het gaan voelen. Agenten in opleiding zouden deze aanhoudingen kunnen verrichten en daar evt een extra beloning voor kunnen krijgen. Moet je eens opletten hoe goed er ineens gehandhaafd kan worden. Van mij mag er veel strenger ingegrepen worden.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef: Het tokkengegil begint onder ieder nieuwsbericht waarin weer eens een vechthond heeft lopen hakken.
Een beetje net zoals jij (en een groepje anderen) een topic opent over élk SPA-incident dat je tegenkomt in het kader van "awareness"? Kan irritant wezen he, dat vasthoudende Pitbull-gedrag :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
Kruimel53 schreef: Dat lees ik nou nooit. Ik blijf dan ook simpelweg verre van dat soort groepen met dat soort gebral. Nergens last van.
Het zijn niet eens groepen. Het tokkengegil begint onder ieder nieuwsbericht waarin weer eens een vechthond heeft lopen hakken. Ik ga er niet eens meer op in want het enige dat je krijgt is dat jij zelf maar een kopje kleiner gemaakt moet worden :mrgreen:
die nijging kreeg ik ook wel eens hoor als jij weer eens bezig bent met t gillen van je one liners en de spuit erin en kutjoekels, ... enz, je lijkt er een persoonlijke queeste van gemaakt te hebben je zoekt ze op en deelt ze heul erg graag.. ( dus feitelijk doe je het zelfde alleen de andere kant op :cool2: ...... de voor en tegenstanders verdienen elkaar en ik ga lekker mijn eigen ding doen .... dahaag.. :F: de zon schijnt en t leven is goed
Sandra&co

Je snapt m'n punt wel. Je wil het alleen niet snappen. Dit soort topics op een hondenforum, waar de risico's van deze rassen al lang en breed bekend zijn, voegen minder dan niets toe. Het is net als 100 topics posten over het feit dat gras groen is: we wéten het ondertussen wel, ook zonder alle blood and gore-verhalen. Het voelt dus gewoon als sensatiezoeken - "Kijk. Weer zo'n krokodil. Met een tokkie als baasje. Afspuiten die hele vechthondenhandel. Zó. Mooi, klapkaak-bashen kan ik vandaag ook weer van m'n to-dolijstje afvinken.".

Maar neeeee, daár doe je het niet voor. Het gaat natuurlijk om awareness.

Op een hóndenforum. Tuurlijk :19:
Sandra&co

S@ndr@ schreef:de voor en tegenstanders verdienen elkaar
Dat inderdaad :lol1: Ze doen niet voor elkaar onder.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik denk dat het idd geen kwaad kan om dit soort berichten hier juist te delen. Het is telkens raak met incidenten.
Het is nu gewoon tijd geworden of eigenlijk was die tijd al veel eerder aangebroken dat er iets aan moet gebeuren.
Mensen worden gewoon op straat aangevallen en serieus toegetakeld. Dat het niet fijn is om te lezen als je zelf zo'n ras hebt en denkt dat het jou niet gebeurd want je hebt alles immers goed voor elkaar dat begrijp ik wel.
Maar het komt mensen de strot uit. Hoeveel nieuws berichten moeten er nog komen waarbij een hond uit elkaar gescheurd is of een vrouw de straat over gesleurd?
Dit gebeurd niet bij andere rassen. En dat mag best besproken worden. En dat gaat onmogelijk respectvol. Want de maat is vol :19:

Sandra&co

Net als buitenlandse honden die weglopen, Chihuahua's met waterhoofdjes en kromme Duitsers? Ja. Precies die onderwerpen die hier ook al uitgekauwd worden en waar iedereen al lang en breed mee bekend is. Groen gras.
S@ndr@
Zeer actief

Sandra&co schreef:Net als buitenlandse honden die weglopen, Chihuahua's met waterhoofdjes en kromme Duitsers? Ja. Precies die onderwerpen die hier ook al uitgekauwd worden en waar iedereen al lang en breed mee bekend is. Groen gras.
welnee joh is gewoon makkelijk scoren.....
Chihuahua-paws
Zeer actief

Sandra&co schreef:Net als buitenlandse honden die weglopen, Chihuahua's met waterhoofdjes en kromme Duitsers? Ja. Precies die onderwerpen die hier ook al uitgekauwd worden en waar iedereen al lang en breed mee bekend is. Groen gras.
Ook die onderwerpen mogen besproken worden het is immers een hondenforum.
En ook die onderwerpen komen veel voor.
Maar in dit onderwerp gaat het over honden die mensen serieus verwonden. Een gevaar in de samenleving. Ook de zogenaamd lieve staffords kunnen een bedreiging vormen. Ze zijn namelijk allemaal lief. Totdat het een keer fout gaat en in tegenstelling tot andere rassen gaat het hier goed fout. Dan is iemand levenslang verminkt. Of iemands hond is dood. Doordat dit serieus vaak voorkomt blijft dit onderwerp actueel en ook zijn steeds meer mensen bang op straat als ze met hun kind of klein hondje lopen en ze komen iemand met één of meer van dit soort honden tegen. Een aantal keer per week is het raak dat er dus mensen serieus verwond zijn.

Ik vind dit gewoon niet iets meer om luchtig over te doen of af te doen met deze trof de verkeerde baas. Ook bij zogenaamd goede bazen gaat het fout. Doet ie anders nooit. En dan is iemand anders de pineut. Geen enkel ander ras is zo vaak negatief in het nieuws omdat er bij geen enkel ander ras het zo vaak mis gaat. En ja ze zullen vaak in de verkeerde handen terrecht komen. Maar er zal ook iets onberekenbaar inzitten waarbij dit bij al deze honden kan gebeuren. Tenzij de baas goede maatregelen treft zodat het dus niet kan.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 26 jun 2018 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Het gaat me er om dat ik die hele klapkaakhandel meer dan spuugzat ben.
Tulijk, het kan altijd gebeuren dat een hond eens een keer bijt. Maar echt mensen aan gort bijten en dóórgaan of andere honden doden, dat is aan geen enkel ander type voorbehouden dan de vechthond. Ongeacht de Poedeltjes die het blijkbaar ook doen :roll:
En het is dus niet die enkele keer. We lezen het iedere week wel een paar keer.
En zolang heel veel mensen dat onder het kleed willen moffelen en toe willen dekken met de mantel der liefde ga ik door. Dan lees je het maar niet.
precies een queeste dus, wat zul jij in een gat vallen als ze ooit echt verdwijnen...
er gebeurt heel wat in honden land en niet alleen met HR honden dat de rest niet in de krant komt is eigenlijk jammer....... maar ik ben bang dat er dan niet genoeg ruimte in de krant is - zou zijn voor andere rampen
Chihuahua-paws
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:Het gaat me er om dat ik die hele klapkaakhandel meer dan spuugzat ben.
Tulijk, het kan altijd gebeuren dat een hond eens een keer bijt. Maar echt mensen aan gort bijten en dóórgaan of andere honden doden, dat is aan geen enkel ander type voorbehouden dan de vechthond. Ongeacht de Poedeltjes die het blijkbaar ook doen :roll:
En zolang heel veel mensen dat onder het kleed willen moffelen en toe willen dekken met de mantel der liefde ga ik door. Dan lees je het maar niet.
precies een queeste dus, wat zul jij in een gat vallen als ze ooit echt verdwijnen...
er gebeurt heel wat in honden land en niet alleen met HR honden dat de rest niet in de krant komt is eigenlijk jammer....... maar ik ben bang dat er dan niet genoeg ruimte in de krant is - zou zijn voor andere rampen

Er zijn echt met geen enkel ander ras zoveel incidenten en als er al incidenten zijn dan met veel minder impact.

Als een labrador of een herder of een teckel een vrouw de straat over sleurt en bloederige sporen achterlaat verschijnt dat groot op de voorpagina omdat dat iets nieuws zou zijn. Maar dat gebeurd niet. De enkele keren dat het wel goed fout is gegaan kun je dan ook terug vinden door te Googlen. Bij de vechthonden is het bij schering en inslag zo. Maar ook andere incidenten waarbij honden serieus mensen zijn verwond zijn interessant omdat dat een compleet beeld kan geven. Die zijn er dus alleen niet zoveel.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef:Het ligt niet eens zozeer aan de vechthonden. Die kunnen best verantwoordelijk gehouden worden, als je maar wilt.
Het ligt aan het randdebiele volk dat er meestal bij hoort.
Ze zitten gewoon bij mensen waarbij ze de kans krijgen.
Als de riem los schiet van gevaarlijke Tyson die een Trauma heeft en bang is voor wieltjes. Dan is dat omdat hij of geen geschikte riem had. Of deze niet stevig genoeg vast had. Daar hoeft het geen tokkie voor te zijn. Mensen maken fouten. Alleen met een ras als dit kan dat niet. Je hebt gewoon zorg te dragen dat anderen geen gevaar lopen.

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Nanna schreef:Het ligt niet eens zozeer aan de vechthonden. Die kunnen best verantwoordelijk gehouden worden, als je maar wilt.
Het ligt aan het randdebiele volk dat er meestal bij hoort.
Ik denk dat dat stigma voor de meeste ergernis zorgt. Ik krijg ook de indruk dat er veel meer ernstige incidenten zijn met HR honden. Maar waarom wordt de baas altijd neergezet als een tok. Dat roep bij mij de meeste weerstand op in zo'n bericht. En dat er dan ook nog weer een kleine piemel bijgesleept wordt meestal. Laat dat achterwege. Het wordt zo voorspelbaar dat iedereen tabak krijgt van dat soort berichten en het juist averechts werkt. Ik krijg altijd de neiging om juist die mensen dan te gaan verdedigen terwijl ik ook baal van al die ernstige incidenten.

Maar wat ik vooral naar vind van dit soort dingen zijn de bijtwonden voor de slachtoffers, het vervelende gevolg voor de hond die alleen maar doet wat hij doet en daar niet tegen beschermd is door z'n baas en ook misschien nog wel het verdriet van zo'n baas. Zoals alle honden hebben ook dit soort honden hun leuke en lieve kant. En daarbij ook nog eigenschappen die niet kunnen in deze drukke samenleving. Maar laat het een beetje in z'n waarde allemaal. En ja er zijn ook veel tokken bazen van dit soort honden omdat het juist dat soort publiek trekt. Maar ook veel wel serieuze bazen denk ik waar soms een ongeluk in een klein hoekje zit.
S@ndr@
Zeer actief

toots schreef:
S@ndr@ schreef:

Er zijn echt met geen enkel ander ras zoveel incidenten en als er al incidenten zijn dan met veel minder impact.

Als een labrador of een herder of een teckel een vrouw de straat over sleurt en bloederige sporen achterlaat verschijnt dat groot op de voorpagina omdat dat iets nieuws zou zijn. Maar dat gebeurd niet. De enkele keren dat het wel goed fout is gegaan kun je dan ook terug vinden door te Googlen. Bij de vechthonden is het bij schering en inslag zo. Maar ook andere incidenten waarbij honden serieus mensen zijn verwond zijn interessant omdat dat een compleet beeld kan geven. Die zijn er dus alleen niet zoveel.
droom verder heb afgelopen jaar 6 keer een hond bij Zuri weg mogen meppen en nee dat zijn/waren geen HR honden........ maar 6 keer.. die echt in de aanval zouden zijn gegaan als ik ze er niet afgeplukt had en dat komt niet in de krant, en er vloeit geen bloed maar ik vraag me wel eens af waar het tegenwoordig fout gaan....... bij mensen met honden . :piew: .. de gevallen in de krant zijn extreem, de rest niet maar hoe vaak gebeurt het ... doe even normaal ...... vertrouw je het niet lijn hem aan.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 26 jun 2018 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef:
toots schreef: Je hebt gewoon zorg te dragen dat anderen geen gevaar lopen.
Daarvoor dien je te beschikken over enig intellect en verantwoordelijkheidsgevoel. Denken met je hoofd ipv met dat stukje tussen je benen.
Ik geloof niet in brokken bij mensen die wèl slim en verantwoordelijk zijn.
Mensen met honden van dit kaliber die slim en verantwoordelijk zijn. Die zijn volgens mij schaars. Maar ze zijn er zeker.

Alleen die laten ze niet tussen alles op een losloop veldje mee hobbelen. En dat zie ik ook wel. En vaak zijn het verder wel leuke mensen :wink: met gewoon een soort roze bril.

Chihuahua-paws
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
toots schreef:
S@ndr@ schreef:

droom verder heb afgelopen jaar 6 keer een hond bij Zuri weg mogen meppen en nee dat zijn/waren geen HR honden........ maar 6 keer.. die echt in de aanval zouden zijn gegaan als ik ze er niet afgeplukt had en dat komt niet in de krant, en er vloeit geen bloed maar ik vraag me wel eens af waar het tegenwoordig fout gaan....... bij mensen met honden . :piew: .. de gevallen in de krant zijn extreem, de rest niet maar hoe vaak gebeurt het ... doe even normaal ...... vertrouw je het niet lijn hem aan.
Hm 6x ik vind dat bijzonder. Ik zou daarbij toch denken dat mijn eigen hond iets uitstraalt.
Maar dan nog is dat niet goed te praten.
Maar geen serieuze schade en dat is waar het over gaat. Dat er te vaak serieus schade is door een incident met een hr ras.

De mensen die serieus en verantwoordelijk omgaan met hun hond en dus een hr hond hebben. Die zullen de berichten ook spuug zat zijn.

S@ndr@
Zeer actief

Zuri en van Gils zijn HR honden en ja ik ben t meer dan spuugzat allebei de kanten....... dat Zuri hier kwam was ze prima sociaal nu moet ik haar overtuigen dat niet iedere hond in Holanda zwaar gestoord is.... binnen een week hing de eerste in haar flank omdat die er niet tegen kon dat andere honden aangelijnd zijn :hmmm: ..... ja joh ze komt koud uit Spanje, ga ik haar toch niet loslaten omdat jou hond er niet tegen kan,.. hou het kreng aan de lijn dan..

,maar goed dat komt niet in de krant, kan het schelen, is de categorie geen dooie, dus niet erg..... terwijl als er een mug op de slaapkamer is die kan prikken gaat niemand slapen voor t kreng dood is..... waarom je gaat er toch niet dood aan :hmmm: niet zo aanstellen hoor..
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het is vooral dat onverantwoordelijke, dat ontkennen van ingefokte eigenschappen waar ik een probleem mee heb. Weet je wat je aan de lijn hebt en handel je daarnaar zodat de omgeving veilig blijft, dan heb ik daar echt geen problemen mee. Maar het ligt altijd aan de opvoeding en socialisatie en nooit aan de genen. Dat je een zeker risico hebt op bepaald gedrag en dat dat gedrag door de overige karakter- en lichaamseigenschappen van die honden nogal ernstige gevolgen kan hebben, wordt te vaak ontkend.
Ik ontken niet dat Markiesjes ook kunnen bijten. Het zit alleen niet erg in ze om vast te blijven houden en enorme wonden te veroorzaken. Daarbij geven ze vooraf heel duidelijke, nauwelijks te missen signalen af voordat ze uberhaupt raak happen. Totaal sociaal gedrag. Geen prooigedrag. En dat is toch wel een heel belangrijk verschil
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: ,maar goed dat komt niet in de krant, kan het schelen, is de categorie geen dooie, dus niet erg.....
Het gaat mediagewijs om nieuwswaarde. Je kunt niet iedere beet gaan lopen uitmeten. Het komt pas in de krant als er inderdaad doden zijn gevallen op op zijn minst zwaargewonden. Dat is nou eenmaal zo.
Of je zou een opiniestuk in moeten sturen.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel incidenten er zijn zonder grote schade maar wel bijten...... ( of eigenlijk niet want ik denk dat we dan allemaal bang worden,) t heeft geen nieuws waarden, maar ik denk dat mensen meer moeten doen om een hond te snappen en te lezen en te kennen voor ze ermee over straat gaan, nadeel is dat je dat over t algemeen niet leert op een honden school dan zou je iedereen bij een GT langs moeten sturen
S@ndr@
Zeer actief

ik wil geen plukhaarderij als mijn honden netjes aan de lijn lopen, ik wil dat hele gedoe niet..... niet in de bebouwde kom, niet in onze straat, gewoon helemaal niet........ het park ga ik al niet eens meer heen :gvd: met de honden .. ik loop er vaak met de camera en ik hoor nog regelmatig dat soort onzin en dan gegil en gejank, heerlijk ben ik blij dat de mijne veilig thuis zijn ... ze hebben niets uit te zoeken... maar ik sta tegenwoordig ook op scherp......... de eerst volgende die te dicht in de buurt ( van mijn honden ) komt met dit soort bedoelingen krijgt een minder leuke kant van me te zien en de eigenaar ook- had ik al veel eerder moeten doen
Chihuahua-paws
Zeer actief

En die lui die honden maar op alles af laten stormen snap ik ook niet.
3 keffende wawas die gillend en krijsend op een aangelijnd Duitse herder af stormen. Vervolgens overal waar ze in kunnen hangen ook daadwerkelijk in hangen dat is natuurlijk vragen om problemen. Vervolgens begint de dame nog mee te krijsen dat hij daar met zijn valse kut hond niet thuis hoort, terwijl de man met alle middelen die die heeft de kop van de herder hoog te houden zodat die herder de chis niet pakt. En daarin mag best ook naar gekeken worden. Dat zou ik ook spuug zat zijn.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Toots heeft dat nooit gedaan en Dex gaat dat ook niet doen. Maar ik zie dat dus wel. En dat is ook een andere kant. Als je een aangelijnd hond hebt welk ras dan ook. Moet je gewoon rustig kunnen lopen. Zonder belaagd te worden. Vaak bij incidenten waar honden gebeten worden denk ik dat de bijter niet de aanstichter is. Betekend het dat als je hondje losloopt en een keer niet luisterd het dan met de dood moet bekopen. Dat vind ik niet. Maar net als bij hr honden hebben ook wij eigenaren van niet hr honden onze verantwoording te nemen en niet alles af te schuiven. Door zelf na te denken en in te grijpen waar nodig heb je veel zelf in de hand.

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Jup. Als iedereen z'n verantwoordelijkheid neemt, krijg je dus zoiets: bullterriers vs kutkeffers
S@ndr@
Zeer actief

Mevrouw er zit een rem op die flex hoor ; antwoord ja dat weet ik :pffff: .... niet dat ze hem gebruiken, moet je nog meer uitwijken gvd :blauwoog: en dan mag je bidden dat ze hem niet uit hun handen laten klappen en dat t met flex en al achter zich aan kletterend naar je toe komt, moet je nog vliegende keep spelen ook
dat soort dingen is heel normaal.. ik vind echt dat er veel mis is met heel veel honden eigenaren.. als ik met mijn honden loop vind ik ze vaak helemaal niet leuk :U:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”